adexo3
۴۷۶۲۲۵
۷ نظر
۵۰۰۰
۷ نظر
۵۰۰۰
پ

بازی کی‌روش با آتش

یک هفته از رسانه‌ای شدن خبر جنجالی برکناری دستیاران ایرانی کی‌روش توسط این مربی می‌گذرد و تا امروز هیچ رسانه‌ای به درستی از صحت و سقم موضوع و کم و کیفش با خبر نیست.

وطن امروز: یک هفته از رسانه‌ای شدن خبر جنجالی برکناری دستیاران ایرانی کی‌روش توسط این مربی می‌گذرد و تا امروز هیچ رسانه‌ای به درستی از صحت و سقم موضوع و کم و کیفش با خبر نیست. نه فدراسیون فوتبال جواب صریحی می‌دهد و نه هیچ یک از این افراد حاضر به انجام مصاحبه هستند. جواد نکونام، مارکار آقاجانیان یا حتی مترجم کی‌روش روزه سکوت گرفته‌اند و مشخص نیست دقیقا سرمربی تیم‌ملی چه پروژه‌ای را در سر دارد. اما علائمی هست که شاید با دیدن آن بشود به نتایجی رسید.

پس از اختلاف‌نظر و چالش اساسی بین کی‌روش و برانکو، به دستور سرمربی پرتغالی تیم‌ملی، هیچ‌یک از مربیان ملی حق حضور در ورزشگاه آزادی و بازی‌های تیم برانکو را نداشتند. این دستوری بود که کی‌روش صادر کرد و در بازی با تراکتورسازی کماکان از سوی دستیاران ایرانی و همچنین خارجی‌اش اجرا شد. سوال این است آیا مارکار، نکونام و دیگران هنوز از کی‌روش دستور می‌گیرند؟ شاید حضور آنها در ورزشگاه آزادی و بازی با تراکتورسازی، جواب روشنی به این معما می‌داد اما غیبت آنها یک گره بر گره‌های سابق افزود. کی‌روش بامداد یکشنبه تهران را به مقصد نهایی لیسبون ترک کرد و مشخص نیست چه زمانی قصد بازگشت دارد اما وقتی در آخرین نشست او خبری از آرین قاسمی، مترجم همیشگی‌اش نبود، باید خبر منتشر شده را کمی جدی گرفت. اگرچه تلاش‌هایی از سوی فدراسیون شکل گرفت تا همه چیز بوی کذب به خودش بگیرد اما شواهد چیز دیگری را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر علی‌اکبر طاهری در شب بازی تیمش و تراکتورسازی در تماسی که با تاج داشت درباره اظهارنظر عجیب کی‌روش ابراز نگرانی کرد که رئیس فدراسیون به او گفت این حرف‌های کی‌روش بیشتر جنبه فان و شوخی داشته است ولی حالا خبر موثق می‌رسد که در لیست ارسالی برای قطر و گرفتن ویزای این کشور، خبری از هیچ‌یک از ۸ بازیکن پرسپولیس نیست. اگر به هر ترتیبی این اتفاق رخ دهد و کی‌روش بدون بازیکنان پرسپولیس به دوحه برود آن وقت در صورت ناکامی احتمالی تیم‌ملی آیا می‌شود مقابل این شایعه ایستاد که کی‌روش عامدانه تیم ایران را مقابل حریف با لجبازی‌های شخصی‌اش بازنده کرد؟

فاصله ما با جام‌جهانی روسیه تنها چند برد خانگی است اما اگر کی‌روش روی حرف اولیه‌اش بایستد و بخواهد براحتی روی آماده‌ترین و بهترین بازیکنان حال حاضر لیگ ایران قلم قرمز بکشد، آن وقت شکست احتمالی در دوحه می‌تواند یک بحران کاملا واقعی را ایجاد کند. وقتی خبر باخت عامدانه مطرح شود دیگر کنترل موضوع از دست تاج و کی‌روش خارج است. شاید سرمربی تیم‌ملی به خواسته قلبی‌اش یعنی فسخ قرارداد بدون دادن یک‌میلیون یورو غرامت برسد ولی آن وقت برچسب تیم‌فروشی‌اش (حتی بناحق) تا ابد روی نام او می‌ماند. کی‌روش با این بازی خطرناک براحتی محبوبیت 80 درصدی‌اش را در فوتبال ایران به حراج می‌گذارد و این بدترین پایان ممکن برای محبوب‌ترین مربی خارجی بعد از انقلاب در فوتبال ایران است.

مهدی تاج وظیفه خطیری برعهده دارد و اگر نتواند این بحران را به گونه‌ای آبرومندانه حل کند شاید پس از یک باخت نابهنگام مقابل قطر، فوتبال ما با یک وضعیت عجیب روبه‌رو شود؛ وضعیتی که ناباورانه قادر است کره و ازبک را به بالای جدول بفرستد و ما به همین سادگی جام‌جهانی را از دست بدهیم. موضوع کمی جدی‌تر از اختلاف کی‌روش و برانکو است و باید مسؤولان ورزش نگاهی جدی‌تر به موضوع و این اختلافات وسیع داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرشيد

      با اینکه طرفدار پرسپولیس م
      اما
      قصاص قبل جنایت نکنین

      کیروش مث ما ایرانی جماعت اسیر رابطه نیست و کاراش با ضابطه س
      و بیشتر از همه چیز اعتبار خودشو دوست داره،مطمئن باشین که آماده ترینا هم دعوت میشن هم بازی میکنن
      خواه از پرسپولیس، خواه از دیگر تیما

    • بدون نام

      مثل اینکه مغز جناب کیروش هنگ کرده

    • بدون نام

      همه اینها از بی کفایتی مدیران نا مدیر فدراسیون فوتبال ناشات میگیرد.اگر آنها توانایی ایجاد یک هارمونی لازم بین باشگاه ها و کادر تیم ملی داشتند،به طوریکه برانکو به خودش اجازه دخالت در کار مربیان ملی را نمی داد هیچ کدام از این مشکلات پدید نمی آمد.در اینکه برانکو مربی خوبی است شکی نیست.اما نه در حد ملی.به جرات تمرینات باشگاه های ما چند پله پایینتر از سطح کی روش و جهانی است.این مورد در عدم موفقییت باشگاه ها در سطح آسیا نمود پیدا میکند،حال آنکه تیم ملی با رهبری کی روش در صدر آسیا ایستاده.کاش مسولان فدراسیون از فوتبالیهای کار بلد بودند.

    • بدون نام

      کیروش موزامبیکی همیشه لجباز و کله شق بوده .
      یه بار این کارو با رحمتی کرد که همه دیدن به ضرر تیم ملی شد
      الانم داره با بازیکنای پرسپولیس این کارو میکنه
      جلوی ضرر رو از هرجا بگیری منفعته
      ما حداکثر کاری که میتونیم بکنیم نوشتن اینجور جاهاس
      اونایی که تصمیم گیرنده هستین چشماتونو وا کنین ببینین این داره به حیثیت ایران لطمه میزنه و با روح و روان بازیکنای درجه یکمون بازی میکنه

    • علی

      من از یه منبع موثق شنیدم کیروش گفته بازیکنان پرسپولیس اگر در داربی خوب ظاهر بشن به تیم ملی دعوتشون میکنم.پس تورو خدا بازی کنین که بهونه دست کیروش نیاد .محکم و پر انرژی و با تمرکز بالا

    • مرتضی

      واقعا جای تاسف داره یه مربی هرچند کاربلد اینطور فدراسیون فوتبال و مسئولینش رو به بازی گرفته و بازیچه دست خودش میکنه

    • وحید

      متاسفانه برانکو به دلایلی جو نیمکت تیم ملی گرفته اش و یا میخواد اردو ها لغو بشه یا تهمت میزنه کهکی روش در نتایج لیگ دست دارد یا چاقی بازکنان را بهانه میکنه و کی روش همانگونه که در حساسترین شرایط تیم ملی رحمتی را کنار گذاشت و جلوی بازیکن سالاری را گرفن الان هم کاری میکنهخ مربی تیمها با تهمت و دروغ گویی به جایی نرسند و بازیکنان جلوی مربیان به ظاهر متین و دورو بایستند همین کار را مرحوم دهداری کرد و بعدها موذپرد تمجید قرار گرفت کی روش هم اینقدر اعتماد به نفس و دانش داره تا بتونه موفق بشه سوگلی فرگوسن و کاپیتان تیم روی کین را با منطق از منچستر اخراج کرد و بعد از ان منچستر ان نتایج شگفت تانگیز را گرفت در کتاب فرگوسن تنها کسی که از نظر فنی ایشیید کرده کی روش بود و همچنی ار رفتارهای او متعجب بوده ولی حفظش کرد و خودش رفت...و باز به درخواست فرگوسن برگشت ...اینها واقعیت است اما برانکو با ان نتایج و اتفاقات اردوی تیم ملی در جام جهانی و عدم مدیریت و لابی پذیر بودن معروف است و نداشتن تعهد چرا که بعد از جام جهانی اصلا به ایرا نیامد اینها معنی داره....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج