۴۰۱۳۹۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

سیدجلال حسینی: حالا نوبت کره است

وقتی در زمین است مثل یک دیوار می‌ماند. دیواری نفوذناپذیر که اجازه خودنمایی به هیچ مهاجمی را نمی‌دهد.

ایران ورزشی: وقتی در زمین است مثل یک دیوار می‌ماند. دیواری نفوذناپذیر که اجازه خودنمایی به هیچ مهاجمی را نمی‌دهد. حالا این مهاجم می‌خواهد سردار رشیدوف باشد یا بهترین مهاجمان لیگ برتر. او آماده است و به طرز عجیبی کم نوسان. بازی ضعیف از او به یاد نداریم. همیشه در یک سطح بوده، بین خوب و عالی. در ۳۵ سالگی مثل یک جوان می‌دود، ضربه سر می‌زند و سد محکمی است پیش روی مهاجمان حریف. البته که گل هم می‌زند، حتی گل سه امتیازی. صحبت از سیدجلال حسینی است، مدافعی که نه افت می‌کند و نه تمام می‌شود.

کسب سه امتیاز در تاشکند کاری بزرگ بود و باورنکردنی. چه شد به این موفقیت رسیدید؟ آن هم در شرایطی که قبل از بازی همه از یک امتیاز صحبت می‌کردند و کسب تساوی مقابل ازبکستان.
هرگز به تساوی فکر نمی‌کردیم و با استراتژی کادر فنی سه امتیاز را هدف قرار داده بودیم. در طول ۹۰ دقیقه به ازبکستان موقعیتی ندادیم و در اکثر دقایق بازی تحت کنترل ما بود. آنها در ۲ بازی قبلی خود مقابل حریفان به سه امتیاز رسیده بودند و از طرفی یک بار هم دروازه شان باز نشده بود. ازبکستان در سال‌های اخیر برای تیم‌های غرب و شرق آسیا یک رقیب جدی بوده است و مقابل ایران هم برای کسب ۳ امتیاز به زمین آمده بود. البته ساختار دفاعی ما اجازه نداد ازبکستان حتی به محوطه جریمه نزدیک شود و دروازه ایران را تهدید کند.
همانطور که گفتی ازبکستان برای برد به زمین آمده بود. چه شد که حتی یک موقعیت جدی هم به دست نیاورد؟
چون ما خودمان را آماده یک بازی سخت کرده و در اردوی ارمنستان به آمادگی کامل رسیده بودیم. بعد از اضافه شدن لژیونرها همه بازیکنان انگیزه بالایی داشتند تا بتوانند در زمین حاضر شوند. ما روی نقاط ضعف و قوت ازبکستان کار کردیم و روز خیلی خوبی را پشت سر گذاشتیم که می‌تواند در ادامه مسابقات به ما کمک زیادی کند.
البته این برد با گل تو به دست آمد. گلی که باعث شد تا ایران خوشحال شود.
خواهش می‌کنم این گل را به نام من ننویسید. این گل را همه بازیکنان به ثمر رساندند و من فقط ضربه نهایی را زدم. خدا را شکر که توانستم این گل ۳ امتیازی را به ثمر برسانم.
اما به ‌عنوان یک مدافع کمتر کسی فکر می‌کرد که گل سه امتیازی را تو بزنی.
خب کار ما مدافعان همین است که می‌توانیم روی ضربات ایستگاهی جلو برویم و از ضربه‌های سر خود استفاده کنیم. این از شانس من بود که توانستم دروازه ازبکستان را باز کنم. البته مسعود پاس خیلی خوبی فرستاد و توپ روی سر من نشست. از این گلی که به ثمر رساندم خیلی خوشحالم، چون توانستم یک ملت را خوشحال کنم.
تو قبلا هم به ازبکستان گل زده بودی. درست است؟
دقیقا. این دومین گل من به ازبکستان بود. یک بار هم در جام ملت‌های آسیا سال ۲۰۰۷ توانسته بودم دروازه این تیم را باز کنم. امیدوارم در بازی برگشت هم یک گل دیگر به این تیم بزنم. به هر حال زحمات تمام بازیکنان بود که با ضربه من به گل نشست.
بعد از این گل هم سمت سردار آزمون رفتی. چه حرف‌هایی بین شما رد و بدل شد و چرا اصلا او را در آغوش گرفتی؟
همیشه سردار گل می‌زند و این بار من زدم. بعد از گلی که زدم دوست داشتم سمت نیمکت بروم و سردار آزمون را در آغوش بگیرم چون قبل از بازی سردار به من گفت سید تو گل می‌زنی. من هم همان جا به او گفتم اگر گل زدم، سمت تو می‌آیم. بعد از گل خواستم بابت پیش‌بینی سردار به او تبریک بگویم و شادی‌ام را با او تقسیم کنم.
قبل از بازی همه انتقادها به سمت بنجامین ویلیامز سرازیر شد. همه می‌گفتند چرا او برای قضاوت بازی انتخاب شده. حضور این داور به شما استرس وارد نکرد؟ کی‌روش درباره او حرفی به شما نزد؟
تمام تمرکز ما روی بازی بود و به هیچ وجه دنبال این نرفتیم که به ویلیامز اعتراض کنیم. اینطور نبود که ما از قبل دنبال حاشیه و دعوا باشیم و البته کی‌روش هم حرفی درباره ویلیامز به ما نزد.
تا کی برای برد مقابل ازبکستان خوشحالی می‌کنید؟
همین که مردم از این برد خوشحال شدند کلی ارزش دارد اما باید بگویم که بازی ازبکستان برای ما همان پنج‌شنبه تمام شد. باید این برد را فراموش کنیم و به بازی‌های سخت بعدی که پیش رو داریم فکر کنیم. حالا نوبت کره است . تمام تمرکز و فکر ما از همین حالا معطوف به شکست کره است، چون زمان کمی تا شروع این مسابقه مانده. به همین دلیل ما از فرودگاه مستقیما به هتل آمدیم و اصلا به خانه نرفتیم.
گفتی فرودگاه. انگار در تاشکند هم برای تیم ملی مشکلاتی به ‌وجود آمده بود.
فقط باید بگویم متاسفم. بعد از بازی با اینکه فشار زیادی را متحمل شدیم و کاملا خسته بودیم، ازبک‌ها برخورد بدی با ما در فرودگاه تاشکند داشتند. بی جهت چند ساعت ما را معطل کردند و خودمان هم نفهمیدیم دلیلش چه بود. شاید تنها کاری که بعد از شکست از دستشان برمی آمد، همین بود. همه بازیکنان خسته بودند و دوست داشتند سریعتر استراحت کنند اما چند ساعت در فرودگاه نشستیم، آن هم بی دلیل. فکر می‌کنم تقریبا صبح بود که به هتل رسیدیم و استراحت کردیم. به همین دلیل است که می‌گویم فرصتی تا بازی مقابل کره نمانده و همه باید دست به دست هم بدهیم تا این بازی را با موفقیت پشت سر بگذاریم.
کره جنوبی را می‌برید؟

بازی با کره جنوبی یکی از سخت ترین بازی‌های ما در این مرحله است. اگر از حالا بخواهیم بگوییم که می‌بریم یا می‌بازیم درست نیست. ما همیشه برای برد به زمین می‌رویم و این بازی که دیگر در خانه خودمان است. کره را همه می‌شناسند و در سال‌های اخیر یکی از مدعیان فوتبال آسیا بوده است. کره هم نیاز به برد دارد اما ما با اتکا به تماشاگران خودمان برای سه امتیاز به زمین می‌رویم و امیدوارم که به هدفمان برسیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج