۴۷۴۶۱۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نگاهی به ۲۱ سال پرافتخار لمپارد

فرانک لمپارد بعد از ۲۱ سال سرانجام از فوتبال خداحافظی کرد.

ایسنا: به نقل از دیلی میل، فرانک لمپارد یکی از بهترین هافبک‌های فوتبال جهان سرانجام تصمیم گرفت تا از فوتبال کناره گیری کند.

فرانک لمپارد در سال ۱۹۹۴ به عنوان کار آموز به باشگاه وستهام یونایتد پیوست. همان باشگاهی که پدرش دستیار سرپرست آن بود. او یک سال بعد در سال ۱۹۹۵ به طور رسمی با این باشگاه قرارداد بست. لمپارد بازیکن ثابت تیم جوانان وستهام بود و در کاپ قهرمانی جوانان ۱۹۹۶ کاپیتان تیم شد. در آن زمان وستهام یکی از تیم‌های سازنده در فوتبال انگلیس بود که بازیکنان بزرگی چون ریو فردیناند، مایکل کریک و جو کول را نیز در اختیار داشت.

در سال ۱۹۹۸ لمپارد وارد تیم اصلی وستهام پیوست. او از حضور در تیم‌های پایه این باشگاه تجربه کسب کرده بود و بازی در کنار بزرگانی چون جو کول، مایکل کریک و ریو فردیناند باعث شده بود او به یکی از مهره‌های با ارزش این تیم بدل شود. لمپارد در سال ۲۰۰۱ با یازده میلیون پوند به باشگاه ثروتمند چلسی نقل مکان کرد. او در فصل نخست حضور خود بازیکن فیکس تیم بود اما در فصل دوم حضورش تحت الشعاع بازی خوب جیانفرانکو زولا قرار گرفت و افت کرد. اما با آمدن رومن آبراموویچ میلیاردر معروف روسی به باشگاه، لمپارد دوباره شکوفا شد. او اولین گلش را در فصل ۲۰۰۱/۲۰۰۲ در جام یوفا کاپ به لفسکی صوفیه زد. اولین گل او در لیگ برتر نیز در مقابل بولتون بود، تیمی که ۳ سال بعد با زدن ۲ گل به آن، قهرمانی چلسی را در آن فصل قطعی کرد. این در حالی بود که چلسی بیش از ۵۰ سال در حسرت قهرمانی لیگ برتر بود و حالا رویایش را با گلزنی ستاره جوانش، محقق شده می دید.

به این ترتیب لمپارد توانست در کنار جان تری دوست و هم تیمی خودش و مورینیو سرمربی تیم، چلسی را قهرمان لیگ برتر کند. درخشش او در سال ۲۰۰۵ به گونه‌ای شد که بعد از رونالدینیو به عنوان دومین بازیکن برتر جهان انتخاب شد و در حسرت توپ طلا باقی ماند.

در ادامه، لمپارد از طرف کارلوس آلبرتو پریرا و یوهان کرایف بهترین هافبک جهان نام گرفت و جایزه بازیکن سال فوتبال انگلیس را دریافت کرد. او از سوی هر ۲ اتحادیه بازیکنان و نویسندگان فوتبال کشور، این عنوان را کسب کرد. لمپارد شم گلزنی فوق‌العاده‌ای داشت و به عنوان یک هافبک، بیش از حد معمول گلزنی می‌کرد.

دومین قهرمانی پیاپی چلسی و ناکامی در رسیدن به لیگ قهرمانان اروپا باعث شد در ادامه برای او رقم خورد. او در ادامه با کارلو آنچلوتی نیز قهرمانی در لیگ برتر را کسب کرد و در لیگ قهرمانان اروپا همراه تیم دی متئو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرد که بزرگترین افتخار این بازیکن محسوب می‌شود.

او چهارمین گلزن برتر لیگ انگلیس پس از آلن شیرر (۲۶۰)، وین رونی (۱۹۵) و اندی کول (۱۸۷) است. لمپارد در وستهام (۲۴ گل)، در چلسی (۱۴۷ گل) و در منچستر سیتی (۶ گل) به ثمر رساند. در این بین مدتی هم در نیویورک سیتی بازی و گلزنی کرد.

*** آمار

بازی باشگاهی: ۹۱۳ بازی

گل‌های باشگاهی: ۲۷۳ گل

بازی‌های ملی: ۱۰۶ بازی

گل‌های ملی: ۲۹ گل

او در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان در کنار جرارد دوست خود بازی کرد ولی شکست برابر پرتغال باعث حذف این تیم از جام جهانی شد. او در جام جهانی ۲۰۱۰ یکی از دردناک‌ترین صحنه‌ها را برای انگلیسی‌ها خلق کرد. توپ او برابر نویر از خط دروازه عبور کرد که داور آن را ندید. در آن دیدار انگلیس ۴ بر یک شکست خورد و حذف شد.

** افتخارات:

لیگ برتر: ۳ قهرمانی

جام حذفی: ۴ قهرمانی

جام اتحادیه ۲ قهرمانی

لیگ اروپا: یک قهرمانی

لیگ قهرمانان اروپا: یک قهرمانی

لمپارد همچنین با ۱۰۲ پاس گل بعد از رایان گیگز و وین رونی سومین پاسور برتر تاریخ لیگ برتر نیز محسوب می‌شود.

این هافبک گلزن در نقل و انتقالات تابستانی ۲۰۱۴ به تیم نیویورک سیتی پیوست. منچسترسیتی خیلی علاقه داشت لمپارد را به خدمت گیرد و سرانجام توانست قرارداد قرضی با فرانک لمپارد امضا کند و فرانک راهی منچسترسیتی شد. او آخرین بازی خود در لیگ برتر انگلیس را مقابل ساوثهمپتون انجام داد که هر دو گل بازی را زد. لمپارد در آغاز فصل ۲۰۱۵ به نیویورک سیتی پیوست و همبازی آندره‌آ پیرلو و داوید ویا شد. لمپارد ۱۰۶ بازی و ۲۹ گل ملی نیز در کارنامه خود دارد. فرانک لمپارد در ۲ فوریه ۲۰۱۷ در سن ۳۸ سالگی به طور رسمی از دنیای فوتبال خداحافطی کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج