adexo3
۴۴۳۵۱۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

چینی ها دیوانه وار در فوتبال هزینه می کنند

وقتی به بازیکنانی فکر می کنید که بیشترین دستمزد را در دنیای فوتبال دریافت می کنند، قطعا فورا چند نام به ذهن تان خطور می کند.

هفته نامه شماره یک: وقتی به بازیکنانی فکر می کنید که بیشترین دستمزد را در دنیای فوتبال دریافت می کنند، قطعا فورا چند نام به ذهن تان خطور می کند. شاید در لیست بازیکنانی که به آنها فکر می کنید، زوج مادریدی گرت بیل و کریستیانو رونالدو برای گرفتن بیشترین دستمزد محبوب تر و خوش شانس تر از سایر ستاره ها باشند؛ بازیکنانی که طی چند هفته گذشته با غول های کهکشانی لالیگا قرارداد چند صد میلیون دلاری دیگری را امضا کردند اما حتی شمایل کهکشانی هم برای اینکه بالاترین دستمزد را میان بازیکنان فوتبال دنیا داشته باشید، کافی نیست.
در حقیقت آنهایی که بیشتر درآمد دارند، چیزهای بیشتری از اینها دارند. قراردادی که گرت بیل به تازگی آن را تمدید کرد، او را در کنار سرخیو راموس به عنوان دومین بازیکن پردرآمد لیگ قهرمانان اروپا معرفی کرد اما باز هم باعث نشد تا او و راموس بیشترین دستمزد را در دنیا داشته باشند.

یقنا بازیکن بعدی که به آن فکر خواهید کرد، پادشاه سال های اخیر فوتبال، لیونل مسی است. پادشاه نیوکمپ و نابغه آرژانتینی که توانسته ده ها رکورد را در اختیار خود نگه دارد. او با امضای قرارداد تازه خود به طور هفتگی از بارسایی ها ۲۷۰ هزار پوند دستمزد می گیرد که حتی این حقوق هفتگی هم او را در صدر لیست بازیکنانی که بیشترین حقوق دریافتی را دارند، قرار نمی دهد اما هموطنش می تواند در جایگاه نخست این لیست قرار داشته باشد.

روی دست مسی و رونالدو

با توجه به آخرین اسناد منتشر شده از سوی سایت FOOTBALLLEAKS بازیکنی آرژانتینی در صدر بیشترین میزان دریافت دستمزد فوتبال قرار دارد اما او که به طور هفتگی ۱۰۰ هزار پوند بیشتر از کریستیانو رونالدو به جیب می زند، در اروپا دیگر بازی نمی کند و چین را برای ادامه فوتبال خود انتخاب کرده است. ازکوئیل لاوتزی که در تیم ملی آرژانتین هم تیمی مسی است، به طور تقریبی دو برابر بیشتر از هم تیمی خود و دارنده پنج توپ طلای جهان دریافت می کند. لاوتزی همان زمان که به لیگ متمول چین پیوست، دستمزد حیرت انگیزی را برای خود در نظر گرفت تا در مدت زمانی نه چندان طولانی ،اکنون به پردرآمدترین بازیکن فوتبال جهان از نظر دستمزد و حقوق تبدیل شود.

لاوتزی در ماه فوریه سال ۲۰۱۶ پس از ترک پاری سن ژرمن به خاور دور رفت تا با تیمی هیبی قرارداد امضا کند. آن زمان بسیاری تصمیم این بازیکن ۳۱ ساله را اشتباه می دانستند اما حالا با برملا شدن دستمزد هفتگی ۴۰۰ هزار پوندی وی، نظرها تغییر کرده است. این در شرایطی است که گفته می شود طبق اسنادی که به تازگی از قرارداد وی با تین تیم چینی لو رفته، دستمزد این ستاره آرژانتینی بیش از اینی هست که از آن صحبت می شود.

هفت روز و ۴۹۳ هزار پوند

بنا به گفته یکی از نزدیکان لاتزوی، او هفتگی ۴۹۳ هزار پوند دریافت می کند. بله ۴۹۳ هزار پوند تنها برای هفت روز! حتی اگر از این مبلغ مالیات و سایر هزینه ها را کم کنیم، پولی که در پاکت به او تقدیم می شود، باز هم وی را در دنیای فوتبال، بی نظیر نگه می دارد. دریافت این مقدار دستمزد یعنی لاتزوی به طور هفتگی ۲۲۰ هزار پوند بیش از لیونل مسی درآمد دارد. این دستمزد در حالی به بازیکن اسبق ناپولی داده می شود که او در فصل جدید سوپرلیگ چین تاکنون نتوانسته برای تیمش گلی به ثمر برساند و در فصل قبل هم تنها در ۱۰ بازی برای تیمش به میدان رفت.

لاتزوی تنها بازیکنی نیست که می تواند در پست مهاجم کلاسیک بازی کند اما توانایی او در بازی در پست ۹ کاذب یا بال کناری باعث شده تا مورد توجه چینی ها قرار بگیرد. با این حال هواداران و کارفرمایان چینی او توقع بیشتری دارند و انتظار دارند تا ستاره آرژانتینی تیم شان با شرایط بهتری به سرمایه گذاری کلان شان پاسخ دهد.

در کمین الکسیس سانچز

در حالی که با نزدیک شدن به فصل نقل و انتقالات زمستانی شایعات در مورد جابجایی بازیکنان مختلف بالا گرفته، نارضایتی مسوت اوزیل و الکسیس سانچز از میزان دستمزدهای شان در آرسنال به سوژه داغی تبدیل شده است. در این میان باشگاه های چنینی که برای خرید هر ستاره ای به اندازه کافی پول برای سرمایه گذاری دارند، به سراغ سانچز رفته اند تا او را به سوپرلیگ خود بیاورند. آنها برای این کار به ستاره شیلیایی آرسنال پیشنهاد حقوق هفتگی ۴۰۰ هزار پوندی داده اند که این با واکنش شدید هواداران توپچی های لندن همراه شده است.

آنها در شبکه های اجتماعی سانچز، به طور گسترده از ستاره تیم خود خواسته اند تا در آرسنال بماند. این در شرایطی است که قرارداد آرسنال با سانچز سال ۲۰۱۸ به پایان می رسد و رسیدن پیشنهادات چینی کار را میان آنها پیچیده تر از گذشته کرده است. او در حال حاضر در آرسنال دستمزد هفتگی اش ۱۳۰ هزار پوند است اما باشگاه از وی خواسته تا برای داشتن حقوق بیشتر، قرارداد طولانی مدت را به امضا برساند.

از سوی دیگر سانچز به لندنی ها پیشنهاد حقوق هفتگی ۱۸۰ هزار پوندی داده است. از سوی دیگر اوزیل هم برای ماندن در ورزشگاه امارات درخواست حقوق ۲۹۰ هزار پوندی کرده که در صورت موافقت از این حیث با پل پوگبا در یک جایگاه قرار می گیرد. در صورت موافقت سانچز با پیشنهاد چینی ها، او می تواند پس از لاوتزی بیشترین حقوق دریافتی را داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج