adexo3
۴۲۳۲۴۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

جیجی دل نری: رفتنم به یوونتوس اشتباه بود

جیجی دل نری خاطراتش را در دوران مربیگری اش مرور می کند.

طرفداری: جیجی دل نری سرمربی سابق یوونتوس و رم، زمانی در سال ۲۰۰۰ توانست کیه وو را به سری آ برساند تا معروف شود و "معجزه کیه وو" تا مدت ها بر سر زبان ها باشد. وی در گفتگو با II Messaggero گفت:

جیووانی سارتوری، مدیر ورزشی کیه وو هم بازی من در دوران بازیگری ام در سمپدوریا بود. در ماه ژانویه فیلم های بازی تیمشان را می فرستاد اما من می گفتم شما به مربی جدید نیاز ندارید. در پایان فصل پس از دیدار و صحبت با رییس کیه وو، لوکا کمپدلی، قرار شد من مربی این تیم شوم.

با هم تیمی ساختیم که به راحتی خودش را از دیگر تیم های سری بی جدا کرد. بازیکنانی مانند برناردو کورادی، سیمونه بارونه و لوسیانو را به خدمت گرفتیم. فوتبال زیبایی بازی می کردیم و توانستیم به سری آ صعود کنیم. یک مربی وقتی در چشم بازیکنانش نگاه می کند باید حس امنیت به آنها بدهد و باید همیشه به آنها راست بگوید.

در اولین فصل حضور در سری آ توانستیم به مسابقات اروپا راه پیدا کنیم. چنین چیزی دیگر تکرار نمی شود.

پس از ترک کیه وو، دوران مربیگری دل نری لحظات نا موفقی را به خود دیده و او حتی در پورتو پیش از شروع فصل از این تیم جدا شد. وی ادامه داد:

به دلیل اینکه آن سال بازی های یورو انجام می شد، بیشتر بازیکنان پس از تمرینات پیش فصل به ما ملحق شدند. به نظر من آن تیم به یک تغییر نسل نیاز داشت. من نتوانستم با شرایط آنجا وفق پیدا کنم. آن فصل پورتو پس از رفتن من چند مربی عوض کرد و در نهایت ششم شد.

در رم، مونتلا، توتی، مانسینی و کاسانو را هم زمان در خط حمله می گذاشتم. آنها ۶۰ گل به ثمر رساندند و تنها می توانم از آنها تشکر کنم. مشکل ما خط دفاع بود. در ماه مارس زمانی که ششم جدول بودیم، استعفا دادم. کارم اشتباه بود. اگر برمی گشتم، استعفا نمی دادم.

دل نری در سمپدوریا، توانست این تیم را چهارم کند و به مسابقات پلی آف لیگ قهرمانان برسد. اما همان تابستان در فصل 2010 - 2011، این تیم را به مقصد یوونتوس ترک کرد و اما در تورین موفق نبود:

ما در آن سال همراه با سمپدوریا حتی می توانستیم برای قهرمانی بجنگیم. من آنتونیو کاسانو را در ۵ مسابقه از ترکیب بیرون گذاشتم. تصمیمی که اگر با آن نتیجه نمی گرفتم، حتما اخراج می شدم اما تیم خوب نتیجه گرفت و کاسانو نیز دوباره به شرایط خوبش بازگشت. یک مربی باید برای تصمیمی که می گیرد تا پای جانش بماند. نباید حرف سایرین برایش مهم باشد.

با نگاه به گذشته، رفتنم به یوونتوس اشتباه بود. آن مقطع یک مرحله گذر و حساس برای یوونتوس بود و هدایت چنین تیمی خیلی سخت است. با این حال شما هیچوقت نمی توانید به یووه نه بگویید. در ژانویه ما سوم بودیم و برای هدفهایمان هنوز دور نشده بودیم اما کوالیارلا و یاکویینتا هر دو مصدوم شدند.

حالا دل نری، هدایت اودینزه را بر عهده دارد:

مردم می گویند اینجا نمی توانم موفق شوم اما من سعی می کنم به بازیکنان بگویم ارزش این پیراهن و سرزمین چقدر زیاد است. باید به سختی تلاش کنیم و کیفیت بازیکنان را در زمین به کار بگیریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج