اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۲۳۹۱۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

داستان حضور مسی در تمرین با قاشق در دهان

لیونل مسی در دوران حضور پپ در بارسلونا، به شدت تمایل داشت تا در پست شماره نه بازی کند، پستی که زلاتان ابراهیموویچ هم به آن علاقه زیادی دارد.

وبسایت نود: زلاتان ابراهیموویچ ستاره سوئدی منچستر یونایتد بعد از جدایی از اینتر، راهی بارسلونا شد، اما فقط یک فصل در این تیم دوام آورد و به علت اختلافی که با پپ داشت، مجبور به ترک نیوکمپ شد. زلاتان در کتاب "من زلاتان هستم" مدعی شده بود پپ رفتار تبعیض آمیزی با بازیکنانی نظیر مسی و اینیستا و ژاوی دارد و همه چیز را فدای ستاره آرژانتینی می کند. زلاتان در کتابش این چنین نوشته بود:

شبیه مدرسه بود و ما بازیکنان، دانش آموزانِ آن مدرسه بودیم. این نوع محیط، مناسب من نیست.

اما در کتاب پپ گواردیولا پیروزی به عبارت دیگر، نوشته گلیم بالاگه، ابعاد جالبی از ماجرای برخورد پپ با مسی و همچنین تغییر پست زلاتان، روشن شده است. در بخش هایی از این کتاب این چنین آمده است:

بهترین فوتبالیست کره خاکی، لحظه‌های خسته‌کننده‌ی عجیب و غریبی داشت که پپ همه را به خوبی می‌دانست. خیلی اوقات لئو در داخل زمین با اوج آمادگی حاضر می‌شد،‌ اما گاهی اوقات هم در گل زدن ناکام می‌ماند. وقتی مسی صددرصد کارایی خود را در زمین بروز نمی‌داد تنها کاری که پپ انجام می‌داد این بود که بعد از بازی روی خوش به او نشان می‌داد. وقتی که مسی سرافکنده می‌شد، پپ به او کمک می‌کرد که خود را بازسازی کند و سرش را بالا بگیرد. ‌

آن بازی‌های ناامیدکننده مسی را بداخلاق می‌کردند. او با سکوت در زمین به نقطه‌ای‌ خیره می‌شد، لبخندی نمی‌زد و ترشرو و عبوس بود. پشت آن ظاهر فرشته‌ای و معصوم، یک شکارچی وجود دارد؛ پشت شاهکارهای رکوردشکن و جاه‌طلبی‌اش کودکی هم خفته است. و بچه‌ها معمولاً نمی‌توانند احساسات خود را کنترل و پنهان کنند.

در یک موقعیت، مسی با قاشق‌چای‌خوری که در دهانش بود سر جلسه تمرین حاضر شد و کل تمرین آن را نگه داشت. معمولاً قبل از جلسه تمرین قهوه یا نوشیدنی گیاهی می‌خورد که عادت داشت تا به زمین برسد با قاشق آن را بنوشد و قبل از شروع تمرینش آن را تمام می‌‌کرد. آن روز مسی در حال انجام تمرین قاشق را در دهانش نگاه داشت. این رفتارش دقیقاً بعد از تعویض شدن در بازی شب قبل بود. موقعیت‌های دیگری هم بود که وقتی استراحت داشت یا تعویض می‌‌شد، تا چند روز با مربی حرف نمی‌زد.

وقتی ابراهیموویچ در چند ماه اول حضورش در بارسا مورد تحسین قرار گرفت، مسی با پپ صحبت کرد و گفت یا به عنوان شماره نُه بازی می‌کنم یا اصلاً بازی نمی‌کنم. پپ جواب داد: «خب، من با ابراهیموویچ چیکار کنم؟». مسی خیلی یک‌دنده بود: «من فقط توی این پست بازی می‌کنم یا اصلاً بازی نمی‌کنم؛ بقیه رو بفرستین به گوش.»

در نهایت همین اتفاق هم افتاد. پپ، زلاتان را به طور کامل فدای مسی کرد، ستاره سوئدی و مغرور بارسلونا از این رفتار اصلاً خوشش نیامد و در پایان فصل چاره ای جز ترک بارسلونا نداشت. مسی هم توانست این گونه، مرد اول بارسلونا تحت نظر پپ شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج