اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۵۶۹۲۳
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

استعفای «کی‌روش»؛ واقعی یا زیرکانه

همان زمان که مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان، سوار بر هواپیما، ایران را به مقصد دوبی ترک کرد، می‌شد حدس زد «اتفاقی در راه است».

روزنامه شرق: همان زمان که مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان، سوار بر هواپیما، ایران را به مقصد دوبی ترک کرد، می‌شد حدس زد «اتفاقی در راه است». رئیس فدراسیون در شرایطی با عجله تهران را ترک کرد که هنوز یک روز از پایان اردوی جنجالی شاگردان کی‌روش در تیم ملی باقی مانده بود. مشاجره برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم پرسپولیس، با کارلوس کی‌روش مبنی بر دعوت بازیکنان پرسپولیس به این اردو، جدی‌ترین دلیلی بود که می‌توانست تاج را به دوبی بکشاند، بااین‌حال این دلیل بیشتر «ظاهر» ماجرا بود، زیرا تاج می‌توانست خیلی راحت یکی، دو روز دیگر هم صبر کند و منتظر بازگشت کی‌روش به تهران باشد.

بهانه‌جویی با استفاده از دستیاران ایرانی

موضوعی که رئیس فدراسیون فوتبال ایران را برای دیدار هرچه سریع‌تر با کی‌روش ترغیب کرد، شایعه دوم در دوبی بود؛ اینکه کی‌روش از همه دستیاران ایرانی، مترجم و مسئول مالی فدراسیون فوتبال هم خواسته بعد از رفتن بازیکنان پرسپولیس، اردوی تیم ملی را ترک کنند. آن زمان مهدی تاج در ایران کنفرانس خبری داشت و این موضوع را رد کرد؛ اما خبرها حاکی از این است که تاج در تماسی با دستیاران ایرانی کی‌روش در دوبی از آنها خواسته هر طور شده بمانند تا خودش برسد و مشکل را حل کند. در واقع تاج و اعضای فدارسیون فوتبال کشورمان به خوبی متوجه شده بودند که اتفاقی غیرطبیعی در حال رخ‌دادن است و باید خیلی زود مداخله کنند.

کی‌روش به ایران برنگشت

به محض اینکه مهدی تاج سوار بر هواپیما شد، شایعه سوم که البته قوی‌تر از دو مورد اول هم بود به گوش رسید: کی‌روش می‌خواهد استعفا دهد! این موضوع در سکوت کامل اعضای فدراسیون، در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی دست‌به‌دست چرخید تا بالاخره روز گذشته رنگ واقعیت به خود گرفت؛ نه اینکه از سوی فدراسیون به صورت رسمی اعلام شود، بلکه به این دلیل که کی‌روش بازیکنان و اعضای تیم ملی را به تهران فرستاد و خودش حاضر به بازگشت به ایران نشد. با عملی‌شدن این اتفاق بود که خبر استعفای کی‌روش با جدیت بیشتری دنبال شد. البته زمانی که امیر عابدینی، دبیر کمیته بازاریابی فدراسیون، با «میزان» گفت‌وگوی کوتاهی انجام داد و گفت «کی‌روش هم شفاهی و هم کتبی استعفا داده»، دیگر شایعه‌ای در کار نبود و «چالش» تازه‌ای رخ داده بود.

چرایی استعفای کی‌روش

با رسمی‌ترشدن موضوع استعفای کی‌روش سؤالی که اذهان را متوجه خودش کرد این بود که چرا باید سرمربی تیم ملی کشورمان بعد از برگزاری اردوی تیم ملی در دوبی از سمتش استعفا دهد؟ مانند بسیاری از موارد دیگر به نظر می‌رسید کی‌روش دوباره به دلیل مطالبات مالی‌اش هم که شده دنبال راه‌انداختن سناریویی مشابه استعفاهای قبلی‌اش است تا از این طریق بتواند به دستمزد معوقه‌اش برسد، بااین‌حال آن‌طور که خبر رسیده کی‌روش معوقه آن‌چنانی از فدارسیون فوتبال ندارد و شاید دستمزد یکی، دو ماهش باقی مانده باشد. به این ترتیب دلیل اصلی استعفای کی‌روش را باید در موارد دیگر جست؛ مواردی که ریشه در اتفاقات اخیر دارد. در واقع در ماجرای مشاجره برانکو و کی‌روش به نظر می‌رسد فدراسیون و البته افکار عمومی آن‌طور که باید و شاید از کی‌روش و برنامه‌هایش حمایت نکرده و بعضا حق به برانکو داده شده است. کی‌روش از این موضوع که اقتدار و البته از آن مهم‌تر محبوبیتش به خطر افتاده تصمیم گرفته از سمتش استعفا دهد؛ این موضوعی است که امیر عابدینی به‌طور ضمنی در گفت‌وگو با آی‌اسپورت هم به آن اشاره کرده و می‌گوید: ««کی‌روش همیشه مشکلاتی با زمین تمرین، لباس‌ها و امکانات تیم ملی داشت. مشکلاتی که بعضی اوقات به استعفای او منجر می‌شد، استعفای شفاهی که برای گرفتن امتیاز بود؛ اما این‌بار شرایط کاملا فرق می‌کند. کی‌روش برای حفظ پرستیژ و شخصیتش استعفا داده؛ او اعتقاد داشته شخصیتش زیر سؤال رفته است. نمی‌تواند اختیار اردوهای تیمش را داشته باشد و فکر می‌کند که این مشکلات با رفتن او حل خواهد شد».

استعفای کی‌روش واقعی است؟

تا عصر روز گذشته که فدراسیون فوتبال موضع مشخصی درباره استعفای کی‌روش نگرفته بود؛ فقط قرار را بر آن گذاشتند تا امروز جلسه تشکیل دهند و موضوع را ارزیابی کنند؛ اما موردی که در این میان باز هم کمی مبهم است، ماجرای استعفای کی‌روش است. سرمربی پرتغالی تیم ملی کشورمان پیش از این چندین‌بار از سمتش استعفا داده بود (در ظاهر) ولی بعدها دوباره به کارش در رأس تیم ملی ادامه داد؛ این‌بار هم به گفته عابدینی استعفایش کاملا جدی است؛ ولی به نظر می‌رسد هدف خاصی را دنبال می‌کند. در واقع کی‌روش هر زمان که حس کرده به برنامه‌هایش (که گاهی هم منطقی بوده) نرسیده، با راه‌اندازی سناریوی استعفا سعی کرده حمایت همه‌جانبه دولت، فدراسیون و افکار عمومی را به دست بیاورد. این‌بار هم تا حدودی به نظر می‌رسد معادلات مانند همان استعفاهای قبلی است، به‌ویژه اینکه او چندی پیش بیانیه بلندبالایی هم منتشر کرد و از ادامه‌دادن باقدرت کارش در تیم ملی حرف زد. در این میان موضوع دیگری که نباید فراموش شود، مسئله دستمزد کی‌روش است؛ او پول خوبی از فدراسیون می‌گیرد و حاضر هم نیست به‌راحتی از این پول‌ها بگذرد. دست‌کم این موردی است که در گذشته بارها دیده شده است. حالا طبق یکی از بندهای قرارداد کی‌روش اگر او از سمتش استعفا دهد، دیگر خبری از دریافت غرامت سنگینی که می‌تواند بابت مثلا اخراج‌شدن بگیرد نخواهد بود؛ بنابراین بعید به نظر می‌رسد کی‌روش به همین راحتی‌ها استعفایش را روی میز رئیس فدراسیون فوتبال بگذارد. از طرف دیگر با توجه به شرایط حساسی که ایران در مرحله انتخابی جام جهانی در گروه A این بازی‌ها دارد، بعید است فدراسیون فوتبال هم به این راحتی استعفای احتمالی کی‌روش را بپذیرد و حاضر شود در این مقطع سرمربی دیگری را روی کار بیاورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پرسپولیس

      بیچاره دست پیش گرفته پس نیفته. فهمید ه خودش را با چه باشگاهی درگیر کرده

    • دکتر ایرانی

      زهی حقارت!

      رییس فدراسیون فوتبال ایران ظهر رفت دوبی با کیروش چانه زد، التماس کرد، عصر برگشت؟!!!!
      کیروش حتی به ایران نیامد؟!!!

    • بدون نام

      باز هم ی استعفای الکی برا گرفتن امتیازات بیشتر ، تورو خدا اینبار محکم باهاش برخورد کنید ، مردم ما اینقدر مشکل دارن اونوقت مدیران فدراسیون براحتی به این آقا باج میدن

    • بدون نام

      این یاروالان حسابی پولدارشده

    • صلاح

      حق با کروشه. بدون هیچ تعصبی.

    • بدون نام

      کاش مینوشتید این استعفای چندم این اقاست؟مگه میتونه از اونهمه پول بگذره واستعفا بده مطمئنا بازم برمیگرده سرکارش واز استعفای کتبی خبری نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج