اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۴۶۶۱۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

پیش بازی یوونتوس - میلان؛

ضیافت سوپر جام ایتالیایی در دوحه قطر

سوپر جام ایتالیا با تأخیر چند ماهه به میزبانی کشور قطر برگزار می شود.

وبسایت نود: دیدار تیم های یوونتوس و میلان در چارچوب سوپر جام ایتالیا (سوپر کوپا ایتالیانا)، ساعت ۲۰ جمعه ۳ دی ۱۳۹۵ در ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه به قضاوت آنتونیو داماتو داور ایتالیایی برگزار خواهد شد. معمولاً مسابقه سوپر جام ایتالیا هر سال در فصل تابستان و در آستانه آغاز سری آ انجام می شود ولی امسال حکایت متفاوتی داشته و بنا به توافق هر دو باشگاه یوونتوس و میلان و به دلایل اقتصادی، تصمیم به برگزاری این مسابقه در کشور قطر گرفته شد.

ضیافت سوپر جام ایتالیایی در دوحه قطر

با توجه به شرایط آب و هوایی قطر، زمان برگزاری مسابقه سوپر جام ایتالیا به فصل زمستان موکول گردید. یوونتوس در فصل گذشته توانست در سری آ و جام حذفی ایتالیا موسوم به کوپا ایتالیا قهرمان شود ولی به علت حضور میلان در فینال جام حذفی و طبق قوانین فدراسیون فوتبال ایتالیا، تیم میلان به عنوان رقیب یوونتوس در مسابقه سوپر جام ایتالیا انتخاب شد.

ضیافت سوپر جام ایتالیایی در دوحه قطر

یوونتوس با پیروزی اخیر مقابل رم و کسب ۴۲ امتیاز، به عنوان «قهرمان زمستانی» رقابت های سری آ دست یافته و با فاصله ۴ امتیازی نسبت به جالوروسی در صدر جدول سری آ حضور دارد. از طرف دیگر، تیم میلان که طی ۲ بازی اخیر سری آ ۵ امتیاز از دست داده، همچنان به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا و حتی قهرمانی سری آ امیدوار است. روسونری با احتساب بازی های هفته هجدهم، اکنون با ۳۳ امتیاز در مکان پنجم جدول قرار دارد.

ضیافت سوپر جام ایتالیایی در دوحه قطر

میلانی ها به علت مشکلات فنی در پرواز، دیرتر از یوونتوس به دوحه رسیدند و حتی برگزاری این بازی تا چند روز پیش در هاله ای از ابهام قرار داشت. به نظر می رسد که شاگردان وینچنتزو مونتلا تمرینات کافی را برای این مسابقه انجام نداده اند. یوونتوس چند روز پیش از برگزاری بازی راهی دوحه شد تا با شرایط آب و هوایی هماهنگ شود. در مسابقه اخیر تیم های میلان و یوونتوس که در چارچوب سری آ و در ورزشگاه سن سیرو برگزار شد، روسونری با تک گل مانوئل لوکاتلی ۱۸ ساله به برتری دست یافت اما در مسابقه سوپر جام شرایط کاملاً متفاوتی وجود خواهد داشت. ماسیمیلیانو آلگری سرمربی یوونتوس اخیراً از سیستم ۲-۱-۳-۴ استفاده کرده که مناسب ترین سیستم برای میرالم پیانیچ است.

ضیافت سوپر جام ایتالیایی در دوحه قطر

نکات آماری و تاریخچه سوپر جام ایتالیا:

طی ۲۰ رویارویی اخیر تیم های یوونتوس و میلان در کلیه رقابت ها اعم از رسمی و دوستانه از سال ۲۰۱۰ به بعد، یوونتوس صاحب ۱۳ برد، ۲ تساوی و ۵ باخت شده است.

تنها مسابقه این دو تیم در سوپر جام ایتالیا به سال ۲۰۰۳ مربوط می شود که یوونتوس در ضربات پنالتی پیروز شد.

میلان از سال ۲۰۱۱ تاکنون در سوپر جام ایتالیا قهرمان نشده است.

یوونتوس در صورت پیروزی در این بازی به چهارمین قهرمانی سوپر جام ایتالیا طی ۵ سال اخیر دست یافته و حائز رکورد منحصر به فرد ۸ قهرمانی سوپر جام ایتالیا خواهد شد.

ضیافت سوپر جام ایتالیایی در دوحه قطر

در صورت پیروزی میلان، تعداد قهرمانی های این تیم در سوپر جام به ۷ قهرمانی یوونتوس خواهد رسید.

تاکنون ۲۸ دوره از سوپر جام ایتالیا برگزار شده که طی آن، ۲۱ بار تیم های قهرمان لیگ و تنها ۷ بار تیم های قهرمان جام حذفی توانسته اند فاتح این جام شوند.

اولین دوره سوپر جام ایتالیا در سال ۱۹۸۸ برگزار شد که با برتری ۳-۱ میلان مقابل سمپدوریا به پایان رسید.

ضیافت سوپر جام ایتالیایی در دوحه قطر

طی ۸ دوره اخیر سوپر جام ایتالیا، فقط یک دوره در داخل این کشور برگزار شده و کشورهای چین و قطر میزبان ۷ دوره دیگر بوده اند. در سال ۲۰۱۴ مسابقه سوپر جام در همین ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه برگزار و با شکست یوونتوس مقابل ناپولی در ضربات پنالتی به پایان رسید. در سال ۲۰۱۵ نیز یوونتوس با پیروزی مقابل لاتزیو در شهر شانگهای چین قهرمان سوپر جام شد.

این بازی آخرین شانس برای کسب جام توسط میلان در دوران سیلویو برلوسکونی پیش از واگذاری این باشگاه به یک شرکت چینی خواهد بود و در صورت پیروزی میلان، دوران برلوسکونی با ۲۸ جام به پایان می رسد.

ضیافت سوپر جام ایتالیایی در دوحه قطر

وضعیت بازیکن های دو تیم:

یوونتوس: انتظار می رود که دانیله روگانی و جورجو کیلینی در خط دفاعی یوونتوس به مهدی بن عطیه مراکشی ترجیح داده شوند. همچنین زوج آرژانتینی خط حمله بیانکونری یعنی گونزالو هیگوایین و پائولو دیبالا نیز شانس بیشتری نسبت به ماریو مانژوکیچ آماده برای حضور در ترکیب اصلی بانوی پیر دارند. لئوناردو بونوچی و دنی آلوز در این بازی به علت مصدومیت غایب هستند. همچنین اشتفان لیششتاینر و میرالم پیانیچ نیز دچار مصدومیت بوده ولی به همراه یوونتوس به دوحه سفر کردند تا شاید برای این بازی آماده شوند. باید دید که آیا آلگری از سیستم ۲-۵-۳ استفاده می کند یا خیر.

ضیافت سوپر جام ایتالیایی در دوحه قطر

میلان: وینچنتزو مونتلا سرمربی میلان هنوز تصمیم اساسی درباره ترکیب تیم خود نگرفته ولی احتمال می رود که امبایه نیانگ در خط حمله سه نفره روسونری به میدان برود. آندریا برتولاچی و جاکومو بوناونتورا نیز در ترکیب اصلی میلان قرار می گیرند. شاید این آخرین بازی کارلوس باکا با پیراهن میلان باشد هر چند که این مهاجم کلمبیایی از یک مصدومیت جزئی رنج می برد. روسونری در این بازی از حضور سه بازیکن یعنی ریکاردو مونتولیوو، داویده کالابریا و ماتیاس فرناندز بی بهره است. شاید در این بازی، بوناونتورا به خط حمله رفته و به جای وی از ماریو پاشالیچ یا آندریا برتولاچی در خط هافبک استفاده شود. رقابت جالبی بین لوکا آنتونلی و ماتیا دی شیلیو برای حضور در پست دفاع چپ وجود دارد. همه نگاه ها به سوسو بازیکن اسپانیایی و تکنیکی میلان در این بازی دوخته شده است.

ضیافت سوپر جام ایتالیایی در دوحه قطر

ترکیب احتمالی دو تیم:

ضیافت سوپر جام ایتالیایی در دوحه قطر
ضیافت سوپر جام ایتالیایی در دوحه قطر

پیش بینی نتیجه بازی:

ضیافت سوپر جام ایتالیایی در دوحه قطر
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج