اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۴۶۶۰۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

خواندنی‌های هفته شانزدهم بوندس‌لیگا

هفته شانزدهم بوندس لیگا با برتری قاطع بایرن مونیخ مقابل تازه واردهای شرق آلمان به پایان رسید و تیم های آلمانی به تعطیلات زمستانی یک ماهه رفتند. نگاهی متفاوت به هفته شانزدهم بوندس لیگا تقدیم به عاشقان بوندس لیگا

وبسایت نود: هفته شانزدهم بوندس لیگا با برتری ۹ بازی به پایان رسید و بر خلاف سال های گذشته، این بار تعطیلات زمستانی پس از پایان هفته شانزدهم شروع شد. برتری قاطعانه بایرن مونیخ مقابل لایپزیگ، توقف دوباره دورتموند، ادامه شکست ناپذیری هوفنهایم و ادامه ناکامی های گلادباخ و شالکه از مهم ترین اتفاقات هفته شانزدهم بود.

خواندنی‌های هفته شانزدهم بوندس‌لیگا

بوروسیا دورتموند ۱-۱ آگزبورگ

در حالی که گفته می شد عثمان دمبله به علت مصدومیت مدت ها به دور از میادین است، او نه تنها در ترکیب اصلی دورتموند قرار گرفت بلکه با گلزنی خویش توانست زنبورها را از شکست خانگی مقابل آگزبورگ نجات داده و تک گل جی دونگ وون را خنثی کند. گل جی دونگ وون باعث شد تا دورتموند برای هفتمین بازی پیاپی از تیم حریف عقب بیفتد.

شینجی کاگاوا که در غیاب مارکو رویس محروم در ترکیب اصلی دورتموند حضور یافت، پاس گل ارزشمندی را برای دمبله فرستاد. دورتموند طی ۵ بازی اخیر فقط یک بار پیروز شده و حتی توخل نیز اعتراف کرد که دیگر تیمش شانسی برای قهرمانی بوندس لیگا نخواهد داشت.

خواندنی‌های هفته شانزدهم بوندس‌لیگا

رویارویی با آگزبورگ آخرین مسابقه دورتموند در ورزشگاه زیگنال ایدونا پارک در سال ۲۰۱۶ بود. شاگردان توماس توخل موفق شدند که سال ۲۰۱۶ را بدون شکست خانگی در بوندس لیگا به پایان برده و به رکورد ۲۹ بازی خانگی بدون باخت دست یابند. آخرین بار که دورتموند طی یک سال میلادی در خانه شکست نخورد، در سال ۲۰۰۲ بود. آخرین باخت بوندس لیگایی دورتموند در خانه به آوریل ۲۰۱۵ مقابل بایرن مونیخ مربوط می شود و دورتموند پس از آن باخت، فقط ۱۲ امتیاز را در زیگنال ایدونا پارک (وستفالن) از دست داد. تنها باخت خانگی دورتموند تحت هدایت توخل در سال ۲۰۱۶ به مسابقه سوپر جام آلمان مقابل بایرن مونیخ مربوط می شود.

خواندنی‌های هفته شانزدهم بوندس‌لیگا

آگزبورگ طی ۱۲ رویارویی اخیر با دورتموند در کلیه رقابت ها فقط یک بار در سال ۲۰۱۵ پیروز شده که از قضا در همین ورزشگاه زیگنال ایدونا پارک بوده است.

توماس توخل در این بازی برای پنجاهمین بار به عنوان مربی دورتموند در بوندس لیگا به میدان رفت.

عثمان دمبله طی ۶ بازی اخیر توانسته در ۶ گل دورتموند نقش مستقیم ایفا نماید. (۳ گل و ۳ پاس گل)

خواندنی‌های هفته شانزدهم بوندس‌لیگا

استفاده از خط دفاعی ۳ نفره به مرکزیت مارک بارترا و تعویض این بازیکن اسپانیایی در بین دو نیمه، نیمکت نشینی گونزالو کاسترو، آندره شورله، امره مور و آدریان راموس و تقابل جی دونگ وون با تیم سابق خود یعنی دورتموند و گشودن دروازه زنبورها از نکات بارز این بازی بود. طی روزهای اخیر، فشار انتقادات بر روی مارک بارترا بسیار زیاده شده است.

۷۴% مالکیت توپ برای دورتموند، ۶۴۲ و ۱۷۲ پاس سالم به ترتیب برای دورتموند و آگزبورگ و ۲۴ شوت برای دورتموند که بیشترین تعداد شوت های زده این تیم در جریان یک مسابقه بوندس لیگا در فصل جاری است.

خواندنی‌های هفته شانزدهم بوندس‌لیگا

بیشترین تعداد پاس سالم؛ میکل مرینو، یولیان وایگل و ماریو گوتسه به ترتیب با ۱۱۳، ۱۱۳ و ۸۴ پاس

۴ بازیکن خط دفاعی آگزبورگ مجموعاً ۲۱ دفع توپ، ۹ تکل موفق و ۱۴ نبرد تن به تن موفق را به ثبت رساندند. میزان دوندگی بازیکن های آگزبورگ ۲ کیلومتر بیش از حریف بود.

ماروین هیتز دروازه بان آگزبورگ با ۷ سیو توانست سومین تساوی پیاپی دورتموند در بوندس لیگا را رقم بزند.

خواندنی‌های هفته شانزدهم بوندس‌لیگا


بایرن مونیخ ۳-۰ لایپزیگ

در مسابقه موسوم به فینال نیم فصل اول بوندس لیگا، برای اولین بار دو بازیکن اسپانیایی متفاوت برای تیم بایرن مونیخ در یک بازی گلزنی کردند تا باواریایی ها با قاطعیت هر چه تمام تر در مقابل رقیب نوپای خویش پیروز شده و همه کسانی را که احتمال قهرمانی لایپزیگ را پیش بینی می کردند، به سکوت فرا بخوانند.

تیاگو آلکانتارا در این بازی یک گل زد و یک پاس گل داد تا ستاره باواریایی ها در این بازی باشد و ده نفره لایپزیگ پس از اخراج امیل فورسبرگ عملاً کار شاگردان رالف هازن هاتل را تمام کرد و به ششمین برد متوالی در کلیه رقابت ها دست یافت.

خواندنی‌های هفته شانزدهم بوندس‌لیگا

حضور خاوی مارتینز در قلب خط دفاعی بایرن، بازگشت فیلیپ لام و آرین روبن به ترکیب اصلی، حضور تیاگو در پشت سر روبرت لواندوفسکی و نیمکت نشینی فرانک ریبری، یاسوا کیمیش، توماس مولر و رناتو سانچز از مهم ترین تصمیمات کارلو آنچلوتی در این بازی بود.

بایرن مونیخ از اکتبر ۲۰۰۰ به بعد هرگز به یک تیم صدرنشین تازه وارد بوندس لیگا نباخته است. (باخت ۱-۰ به کوتبوس) بایرن هر ۲۵ بازی اخیر در مقابل تیم های تازه وارد را پیروز شده و آخرین باخت آنها در مقابل تیم های تازه وارد به شکسن ۲-۰ به کایزرسلاترن در آگوست ۲۰۱۰ مربوط می شود.

خواندنی‌های هفته شانزدهم بوندس‌لیگا

امتیازهای بایرن و لاپیزیگ تا پایان هفته شانزدهم از کل امتیازهای دارمشتات، هامبورگ، وولفسبورگ و اینگولشتات در سال ۲۰۱۶ بیشتر است.

هرگز تیم های تحت هدایت رالف رانگنیک و رالف هازن هاتل در مقابل بایرن مونیخ پیروز نشده اند.

خواندنی‌های هفته شانزدهم بوندس‌لیگا

بایرن مونیخ طی ۲۱ بازی رسمی اخیر در آلیانز آرنا شکست نخورده و آخرین شکست باواریایی ها در این ورزشگاه به باخت ۲-۱ مقابل ماینتس در مارس ۲۰۱۶ مربوط می شود.

تیاگو آلکانتارا در این بازی توانست ۳۸۰۰ اُمین گل بایرن در تاریخ بوندس لیگا را به ثمر برساند. هیچ تیمی بیش از ۳۰۰۰ گل در تاریخ بوندس لیگا نزده است. نهمین گل ژابی آلونسو برای بایرن، نخستین گل وی از داخل محوطه جریمه بود.

خواندنی‌های هفته شانزدهم بوندس‌لیگا

بایرن برای ششمین فصل پیاپی توانست تعطیلات زمستانی را با صدرنشینی آغاز کند.

روبرت لواندوفسکی با گلزنی مقابل لایپزیگ تبدیل به تنها بازیکنی شد که به همه تیم های حاضر در بوندس لیگا گل زده است. تعداد گل های او به عدد ۱۳۳ در بوندس لیگا رسید تا پس از کلودیو پیزارو ۱۹۰ گله، در رده دوم بهترین گلزن خارجی تاریخ بوندس لیگا قرار بگیرد.

خواندنی‌های هفته شانزدهم بوندس‌لیگا


هامبورگ ۲-۱ شالکه

در شبی که نیکولای مولر یک گل زد و یک پاس گل تا بابی وود در دومین بازی متوالی برای ها.اس.فائو گلزنی نماید، شاگردان مارکوس گیزدول توانستند در تقابل این دو تیم بحران زده به برتری دست یابند. یوهان ژورو نیز یک ضربه پنالتی را برای هامبورگ از دست داد و عبدالرحمان بابا برای دومین بازی پیاپی یک پاس گل داد تا دونیس آودیجای نخستین گل خویش در بوندس لیگای آلمان را به ثمر برساند.

نیکولای مولر در این بازی ۵ شوت داخل چارچوب زد که یکی گل شد و تعداد گل های او و بابی وود در این فصل به عدد ۴ رسید. وود در کل این فصل ۱۲ شوت داخل چارچوب زده است. برای اولین بار در این فصل، یک بازیکن تعویضی برای تیم های شالکه و هامبورگ گلزنی کردند. (وود و آودیجای)

خواندنی‌های هفته شانزدهم بوندس‌لیگا


بوروسیا مونشن گلادباخ ۱-۲ وولفسبورگ

در تقابل بحران زده ها، تیم وولفسبورگ به لطف گل های دانیل کالیجوری و ماریو گومز مقابل گلادباخ پیروز شد. یولیان دراکسلر در این بازی هم یک پاس گل داد تا احتمالاً برای آخرین بار با پیراهن وولفسبورگ یک خاطره خوب را بر جای بگذارد. پس از این باخت و ثبت فقط یک برد طی ۱۱ بازی، آندره شوبرت برکنار و دیتر هکینگ روی نیمکت مادیان ها نشست.

گلادباخ طی ۶ بازی خانگی اخیر فقط یک بار پیروز شده است. برای اولین بار طی ۶ ملاقات اخیر گلادباخ و وولفسبورگ، تیم میهمان به پیروزی دست یافت.

گل دانیل کالیجوری سریع ترین گل وولفسبورگ در بوندس لیگا از اکتبر ۲۰۱۵ به بعد بود.

خواندنی‌های هفته شانزدهم بوندس‌لیگا


آینتراخت فرانکفورت ۳-۰ ماینتس

در شبی که برانیمیر هرگوتا دو گل زد و یک پاس گل داد و ایمن برکوک نیز یک گل و یک پاس گل به نام خویش ثبت کرد، عقاب ها به یک برد قاطع مقابل ماینتس ۱۰ نفره دست یافتند که از دقیقه ۵۶ به علت اخراج جان کوردوبا ۱۰ نفره شد. نیکو کواچ در ۵ تقابل با ماینتس به عنوان بازیکن و مربی هنوز شکست نخورده است.

ماینتس هنوز نتوانسته هیچ کدام از تیم های نیمه اول جدول را شکست بدهد. فرانکفورت نیز پس از ۲۴ سال توانست نیم فصل نخست بوندس لیگا را بدون شکست خانگی به پایان برساند.

خواندنی‌های هفته شانزدهم بوندس‌لیگا


هرتا برلین ۲-۰ دارمشتات

بانوی پیر پس از دو باخت پیاپی، این بار با درخشش ماروین پلاتنهارت به پیروزی رسید. پلاتنهارت یک گل زد و یک پاس گل برای سالامون کالو فرستاد. هشتمین باخت متوالی دارمشتات در بوندس لیگا، هشتمین باخت متوالی دارمشتات در بیرون خانه و چهارمین بازی متوالی دارمشتات بدون گل زده و صفر امتیاز از بازی های بیرون خانه در این فصل!

ماروین پلاتنهارت ۶ گل طی دوران بازی در بوندس لیگا زده که هر ۶ گل از طریق ضربات آزاد بوده است.

خواندنی‌های هفته شانزدهم بوندس‌لیگا


اینگولشتات ۱-۲ فرایبورگ

مردان جنگل سیاه توانستند با دو گل فلورین نیدرلشنر به پیروزی برسند. هر ۳ گل فرایبورگ طی دو بازی اخیر توسط نیدرلشنر زده شده که دو پاس گل نیز به نام یانیک هابرر می باشد. او برای اولین بار در دو بازی پیاپی بوندس لیگا گلزنی کرد و اولین پنالتی خویش در بوندس لیگا را به گل تبدیل نمود.

فرایبورگ که این فصل را با ۴ باخت بیرون خانه شروع کرد، طی ۵ بازی بعدی در بیرون خانه به ۸ امتیاز رسید.

خواندنی‌های هفته شانزدهم بوندس‌لیگا


کلن ۱-۱ بایر لورکوزن (دربی راین)

پای آنتونی مودست در این دربی حیثیتی به گلزنی باز شد هر چند که وندل این گل را پاسخ داد تا نخستین گل بوندس لیگایی خویش را پس از ۵۲ بازی بزند. طی ۲۳ دربی اخیر راین فقط ۳ برد نصیب کلن شده است. کلن برای اولین بار از فصل ۹۱-۱۹۹۰ توانست بالاتر از لورکوزن در جدول نیم فصل قرار بگیرد.

پنجمین بازی متوالی بدون برد کلن و بیشترین تعداد باخت لورکوزن در نیم فصل بوندس لیگا از ۸۳-۱۹۸۲

ناکامی چیچاریتو در گلزنی به ۷۲۲ دقیقه رسید!

خواندنی‌های هفته شانزدهم بوندس‌لیگا


هوفنهایم ۱-۱ وردر برمن

باز هم ساندرو واگنر و سرژ نابری برای هوفنهایم و برمن گلزنی کردند. هوفنهایم رکورد شکست ناپذیری خود را حداقل تا یک ماه دیگر حفظ نمود. زینشایمی ها طی ۱۸ تقابل با برمن فقط یک بار پیروز شده اند.

هوفنهایم نخستین تیم تاریخ بوندس لیگا شده که ۱۶ هفته بدون باخت را در شرایطی تجربه می کند که هرگز صدرنشین جدول نبوده است!

برمن طی ۵ بازی اخیر شکست نخورده و در هر ۱۵ بازی اخیر گل زده است.

یولیان ناگلزمن، مانوئل باوم و الکساندر نوری سرمربیان هوفنهایم، آگزبورگ و برمن مدرک مربیگری خویش را از کلاس آقای فرانک وورموث در مارس ۲۰۱۶ گرفته و با یکدیگر هم کلاسی بودند.

خواندنی‌های هفته شانزدهم بوندس‌لیگا

کلیه آمار و ارقام از وبسایت رسمی مسابقات، opta و squawka مورد بهره برداری قرار گرفته اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج