adexo3
۴۷۶۲۲۶
۵ نظر
۵۰۰۱
۵ نظر
۵۰۰۱
پ

تیکی‌تاکای پرسپولیس روی اعصاب بازنده‌ها

صبای قم ۴ دقیقه، سایپا ۲ دقیقه، گسترش‌فولاد ۵ دقیقه و تراکتورسازی هم ۴ دقیقه پس از دریافت گل از پرسپولیس، خطایی روی بازیکنان پرسپولیس مرتکب شدند که داور را مجبور به استفاده از کارت زرد کردند.

وطن امروز: صبای قم ۴ دقیقه، سایپا ۲ دقیقه، گسترش‌فولاد ۵ دقیقه و تراکتورسازی هم ۴ دقیقه پس از دریافت گل از پرسپولیس، خطایی روی بازیکنان پرسپولیس مرتکب شدند که داور را مجبور به استفاده از کارت زرد کردند. سپاهان ۲ دقیقه بعد از دریافت گل از پرسپولیس، یک بازیکنش با کارت زرد داور جریمه شد. بازیکنان نفت تهران ۷ و ۹ دقیقه پس از دریافت گل از پرسپولیس، با کارت داور مواجه شدند. دلیل این واکنش عصبی تیم‌های مقابل پرسپولیس پس از دریافت گل چیست؟

پرسپولیس بعد از به ثمر رساندن گل، یک برنامه ویژه دارد. اینکه به بازی عرض می‌دهد و با پاس‌های کم‌ریسک مالکیت توپ را در اختیار می‌گیرد. پرسپولیس بیشتر در زمین خودی و گاهی هم در زمین حریف به کمک بازیکنانی که تسلط در حفظ توپ دارند، مالکیت را به حریف نمی‌دهد. این بزرگ‌ترین جنگ روانی است که برانکو به لشکر شکست‌خورده حریف وارد می‌کند. تیمی که گل دریافت کرده تمام تمرکزش جبران نتیجه است. این پاسکاری بازیکنان پرسپولیس حتی اجازه نمی‌دهد تیم حریف صاحب توپ شود. اتفاقی که بازیکن حریف را عصبی می‌کند.

برای مثال تعداد پاس‌های دو بازی اخیر پرسپولیس پس از به ثمر رساندن گل اول را مرور می‌کنیم. تیم برانکو در بازی مقابل صبای قم، در ۱۷ دقیقه‌ای که پس از به ثمر رسیدن گل تا پایان بازی زمان باقی بود، ۱۴۱ پاس ارسال کرد. همین که بیش از ۹۵ درصد پاس‌های پرسپولیسی‌ها پس از زدن گل به مقصد رسیده بود، مشخص می‌کند این تیم بیشتر دنبال حفظ توپ است تا ارسال پاس ریسکی و ایجاد موقعیت. فقط ۷ پاس بازیکنان پرسپولیس از ۱۴۱ پاسی که از دقیقه ۷۳ تا پایان بازی ارسال کردند به مقصد نرسید. پرسپولیس در بازی مقابل تراکتورسازی هم پس از به ثمر رساندن گل نخست، فشار عصبی عجیبی به این تیم وارد کرد. شاگردان برانکو تا ۲۰ دقیقه پس از گل اول، ۱۳۱ پاس به هم دادند. این بار هم درصد خطای پاس‌های پرسپولیس۷/۰بود. پاس‌هایی که بیشتر بین مدافعان و دروازه‌بان و هافبک‌های کناری رد و بدل شد.

میانگین پاس در لیگ برتر حدود 350 پاس در هر مسابقه است. این آمار برای پرسپولیس حداقل 100 پاس بیشتر از میانگین بقیه تیم‌هاست. یعنی تیم‌های لیگ برتری در هر دقیقه، کمتر از 4 پاس به هم می‌دهند که در 20 دقیقه از مسابقه، عددی کمتر از 80 پاس می‌شود. این آمار به طور میانگین برای پرسپولیس 5 پاس در دقیقه است. یعنی در 20 دقیقه معمولی از مسابقات، شاگردان برانکو نزدیک به 100 پاس به هم می‌دهند. ولی مشاهده می‌کنیم بازیکنان پرسپولیس در 20 دقیقه پس از گل، بالای 120 پاس به هم می‌دهند که عددی فراتر از میانگین خود تیم است. تازه این را هم در نظر بگیرید که در بازی با صبای قم، پرسپولیس در این 20 دقیقه یک پنالتی گرفت و یک وقت تلف‌شده هم به ازای شادی گل دومش داشت یا در بازی مقابل تراکتورسازی در این 20 دقیقه، زمان زیادی صرف مصدومیت محمدرضا اخباری شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لنگیا یه طوری خودتونو گم و گور کنید یا بزنید به مریضی اصلا بگید تو تیم وبا آمده همه رو به موتن اگر جلوی این استفلال بازی کنید لهتون میکنه از ما گفتن بود السد شانس آورد دلیل نمیشه شما هم شانس بیارید سوراخ سوراخ میشید

      پاسخ ها

      • ali

        باشه تو راست میگی این استقلال مارو میخود له کنه وای وای وای یکی خسرو رو بگیره یکی نذاره امید ابراهیمی کاشته بزنه یکی نذاره قربانی سر بزنه یکی نذاره کاوه پاس گل بده یکی نذاره.... 11 نفر نذارن طارمی گل بزنه...

    • بدون نام

      عزیزم توهم نزن یه السد بردین فک کردین خبریه مواظب باشین همون دقیقه اول گل نخورین نمیخواد شاخ و شونه بکشی میدونی که ما تو زدن گل تو دقایق اول ید طولایی داریم

    • بدون نام

      کیسه ها تو دربی بلایی سرتون میاریم که جرأت نکنید دیگه از خونه بیرون بیاید منتظر طوفان ارتش سرخ باشید

    • بدون نام

      بهتره بگید تیکی تاکای مافیا نه پرسپولیس!خخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج