۴۳۴۵۳۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

دوئل پورعلی گنجی و رضایی در ورزشگاه آزادی

مرتضی پورعلی گنجی مقابل استقلال. او باید پیراهن السد را بپوشد و در ورزشگاه آزادی با بازیکنان و مربیانی ملاقات کند که با قریب به اتفاق آنها خاطره دارد. یا هم تیمی بوده و یا مربی‌اش بوده‌اند.

مرتضی پورعلی گنجی مقابل استقلال. او باید پیراهن السد را بپوشد و در ورزشگاه آزادی با بازیکنان و مربیانی ملاقات کند که با قریب به اتفاق آنها خاطره دارد. یا هم تیمی بوده و یا مربی‌اش بوده‌اند. بعد از رضا شاهرودی که با پیراهن دالیان مقابل استقلال بازی کرد و یا ابراهیم قاسمپور که پیراهن الریان را به تن داشت و دوباره برابر استقلال به میدان رفت و البته ملاقات مجید نامجو با آبی‌ها، آن هم با پیراهن السد و تقابل فرهاد مجیدی با پیراهن الغرافه با پرسپولیس، این بار نوبت به مرتضی پورعلی گنجی رسیده تا در قامت بازیکن السد مقابل تیمی ایرانی به میدان برود.

یک قرعه کافی بود تا مرتضی پورعلی گنجی، ۱۹ بهمن به ایران بیاید و مقابل استقلال بازی کند. این بار با پیراهن تیمی چون السد که یک سالی می‌شود عضوی غیر قابل انکار از خط دفاعی‌اش است.
پورعلی گنجی که این روزها در ترکیب السد جا افتاده و همراه این تیم در لیگ ستارگان قطر می‌درخشد درباره تقابل با استقلال صحبت‌های جالبی انجام می‌دهد.
او ابتدا درباره قرعه‌کشی مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا می‌گوید: «نمی‌دانم درباره قرعه‌کشی چه بگویم، فقط امیدوارم بازی جذابی از آب در بیاید. درست است که استقلال تیمی ایرانی است اما من قرارداد دارم و باید بهترین بازی‌ها را برای السد انجام بدهم. احترام بسیاری برای تیم‌های ایرانی قایلم. از استقلال گرفته تا پرسپولیس. فرقی هم نمی‌کرد کدام تیم مقابل السد قرار بگیرد. مطمئنا ۱۹ بهمن می‌تواند روز خوبی باشد. دوست دارم بهترین بازی‌ام را انجام بدهم و برای السد بازیکنی تاثیرگذار باشم.»
پورعلی گنجی در تمام تیم‌هایی که بازی کرده، یکی از بازیکنان متعصب بوده. از دوران حضورش در نفت تهران گرفته تا زمانی که برای تیانجین تدا بازی می‌کرد و حالا السد.
او در این باره می‌گوید:«نه تنها برای السد، در ترکیب تمام تیم‌هایی که حضور داشتم همیشه سعی کردم با تمام انرژی بازی کنم. حالا می‌خواهد نام تیم نفت باشد یا السد و یا تیم ملی ایران. به خاطر تعهدی که به پیراهنم دارم هر چه در توانم هست می‌گذارم تا تیمم نتیجه بگیرد. مطمئن باشید برای السد هم سنگ تمام می‌گذارم تا بهترین بازی را ارائه بدهد. نتیجه هم که به تلاش دو تیم برمی‌گردد.»
جای استقلال می‌توانست یک تیم دیگر مقابل السد بازی کند. قرعه اما به نام استقلال افتاد. آیا پورعلی گنجی از این قرعه ناراحت است؟ مدافع ایرانی السد می‌گوید: «فوتبال است و نمی‌توان به این مسایل ایراد گرفت. من از بازی مقابل استقلال ناراحت نیستم چون قبل از من هم بودند بازیکنانی که همراه تیم‌های خارجی به ایران آمدند و مقابل تیم‌هایی از ایران بازی کردند. یک روز این اتفاق برای آنها رخ داد و حالا برای من. امیدوارم هر چه هست بازی جذاب شود و هواداران از حضور در ورزشگاه لذت ببرند.»
پورعلی گنجی سال‌ها زیر نظر منصوریان بازی کرد. چه در تیم امید و زیر ۲۲ سال و چه در نفت تهران. او در دوره مربیگری منصوریان در نفت به لیگ چین ترانسفر شد و پیراهن تیانجین تدا را پوشید.
مدافع السد درباره رویارویی با مربی سابقش نیز صحبت می‌کند: «زمان مربیگری آقای ابراهیم‌زاده در نفت، من کمتر بازی می‌کردم اما منصوریان در تیم امید از وجودم استفاده می‌کرد و اعتقاد بسیاری به بازی‌ام داشت. از او تشکر می‌کنم و برایش احترام و ارزش بسیاری قایلم اما اینکه روبه‌رویش قرار بگیرم باید ببینیم تا آن زمان چه اتفاق‌هایی رخ خواهد داد. شاید من در زمین باشم و شاید هم نباشم. شاید در السد باشم و شاید هم در این تیم نباشم چون در قرارداد من متممی وجود دارد که می‌توانم جدا شوم و به تیم‌های بهتری بروم. به عنوان نمونه تیم‌های اروپایی. اگر باشم قبل از بازی سمت منصوریان می‌روم و از او برای حضور در زمین رخصت می‌گیرم چون مربی‌ام بوده و احترامش بر من واجب است. از طرفی سعی می‌کنم وظیفه‌ای که مربی السد به من داده را به بهترین شکل انجام بدهم و یک بازی بی‌نقص به نمایش بگذارم.»
مرتضی از معدود بازیکنان فوتبال ایران است که حضور در تمام تیم‌های پایه را تجربه کرده و در نهایت به تیم ملی بزرگسالان رسیده. یکی از هم تیمی‌های او از تیم نوجوانان تا بزرگسالان کسی نیست جز کاوه رضایی. مهاجمی که این روزها در خط حمله استقلال یک بازیکن کلیدی محسوب می‌شود. دوئل پورعلی گنجی و رضایی می‌تواند جذابترین بخش از بازی استقلال- السد باشد.
آیا پورعلی گنجی برای رضایی کری می‌خواند؟ اما پاسخ مدافع ایرانی السد: «من هرگز برای کسی کری نمی‌خوانم اما سعی می‌کنم هر چه در توان دارم برای موفقیت السد به کار بگیرم. کاوه سال‌هاست که یکی از دوستان صمیمی من محسوب می‌شود و با او خاطرات بسیاری دارم. از تیم نوجوانان گرفته تا جوانان و سپس تیم امید و بزرگسالان. فکر می‌کنم حدود ۱۰ سال است که با کاوه ارتباطی صمیمانه دارم اما برای او کری نمی‌خوانم.
البته تا به حال به این شکل روبه‌روی هم بازی نکرده‌ایم. اینکه من دفاع وسط باشم و او فوروارد. او بازیکن با کیفیتی است و امیدوارم بتواند برای فوتبال ایران مفید باشد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج