adexo3
۴۳۰۱۹۵
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

استقلال پرنوسان، بختی برای موفقیت ندارد

نمایش استقلال مقابل گسترش فولاد، نمونه کوچکی از استقلال این فصل بود؛ پرنوسان، غیرقابل‌پیش‌بینی و نامطمئن.

ایران ورزشی: نمایش استقلال مقابل گسترش فولاد، نمونه کوچکی از استقلال این فصل بود؛ پرنوسان، غیرقابل‌پیش‌بینی و نامطمئن. استقلال حتی در روزی که مقابل حریف پایین جدولی‌اش دو بر صفر پیش می‌افتد، تضمینی برای پیروزی‌‌اش وجود ندارد. حتی وقتی حریف در ۱۵ دقیقه پایانی ده نفره می‌شود، خیال هواداران بابت گرفتن سه امتیاز راحت نیست. استقلال با این روند بخت چندانی برای قهرمانی ندارد. با این بالا و پایین‌ها، استقلال تنها می‌تواند به تعقیب مدعیان ادامه دهد و به همین رده‌هایی که از شروع لیگ تا امروز در اختیار داشته، دلخوش باشد.

شروع خوب استقلال در نیم ساعت اول هیچ نسبتی با بازی آشفته تیم در دقایق آخر نداشت. استقلال واقعی کدام است؟ تیمی که به راحتی دو گل به گسترش فولاد می‌زند یا تیمی که مقابل حریف ده نفره‌اش هیچ راهی برای ساخت موقعیت و زدن گل برتری پیدا نمی‌کند؟ کادر فنی استقلال باید پاسخ این سوال را پیدا کند که چرا تیمش نمی‌تواند آهنگ بازی را حفظ کند و اگر دلیل آن مشکل بدنی است، چرا تعویض‌هایی برای ترمیم تیم انجام نمی‌شود؟

منصوریان معتقد است که در تیمش رقابت نزدیکی برای رسیدن به ترکیب اصلی وجود دارد و هر بازیکنی آماده‌تر باشد به زمین می‌رود، ولی تغییرات در ترکیب اصلی بیش از حد معمول است. اگر آمادگی بازیکنان هفته به هفته یا ماه به ماه اینقدر نوسان دارد که یکی از سکو به ترکیب اصلی می‌رسد و یکی از ترکیب اصلی روانه نیمکت می‌شود، باید کادر فنی دلیل این نزول غیرمعمول را پیدا کند و جلوی آن را بگیرد. اگر این تغییرات دایمی در ترکیب سلیقه‌ای است، منصوریان باید بتواند برای هر پست بهترین بازیکن را انتخاب کند و پای این انتخاب‌ها بایستد. تغییرات دایمی ترکیب اصلی و پست بازیکنان، نتیجه‌ای جز سردرگمی و آشفتگی تیم ندارد.

امید ابراهیمی، تنها ملی‌پوش استقلال در هر بازی پست جدیدی دارد. منصوریان بعد از یازده هفته هنوز نتوانسته بهترین موقعیت را برای این بازیکن پیدا کند. کادر فنی می‌تواند مدعی شود که بر اساس داشته‌ها یا کمبودهایش پست ابراهیمی را تعیین می‌کند، ولی معمولا اولویت در انتخاب پست با بازیکنان کلیدی است. تغییرات پست تنها محدود به ابراهیمی نبوده و بختیار رحمانی، فرشید اسماعیلی، فرشید باقری، هرایر مگویان، جابر انصاری و کاوه رضایی هم از یک پست به پست دیگر کوچ می‌کنند.

منصوریان بعد از بازی اشتباهات فردی را دلیل دریافت دو گل و از دست رفتن پیروزی دانست، ولی بخشی از ریشه این اشتباهات را باید در انتخاب‌ها و تصمیمات کادر فنی جست و جو کرد. اگر مربی مدافع جوانی را در قلب دفاع قرار می‌دهد، باید پای انتخابش بایستد، همان‌طور که تصمیمات درست و نتایج خوب تیم به اسم مربی نوشته می‌شود.

استقلال بعد از گل دوم زمان کافی برای جبران داشت، ولی شکل بازی این تیم بعد از ده نفره شدن حریف هیچ تغییری نکرد. کادر فنی با وجود دو تعویض نتوانست از برتری عددی استفاده کند و تنها برنامه تیم فرستادن توپ‌های بلند و بی‌هدف بود. این بهترین فرصت استقلال برای کم کردن فاصله با صدر جدول بود و عامل اصلی از دست رفتن دو امتیاز بازی تنها و تنها تصمیمات کادر فنی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرد قرمز

      هه,خندم گرفت
      کدوم قهرمانی داداشه من,این کیسه زووووووورررررر بزنه تا آخر فصل ,شاااااااااید جزو ده تیم برتر لیگ بشه(آسیا رو ک اصن ولش کن ,خورده ب تیم اماراتی اون هم توووو پلی آف ,اون هم توووو دمای ۴- درجه,اون هم توووو اون وضعیت,واویلااااااااااااااااااااااا)

    • بدون نام

      برو بچه کیسه اون تیم شماست با برنج طارمی که گل خالبم بلد نیست بزنه

    • بدون نام

      یکی نیست به این منصوریان......بگه ........از تیم بره که این لنگی‌ها ‌اینطوری شاخ نشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج