adexo3
۴۱۱۶۲۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

«تاج» بر سر فوتبال

با تداوم موفقیت تیم‌های ملی فوتبال، می‌توان‌سال ٩٥ را‌سال شکوفایی فوتبال دانست چون بعد از کسب عنوان تاریخی توسط تیم‌ملی فوتسال، حالا این تیم‌های پایه‌ای فوتبال هستند که یکی پس از دیگری مجوز حضور در جام‌جهانی را کسب کرده و موفقیت‌های بزرگی را به‌دست می‌آورند.

روزنامه شهروند: با تداوم موفقیت تیم‌های ملی فوتبال، می‌توان‌سال ٩٥ را‌سال شکوفایی فوتبال دانست چون بعد از کسب عنوان تاریخی توسط تیم‌ملی فوتسال، حالا این تیم‌های پایه‌ای فوتبال هستند که یکی پس از دیگری مجوز حضور در جام‌جهانی را کسب کرده و موفقیت‌های بزرگی را به‌دست می‌آورند. از سوی دیگر تیم‌ملی بزرگسالان در بهترین شرایط چند‌سال اخیر خود قرار گرفته و به نظر می‌رسد تغییرات در رأس فدراسیون در اواخر اردیبهشت‌ماه، شوک مثبتی را به فوتبال کشورمان وارد کرده است.

جوانان هم جهانی شدند

تیم فوتبال جوانان ایران که با هدایت امیرحسین پیروانی از چند روز قبل کار خود را در رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی جام‌جهانی آغاز کرده است، دوشنبه شب در دیداری حساس مقابل ازبکستان در مرحله یک‌چهارم نهایی صف‌آرایی کرد و موفق شد با ٢ گل این تیم را بدرقه کند. جوانان فوتبالیست کشورمان با این پیروزی مجوز حضور در جام‌جهانی ٢٠١٧ را کسب کردند و حالا باید در نیمه‌نهایی به مصاف عربستان بروند. رضا جعفری، بازیکن ملی‌پوش سایپا هر ٢ گل ایران را در این دیدار به ثمر رساند تا تیم فوتبال جوانان بعد از ١٦‌سال به جام‌جهانی صعود کند.

خبری از ناکامی نیست

با این‌که چند‌سال قبل با حذف تیم‌های نوجوانان و جوانان کشورمان بعد از حذف تیم‌ملی بزرگسالان از جام ملت‌های آسیا نگاه‌ها به فوتبال منفی شده بود، این بار همه چیز برای تاج و همکارانش در فدراسیون فوتبال خوب پیش می‌رود. بعد از مقام تاریخی تیم‌ملی فوتسال در جام جهانی، شاگردان کی‌روش توانستند نتایج فوق‌العاده‌ای در مقدماتی جام‌جهانی ٢٠١٨ کسب کنند. چند هفته قبل هم نوجوانان ایرانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا علاوه‌بر نایب‌قهرمانی، مجوز صعود به جام‌جهانی را کسب کردند و این بار هم نوبت به تیم جوانان رسید. به نظر می‌رسد فعلا از نظر نتیجه خبری از ناکامی در فوتبال نیست .

شوک مثبت تاج

از ریاست مهدی تاج در فدراسیون فوتبال بیش از ٥ ماه می‌گذرد و در این مدت او کمتر مورد انتقاد رسانه‌ها قرار گرفته است. نتایج خوب تیم‌های ملی باعث شده تا همه تغییرات در رأس فدراسیون بعد از حضور ٨ ساله کفاشیان را مثبت بدانند. به نظر می‌رسد تمرکز اصلی رئیس فدراسیون فوتبال در چند ماه اخیر روی آماده‌سازی تیم‌های ملی بوده و همین موضوع باعث شده تا برخی از امور اداری فدراسیون فوتبال به کندی پیش برود. در مجموع می‌توان حضور مهدی تاج در رأس فدراسیون را به فال نیک گرفت و امیدوار به ادامه موفقیت‌ها بود.

نوآموز: این نتایج باید تداوم داشته باشد

ناصر نوآموز، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درباره موفقیت‌های اخیر فدراسیون فوتبال در بخش تیم‌های ملی به «شهروند» می‌گوید: «هر چقدر تیم‌های ملی پیشرفت کنند و نتایج بهتری بگیرند، به نفع فوتبال کشور است. از نظر فوتبالی این روزها همه چیز مساعد به نظر می‌رسد اما اگر بخواهیم به گلایه‌های سرمربی تیم‌ملی توجه کنیم، متوجه می‌شویم که در سایر مسائل شاید همه چیز مناسب نباشد. با این حال تیم‌ملی بزرگسالان راه خودش را پیدا کرده و خوب کار می‌کند. نتایج تیم‌های پایه هم خوب بوده اما چیزی که من دیدم و یادم می‌آید کار اصولی در بخش پایه نداشتیم و ممکن است این نتایج فقط یک جرقه باشد و تداومی از این پس مشاهده نکنیم.» وی همچنین می‌افزاید: «یکی از اصول موفقیت همیشگی در رده‌های پایه این است که مرتب روی این رده‌ها کار شود و با اردوهای تدارکاتی و امکانات بالا، تجربه‌های بین‌المللی به این بازیکنان اضافه کنیم. قطعا تاج هم نتوانسته در این چند ماه کار آنچنانی روی این تیم‌ها کند و فقط شاید مدیریت او بهتر از کفاشیان بوده است.» نوآموز در پایان می‌گوید: «تا چند ماه دیگر باید همین تیم نوجوانان و جوانان در جام‌جهانی شرکت کنند و باید برای آنها برنامه داشته باشیم. به‌هرحال تاج هم تلاش خود را می‌کند اما باید برنامه‌های فدراسیون برای تمام تیم‌های ملی تداوم داشته باشد. فوتبال جاذبه بیشتری نسبت به سایر رشته‌ها دارد و نیاز به بودجه بیشتری هم دارد اما لازمه اینجاست که کار در آکادمی باشگاه‌ها آغاز شود.»

به این موفقیت دل خوش نکنیم

با این‌که در چند ماه اخیر مدیریت تیم‌های ملی در فدراسیون فوتبال توانسته عملکرد خوبی داشته باشد و نتایج بهتری نسبت به دوره‌های قبلی به دست آمده اما نباید به همین جا دل خوش کرد. با رسیدگی بیشتر قطعا می‌توان به موفقیت‌های بیشتری در سطح جهان هم رسید؛ کاری که در فوتسال انجام شد و تیم‌ملی توانست روی سکوی جهانی برود. باید امیدوار باشیم مهدی تاج و همکارانش از شرایط فعلی به‌عنوان یک فرصت استفاده کرده و فوتبال ایران را بعد از چند‌سال درجا زدن رو به جلو هدایت کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج