adexo3
۴۵۵۴۷۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

محرومیت استقلال به چند دلیل لغو نمی شود

استقلالی‌ها لیگ را با محرومیت شروع کردند و این محرومیت به ماجرای اتفاقات بازی استقلال و تراکتورسازی برمی‌گشت.

استقلالی‌ها لیگ را با محرومیت شروع کردند و این محرومیت به ماجرای اتفاقات بازی استقلال و تراکتورسازی برمی‌گشت. فصل پیش و در حالی که با برد نفت مقابل پرسپولیس ورق برای استقلال برگشت و این تیم خودش را در یک قدمی قهرمانی می‌دید اما اتفاقات بازی استقلال و تراکتور باعث شد که هم کاپیتان این تیم محروم شود و هم تماشاگران استقلال. البته چون لیگ به پایان فصل نزدیک شده بود این محرومیت ماند برای ابتدای فصل شانزدهم و استقلال لیگ شانزدهم را با محرومیت از تماشاگر آغاز کرد. اتفاقی که برای منصوریان خوشایند نبود و سرمربی جوان استقلال که علاقه زیادی به سکوهای پر از تماشاگر دارد مقابل نفت با سکوهای خالی مواجه شد؛ نکته اینجا است که در آستانه شروع نیم فصل دوم نیز همین ماجرا برای استقلال در حال تکرار است.

بازی استقلال و نفت در جام حذفی از هر طرف برای استقلال ضرر بود یعنی این بازی برای منصوریان دو سر باخت شد. هم از یک سو با رقابت‌های جام حذفی خداحافظی کرد هم از طرف دیگر به دلیل اتفاقاتی که در آن بازی افتاد تماشاگران این تیم محروم شدند.
به نوعی این بازی شباهت زیادی به بازی استقلال و تراکتور فصل پیش پیدا کرد. حالا اما استقلالی‌ها نمی‌خواهند دوباره تماشاگرانشان را از دست بدهند.
البته این توضیح را باید داد که چون در بازی برگشت استقلال و نفت در نیم فصل دوم این تیم نفت است که از شرایط میزبانی بهره می‌برد بازی در ورزشگاه تختی است و این بازی بدون تماشاگر نخواهد بود و استقلال در بازی دوم از حضور تماشاگرانش محروم خواهد بود.
به همین دلیل روز گذشته مدیرعامل استقلال نامه‌ای به فدراسیون نوشت و خواست که محرومیت تماشاگران این تیم بخشیده شود اما با توجه به شرایطی که وجود دارد بعید است که استقلالی‌ها با جواب مثبت مواجه شوند.
بهتر است که ماجرای صدور رای را واکاوی کنیم تا بتوانیم دلیل این ماجرا را متوجه شویم . در پایان رای صادر شده توسط کمیته انضباطی آمده است: «رای قطعی و لازم الاجرا است.»
طبق قانون وقتی چنین جمله‌ای در پایان رای صادر شده می‌آید اگر اعتراضی شود اعتراض به همان کمیته‌ای ارجاع داده می‌شود که رای را صادر کرده است و به این ترتیب اعتراض استقلالی‌ها به کمیته انضباطی ارجاع داده می‌شود نه کمیته استیناف.
در صورتی این رای به کمیته استیناف ارجاع داده می‌شد که در پایان رای آمده بود: «رای قابل تجدید نظرخواهی است.» پس مشخص است که این بار هم حسن‌زاده مسوول رسیدگی به اعتراض استقلالی‌ها است نه صالحی. استقلالی باید در موعد مقرر اعتراض می‌کردند و اگر مهلت اعتراض گذشته باشد این هم می‌تواند برای رسیدگی به پرونده معضل جدیدی باشد. مهم‌تر از همه برای اینکه استقلالی‌ها در این اعتراض به نتیجه برسند پیشینه این تیم در تنبیهات انضباطی مهم است و مسوولان انضباطی با توجه به پرونده‌های قبلی استقلال رای جدید را صادر می‌کنند. نکته مهم و اساسی در پرونده استقلالی‌ها در این است که این تیم در فصل جاری تاکنون بیشترین آمار تنبیه انضباطی از لحاظ فحاشی تماشاگران را دارد.
کمیته انضباطی قبل از این ماجرا ۹ بار استقلالی‌ها را جریمه کرده است و از این لحاظ آبی‌ها رکورددار هستند که این مساله می‌تواند سنگ بزرگی برای ممانعت از بخشیدن استقلالی‌ها باشد. استقلال در فصل جاری نتوانسته انتظارات را برآورده کند. آبی‌ها جام حذفی را از دست دادند.
در لیگ برتر هفتم هستند و ضمن اینکه حاشیه‌ها آنقدر این تیم را محاصره کرده که منصوریان و شاگردانش لا به لای این حاشیه‌ها گم شده‌اند و این روزها به فکر راه فراری برای گذشتن از این حاشیه‌ها هستند.
با توجه به تمام نکاتی که ذکر شد حالا استقلال برای اینکه مقابل استقلال خوزستان با سکوهای خالی مواجه نشود قلم برداشته و برای مسوولان فدراسیون نامه نوشته که تماشاگران ما را ببخشید اما آنچه در پرونده انضباطی این تیم یافت می‌شود این است که بخشش شامل استقلالی‌ها نمی‌شود و در نهایت کمیته انضباطی که مرجع رسیدگی به این پرونده است رای قبلی را تایید می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج