adexo3
۴۷۰۲۴۸
۳۶ نظر
۵۰۰۱
۳۶ نظر
۵۰۰۱
پ

شک به پرسپولیس!

در شرایطی که روز گذشته هفته نوزدهم لیگ برتر به پایان رسید، همچنان شائبه‌های زیادی پیرامون وجود دست‌های پشت پرده برای معرفی یک تیم خاص به‌عنوان قهرمان مطرح می‌شود و هر هفته نیز بیشتر از قبل شاهد چنین بحث‌هایی هستیم.

روزنامه شهروند: در شرایطی که روز گذشته هفته نوزدهم لیگ برتر به پایان رسید، همچنان شائبه‌های زیادی پیرامون وجود دست‌های پشت پرده برای معرفی یک تیم خاص به‌عنوان قهرمان مطرح می‌شود و هر هفته نیز بیشتر از قبل شاهد چنین بحث‌هایی هستیم. در یکی، ٢ روز گذشته از سوی کادرفنی تیم‌های نفت و تراکتورسازی به این موضوع دامن زده شد تا خیلی از کارشناسان و اهالی فوتبال نیز چنین بحثی را تأیید کنند. با این حال فدراسیون پرونده این مربیان را به کمیته اخلاق ارایه کرده و باید دید که درنهایت این ماجرا به کجا می‌انجامد.

دست‌هایی برای قهرمانی پرسپولیس

علی دایی که همواره بوی حاشیه می‌دهد، در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل استقلال خوزستان بحث عجیبی را مطرح کرد. او از نقشه فدراسیون گفت که در فصل جاری قصد داشته استقلال را در جام حذفی و پرسپولیس را در لیگ برتر قهرمان کند و با برتری نفت مقابل تیم منصوریان در یک چهارم نهایی جام حذفی این نقشه برهم خورده است. از سوی دیگر میگوئل تکسیرا، مربی پرتغالی تراکتورسازی بعد از تساوی این تیم مقابل ماشین‌سازی با لحن تندی از وجود دست‌های پشت پرده برای قهرمانی پرسپولیس سخن گفت: «در شهرهای مختلف بازی می‌کنیم و چرا این‌قدر ما را محروم می‌کنند؟ چرا فقط سر تراکتور را می‌برند؟ من روی نیمکت بودم که سنگ خوردم، اما کسی آنها را محروم نکرد. شما به من پاسخ دهید. من تازه آمده‌ام و نمی‌دانم چرا اینگونه است. به من گفته‌اند خیلی سخت است که تراکتور قهرمان شود، چراکه دست‌های پشت پرده اجازه این کار را نمی‌دهند.»

پیش‌بینی عجیب مسئول فدراسیون!

اعتراض‌ها و لحن تند اعضای تیم تراکتورسازی از زمانی اوج گرفت که چند روز قبل امیر عابدینی، سرپرست سازمان اقتصادی فدراسیون و عضو هیات‌رئیسه سازمان لیگ در اظهارنظری عجیب اعلام کرد: «پرسپولیس قهرمان است؛ تراکتورسازی خودش را خسته نکند». این‌که یک مسئول فدراسیون ١٢ هفته قبل از پایان لیگ قهرمانی پرسپولیس را پیش‌بینی می‌کند، در نوع خود عجیب به نظر می‌رسد. همین مسأله اعتراض تند تراکتورسازان را در پی داشته است. مهدی کیانی، کاپیتان تراکتورسازی که به خاطر اخراج در دربی تبریز دیدار با پرسپولیس را از دست داده، دراین‌باره به «شهروند» می‌گوید: «عابدینی با این همه تجربه نمی‌داند نباید از الان قهرمان لیگ را پیش‌بینی کرد؟ چطور او به خاطر این صحبت‌های عجیبش به کمیته اخلاق دعوت نمی‌شود و مربی ما تا صحبتی را مطرح می‌کند، ‌باید به کمیته اخلاق برود؟»

شاکیان در کمیته اخلاق

سعید فتاحی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در واکنش به اظهارات اخیر علی دایی و مربی تراکتورسازی مبنی بر مهندسی مسابقات برای رسیدن پرسپولیس به قهرمانی به «شهروند» می‌گوید: «این صحبت‌ها واقعا عجیب است چون آقایان در حرف‌های خود به هیچ مدرکی استناد نمی‌کنند. این‌که فقط حرف بزنند،‌ راحت است اما ما هم بلافاصله این پرونده را به کمیته اخلاق ارجاع دادیم. این دوستان باید در کمیته اخلاق حاضر شده و درباره صحبت‌هایی که کردند، پاسخگو باشند. نمی‌شود هر کسی هر چه دوست دارد بگوید و هیچ سندی هم ارایه ندهد. ما منتظریم که ببینیم آیا مدرکی برای حرف‌های خود دارند یا خیر. در صورتی که مدرکی نباشد، باید برخوردی با آنها شود که دیگر شاهد چنین صحبت‌هایی نباشیم.»

افشاگری سرمربی سابق لیگ برتری

محمد احمدزاده، کارشناس فوتبال و سرمربی سابق ملوان درباره ادعای برخی از مربیان مبنی بر وجود دست‌های پشت پرده برای قهرمانی یک تیم خاص به «شهروند» می‌گوید: «درباره لیگ فعلی چون من فعالیت خاصی ندارم، نمی‌توانم با قاطعیت صحبت کنم اما قبلا قطعا این موضوع بارها در لیگ ایران رخ داده است. فدراسیون قهرمانی برخی از تیم‌ها را دنبال کرده و حتی برخی از تیم‌ها را در فوتبال ایران تبدیل به قطب کرده است. گاهی هم در پایین جدول و برای سقوط تیم‌ها اقداماتی انجام می‌شد. به‌هرحال از گذشته فدراسیون به قهرمانی و موفقیت استقلال و پرسپولیس علاقه‌مند بوده و این هم خیلی غیرطبیعی نیست چون این ٢ تیم مثل فدراسیون در تشکیلات دولتی هستند. این تمایل همیشه وجود داشته اما این‌که هر فدراسیونی چقدر توان اداره آن را داشته، متفاوت بوده است.»

وی همچنین می‌افزاید: «فدراسیون فعلی ناشناخته است و نمی‌شود روی آن نظر داد که تا چه حد اراده چنین کاری را دارد. باید دید که فدراسیون تاج دنباله روی سیاست‌های فدراسیون قبلی هست یا خیر. هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که دست‌های پشت پرده وجود نداشته است. مثلا در‌سال ٦٩ که من در ملوان بازی می‌کردم، قبل از فینال جام حذفی نام استقلال را به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده بودند اما ما آن‌قدر خوب بودیم که نقشه آقایان به هم ریخت. البته خود علی دایی که الان از تمایل به سود پرسپولیس و استقلال می‌گوید، چند‌سال قبل وقتی سرمربی پرسپولیس بود، با همین شکل قهرمان جام حذفی شد.»

احمدزاده در پایان می‌گوید: «استقلال و پرسپولیس دارای امتیازات ویژه‌ای در فوتبال ایران هستند؛ از بحث میزبانی و میهمان گرفته تا انتخاب داوران مطرح که فقط برای آنها رخ می‌دهد. هر داوری که خوب سوت نزده، دیگر برای سرخابی‌ها انتخاب نمی‌شود؛ درحالی‌که هیچ‌کدام از تیم‌های چنین قدرتی ندارند. اگر می‌بینید که استقلال و پرسپولیس قهرمان نمی‌شوند، ایراد از خودشان است وگرنه فدراسیون همه جوره به سمت آنها غش می‌کند! حتی اگر از خود مهدی تاج هم بپرسید، او در صورت رعایت انصاف می‌گوید که چنین اتفاقی وجود دارد. تراکتورسازی هم بحث‌هایی را مطرح کرده که می‌توان در رقابت با پرسپولیس به آنها حق داد.»

بازهم قضاوت یکطرفه؟

با این‌که مسئولان سازمان لیگ از بررسی پرونده وجود دست‌های پشت پرده در کمیته اخلاق خبر داده‌اند اما از همین حالا می‌توان نتیجه این پرونده را حدس زد. کار سختی هم نیست؛ احتمالا توبیخ، جریمه و محرومیت برای مربیانی که چنین ادعایی را مطرح کرده‌اند، در نظر گرفته می‌شود. در کشورهای پیشرفته دنیا اینطور نیست و حتی در فیفا هم شاهد بودیم که مسئولان بلندپایه این سازمان به دلیل تبانی و گرفتن رشوه با محرومیت‌های سنگینی روبه‌رو شدند. نمی‌خواهیم بگوییم که نتایج مسابقات لیگ از قبل پیش‌بینی شده و مردم بی جهت یک‌سال از تیمشان حمایت می‌کنند اما اصل کار کمیته اخلاق بررسی اصولی چنین پرونده‌هایی است؛‌ نه این‌که چون این کمیته زیر مجموعه فدراسیون به شمار می‌رود، به صورت یکطرفه قضاوت کند و حق را به مسئولان فدراسیون بدهد. وقتی بارها در سال‌های اخیر از سوی افراد مختلف بحث ناپاکی در فوتبال مطرح شده، پس به نظر می‌رسد اخباری در پشت پرده وجود دارد که فعلا کسی نمی‌تواند آنها را اثبات کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این علی واون مربی تراکتور درک ندارند که بار فنی پرسپولیس بالاست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم. اصلنم معلوم نبود نویسنده سولاختوریه

    • زابل

      چه بحث های مسخره ای
      میخوایین جلوی قهرمانی لشکر سرخ رو بگیرین

    • شهریار

      کار به درست و غلط بودن موارد مطرح شده ندارم. فقط اگر همین شرایط حال حاضر پرسپولیس برای این مربیان که مدعی هستند ایجاد میشد واقعا چه جوابی برای دیگران داشتند؟

    • علی

      موافقم.پرسپولیس با دوز و کلک میخواد قهرمان بشه

    • بدون نام

      این رو یه ششتقلالی نوشته

    • بدون نام

      آقای احمد زاده مربی همیشه معترض. به جای متهم کردن دیگران از نظر فنی خودت را ارتقا بده. از بی دانشی شما شاهین بوشهر در دسته دوم کشور نتایج بدی گرفت که مجبور شدند شما اخراج کنند. تو که توانایی اداره تیمی در حد دسته دوم نداری چرا دیگران را متهم به زد وبند میکنی.

    • بدون نام

      پس خودش هم زمانی که در صبا و پرسپولیس قهرمان شد دستهای پشت پرده بود ممنون دایی که روشن کردی مارو که تو از مربیگری فقط داد و بیداد ش بلدی

    • امید

      واقعا حال بهم زن شدید با این تحلیلهای آبکی ، من یک استقلالی هستم ، بلید قبول کنیم که قرمزها امسال تیم خوب و یکدستی دارند مربی بزرگ و کاربلدی دارند فدراسیون توپ رو تو زمین به این زیبایی به گردش می اندازه ؟؟؟ کاش استقلال بزرگ هم یک مربی بزرگ داشت تا با این بازیکنان مثل پرسپولیس زیبا بازی می کرد و نتیجه خوب می گرفت

    • حامد

      بدترین قضاوتها برای پرسپولیس بوده . فصل پیش دو جام رو مثل آب خوردن ازش گرفتند . امسال هم بالغ بر ده پنالتی مسلم رو براش نگرفتند . به نظر میاد این حرفا پناهگاهی شده که هر مربی که تیمش نتیجه نمیاره از اون استفاده میکنه....

    • امید

      فکر میکنم برای هواداران پرسپولیس تو این چند سال مسجل شده باشد که دایی تعصبی به این تیم نداشته و دائما حرف های بی ربط میزند. کسی انتظار حمایت و تعصب به پرسپولیس رو از ایشان ندارد اما وقتی تهمت ناروا به این تیم نسبت میدهد باید حق او را کف دستش بگذاریم! درست در این شرایطی که همه بر علیه پرسپولیس جبهه گرفتن ایشان با حرفهای نسنجیده شائبه ها و توهمات عده ای رو بیشتر میکنه! درود بر پیشکسوتانی که دستشان کوتاهست اما حاضر نیستن چوب لای چرخ پرسپولیس بذارن! مرحبا به شرفشان!!!

    • علی8

      نویسنده محترم متن آیا بنظر شما تیمی به غیر از پرسپولیس امسال حقش هست که قهرمان بشه ؟ همه بازیها رو دارن میبینن !! بازیهای این دوتیم هم که زنده پخش میشه . دیگه دنبال چی هستی شما ؟!!!

    • بدون نام

      ..مگه بازي ديروز كه 80 دقيقه بازي كلا دست پرسپوليس بود و صبا تو زمينش نفس نتونست بكشه ربطي به داوري داره چند تا پتالتي تا حالا فقط رو طارمي نگرفتن . احمد زاده تو يه تيم رو تا حالا تو ليگ نگه داشتي اخه ...

    • بانوی پرسپولیسی

      حیف اون قلم که دست آدم پر از کینه مثل شماست
      نویسنده متعهد با دلیل و مدرک می نویسه نه اینکه یک سری اراجیف پشت سر هم کنه و احساس بیمارش رو بیان کنه
      سال هاست این تیم به خاطر مشکلات متعدد علیرغم شایستگی به جام دست پیدا نکرده . چطور در اون سال ها دست پشت پرده ای برای پیروزی این تیم نبود؟؟؟
      ذهن بیمارتون رو تغییر بدید تا لطف خدا شامل حال شما هم بشه

    • حسن

      انقد شايعه درست نكنيد.فدراسيون اگه ميخواست پرسپوليس قهرمان شه سال هاي قبل كه پرسپوليس سخت ميبرد و راحت ميباخت به كمكش ميومد نه الان كه مثل آب خوردن داره همه تيما رو ميبره.بهتون حق ميدم ايشالا سال بعد شما قهرمان شيد اما تهمت خوب نيست

    • ستار

      آخه عقل هم خوب چیزیه، یه کمی فکر کنید، پرسپولیس از هر لحاظ شانس اول قهرمانی هست، بهترین بازیکنان ایران را داره، مربی کار بلد داره، نه مثل بعضی از آقایون که از فوتبال هوچیگری را فقط بلد هستن، اشتباه داوری، بابا بیان کارشناسهای داوری بگن چندتا بازی تراکتور از داوری ضرر کرده، مطمئنا بیشتر سود برده، بازی با ماشین سازی سر یه خطا ساده وسط زمین کیانی چطور سمت داور حمله ور شد، تماشاگرانشون هر چی از دهنشون دراومد گفتن، حالا فکر کنید برا اینا بخوان پنالتی نگیرن، گلشونا آفساید اعلام کنند، واویلا میشه

    • بدون نام

      اولا پرسپولیس قهرمان میشه تا هر حسودی بسوزه بخصوص علی دایی که هیچی از مربیگری بلد نیست وفقط دادوبیداد میکنه در مورد احمدزاده هم بهتره بره کمی دانش مربیگری یاد بگیره چندتا تیمو نابود کرد وبه دسته یک فرستاده کاش یکی بیاد حرف بزنه که ادم بدونه وببینه یارو چیزی بارش هست نه اینا که چشم موفقیت پرسپولیسو ندارن بخصوص دایی

    • بدون نام

      غصه نخور برو پسته بخور.اخه پرسپولیس تو هر بازی کلی از داوری ضرر کرده این چیه ؟

    • بدون نام

      اگر اینجوری باشه
      پس استقلال سپاهان پرسپولیس استقلال خوزستان سایپا فولاد و هر تیم لیگ برتری چه در جام حذفی چه در لیگ برتر به این شکل قهرمان شده
      این ها ی مشت اراجیفه که برای سرپوش گذاشتن روی نتایجشون میان مطرح میکنن
      اشتباهات داوری وحشتناک شده برای همه ی تیم ها
      داور سوت میزنه بازیکن اعتراض میکنه زیر یک دقیقه سوت رو عوض میکنه
      بنظر من اگر فرضیه مهندسی کردن نتایج درست باشه پس برای همه ی تیم هاست
      همشون ازش سود بردن
      که همچین چیزی امکان نداره
      همین استقلال خوزستان پارسال اشتباه داوری به نفع استقلال خوزستان و به ضرر پرسپولیس نبود پرسپولیس قهرمان میشد
      متاسفانه بدون سند حرف میزنن و هیچ کس هم برخوردی با این حرفا نمیکنه

    • بدون نام

      نامردتر از علی دایی تو این فوتبال نیست....

    • بدون نام

      کسایی که این بحثا رو مطرح میکنن معلومه از فوتبال هیچی نمیفهمن.

      آقای نویسنده تاحالا یک بار هم فوتبال بازی کردی ؟

      چرا فوتبال شده محبوب ترین ورزش دنیا؟ چون تبانی توش خیلی واضح و روشن تابلو میشه. شاید بشه یه مسابقه رو با تبانی درآورد اما یه لیگ رو با تبانی نمیشه برد. آقایونی که کنار گود نشستین نظریه پردازی میکنین فوتبال اگر اینقدر محبوب شده به خاطر اینه که خیلی بعیده بشه با زد و بند و پشت پرده اونم در طول یه لیگ توش قهرمان شد. تقریبن 100% نتیجه توی زمین مشخص میشه مگر موارد معدود که اونم در طول یه لیگ نمیتونه تاثیر گذار باشه. اشتباهات داوری به طور مسلم ضعف داوریه نه زد و بند و پشت پرده . داورا کجا دوره میبینن؟ کجا علم روز داوریو یاد میگیرن کجا تمرین میکنن؟ موقع مسابقه ذهنشون کجاس؟ به فحشای تماشاچیا. به اجاره خونه. به 1000 تا گرفتاری دیگه

    • شاهرخ

      اگه اینطور بود سال قبل پرسپولیس رو به ناحق و برخلاف قوانین جاری فیفا دوم نمیکردن
      کدوم تیم انصافا بهتر از پرسپولیس بازی میکنه
      جالبه که توی اکثر بازیها به ضرر پرسپولیس سوت میزنن

    • علی

      این فتوبال ناپاک

    • mimo

      مگر اینکه لنگیا با دوز و کلک و ... به قهرمانی برسن و گرنه کار هر بزززززز نیست خرمن کوفتن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بچه جون برو حواست به تیمت باشه باز نیفتی لیگ دسته سه
        خخخخخخخخخخخخ

    • ایمان محمدی

      اقای دایی شما که یکدفعه شده سرمربی تیم ملی قرارداد میلیاردی با پرسپولیس بستی تو تیم ملی نمیتونسی راه بری ولی 90 دقیقه بازی میکردی حق نداری از مافیا حرف بزنی.

    • ابرقو

      آقایونی که الان به برنامه لیگ معترضند چرا ابتدای فصل مخالفت نکردند و زیرش رو امضا کردند مگه کسی ابتدای فصل خبر داشت که کدوم تیمها مدعی قهرمانین که اینجوری برنامه ریزی کنه
      در جواب امثالآقای احمدزاده هم همین بس که مربیان سطح پایینی مثل ایشون باعث پایین رفتن سطح فوتبال کشورند و اگر یه مربی خارجی خوب تو لیگ ایران باشه بر نمی تابند و با طرح همین مسایل میخوان باعث عدم موفقیتش بشن
      در مورد علی دایی هم بگم که ایشون با وزارت ورزش،مشکل داره و چون پرسپولیس و استقلال هم زیر مجموعه وزارت هستن این حرفا رو میزنه
      وگرنه داور اگه پنالتی نفت روبروی پیکان رو نمیگیره چه ربطی به پرسپولیس داره

    • بدون نام

      سلام
      چه شکی
      به زار چند نکته بگم چون انسان ادمی است فراموش کار
      اول اینکه هفته اول پروین گفت این تیم قهرمان
      دوم از فصل پیش تا حالا برید نگاه کنید که تیم ما چقدر از داوری ضرر دیده بعدشم چرا ادمای به ظاهر کارشناس نمیان بگن دلیل صدر جدول بودن تیم .صداقت.رفاقت و حمایت هوادار
      بله تو فوتبال فساد هست اتفاقا اگر تیم قهرمان نشه باید شک کرد.
      یاعلی

    • محمد د

      کسایی که با قهرمانی پرسپولیس مشکل دارن درخواست بدن باهاشون بازی کنیم نابودشدن کنیم

    • بدون نام

      پس چرا داوریها بر علیه پرسپولیسه مثل اینکه مافیا دست به کار شدن تا از قهرمانی پرسپولیس جلوگیری کنن چون خودشون هیچ نقشی در اوردن برانکو به پرسپولیس نداشنت

    • بدون نام

      صد بار گفتیم مافیای لنگ، کسی توجه نکرد!!!

    • جێژوان

      این یه واقعیت محضه.. دوستانی که سنشون نمیرسه بدونن که لیگ76 همین پرسپولیس چندهفته اول افتضاح بود به فجرشیراز که اولین بار بود اومده بود سطح اول فوتبال ایران باختش.از بس افتضاح بودن که از لیگ کنارکشیدن!!!!! لیگ بدون اونا انجام شد اما فدراسیون هیچ کاری نکرد! هرجای دنیا اگه بود سقوطش میدادن اما پرسپولیس کنارکشید! با خیال راحت سال دیگه برگشت دوسال متوالی قهرمان شد!!!!

    • بدون نام

      جیژوان،شرف هم خوب چیزیه.سال76بدلیل داشتن تعداد زیادی ملی پوش ،7بازی کمتر از بقیه تیمها انجام دادیم و عملا ادامه لیگ میسر نبود.با رای فدراسیون تیم ادامه نداد.مرد باشید

    • خاطره

      بییییخود شلوغش نکنیییین بااابااااا.ما خودمون زغال فروشیم.از همین تریبون به مدیرعامل تراکتور میگم این جاده ای که داره میره ، خاک برداریشو خودمون کردیم.این غلطا به هیچکس نیومده.چرا وقتی تو دو هفته چهارتا پنالتی و یه گل صحیح و کلی خطا گرفته نشد کسی دهنشو باز نکرد زر بزنه؟؟؟یه بازی اخراجی دادن خودشونو کشتن.بعد ما جام حذفی دیقه بیست اخراج غلط داشتیم.هیچکس هیچ نگفت.بگذریم از اخراجی هایی که امسال باید روبروی تیم ما گرفته میشد و نشد . و 7-8 تا پنالتی مون. و دو تا گل صحیح و دو یه تا تک ب تک صحیحمون . چرا وقتی اول فصل نصف اشتباهات داورا به نفع استقلال بود کسی صداش در نیومد؟؟؟از جمله همین سایت برترینها.بعد یهو برا تراکتور اخراجی میگیرن...و معلوم میشه پرسپولیس قراره قهرمان شه.جمع کنید بابا.دوره ی این جوسازیا تموم شده.مرد باشین تو زمین حرف بزنید.نمی تونید هم ساکت بمونید.در ضمن اینو خدمت مدیر، نویسنده یا هرکی که هست میگم....برای بازارگرمی بهتره از چیزای بهتری استفاده کنید ، چون زدن همین مطالبی که بخواد رو افکار عمومی تاثیر بذاره،ممکنه با شکایت باشگاه براتون گرون تموم شه.

    • تاج

      خداییش به دورازتعصب پرسپولیس داره واقعافوتبال زیبابازی میکنه ومربی بادانشی داره ویک همدلی وجنگندگی ودوندگی خاصی دارن بهترنیست جای تهمت وجرزنی یک خورده دانش وبارفنی خودتونو بالا ببرین
      العان دیگه دهه پنجاه یاشصت نیست همه حتی بچه 6ساله فوتبال ومیفهمن وحالیشونه پس بهتره حاشیه درست نکنید وفوتبال یادبگیرین

    • امیری

      اینا چجور ادمایی هستن تیماشون بد بازی میکنن میخان حواس مدیران باشگاه و تماشگرارو از این باخت هاشون دور کنن این بحثارووو پیش میکشن متاسفانه به جای اینکه برای باختاشون توجیح داشته باشن دنبال حاشیه هستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج