adexo3
۴۳۷۵۹۶
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

عنایتی: از مارادونا مربیگری آموختم

کاپیتان سابق استقلال و فعلی صبای قم که امسال تولد ٤٠ سالگی خود را جشن گرفته و هنوز هم به صورت قاطع از خداحافظی در پایان فصل صحبت نمی‌کند، توانسته همزمان با حضورش در میادین، کلاس مربیگری C را با موفقیت پشت سر بگذارد.

روزنامه شهروند: کاپیتان سابق استقلال و فعلی صبای قم که امسال تولد ٤٠ سالگی خود را جشن گرفته و هنوز هم به صورت قاطع از خداحافظی در پایان فصل صحبت نمی‌کند، توانسته همزمان با حضورش در میادین، کلاس مربیگری C را با موفقیت پشت سر بگذارد.

دنبال مدارک بالاتر هم هستم

رضا عنایتی درباره اخذ مدرک مربیگری C به «شهروند» می‌گوید: «من‌سال ٩٣ در کلاس‌های مربیگری شرکت کردم و پروسه اعطای این مدرک به من خیلی طول کشید و بعد از نزدیک به ٢‌سال توانستم مدرکم را بگیرم. البته تصمیم گرفتم شهریورماه ‌سال آینده نیز در کلاس‌های مربیگری B شرکت ‌کنم تا بتوانم یک مدرک بالاتر هم بگیرم. به‌هرحال سرنوشت من به فوتبال گره خورده و نمی‌توانم از آن جدا شوم. امیدوارم بعد از پایان دوران بازیگری بتوانم در عرصه‌های دیگر هم کار کنم.»
باید ٤‌سال قبل مدرک می‌گرفتم
وی همچنین می‌افزاید: «تلاش می‌کنم که هر چه در این ٢٠‌سال تجربه کسب کردم، در اختیار بازیکنان جوانتر قرار دهم. البته اشتباه بزرگی کردم چون باید خیلی زودتر از این، در کلاس‌های مربیگری شرکت می‌کردم. شاید ٤، ٣ سال دیر این کار را انجام دادم. البته تمرکز من بیشتر روی بازی کردن بود. الان شرایط فرق کرده و فضا خیلی بهتر است تا بتوانم روی مربیگری تمرکز کنم.»
هنوز تصمیم به خداحافظی نگرفتم
کاپیتان صبای قم در پاسخ به این سوال که با این وضع خداحافظی‌اش در پایان فصل قطعی است،‌ خاطرنشان می‌کند: «باید دید که چه اتفاقی می‌افتد. آن‌قدر اتفاقات عجیب در فوتبال ما زیاد است که نمی‌خواهم الان صحبتی کنم و بعدا اتفاقی رقم بخورد که خلاف صحبتم باشد. با این حال باید قبول کنم که هر آغازی یک پایانی دارد. من بعد از این‌که فوتبال را کنار گذاشتم، باید از اولین فرصتی که برایم جهت حضور روی نیمکت یک تیم به وجود می‌آید، ‌استفاده کنم.»
از مارادونا خیلی چیزها یاد گرفتم

عنایتی در پایان با اشاره به این‌که مدت‌هاست مربیگری را دنبال می‌کند، می‌گوید: «شاید در ظاهر بگوییم که کلاس مربیگری خیلی تاثیری ندارد اما واقعا باید با فنونی آشنا باشی که بتوانی مسئولیت یک مجموعه را برعهده بگیری. با این حال تجربه هم مهم است و هر مربی نیاز به تجارب زیادی دارد تا بتواند پخته شود. من مدت‌هاست که به مربیگری علاقه دارم و جدی آن را دنبال می‌کنم. زمانی که در امارات بودم، فرصت خوبی برای من بود که سر تمرین تیم‌های مختلف بروم و از امثال مارادونا و متسو چیزهای زیادی یاد بگیرم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج