adexo3
۴۷۰۸۵۹
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

خداداد نبودن علیه خداداد بودن

در این یادداشت به اهمیت حضور خداداد عزیزی و نقش او در تاریخ فوتبال پرداخته شده است ، ستاره سابق فوتبال ایران که دیروز لیگ را به جنجال کشید .​​​​​​​

ورزش سه: پژمان راهبر در این یادداشت به اهمیت حضور خداداد عزیزی و نقش او در تاریخ فوتبال پرداخته است ، ستاره سابق فوتبال ایران که دیروز لیگ را به جنجال کشید .​​​​​​​

*خداداد بودن ، چیز بهتری بود ؛ خیلی بهتر از این که دیروز . آن وسط ، در جنگ حقیرانه یک امتیاز بالا یا پایین ؛ وقتی با دست راست به بازیکن ها می گفت زمین را ترک کنند .

*خداداد بودن ، اگر شما یادتان باشد ، فراری بود در اولین بازی عمر در ورزشگاه آزادی . آن وقت که با پیراهن سیاه و سرخ شبه میلانی ابومسلم به مربیگری کاظم غیاثیان ۸۰ هزار هوادار پرسپولیس را در لیگ تازه تاسیس آزادگان با استعداد عجیب اش آشنا کرد . خداداد که با کله تراشیده و سبیل در آمده - درنیامده در دقایق آخر پنالتی را از محمد پنجعلی گرفت و بعد آن را به دستان سعید عزیزیان کوبید .

*خداداد بودن ، ترک اردوی تیم ملی بود . یک تصمیم عجیب از یک بازیکن جوان در دوره حاکمیت مطلق علی پروین . بازیکنی که بعد 24 ساعت حضور در اردوی ملی پیش علی آقا رفت و رخصت گرفت و گفت زمانی به تیم ملی برمی گردد که بهتر و در حد درجه یک های ایران شده باشد . او جنگ با تهرانی ها را تاب نیاورده و رفته بود تا بعدا جواب دماغ های بالای اردوی ملی سال 69-1370 را بدهد .
خداداد نبودن علیه خداداد بودن

*خداداد بودن یک هو در بازی پرسپولیس - فتح یقه هواداران سنتی قرمز ا چسبید . دیداری که با برد 6-0 فتح در جام حذفی تهران به اتمام رسید . نتیجه ای باورنکردنی و با همکاری زوج خداداد - رضایی کمال ؛ فتحی ها آن روز دریافتند که غرزدن خداداد از دست مشهدی ها و سرباز گیری شان عجب کار درستی بوده . عجب بازیکنی .

*خداداد بودن ناگهان رسید به دخالت مدیر در کار سرمربی . وقتی استانکو با تصمیم امیرعابدینی ، عزیزی را به تیم پرسپولیس ، حاضر رد جام باشگاههای آسیا اضافه کرد تا با حضور ناگهانی او ، قافیه باخته در قطر به صعودی شیرین و بزرگ تبدیل شود . دو مسابقه ای که خداداد را در فهرست مسافران جام ملتهای آسیا ۹۶ رساند . جایی که قرار بود تاریخ شکل بگیرد .

* خداداد بودن ؛ هنوز برای خیلی ها تماشای گل استثنایی او به عربستان در آخرین بازی مرحله گروهی در دبی یک لذت بزرگ است . گلی از مهاجم فریمانی تیم ملی که در اولین میدان بزرگ نشان داد که با چه استعدادی به دنیا آمده است . او بهترین بازیکن تورنمنت جام ملتهای آسیا 96 شد ؛ اگر چه ایران با وجود درخشش خیره کننده او و دایی و باقری و میناوند و بقیه به سکوی سوم قناعت کرد .

* خداداد بودن دیگر چیز مهمی بود . اما هنوز مانده بود تا ۸ آذر ، وقتی که پرنده از قفس آزاد شود و حماسه شکل بگیرد . لحظه ای که او را به صدر مجلس برد ؛بالاتر از همه ستاره ها و اسطوره ها . ارتفاعی که فقط خود او و شاید یکی دو نفر حس اش کردند. پاداشی برای خلق مهمترین لحظه یک نسل ، وقتی فریادها یکی شد وبرای شادی به خیابان ها ریختیم .
*خداداد بودن یکسال بعد به تصویری ناامید کننده رسید. عصبانیت شدید از تعویض در بازی در آمریکا و رفتار زشت با جلال طالبی سرمربی تیم ملی ، آن وقت که رگه هایی از آن روی سکه خداداد به نمایش در می آمد . بازیکنی که در اوج به یک معترض همیشگی بدل شد و این رویه را در مواجهه با منصورپورحیدری سرمربی بعدی تیم ملی ادامه داد و در بازگشت به تیم ملی با جلال طالبی هم موفق نبود .

* خداداد بودن ؛ در کشاکش درخشش باشگاهی و ناسازگاری ملی به مردی برخورد که اراده ای محکم در برخورد با ستاره ها داشت ، میروسلاو بلاژویچ سرمربی جدید تیم ملی ایران که خیلی زود پرونده شماره 11 درخشان تیم را بست ، اگرچه شاید حضور خداداد در تیم ملی ، او را به جام جهانی می برد کما اینکه 4 سال بعد برانکو ایوانکوویچ از نرمش خود در قبال دعوت از خداداد بهره بزرگی برد و او گره از کار بازی سخت قطر - ایران گشود .

*خداد بودن یک قهرمانی درخشان با پاس هم دارد . سالی که همه چیز او در اوج بود و در هم آمیختگی بلوغ و نبوغ و روح سرکش عزیزی ، سفید و سبزها را قهرمان ایران کرد . خداداد با جام لیگ سوم ، شایسته ترین بازیکن ایران برای قهرمانی بود ، بازیکنی با گلهای تماشایی و پاس گل های استثنایی .
خداداد نبودن علیه خداداد بودن

*خداداد بودن وقتی به خداحافظی رسید که مصطفی دنیزلی در یک تمرین سبک دیگر خداداد را تحمل نکرد تا ستاره بعد از یک دور حضور در عقاب و راه آهن فوتبال را کنار بگذارد و به جمع مربی ها بپیوندد. یک مربی تجربی که در ابومسلم و پیام به جایی که می خواست نرسید و استقلال اهواز سقوط را تجربه کرد . او حالا پس از سالها غیبت سرمربی سیاه جامگان است ؛تیم بی پول مشهدی که هرچه ندارد خداداد را دارد . مربی تجربی ، ستاره بزرگ تاریخ فوتبال که کودک درونش به بیرون کشیدن تیم از زمین اعتقاد دارد .
*خدادادبودن ؛ نوشتن تاریخ است . کاش آدم یک طوری خداداد باشد که ته داستان ، وقت بازنشستگی یک لیست افتخار پیش روی خود بگذارد پر از جام و مدال و فقط یکی دو خرابکاری ( که لاجرم و طبیعی است) . کاش آدم یادش نرود خداداد بودن چه بوده وچیست ؛ حتی اگر خود خداداد باشد و شاید فراموش کرده باشد که موقعیت بزرگ و موهبتی مثل خداداد بودن را نباید اینطور به فنا داد .

آقاجان شما مسئول خاطرات و یادها و گل ها و لحظه های مایی ، جان عزیزت کمی محافظ شان باش .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حجت اس اسی

      خیلی هم کار درستی کرد به نظر من باید تمام لیگ به خاطر بی عدالتی داوران که نفع لنگ سوت میزنن کنار بکشن داوران میخان لنگ قهرمان شه و سیاه جامگان بندازن پایین خوب این بی عدالتیه

    • عیسی

      دوستش داریم ولی اعصاب نداره

    • اصغری

      خداداد مرد با شرف فوتبال ایران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج