اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۴۷۹۴۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

سپاهان راهی را رفت که استقلال باید می‌رفت

لیگ شانزدهم برای دو تیمی که قرار است امروز آخرین بازیشان در نیم فصل اول لیگ را برگزار کنند، متفاوت استارت خورد.

ایران ورزشی: لیگ شانزدهم برای دو تیمی که قرار است امروز آخرین بازیشان در نیم فصل اول لیگ را برگزار کنند، متفاوت استارت خورد. استقلال و سپاهان در هفته پانزدهم و در پایان نیمه راه لیگ امروز باید به مصاف هم بروند، بازی که جایگاه این دو تیم را در پایان نیم فصل مشخص خواهد کرد. این دیدار مصاف سنگینی برای هر دو تیم خواهد بود و برنده این دیدار را می‌توان، پیروز دو تفکر جداگانه و متفاوت در دو تیمی که نیمکت شان را جوان کرده بودند، دانست.

نیمکت آبی‌پوشان پایتخت نشین بیشتر از یک دهه در اختیار مربیانی قرار داشت که به قول معروف موی خود را در این راه سپید کرده بودند و همه تجارب خود در عرصه مربیگری را در اختیار استقلال قرار دادند. به نتایج این مربیان یعنی امیر قلعه‌نویی و پرویز مظلومی که مدام در حال رفت و آمد به استقلال بودند، کاری نداریم. به هر حال هر کدام از این مربیان موفقیت‌هایی داشتند و البته برای ناکامی هایشان هم دلایلی مطرح می‌کردند. نتایج این دو مربی که چیزی حدود 12 سال نیمکت استقلال را در اختیار داشتند، مدنظر ما نیست.

آن چیزی که اکنون برای ما مهم است اینکه بالاخره بعد از سال‌ها دست به دست شدن استقلال بین دو سه مربی باتجربه بالاخره در لیگ شانزدهم، سکان استقلال به یک مربی جوان‌تر و جسورتر سپرده شد. جسورتر از این جهت که منصوریان در تجربیات گذشته خود و در رویارویی با حریفان روی نیمکت تیم‌های گذشته‌اش نشان داده بود که تیمی هجومی به زمین می‌فرستد و علاقه چندانی به تیم دفاعی ندارد.

در هر صورت لیگ شانزدهم با انتخاب علیرضا منصوریان به‌عنوان سرمربی استقلال برای این تیم متفاوت استارت خورد اما منصوریان با وجود اینکه چند بازیکن مورد نظرش را جذب استقلال کرد اما شاکله استقلال را حفظ و تلاش کرد بازیکنان قدیمی و موثر این تیم که برخی چندین سال در این تیم حاضر بودند را هم حفظ کند.

هر چند انتقادهای زیادی به خریدهای جدید منصوریان وجود داشت اما این سرمربی تازه وارد به استقلال، داشته‌های این تیم را هم به خدمت گرفت و تغییرات صددرصدی را در استقلال شاهد نبودیم. اما در تیم حریف امروز استقلال، از یک جهت اتفاق مشابهی رخ داد و از جهت دیگر استارت سپاهان در لیگ شانزدهم کاملا متفاوت با استقلال بود.

مدیران ارشد باشگاه سپاهان بعد از سال‌ها بهره گیری از مربیان باتجربه و شناخته شده و نامی در این تیم از جمله حسین فرکی، زلاتکو کرانچار و ... بالاخره هدایت تیم را به یک سرمربی تازه‌کار سپردند. عبدا... ویسی هم مثل منصوریان در استقلال، از پیشکسوتان سپاهان بوده و هست و توانست به آرزوی خود یعنی هدایت سپاهان دست یابد. از این جهت سپاهان مثل استقلال عمل کرد و مربی جوانی و با انگیزه‌ای را روی نیمکت خود نشاند اما ویسی برعکس منصوریان تفکرات دیگری داشت.

این سرمربی با در اختیار گرفتن نیمکت سپاهان، بدون هیچ تعارفی بسیاری از بازیکنان گذشته سپاهان را کنار گذاشت و در برابر فشارها تسلیم نشد و تقریبا تمام بازیکنانی که مدنظر خودش بود را به سپاهان دعوت کرد به طوری که مدیران باشگاه سپاهان هنوز هم درگیر جدایی برخی بازیکنان قدیمی این تیم هستند و البته برای جذب بازیکنان دیگر هم مجبور شدند سرکیسه را شل کنند. به هر حال ویسی کاملا برعکس منصوریان عمل کرد تا تیم کاملا جوانی را به زمین بفرستد. حالا با گذشت ۱۴ بازی از لیگ برتر این دو تفکر در رده‌ای نزدیک به هم، باید آخرین بازی نیم فصل اول رقابت‌ها را برگزار کنند.

پیروزی در این دیدار پایانی حتما رده این تیم‌ها در جدول را مشخص خواهد کرد اما نمی‌توان موفقیت هر یک از این دو تفکر را در این بازی جست و جو کرد. این بازی آزمونی سخت برای ویسی و منصوریان خواهد بود اما سخت‌تر از آن در پایان لیگ برای این دو مربی جوان رقم خواهد خورد. شاید امروز انتقادهای زیادی به منصوریان وجود داشته باشد اما این مربی و تیمش پابه پای سپاهان پیش آمده و اگر بتوانند این دیدار پایانی را با موفقیت سپری کنند، همچنان بالاتر از سپاهان خواهند بود اما همانطور که گفته شد پایان لیگ شانزدهم موفقیت یا ناکامی این دو تفکر را به وضوح نشان خواهد داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج