۴۲۰۸۴۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کریمی: چنین الفاظی در ۴۵ سال اخیر نشنیده بودم!

فیروز کریمی، سرمربی تیم اکسین البرز می گوید که در آستانه سالگرد مادرش الفاظ رکیکی را در استادیوم تحمل کرده و به شدت از این رفتار گله‌مند است.

ورزش‌ سه: روز گذشته یکی از دیدارهای هفته دوازدهم مسابقات لیگ یک بین دو تیم بالانشین خونه به خونه و اکسین البرز در ورزشگاه شهدای هفت تیر بابل برگزار شد. این دیدار با برتری ۲ بر ۰ میزبان یعنی اکسین همراه شد و در شرایطی به پایان رسید که خونه به خونه، مهرداد میناوند را در نیمه اول اخراج شده دید و در نیمه دوم هم ۲ بازیکن این تیم از زمین مسابقه اخراج شدند. این دیدار به دلیل رفتارهای تماشاگران و سنگ پراکنی در دقیقه ۶+۹۰ و ۲ دقیقه زودتر از وقت اعلام شده به پایان رسید و فدراسیون باید در مورد آن تصمیم گیری کند.

با فیروز کریمی، سرمربی تیم اکسین البرز، در مورد اتفاقات و حواشی این دیدار گفتگو کردیم که توجه شما مخاطبان عزیز را به آن جلب می کنیم:

هیچ سالی در لیگ یک به این حساسی نبوده

بازی خیلی خوبی بود و به لحاظ کیفی از سطح بالایی بهره‌مند بود. لیگ دسته یک، نوید روزهای خیلی خوبی را می دهد. هیچ سالی را به این حساسی نداشتیم و در نیمه بالایی جدول تقریبا 10 تیم مدعی صعود هستند و این نشان از پویایی فوتبال ما می دهد.

مدام در بازی تغییر آرایش داشتیم

در بازی دیروز شاهد بازی با کیفیتی بودیم و از لحاظ فنی جزو دیدارهای خیلی خوب بود. دو تیم نکات فنی خوبی به نمایش گذاشتند؛ خیلی از زمان های بازی شاهد تغییر آرایش در زمین بودیم که بلافاصله از طرف مقابل بدل آن به اجرا گذاشته شد. هر دو تیم موقعیت داشتند ولی ما از موقعیت های خود بهتر استفاده کردیم.

تماشاگر خوب در روز بد محک زده می شود

همیشه ممکن است شرایط بازی مورد عنایت و دلخواه هواداران نباشد؛ جذابیت فوتبال اصلا به خاطر همین موضوع است که زیر و رو زیاد دارد و روز خوب و بد دارد. تماشاگر خوب را باید در روزی که تیم روند خوبی ندارد محک زد. این اولین باخت خانگی تیم خونه به خونه بود و جو بسیار زشتی در ورزشگاه حاکم شده بود.

اولین بارم بود این برخوردها را دیدم!

بیش از 40 سال است که در مازندران تردد می کنم و 28 سال است که با تیم هایم به این شهر ها می روم؛ ما همیشه میدان های مازندران و تیم هایش را تیم های پرشور و پر حرارت می دانستیم اما این اولین بار بود که در بابل این برخورد ها را دیدم!

فکر می کردم تمشاگر، همان تماشگر نساجی است

دیدگاهی که در ذهنم داشتم همانی بود که از هواداران نساجی در ذهنم بود؛ نساجی در تاریخ فوتبال ایران یک تیم ریشه دار است و جایگاه ثابت شده ای برای خود داشته است و شما دیدید که چنین تیمی چقدر صبورانه و فکورانه به قضیه نگاه می کند. فکر می کردم تماشاگر همان تماشاگر نساجی است. همین تیم در مازندران نساجی را هم برد؛ آیا آن ها چنین کارهایی کردند؟!

در آستانه سالگرد مادرم هستم

یک زمانی ممکن است در زمین مسابقه پرتاب اشیا به وجود بیاید. اما فحاشی ناموسی با الفاظ رکیک به داور و اعضای تیم حریف پسندیده نیست. هرگز فکر نمی کردم تماشاگر مازندرانی چنین وضعیتی داشته باشد. فرقی که بین این دو تیم وجود داشت، اصلا پسندیده نیست؛ در آستانه سالگرد مادرم بودم و واقعا از آن ها گله مندم. فوتبال روز خوب و بد دارد؛ باید آستانه تحمل بالا برود و فحاشی، اشیا پراکنی و سایر رفتارهای خارج از قائده کنترل شود.

چنین الفاظی را در ۴۵ سال اخیر نشنیده بودم

همانطور که می دانید من دو دقیقه آخر به رختکن رفتم و مسائل پایانی بازی را ندیدم، ولی ناظر بازی و فدراسیون بودند و فدراسیون در مورد اتفاقات به وجود آمده تصمیم گیری خواهد کرد؛ اما باز هم مراتب گله مندی خود را به خاطر فحاشی هایی که انجام شد، اعلام می کنم. خواهر و مادر ما در خانه این بازی را تماشا می کردند!!! این رفتار خیلی زشت بود و امیدوارم که دیگر این اتفاقات رخ ندهد. یک چنین الفاظی را در 45 سال اخیر ندیده بودم!

داوری کاملا بی نقص بود

با احترام به همه داوری ها، این بازی بی نقص ترین بازی‎ای بود که من دیدم. همه کارشناسان آنالیز کنند و اگر یک سر سوزن مورد غیرقانونی دیدند، فیروز کریمی فوتبال را کنار می گذارد. داور کاملا مسلط به بازی بود و مکمل های خوبی هم به عنوان کمک داشت.

باید آستانه تحمل در برد و باخت زیاد شود

درست است که بازی از نظر اخلاقی و حاشیه هایی که داشت زشت جلوه کرد ولی هر دو تیم به لحاظ فنی فوتبال خوبی ارائه دادند و هر دو تیم موقعیت داشتند؛ فوتبال خیلی خوبی بود ولی باید آستانه تحمل در پیروزی ها و در باخت ها افزایش پیدا کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج