اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۳۹۱۵۵
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

همه اشتباهات علیرضا منصوریان در استقلال

موجی از ناامیدی فضای استقلالی‌ها را دربر گرفته است.

روزنامه شهروند: موجی از ناامیدی فضای استقلالی‌ها را دربر گرفته است. شکست مقابل تراکتورسازی حکم دست‌اندازی بزرگ و خطرناک را برای استقلال داشت که می‌تواند سرنوشت این تیم را در لیگ برتر عوض کند. علیرضا منصوریان به‌عنوان مرد اول نیمکت استقلال این روزها بیشتر از همیشه تحت فشار است. برای یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تاریخ استقلال قابل باور نیست که بازگشت دوست‌داشتنی‌اش به استقلال و آن استقبال باشکوه تبدیل شده باشد به این روزهای بحرانی و یخ‌زده. تساوی در دربی از بخت خوب منصوریان بود که آن‌قدر تیمش ضعف داشت که گرفتن یک امتیاز از پرسپولیس برایش حکم برد داشته باشد. از دربی به بعد بود که روزهای نسبتا خوب استقلال آغاز شد اما تساوی‌های بدموقع با گسترش و ماشین‌سازی و از دست رفتن بازی‌ها در نیمه مربیان و درنهایت شکست مقابل تراکتور استقلال را باز هم به بحران کشاند.
استقلال این بار دیداری حیثیتی را باخت و انگار منصوریان از قبل خودش را آماده شکست کرده بود. او که از دوران بازیگری با قلعه‌نوعی کشمکش داشت در ابتدای بازی به سراغ او رفت تا با هواداران استقلال آشتی‌اش دهد اما در این جنگ روانی مغلوب امیر شد. علی منصور خودش هم می‌داند که تا اینجای کار در استقلال بازنده‌ای بیش نیست. او صادقانه کلاهی را بر سر گذاشته بود که روی آن نوشه شده: « to lose » به معنی بازنده. عجیب است منصوریانی که کوچکترین اجزای پوشش خود را با هم ست می‌کند و به دانستن زبان انگلیسی می‌نازد، نگاهی به این کلاه عجیب و غریب نینداخته باشد یا معنی این کلمه را نداند! شاید او فکرش را هم نمی‌کرد که این کلاه کذایی سوژه جدید رسانه‌ها باشد تا افکار سرمربی استقلال را تحلیل کنند اما چیزی که از همه ناامید‌کننده‌تر است، از دست رفتن تمرکز منصوریان و ناامیدی اوست. حالا نتایج ضعیف بهانه‌ای شده برای برشمردن اشتباه‌های علیرضا منصوریان در استقلال.

اشخاص دیگری برایش تصمیم می‌گیرند

ستار همدانی پیشکسوت استقلال

استقلال در دیدارهایی که برگزار کرده، بازی‌های چندان زیبایی ارایه نمی‌کند و شخصا دوست دارم به‌عنوان یک هم‌بازی منصوریان چند ایراد کار او را بگویم. از نظر من علیرضا منصوریان به اتفاقات رخ داده بی توجه است، او باید چشم و گوشش را باز کند و اتفاقاتی را که خوشایند استقلال نیست، مشاهده کند. معتقدم منصوریان باید به همراه کادرفنی‌اش تصمیمات لازم را بگیرد نه این‌که اجازه بدهد اشخاص دیگری برای او تصمیم بگیرند. اگر تیمی خواستار موفقیت است باید روی کادرفنی خودش متمرکز و به صحبت‌های اطرافیان بی‌تفاوت باشد، البته مشورت گرفتن بد نیست اما توصیه گرفتن مشکل دارد. درواقع یکی از اشتباهات منصوریان این است که دیگران برای او تصمیم می‌گیرند. دومین اشتباه او مربوط به چینش خط دفاعی است، منصوریان سه بازیکن خارجی (رابسون، پادوانی و مگویان) را در خط دفاعی گذاشته درحالی‌که این سه نفر هیچ ارتباط کلامی با یکدیگر ندارند و این موضوع به یک نقطه ضعف در استقلال تبدیل شده است.
هرچند که هر سه بازیکن، عملکرد خوب و درخشانی دارند ولی ترکیب این سه نفر باعث آسیب به استقلال شده است. منصوریان نباید فراموش کند که بازی‌سازی از خط دفاع این تیم آغاز می‌شود و به دلیل مشکلی که بازیکنان در برقراری ارتباط با یکدیگر دارند، این کار به صورت ناقص، صورت می‌گیرد. تیم استقلال، ضعف فنی زیادی دارد و کادرفنی نمی‌تواند از نظر روحی و روانی تیم را آماده مسابقات کند. او در نفت این کار را خیلی خوب انجام می‌داد ولی در استقلال به مشکل برخورده است، منصوریان نباید فراموش کند که استقلال، نفت نیست، قیاس این دو تیم مثل قیاس پیکان و بنز است. شما وقتی پشت بنز می‌نشینید نباید مثل پیکان ژست بگیرید، بنابراین اداره استقلال، شرایط ویژه‌ای دارد. اعتقاد دارم منصوریان باید تمرکز بیشتری در بازی‌ها داشته باشد و ساختار دفاع و خط حمله خود را بهبود ببخشد.

تمرکزش روی مسائل غیرفنی است

رضا رجبی پیشکسوت استقلال

از معدود استقلالی‌هایی هستم که قبل از شروع فصل هم می‌گفتم استقلال مشکل دارد و با این شرایط نمی‌تواند نتایج خوبی بگیرد. درواقع تصمیماتی که منصوریان برای استقلال گرفته این تیم را دچار مشکل کرده است. ببینید بازیکنانی مثل آرش افشین، زکی پور، قربانی، حقدوست و حاج‌محمدی درحال حاضر با نظر منصوریان در استقلال حضور دارند اما بهتر نبود که او به دنبال نفرات دیگری می‌رفت که بتوانند بیشتر به استقلال کمک کنند؟ استقلال از نظر یارگیری ضعیف عمل کرد و همین باعث شد در ٦ هفته اول لیگ ٥ مدافع چپ مختلف را امتحان کند و در بقیه پست‌ها هم نتواند به اجماع برسد. منصوریان در جریان بازی و انجام تعویض‌ها هم ضعیف عمل می‌کند و تقریباً در اکثر بازی‌ها نیمه مربیان را باخته است.
متاسفانه در استقلال باب شده که کادر فنی مشکلات تیم را به مسائل دیگری جز بحث‌های فنی نسبت می‌دهد و به دنبال فرافکنی است. منصوریان به جای این‌که بیاید تمرکزش را روی این بگذارد که کنار زمین چه رفتارهایی از خودش نشان دهد و در کنفرانس چه بگوید تمرکز روی بحث فنی و بازیکنانش داشته باشد تا استقلال از این شرایط ضعیف خارج شود. پرسپولیس پارسال هم مثل استقلال امسال بد نتیجه می‌گرفت اما خوب بازی می‌کرد و به این تیم امید بود اما نمی‌توان به استقلال امیدی داشت. منصوریان به جای این‌که بیاید از پیشکسوت‌های باسواد استفاده کند و نفراتی مثل عبداللهی و فریبا را که از فوتبال روز دنیا عقب هستند به تیمش آورده که کمکی نمی‌کنند. متاسفانه منصوریان به جای تکیه بر مسائل فنی به دنبال ارتباط گرفتن با هواداران و رسانه‌ها بوده و به لیدرها بهای زیادی می‌دهد. او سه فاکتور مهم تشخیص، تغییر و بهبود را ندارد و بهتر است حداقل روی نیمکتش از افراد قوی کمک بگیرد که در شرایط سخت به داد تیمش برسند.

نیاز به شناخت علمی‌تر دارد

کیانوش رحمتی پیشکسوت استقلال

طبیعی است که استقلال در اولین سالی که دارد با منصوریان سپری می‌کند، شرایط چندان ایده‌آلی نداشته باشد. او حداقل یک فصل نیاز به فرصت دارد تا در استقلال موفق شود. استقلال تغییرات زیادی داشته و باید بیشتر از این به منصوریان فرصت داده شود. او از نسل استقلال است و جو این تیم را به خوبی می‌شناسد پس می‌تواند از پس مشکلات بربیاید. منصوریان تجارب زیادی در نیم فصل اول به دست آورده که اگر از همین تجارب در نیم فصل دوم استفاده کند می‌تواند در فصل آینده شرایط خوبی را برای استقلال رقم بزند. منصوریان خودش هم می‌داند که چه اتفاقاتی نگذاشتند استقلال در نیم فصل اول نتیجه بگیرد پس مطمئن باشید او با استفاده از اشتباهات می‌تواند در نیم فصل دوم موفق باشد.
منصوریان تا همین جای کار هم برای استقلال انرژی و زمان زیادی گذاشته اما باید بیشتر از قبل روی تمریناتش دقت کند. او باید تمرینات و بازی‌های استقلال را مورد بازبینی قرار دهد و شناخت بیشتری از نفرات به دست بیاورد تا بیشتر از این دست به ایجاد تغییر در ترکیبش نزند. فکر می‌کنم یکی از اصلی‌ترین مشکلات استقلال تغییرات زیادی بوده که در تیم ایجاد شده است. من در ٨ هفته ابتدایی لیگ تغییرات زیادی را در استقلال دیدم. منصوریان باید به یک ترکیب و سیستم واحد با حداقل تغییرات دست پیدا کند و برای همه بازی‌ها آن را به کار بگیرد. متاسفانه استقلال فقط درون دروازه آن هم به دلیل حضور مهدی رحمتی ثبات داشته و همین موضوع مشکل ساز شده چون باعث می‌شود بازیکنان به شناخت و هماهنگی لازم با یکدیگر نرسند. سرمربی استقلال نیاز دارد به شناخت علمی تری از بازیکنان تیمش برسد و بازیکنان هم بالعکس باید با تفکرات منصوریان بیشتر آشنا شوند. وگرنه استقلال به لحاظ بازیکنی شرایط خوبی دارد و می‌تواند با همین داشته‌ها موفق باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای رجبی میشه بفرمایید شما در کدام تیم اروپایی بازی کردید یا مربیگری کردید که ادعا دارید با فوتبال روز دنیا آشنا هستید.که بقیه نیستند

    • احمد

      رجبي مدتي درتيم ملي برره بازي کرده همين

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج