۴۲۲۱۴۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

بیاتی‌نیا: ماشینی به کی‌روش دادیم که ۴ چرخ ندارد

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال که در کلاس‌های مربیگری هم شرکت کرده است، می‌گوید تیم ملی ایران با کادرفنی و بازیکنانی که دارد به جام جهانی صعود خواهد کرد.

خبرگزاری تسنیم: محسن بیاتی‌نیا در خصوص حضورش در کلاس‌های مربیگری C آسیا و اینکه شرایط این کلاس‌ها تاکنون چگونه بوده است، گفت: اول از همه علاقه‌ای که به کار مربیگری داشتم، باعث شد به این سمت بیایم. ضمن اینکه قبل از آمدن به این کلاس‌ها با چند نفر از دوستانم صحبت کردم و در نهایت با جواد کاظمیان، علی کریمی، علیرضا نیکبخت واحدی، فرشاد قدیری و... با هم در کلاس‌ها حاضر شدیم که این مسئله هم انگیزه دیگری برای من بود.

وی افزود: کلاس C آسیا در سال یکبار برگزار می‌شود و خوشبختانه این موقعیت ایجاد شد تا بتوانیم در این کلاس‌ها شرکت کنیم. شما هر چقدر چیزی را به صورت عملی بلد باشید، برای انتقال این دانش نیاز دارید که آن را به صورت تئوری هم آموزش ببنید. این کلاس‌ها هم باعث می‌شود ما دانش‌مان را که در فوتبال یاد گرفته‌ایم، طبقه‌بندی کنیم تا نحوه انتقال دادن آن را یاد بگیریم.

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال، ذوب‌آهن، صبای قم، پیکان و... در پاسخ به این سؤال که آیا پس از گرفتن مدرک C قصد ورود به دنیای مربیگری را دارد یا می‌خواهد پس از دریافت تمام مدارک این کار را آغاز کند، اظهار داشت: برای اینکه مربی یا سرمربی بشوم، خیلی راه دارم. برای اینکه صاحب سبک شویم، باید زمان زیادی را بگذرانیم و فعلاً در حال یادگیری هستم. مانند یک دانش‌آموز در حال یاد گرفتن هستم و هر چقدر بیشتر یاد بگیرم، بهتر است. با این حال همان طور که در بازیگری هم آموزش می‌دیدیم و هم عمل می‌کردیم، به نظرم اکنون هم اگر بتوانم در کنار یادگیری تجربه هم کسب کنم، خوب است. اینکه مدرک عالی بگیرم، اما هیچ سابقه یا تجربه‌ای نداشته باشم، فایده‌ای ندارد و اگر بتوانم کم‌کم با کار کردن کنار مربیان با دانش فوتبال ایران، کار را یاد بگیرم و تجربه کنم، خوب است.

بیاتی‌نیا در مورد وضعیت تیم ملی ایران و بازی حساس روز سه‌شنبه با سوریه نیز گفت: خوشبختانه در تیم ملی یک کادرفنی قوی داریم و چندان نگران این بازی نیستیم. کی‌روش از نظر فنی بسیار سطح بالاست و بازی‌هایی که از تیم ملی با سرمربیگری او دیدم، نشان می‌دهد که تیم ملی واقعاً شرایط خوبی دارد. این تیم می‌تواند موفق شود و این موفقیت هم افتخاری برای فوتبال ما و کل کشور است. با این وضعیت فقط یک چیز آدم را ناراحت می‌کند که آن هم امکانات است. با وجود حضورمان در رتبه اول آسیا، زیرساخت و امکانات تیم پانزدهم آسیا را هم نداریم و این برای من جای ناراحتی دارد. من که سال‌ها در فوتبال بودم و خاک آن را خورده‌ام، به دلیل این مسائل غصه می‌خورم، چون زیرساخت، آکادمی‌ها و در مجموع شرایط سخت‌افزادی ما خوب نیست.

وی ادامه داد: یک مطلب خواندم که کی‌روش گفته بود از کمپ تیم ملی ناراضی است، در حالی که این مسئله پیش پا افتاده نباید برای تیم ملی اتفاق بیفتد. انگار که ما ماشینی را به کی‌روش داده‌ایم و این ماشین چهار چرخ ندارد. این برای فوتبال ما بسیار زشت است. حالا نمی‌گوییم همه چیز به یک باره حل شود. ما از این مشکلات در نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید داشتیم و داریم که امکانات خوب نبوده، اما این اتفاق برای تیم ملی خیلی زشت است. از مسئولان خواهش می‌کنم که اگر ما در رتبه اول آسیا هستیم، در هر چیزی اول و بهترین باشیم و امکانات مناسبی هم در اختیار تیم ملی باشد.

مهاجم پیشین تیم ملی در خاتمه تصریح کرد: به فرض که ما با همین شرایط هم به جام جهانی رفتیم، اما رفتن به جام جهانی چه چیزی به ما اضافه می‌کند؟ از چه چیزی باید خوشحال باشیم؟ خب جام جهانی رفتن را که بعد از جام جهانی ۹۸ دو بار دیگر تجربه کردیم. ما باید تلاش کنیم تا به دور بعدی و جمع ۱۶ تیم برتر برویم و این مسئله هم امکانات و زیرساخت می‌خواهد، وگرنه جام جهانی رفتن که دیگر برای ما تکراری شده است. امیدوارم که مسئولان به پایه‌ها و البته امکانات اولیه فوتبال برسند و مطمئن باشید که نباید نگران جام جهانی باشیم، چون با این تیم ملی، کادرفنی و بازیکنان، به جام جهانی صعود می‌کنیم. فوتبال ذاتی بازیکنان ما به تیم ملی قدرت می‌دهد تا این کار را انجام دهیم، اما باید به فکر بعد از آن باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج