۳۹۶۰۷۸
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

عالیشاه: اين هنوز نصف قدرت پرسپوليس است

بي گمان اميد عاليشاه يکي از تاثيرگذارترين و بهترين بازيکنان پرسپوليس است که انصافاً جايش در تيم‌ملي خالي است.

روزنامه نود: بي گمان اميد عاليشاه يکي از تاثيرگذارترين و بهترين بازيکنان پرسپوليس است که انصافاً جايش در تيم‌ملي خالي است.

«اميد عاليشاه» هافبک ريزنقش ولي غيرقابل مهار سرخپوشان حالا عصاي دست برانکو و قرمزهاي پايتخت است.

گفت و گوي ما را با اين بازيکن بااخلاق و محجوب بخوانيد:

مقابل سپاهان هم تو و هم پرسپوليس نمايش فوق‌العاده اي داشتيد؟‌

به هر حال بعد از دو تساوي مقابل تراکتور سازي و استقلال بايد يک برد به دست مي‌آورديم . برتري مقابل سپاهان حق پرسپوليس بود، آنقدر آماده بوديم که در آن هر روز هر تيمي جلوي ما قرار مي‌گرفت با شکست بدرقه مي‌شد.

ولي گويا پرسپوليس در فصل جديد دچار نوسان مي‌شود؟‌

ببينيد اين به خاطر وقفه‌هاي پي در پي در ليگ است. ما تا روي دور مي‌افتيم ليگ تعطيل مي‌شود و ثبات را از تيم مي‌گيرد. اگر بازي ها مستمر و مطابق برنامه هفتگي برگزار شود آن وقت قدرت پرسپوليس را خواهيد ديد.

آمادگي تو آنقدر زياد است که همه انتظار دارند به تيم‌ملي دعوت شوي؟‌

به هر حال پوشيدن پيراهن تيم‌ملي آرزوي هر بازيکني است و من هم از اين قاعده مستثني نيستم. من تمرکز را روي تمرين ، تلاش و خوب بازي کردن گذاشته‌ام و آنقدر ادامه مي‌دهم تا نظر کي‌روش را جلب کنم و مي‌خواهم سرباز تيم‌ملي باشم.

مثل اينکه در هافبک راست بهتر بازي مي‌کني اين‌طور نيست؟‌

من هر جا که برانکو بخواهد بازي مي‌کنم و در دو بازي مقابل استقلال و سپاهان به وينگر راست آمدم. براي من فرقي نمي‌کند که در چه پستي بازي کنم. يک زماني فوروارد بودم، يک زمان هافبک چپ و حالا هافبک راست. من مي‌خواهم بهترين عملکردم را نشان بدهم تا هواداران و دوستداران پرسپوليس راضي باشند.

به تعطيلي هاي ليگ اشاره کردي و ضرر ديدن پرسپوليس از اين وقفه‌ها ؟‌

به هر حال وقتي بازي ها پشت سر هم برگزار مي‌شود پرسپوليس جان تازه‌اي مي‌گيرد ولي در اين بين تيم‌ملي هم براي ما مهم است و بايد در مسابقات سخت مقدماتي جام‌جهاني به مصاف حريفان مدعي برود. لازم است که در اين ميان فدراسيون تدبيري بيانديشد و بين باشگاه‌ها و تيم‌ملي تعامل ايجاد کنند به طوري که هيچ‌کدام متضرر نشوند.

در باره نوع بازي پرسپوليس و پرس روي مدافعان حريف صحبت کن؟‌

اين تاکتيکي است که از فصل گذشته برانکو به تيم تزريق کرده که البته به خاطر سرعت و قدرت بدني نفراتش ابزار اجراي آن را دارد. پرس کردن تاکتيک به روزي است که اکثر تيم هاي دنيا آن را انجام مي‌دهند و مهاجمان موظفند ظرف حداکثر ۵ ثانيه خود را به مدافع پا به توپ برسانند و اين باعث به هم خوردن تمرکز فرد مقابل مي‌شود.

و پرسپوليس با اين حربه فشار زيادي روي حريفان ايجاد مي‌کند؟

همانطور که گفتم ابزار اجراي آن در پرسپوليس وجود دارد. دوندگي مهاجمان و فشار روي فرد صاحب توپ تاکتيکي است که در پرسپوليس به خوبي اجرا مي‌شود و پرسپوليس با اين حربه حريفان خود را زمين‌گير مي‌کند. اين تاکتيک مقابل سپاهان به وضوح ديده شد.

قدرت بدني بازيکنان پرسپوليس چقدر در اجراي اين تاکتيک‌ها موثر است؟‌

ما دو مرحله بدنسازي بسيار سخت انجام داديم يک بار در اردوي اوکراين و يک بار هم موقعي که ليگ براي اولين بار تعطيل شد. بازيکنان پرسپوليس با اين دو مرحله بدنسازي خيلي ‌آماده شدند و به راحتي ۹۰ دقيقه فوتبال بازي مي‌کنند.

پيشکسوتان و بزرگان پرسپوليس ، تيم فعلي را با تيم دهه ۶۰ مقايسه مي‌کنند.

اين باعث افتخار ما است که اين بزرگان از تيم فعلي رضايت دارند و آن را با تيم پرقدرت و باصلابت گذشته قياس مي‌کنند . پيشکسوتان جزئي از تاريخ باشگاه هستند و حمايت آنها باعث دلگرمي ما مي‌شود. يکي از مزيت‌هاي بزرگ پرسپوليس پشتيباني و حمايت دلسوزانه پيشکسوتان و بزرگان اين تيم است.

و حالا همه از اين تيم توقع قهرماني دارند؟

به هر حال اسم پرسپوليس با موفقيت عجين شده است . ما فصل گذشته ميلي‌متري و فقط به خاطر گل شماري قهرماني را از دست داديم و حقيقتاً جام در دست ما بودکه در لحظه آخر از آن دور شديم. حالا با حفظ تيم قبلي و تقويت آن ، پرسپوليس کاملا احيا شده و به خاطر بازي هجومي و مردم‌پسند همه از ما انتظار قهرماني دارند که اين توقع بيهوده‌اي از اين تيم آماده و مهيا نيست و اميدوارم که بعداز سال ها بتوانيم جام قهرماني را به مردم هديه کنيم.

نظرت درباره جوانگرايي در پرسپوليس چيست؟‌

برانکو مربي انديشمند و آينده‌نگري است و با جذب جوانان آينده دار و مستعد به فکر سال هاي بعد پرسپوليس است. اين جوان ها بايد قدر اين پيراهن را بدانند و متوجه باشند که در چه تيم بزرگي بازي مي‌کنند. البته آنها بازيکنان باانگيزه اي هستند که فقط دل به تمرين داده‌اند و اتفاقاً از باتجربه‌هاي تيم هم حرف شنوي دارند. اين جوان ها در تمرينات خيلي آماده و سرحال نشان مي‌دهند و دليل آن همدلي و تعاملي است که در مجموعه تيم وجود دارد و کل بازيکنان فقط تمرکز خود را روي تمرين و بازي کردن گذاشته‌اند و به هيچ مسئله ديگري فکر نمي‌کنند.

موافق حضور در جام‌حذفي بدون ملي پوشان هستي؟‌

ببينيد جام‌حذفي هميشه جام شگفتي ها بوده و به هيچ وجه نبايد تيم هاي رده هاي پايين تر را دست کم گرفت. سابقه نشان داده که تيم هاي بزرگ و مدعي در همين جام‌حذفي و توسط تيم هاي کم نام و نشان شکست خورده و از گردونه رقابت ها حذف شده‌اند. ولي پرسپوليس آنقدر بزرگ و قدرتمند است که بدون ملي پوشانش هم مي‌تواند در جام حذفي عرض‌اندام کند.

و اين بهترين فرصت براي جوان هاي تيم است که خودنمايي کنند؟‌

دقيقاً . پرسپوليس علاوه بر اينکه نيمکت قوي دارد از جوانان جوياي نامي هم سود مي‌برد که همه تشنه بازي کردن هستند. اين بهترين موقعيت براي آنها است که در کنار باتجربه‌هاي تيم خود را نشان دهند. به هر حال ما بايد در سه آوردگاه سخت ليگ برتر ، جام‌حذفي و ليگ قهرمانان آسيا بازي کنيم و کل بازيکنان بايد خود را براي اين سه رقابت نفسگير آماده کنند.

به ادامه روند موفقيت پرسپوليس اميدوار هستي؟‌

پرسپوليس هم در داخل زمين و هم بيرون آن شرايط خيلي خوبي دارد. باشگاه با مديريت آقاي طاهري به ثبات رسيده و بازيکنان و کادر فني دغدغه‌هاي گذشته را ندارند. تيم باآرامش و تفکرات حرفه‌اي برانکو به پيش مي‌رود و فقط به موفقيت فکر مي‌کند. ما نه تنها در ليگ برتر ، بلکه در جام‌حذفي و حتي ليگ قهرمانان آسيا يک مدعي جدي هستيم و با قدرت در اين سه جام بازي مي‌کنيم. اين پرسپوليس کارهاي زيادي دارد و تماشاگران و دوستداران آن بايد منتظر موفقيت‌هاي جديد باشند.

هفته هشتم و رويارويي با نفت و علي دايي را چگونه ارزيابي مي‌کني؟‌

براي ما فرقي نمي‌کند که با چه تيمي بازي کنيم. ما فقط به دنبال جمع کردن امتيازات هستيم تا در نيم‌فصل دوم با فراغ بال به پيش برويم. مسلماً بعد از بازي با تيم قشقايي در جام‌حذفي تمرکز خودرا روي بازي با نفت خواهيم گذاشت و قطعاً از اين بازي خانگي و در حضور تماشاگران خونگرم سه امتياز را مي‌خواهيم که از کورس بالاي جدول عقب نمانيم.

گويا براي پرسپوليس بازي هاي خانگي و خارج از خانه فرقي ندارد؟‌

اين تفکر در مجموعه تيم کاملا محسوس است. ما در هر مسابقه چه در آزادي و چه در زمين حريف به فکر برد هستيم. به امتيازات ما نگاه کنيد که اکثر آن را در زمين حريفان به دست آورده‌ايم و اين نشانگر آن است که ما قدرت‌مان را به همه رقبا ديکته مي‌کنيم و کاري هم به قرعه و محل بازي نداريم.

و عدم وقفه ليگ هم مي‌‌تواند کمک حال شما باشد؟

قبلاً هم گفتم پرسپوليس وقتي در کوران مسابقات و بازي ها قرار مي‌گيرد صاحب انرژي مي‌شود و آن وقت براي همه تيم ها خطرناک خواهد شد. وقتي کل مجموعه تيم در کنار هم باشند شادابي و طراوت به تيم تزريق مي‌شود و بازي به بازي بهتر خواهيم شد. ما هنوز قدرت واقعي خود را نشان نداده‌ايم و بعد از پايان تعطيلات منتظر يک پرسپوليس رويايي باشيد.

نظرت درباره حضور رامين رضاييان در تيم چيست؟

خوشحالم که رامين به تيم برگشت. او يکي از عوامل موفقيت پرسپوليس در فصل گذشته بود. رامين با بازگشت خود جمع ما را کامل کرد. او نبايد ناراحت باشد . قطعاً رامين به ترکيب تيم باز خواهد گشت. او مي خواهد دوباره خود را ثابت کند و اين خيلي مهم است.

تيم‌ملي دو بازي سخت مقابل ازبکستان و کره جنوبي دارد ، ارزيابي ات از اين دو مسابقه چيست؟‌

هيچ بازي راحتي براي تيم‌ملي وجود ندارد.‌ همه تيم ها براي رفتن به جام جهاني آماده شده‌اند و حتي سوريه هم اميد دارد. مسلما ما نبايد در تاشکند شکست بخوريم چرا که ازبکستان ۶ امتيازي است و بايد آنها رادر زمين خودشان متوقف کنيم. ديدار با کره جنوبي هم که قطعاً سخت ترين و تعيين کننده‌ترين بازي ايران خواهد بود. اگر در اين دو مسابقه نتيجه خوبي بگيريم بيش از نيمي از راه صعود را طي کرده‌ايم که اميدوارم اين اتفاق حاصل شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لنگی یعنی تازه با کمک داورا و دوپینگ و خرید مدافع و دروازه بان حریف هم هنوز به لنگ دلخواهتون نرسیدین؟

    • بدون نام

      راست می گه، هنوز نصفه دومش مونده!!!!

    • بدون نام

      کیسه کش بدبخت دیدین پرسپولیس تیم قویی شده میگین دوپینگ کرده و داورخریده خودتونو با این حرفا امیدوار کنید.

    • بدون نام

      کیسه کشای بدبخت حسودیشون میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج