adexo3
۴۵۵۰۸۲
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

معامله سیسلی برانکو – کی‌روش

پس از خروج ۷ بازیکن تیم پرسپولیس از اردوی تیم ملی، مهمترین بحث فوتبال ایران دعوت یا عدم دعوت از این بازیکنان در ادامه بازی های مقدماتی جام جهانی است، اینکه ۷، ۸ سرخ پوش تیم ملی باز هم رنگ تیم ملی را خواهند دید؟

ورزش سه: مصاحبه برانکو ایوانکوویچ در رابطه با اردوی تیم ملی ایران در دبی، کبریتی بود که قابلیت بر پا کردن آتش داشت، آتشی که با بیانیه های معروف کی روش، شعله ور می شد اما مرد پرتغالی فوتبال ایران این بار دست به عملی زد که در تاریخ حضور وی در ایران مسبوق به سابقه نبود، او ۷ پرسپولیسی را از اردوی تیم ملی دیپورت کرد تا جواب عجیب و غریبی به صحبت های سرمربی سرخ های پایتخت داده باشد. مهمترین سوالی که این روزها فوتبال ایران را به خود مشغول کرده است دعوت یا عدم دعوت از بازیکنان پرسپولیس در ادامه رقابت های مقدماتی جام جهانی است.

۱ + ۷ بازیکن، پایه ثابت اردوهای اخیر

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، رامین رضاییان، کمال کامیابی نیا، وحید امیری، مهدی طارمی، محمد انصاری هفت بازیکنی بودند که در اردوی دبی حضور داشتند و این تعداد به علاوه حسین ماهینی که در اردوی قبلی تیم ملی حضور داشت، هشت پرسپولیسی ماه های اخیر تیم ملی را تشکیل می دهند، در این میان حداقل پنج پرسپولیسی از بازیکنان اصلی کی روش محسوب می شوند، بازیکنانی که در دیدارهای تیم ملی به بازی گرفته شدند و جزئی از برنامه های تاکتیکی سرمربی پرتغالی بودند.

پنج مهره اصلی کی روش در دیپورتی ها

نگاهی می اندازیم به بازی هایی که این بازیکنان در دور اخیر به میدان رفتند، تیم ملی در ۵ دیدار (۴۵۰ دقیقه) اخیر تیم ملی در دور دوم مقدماتی جام جهانی به بازی پرداخته است.

* رامین رضاییان - ۴۵۰ دقیقه : مدافع راست پرسپولیسی ها از ثبات ترین بازیکنان تیم کی روش است که در هر ۵ دیدار به طور ثابت در زمین حضور داشته است.

* سیدجلال حسینی - ۴۲۷ دقیقه و ۱ گل: مدافع میانی باتجربه فوتبال ایران در اولین دیدار تیم ملی به طور ثابت به میدان رفت، بازی دوم را پس از مصدومیت منتظری به زمین آمد و در مجموع ۴ بازی به صورت ثابت و ۱ بازی نیز ۶۷ دقیقه برای تیم ملی بازی کرد، او زننده گل سه امتیازی دیدار برابر ازبکستان بود.

* علیرضا بیرانوند - ۳۶۰ دقیقه : گلر سرخ پوشان نیز توانست خود را به عنوان دروازه بان اول کی روش معرفی کند، او پس از حضور در ۴ دیدار ابتدایی، به دلیل مصدومیت آخرین بازی تیم ملی را از دست داد. حضور بیرانوند مصدوم در تمرینات تیم ملی نیز نشان می داد کی روش مشخصا روی این دروازه بان برای دیدارهای آتی حساب باز کرده است.

* وحید امیری - ۳۰۰ دقیقه : بال چپ پرسپولیسی ها نیز از جام ملت های آسیا به این طرف یکی از پایه های ثابت اردوهای تیم ملی و از بازیکنان مورد علاقه کی روش بوده است، امیری در دیدار برابر ازبکستان و کره جنوبی به طورکامل در میدان حضور داشته، علاوه بر آن ۲۲ دقیقه در دیدار برابر قطر، ۷۳ دقیقه در بازی مقابل چین و ۲۵ دقیقه هم در نبرد مالزی پیراهن تیم ملی را به تن کرده است.

* مهدی طارمی - ۲۲۱ دقیقه : مهاجم پرسپولیسی ها با پوزیشن جدیدی که کی روش برای او در تیم ملی تعریف کرده است در ۴ دیدار به میدان رفت، بازی برابر تیم های قطر، ازبکستان و سوریه سه دیداری بودند که طارمی به طور ثابت به میدان آمد و به ترتیب ۷۷، ۷۶ و ۶۰ دقیقه در زمین حضور یافت، او در بازی مقابل کره جنوبی نیز در ۸ دقیقه پایانی به بازی آمد.

* محمد انصاری، کمال کامیابی نیا + حسین ماهینی : این سه بازیکن نیز از جمله بازیکن هایی محسوب می شوند همواره مورد نظر کی روش بوده اند، هر سه بازیکن به تناوب در اردوهای اخیر تیم ملی حضور داشتند و دعوت از آنها نشان می داد سرمربی پرتغالی خیال نادیده گرفتن آنها ندارد و حضور احتمالی شان در برخی از بازی های تیم ملی را در ذهن یادآوری می کرد.

جایگزینی برای سرخ پوشان وجود دارد؟

البته در این میان احتمالی هم داده می شود و آن هم اینکه بازیکنان جانشین می توانند خیلی زود خود را در پازل تاکتیکی کی روش قرار دهند و جایگزین سرخ پوشان را با یکدیگر مرور می کنیم:

* گلر، بیرانوند خود را به عنوان دروازه بان اول کی روش معرفی کرد، اما حضور گزینه هایی مانند مظاهری و اخباری درون اردو و مکانی و حقیقی خارج از اردو، نشان می دهد که سرمربی تیم ملی راه سختی برای یافتن جایگزین ندارد.

* مدافع، سیدجلال حسینی یکی از باثبات های تیم ملی در دهه اخیر است، شاید تنها عاملی که بتواند این بازیکن را نیمکت نشین کند بازگشت پژمان منتظری باشد اما با مصدومیت احتمالی این بازیکن و یا پورعلی گنجی، بازیکن مطمئنی که بتواند در دور برگشت تیم ملی خیال کی روش را راحت کند وجود دارد؟

* مدافع راست، رامین رضاییان حتی در زمانی که توسط برانکو طرد شده بود به عنوان مهره اصلی کی روش به میدان می رفت، البته جالب اینکه آلترناتیو این بازیکن یعنی حسین ماهینی نیز پرسپولیسی است و به همین دلیل محمد ایرانپوریان به تیم ملی دعوت شده است، مدافع موفق تراکتوری ها با وجود تمام درخشش خود در لیگ، تجربه دیدارهای ملی ندارد.

* بال چپ، وحید امیری آنقدر در سال های اخیر برای کی روش مهم بوده باعث شد تا این مربی فکری به حال دیگر بازیکنان مهم تیمش همچون مهدی ترابی کند، او حتی اگر در ترکیب ثابت نیز به میدان نیاید یکی از مهره های تاکتیکی کی روش برای غلبه بر حریفان است.

* مهاجم، مهدی طارمی در تیم ملی عملکرد و البته وظایفی برخلاف آنچه در پرسپولیس هست، دارد، تصور اینکه کی روش می تواند به راحتی این بازیکن را کنار بگذارد نیز سخت است، او باتوجه به تمام حرف و حدیث هایی که پیش می آمد از طارمی به عنوان یکی از بازیکنان مهم خود در میدان سود می برد.

کی روش از اهمیت کم اردوی دبی استفاده کرد؟

با این اوصاف این احتمال را می توان داد که با توجه به کم اهمیت بودن اردوی دبی، کی روش تصمیم داشت(به مانند همیشه) یک پاسخ غیرعادی و البته کوبنده به مخالفان خود بدهد، پس از آن نیز با توجه به تقریبا طولانی بودن اولین دیدار پیش روی تیم ملی، آنها مشمول بخشش قرار دهد تا در این میان بهانه ای به یک مربی حرفه ای ماننند برانکو ندهد، هرچه که هست هر دو مربی دو طرف دعوا غیرایرانی هستند و رفتار یکدیگر را به خوبی می شناسند.

اردوی مهم و خروج برای مذاکره

البته در این میان نمی توان فراموش کرد که کی روش در این اردو اجازه خروج به رحیم زهیوی را نیز داد، بازیکنی که در معادلات برانکو قرار ندارد و همین اتفاق که او باید مشغول مذاکره برای یافتن تیم جدیدی باشد عاملی شد برای جدایی از اردوی تیم ملی، با حساب و کتابی سرانگشتی کاملا پیداست که این اردو اهمیت چندانی برای مرد عجیب پرتغالی ندارد چرا که اگر غیر از این بود امکان خروج هیچ بازیکنی حتی به اندازه یک ساعت از اردو وجود نداشت چه برسد به مذاکره برای یافتن تیمی جدید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      بااحترام به همه .امااین کجا وان کجا .کی روش یهبازیکن که نیست .بعدااین هفت نفر صدر رو بهپرسپولیس دادن.سید جلال تو تیم منتخب جهان .اصلا قابل مقایسه با زاپاس نیستن .کیروش اعتبار خودشو هم خراب میکنه اگه این کارو بکنه

    • بدون نام

      کی روش جرات نداره در ادامه پرسپولیسی ها رو دعوت نکنه.د50 میلیون عاشق مثل کوه پشت بازیکنان پرسپولیس ایستاده.

    • وحید

      برانکو در مصاحبه اش فقط تهمت چاقی بازیکنان نتیجه بازی با سوریه و نقد تقویم اردوی تیم ملی که قبلا داده شده بود را به جالش کشیده و با فرافکنی فرار کرده ار نتایج اینده اش با از دست دادن بازیکن و نحو بازی بازیکنان اکراینی توهین به تیم ملی توهین به شخصیت هر ایرانی است .....رنگها در مقابل تیم ملی بیرنگن ...اقای برانکو این چه جور مصاحبه بود به نفع رقبای عربی ما کردی ..واقعا تو پرسپولیسی هستی بهترین بازیکنان را به رقیب میدی نه به ملوان و فجر یا مرخصی تحصیلی نمیتونستی بگیری....

    • فیروزطهماسبی

      اقای کیروش بسیارزیرک میباشد وتوپ رابه زمین برانکوانداخته اقای برانکو حالااگرتیم ملی به جام جهانی نرفت مقصرفقط شمایید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج