اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۲۹۲۸۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

دورتموند به تاریخ پیوست

رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در شرایطی از شب گذشته پیگیری شد که یکی از مهم‌ترین اتفاقات این مرحله در دیدارهایی رخ داد که سه‌شنبه‌شب برگزار شد.

روزنامه شرق: رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در شرایطی از شب گذشته پیگیری شد که یکی از مهم‌ترین اتفاقات این مرحله در دیدارهایی رخ داد که سه‌شنبه‌شب برگزار شد؛ در «زیگنال ایدونا پارک» دورتموند، تیم صدرنشین گروه F توانست در دیداری عجیب با نتیجه پرگل ٨ بر ٤ از سد رقیبش، لژیا ورشو، بگذرد و به صدرنشینی‌اش در این گروه ادامه دهد. فارغ از صدرنشینی این تیم زردپوش، رقم‌خوردن نتیجه ٨ بر ٤، کلی رکورد را در لیگ قهرمانان اروپا جابه‌جا کرد. اولین و مهم‌ترین رکوردی که این دیدار به نام خودش زد، تعداد بیشترین گل زده در یک دیدار از تاریخ لیگ قهرمانان اروپا بود (در ورژن جدید برگزاری این لیگ).
این بازی با ١٢ گلی که در دلش داشت رکورد ١٣ساله‌ای که تقابل موناکو- دپورتیوولاکرونیا در سال ٢٠٠٣ آن را رقم زده بودند، شکست. در آن سال، موناکو که هدایتش را دیدیه دشان برعهده داشت، توانست رقیب اسپانیایی‌اش را ٨ بر٣ شکست دهد و درمجموع ١١ گل در آن بازی به ثمر رسانده شود. بازی دورتموند و لژیا ورشو هم درست می‌رفت با ردوبدل‌شدن ١١ گل به پایان برسد، ولی در وقت‌ اضافه بازی بود که مارکو رویس گل هشتم تیمش و درمجموع دوازدهمین گل بازی را زد و رکورد قبلی را شکست. اتفاقا رویس با همین گل رکورد ویژه‌ای هم برای خودش ثبت کرد؛ او که پیش از این گل، دو بار گل‌زنی کرده بود با همین گل ثانیه‌های پایانی، برای اولین‌بار توانست در بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا هت‌تریک کند. آخرین باری که یک بازی در رقابت‌های اروپایی بیش از این دیدار گل داشته مربوط به ٤٧ سال قبل و بازی تیم‌های فاینورد و ریکجاویک ایسلند است که فاینوردی‌ها با نتیجه ١٢ بر ٢ به پیروزی رسیده بودند. دومین رکوردی که بازی مهیج دورتموند - لژیا به نام خود ثبت کرد، رکورد مشترکی بود که پیش‌تر موناکو در سال ٢٠٠٣ رقمش زده بود؛ ماجرا از این قرار است که نیمه اول این دیدار ٥ بر ٢ شد که همه این گل‌ها تا دقیقه ٣٢ بازی زده شد.
با هفت‌گلی که در همین نیمه زده شد، این بازی رکورد پرگل‌ترین نیمه اول تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را هم به خودش اختصاص داد (به‌طور مشترک). دورتموند کار مهم دیگری که انجام داد، ورود به جمع تیم‌هایی بود که توانسته‌اند در یک نیمه حداقل پنج گل بزنند؛ پیش از این تیم، پنج تیم دیگر موفق به انجام چنین عملکردی در لیگ قهرمانان اروپا شده بودند و حالا «زردهای وستفالن» ششمین تیم تاریخ هستند که در یک نیمه از بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا رقیب را پنج‌گله می‌کنند. با این حال، رکورد این ماجرا هنوز در اختیار شاختار است؛ تیمی که سال ٢٠١٤ توانست در یک نیمه شش‌بار دروازه باته بوریسف را باز کند و رکورددار شود. البته این بازی یک رکورد منحصر‌به‌فرد دیگر هم داشت که تا حدودی منفی و متعلق به لژیا ورشو است؛ تابه‌حال در لیگ قهرمانان اروپا سابقه نداشته تیمی در یک دیدار چهار گل بزند و بازی را واگذار کند؛ اتفاقی که سرانجام رقم خورد تا این غیرممکن هم ممکن شود.
یکی دیگر از نکات درخور توجهی که تقابل دورتموند و لژیا در دلش داشت تعداد ضربات به سمت دروازه و نسبت گل‌شدن آنها بود که برای خودش بازهم یک رکورد است؛ البته رکوردی که از فصل ٢٠٠٣-٢٠٠٢ تا به حال ثبت شده است؛ دو تیم درمجموع ٢٨ ضربه به سمت دروازه یکدیگر زدند که ١٢ تا از آنها گل شد؛ یعنی درصدی معادل ٤٣ درصد ضربات تبدیل به گل شده است. نکته جالب‌تر اینکه دورتموند ١٧ ضربه به سمت دروازه لژیا داشته که هشت‌تای آنها گل شده ولی از این ١٧ ضربه فقط ١٠ تا در چارچوب بوده که نتیجه‌اش هشت گل برای شاگردان توماس توخل شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج