adexo3
۴۳۰۹۰۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

آزمون: من سردارم، نه مسی

چند روز قبل جهانبخش در ایران ورزشی گفته بود سردار، سعید و کریم ‌برای پیشرفت به لیگ هلند بیایند. من هم با علیرضا شوخی کردم و از او خواستم برای پیشرفت به لیگ روسیه بیاید. این فقط یک شوخی بود.

ایران ورزشی: اندرلخت، آژاکس، اتلتیکو مادرید و حالا بایرن مونیخ. همه این نام‌های بزرگ را یک ایرانی فتح کرده. از قهرمان بلژیک و هلند گرفته تا صخره‌ای به نام اتلتیکو و باشگاهی به بزرگی بایرن. سردار اما در ۲۱ سالگی دروازه همه این تیم‌ها را باز کرده. گل‌های او یکی از یکی زیباترند و دلنشین‌تر. وقتی مقابل مدافعان بایرن بازی می‌کرد، انگار برابر تیمی چون گوام ایستاده. بی استرس و با خونسردی کامل. یک فرار، یک سر توپ و در نهایت ضربه‌ای با پای راست کافی بود تا سردار این بار دروازه بایرن را فتح کند. بعد از این افتخار بزرگ، صحبت با سردار حتما خواندنی خواهد بود.

یک گل زیبا به ثمر رساندی تا دوباره همه رسانه‌ها از درخشش خیره‌کننده‌ات بنویسند و با تحلیل‌های‌شان به پیشرفت فوق‌العاده‌ات اشاره کنند. بازی با بایرن چطور بود؟ سخت، آسان و یا قابل پیش‌بینی؟
خیلی خیلی سخت. مگر می‌شود بازی با بایرن آسان باشد. این تیم واقعا قدرتمند است و بهترین بازیکنان فوتبال جهان را در اختیار دارد. به نیمکت این تیم نگاه کنید. کیمیچ، هوملس، آلابا، مولر، آلونسو و خیلی از بازیکنان بزرگ دیگر. تازه نویر هم درون دروازه نبود. یک بازی طاقت فرسا و دشوار را پشت سر گذاشتیم. تمام بازیکنان روستوف و کادر فنی زحمت کشیدند تا برنده باشیم و خوشبختانه به هدف مان رسیدیم.
خودت قبل از بازی چه نتیجه‌ای را پیش‌بینی می‌کردی؟
صادقانه بگویم فکر می‌کردم نتیجه بازی به سود ما باشد اما بعد از گلی که دریافت کردیم و بازی یک بر صفر به سود بایرن شد گفتم کارمان خیلی مشکل شد.
یعنی آن لحظه فکر می‌کردی که شکست می‌خورید؟
شکست که نه اما نظرم این بود که دیگر نمی‌توانیم ببریم.
ولی یک لحظه برای تو کافی بود تا همه چیز را بر هم بزنی. فرار، سر توپ و در نهایت باز کردن دروازه یکی از بهترین تیم‌های دنیا.

من با مربیان روستوف خیلی کار کرده بودم. هم با قربان بردی اف و هم با کریچنکو که روی نیمکت حضور داشت. کریچنکو واقعا کمکم کرد. بخصوص در طول این فصل و البته چند روز قبل از بازی با بایرن. او تاکید کرد که باید در صدم ثانیه بهترین تصمیم‌ها را بگیرم. حرکات داخل هجده قدم را هم با من کار کرد. همین باعث شد تا گل بزنم.

قبل از بازی، مربیان روستوف، بایرن را چطور آنالیز کرده بودند؟ نقاط ضعف مدافعان حریف را می‌دانستی؟
من که نمی‌توانم آنالیز تیم مان را بگویم ولی خب نقاط ضعف بایرن را خیلی زودتر از حد تصور پیدا کردیم و نهایت استفاده را بردیم.
حتما یکی از نقاط ضعف، بواتنگ بود؟
همه بازیکنان بزرگ اشتباه می‌کنند. بواتنگ هم از این قاعده مستثنی نیست. با یک سر توپ خوردن نباید او را نابود کرد. باید به بواتنگ احترام گذاشت چون واقعا مدافع سطح بالایی است و به شخصه فوتبالش را می‌پسندم. بواتنگ در تیم ملی آلمان هم بازی‌های قابل قبولی به نمایش گذاشته و جزو بازیکنان کلیدی این تیم محسوب می‌شود. به نظرم نباید به این سر توپ و اشتباه بواتنگ زیاد بپردازیم. من باید از موقعیت استفاده می‌کردم و گل می‌زدم چون شاید در طول بازی دیگر چنین موقعیتی نصیبم نمی‌شد.
کی تصمیم گرفتی سر توپ بزنی؟ تصاویر طوری بود که انگار می‌خواهی شوت بزنی.
لحظه آخر این تصمیم را گرفتم. وقتی صاحب توپ شدم، سرعتم را کم کردم. پایم را به نشانه شوت بالا بردم اما تصمیم گرفتم که سر توپ بزنم و بواتنگ را دریبل کنم. او را فریب دادم و خوشبختانه ضربه‌ام تبدیل به گل شد. گل خوبی بود و از به ثمر رسیدن آن حس فوق‌العاده‌ای داشتم. این گل مزد زحمات چند ساله خودم و خانواده‌ام بود. فقط امیدوارم که این گل‌ها ادامه داشته باشد.
برگردیم به چند ماه قبل. ششم شهریور ۱۳۹۵. در مصاحبه با ایران ورزشی گفته بودی که به بایرن گل می‌زنی. آن زمان گفتیم سردار چه اعتماد به نفسی دارد. مگر می‌شود به بایرن، آن هم با پیراهن روستوف گل زد. حالا آن اتفاق رخ داده و تو به بایرن گل زده‌ای.
چرا فکر می‌کنید نمی‌شود به بهترین تیم‌های دنیا گل زد؟
خب واقعا سخت است.
سخت است اما بازیکنان بایرن هم انسان هستند و از مریخ که نیامده‌اند. اگر از آنها نترسی و تمرکز داشته باشی می‌توانی در نبردهای تن به تن پیروز باشی و گل بزنی. حتی اگر بهترین مدافعان فوتبال جهان در تیم حریف بازی کنند.
یکی از نقاط قوت تو همین نترس بودن و بدون استرس بازی کردن است. واقعا برایت فرقی نمی‌کند مقابل بواتنگ، هوملس و گودین بازی کنی یا مدافعان گوام. تو در همه حال همان مهاجم خطرناک و خونسرد هستی. دلیلش چیست؟
پدرم از کودکی به من یاد داد که استرس نداشته باشم و از کسی نترسم. تنها کافی است تمرکز کنی و اراده داشته باشی. ما ایرانی هستیم. آنها باید از ما بترسند نه ما از آنها. حتی اگر کارشناس‌ها بگویند آنها بهترین مدافعان جهان هستند.
رسانه‌ها بعد از بازی، گل تو را با گل مسی به بایرن مقایسه کردند.
گل من با گل مسی فرق داشت اما چون هر دو بواتنگ را دریبل کردیم این گل‌ها را با هم مقایسه کرده‌اند. من که دیگر از این همه مقایسه خسته شده ام. من سردارم نه مسی.
تو با این گل به رکورد مهدی مهدوی‌کیا رسیدی. حالا یک گل با رکورد علی دایی در لیگ قهرمانان اروپا فاصله داری. آیا مقابل پی اس وی آیندهوون به شکستن این رکورد فکر می‌کنی؟

به هیچ وجه. اگر بخواهم به رکوردها فکر کنم تمرکز و کیفیت بازی‌ام را از دست می‌دهم. مطمئن باشید مقابل آیندهوون به گل زدن فکر می‌کنم اما به رکورد دایی نه.

بعد از بازی پستی در اینستاگرام منتشر کردی و از علیرضا جهانبخش خواستی که برای پیشرفت به لیگ روسیه بیاید. این پست بیشترشبیه یک کری خوانی بود تا متنی معمولی. درباره این پست توضیح می‌دهی؟

چند روز قبل علیرضا در ایران ورزشی گفته بود سردار، سعید و کریم انصاری ‌فرد برای پیشرفت به لیگ هلند بیایند. من هم با علیرضا شوخی کردم و از او خواستم برای پیشرفت به لیگ روسیه بیاید. این فقط یک شوخی بود. مثل هر روز که با علیرضا تلفنی صحبت می‌کنم و با هم در تماس هستیم. علیرضا در حال پیشرفت در لیگ برتر هلند است و امیدوارم شرایط او نیز در تیمش روز‌به ‌روز بهتر شود اما بازهم می‌گویم که ما تصمیم داریم در لیگ برتر روسیه بمانیم تا اینکه بخواهیم به لیگ هلند برویم! من و علیرضا همه روزه از این شوخی‌ها داریم و آن پست هم در ادامه همین شوخی‌ها بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج