۴۱۶۵۱۴
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

به قلم جرسی فیتز برای Eplindex

اوزیل؛ کشاورزی که از کاشته دیگران تغذیه می کند

هافبک پیشین رئال مادرید و وردربرمن وارد عصر جدید در دوران بازی کردنش شده است.

طرفداری: هنگامی که در تابستان ۲۰۱۳ آرسنال با شکستن رکورد نقل و انتقالات باشگاهش در ازای ۴۲.۴ میلیون پوند مسوت اوزیل را از رئال مادرید به خدمت گرفت، اگر بهترین هافبک شماره ۱۰ جهان در آن بازه را جذب نکرده باشد، یکی از بهترین ها در این پست را از آن خود کرده بود. تا کنون این هافبک آلمانی ارزش آن رقم را داشته است. او سال گذاشته در لیگ برتر بسیار خلاق ظاهر شد و این امر از زمان پا گذاشتن وی به فوتبال انگلستان مشهود بوده است.

آوازه اوزیل به خلاقیتش و توانایی گل سازی اش برای هم تیمی هایش است. در دنیای مجازی صدها ترول و لطیفه درباره این که چگونه اوزیل در زمین هم تیمی هایش را پیدا می کند، وجود دارد. امسال اما او بیشتر از این که موجبات شوتزنی هم تیمی هایش را فراهم آورد، خود در نقش شوتزن ظاهر شده است.

اوزیل؛ کشاورزی که از کاشته دیگران تغذیه می کند

اوزیل در این فصل تاکنون ۷ بار برای توپچی ها گلزنی کرده است، این در حالی است که او در تمام فصل گذشته در یکی از پرگل ترین فصولش، ۸ بار برای آرسنال گلزنی کرد. او در طول دوران حرفه ای خود تنها در سه فصل توانسته است که میزان گل های زده خوده را دو رقمی کند و البته هرگز در یک فصل بیش از ۱۱ بار گلزنی نکرده است. این که او در فصل جاری طی ۱۳ بازی هفت بار طعم گلزنی را چشیده است، می تواند نوید بخش این باشد که بهترین فصل او در زمینه گلزنی در حال سپری شدن است.

با نگاهی ریزبینانه مشخص می شود که اوزیل در فصل جاری تمایل بیشتری برای اقدام به شوتزنی نشان داده است. اوزیل در 710 دقیقه ای که در فصل جاری لیگ برتر برای آرسنال به میدان رفته است‌ به ازای هر 90 دقیقه دو بار شوتزنی کرده است. او در سه فصل نخست حضورش در آرسنال اما، آماری به مراتب ضعیف تر در این زمینه داشت. 1.3 شوت به ازای هر 90 دقیقه در فصل 14-2013 که در فصول 15-2014 و 16-2015 به عدد 1.4 شوت در 90 دقیقه رسید. پس این امر تنها به تمام کنندگی او باز نمی گردد و او در فصل جاری در سبک بازی خود تغییر ایجاد کرده است و از همین رو بیشتر اقدام به شوتزنی کرده و به گل دست یافته است.

با نگاهی به شوت هایش مشخص می شود که او از فاصله ای دورتر از ۲۰ یاردی دروازه حریف شوتزنی نمی کند و پس در موقعیت مناسب این کار قرار می گیرد و سپس دست به این کار می زند. او در هر ۹۰ دقیقه ۱.۴ شوت از درون محوطه جریمه حریف یا محوطه شش قدم شلیک می کند. در مقایسه با فصول گذشته، او میانگین ۰.۹ شوت به ازای هر ۹۰ دقیقه را از این ناحیه در سه فصل قبلی اش با توپچی ها به ثبت رسانده است. نیم شوت به ازای هر ۹۰ دقیقه، چیزی استهزا آمیز است. اوزیل را همه به موقعیت سازیش برای شوتزنی می شناختند، اما این فصل او خود یک شوتزن است.

با نگاهی به گزینه هایی که می توانند موجب این ارتقا در فرصت های شوتزنی برای او شده باشند، می توان مهاجم جدید آرسنال را یک دلیل اصلی به شمار آورد. در 9 بازی از 10 بازی آرسنال در این فصل، این الکسیس سانچز بوده است که در نوک پیکان خط حمله تیمش قرار گرفته است. هنگامی که این یار شیلیایی در جلوی زمین به میدان می رود، همانند یک شماره 9 کلاسیک جلوه می نماید. او به فضاهای خالی می رود تا مدافعان را به سوی خود بکشد و به عنوان یک شماره 9 کاذب‌ برای هم تیمی هایش فضا سازی کند. هنگامی که او در دفاع حریف رخنه می کند‌، شکاف ایجاد شده به سرعت اوزیل و تئو وولکات پر می کنند. اوزیل همیشه پشت سانچز می دود و از همین رو فضای مناسب تری برای شوتزنی به دست می آورد.

از زمان انتقال به آرسنال، آرسن ونگر از اوزیل خواسته است تا بیشتر گلزنی کند. با گذشت چهار فصل از حضور او در جمع توپچی ها‌، به نظر می رسد که آرایش جدید آرسنال به اوزیل این امکان را می دهد تا به این امر دست یابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج