اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۷۹۹۲۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

آنالیز پاشازاده و شاهرودی از بازیکنان دربی

علیرضا منصوریان خیلی دوست داشت سرمربی استقلال شود و به آرزوی خود رسید. او استقلالی را تحویل گرفت که با تغییرات بسیار زیادی در ترکیب خود مواجه شده بود.

روزنامه شهروند:
درس از اشتباه، هنر منصوریان

مهدی‌پاشازاده پیشکسوت فوتبال

علیرضا منصوریان خیلی دوست داشت سرمربی استقلال شود و به آرزوی خود رسید. او استقلالی را تحویل گرفت که با تغییرات بسیار زیادی در ترکیب خود مواجه شده بود. نتیجه نگرفتن تیم در ابتدای لیگ هم کار را برایش سخت کرده بود و فشار زیادی را تحمل می‌کرد. همه به یاد داریم که به دنبال برکناری‌اش هم بودند، اما با همت بازیکنان جوان و تلاش باتجربه‌هایش با صبر و تلاش روزهای سخت را پشت سر گذاشت و تیم را به یک‌ هارمونی مناسب رساند. منصوریان امروز همان مربی‌ای است که چند ماه پیش شدید‌ترین انتقادها به عملکردش وجود داشت. او از اشتباهات خود درس گرفت تا امروز انتقادها به تعریف تبدیل شود؛ اتفاقی که نشان می‌دهد کار خود را به درستی انجام داده است، آن هم با تیمی جوان که در صورت اضافه شدن چند بازیکن خوب در نقل و انتقالات تابستان بعد،‌ می‌تواند اصلی‌ترین مدعی قهرمانی لیگ باشد.

مهدی رحمتی: رحمتی در دربی همان بازیکنی بود که همه انتظارش را داشتیم. در چند موقعیت به خوبی دروازه‌ تیم را نجات داد که اگر این توپ‌ها تبدیل به گل می‌شد، ممکن بود روز سختی برای استقلال رقم بخورد. رحمتی نقش خود را در رهبری تیمی که بازیکنان جوان زیادی هم در این بازی حساس در ترکیب خود داشت به بهترین شکل ممکن ایفا کرد.

خسرو حیدری: مصدومیت باعث شده خسرو در این فصل از فرم ایده‌آل خود دور باشد. عملکرد او در دربی نشان داد که دارد به روزهای اوج خود بازمی‌گردد.

لئوناردو پادوانی: مدافعی که نوسان زیاد دارد و این مسأله پاشنه آشیل گل‌هایی است که استقلال دریافت می‌‌کند. پادوانی دو نیمه متفاوت داشت که در نیمه دوم کارش قابل دفاع بود. کادر فنی باید فکری به حال فراز و نشیب‌های او داشته باشد.

رابسون جان‌واریو: کار او در بازی‌های گذشته به‌ویژه دربی قابل قبول بود. نمی‌توانیم بگوییم دفاع شش‌دانگی است اما در طول دربی با دیسیپلین بازی کرد.

میلاد زکی‌پور: یکی از موفق‌ترین بازیکنان زمین بود که با تلاش و دوندگی بسیار جناح راست خطرناک پرسپولیس را از کار انداخت. مشکل بزرگ او این است که در طول فصل نتوانسته همیشه این روند خوب خود را حفظ کند. زکی‌پور اگر این ایراد را برطرف کند‌، می‌تواند به یکی از بهترین دفاع ‌چپ‌های فوتبال ایران تبدیل شود.

امید ابراهیمی: از دقیقه اول تا پایان بازی خیلی دوید. بازیکنان دیگر را هم هدایت کرد و در از کار افتادن خط‌ هافبک تکنیکی پرسپولیس تاثیرگذار بود. امید دوران افت خود را پشت سر گذاشته و مثل همیشه یکی از بهترین بازیکنان در پشت ‌هافبک دفاعی فوتبال ایران است.

بهنام برزای: تمام توان خود را به کار برد که برای استقلال مثمرثمر باشد که این اتفاق هم افتاد. در جنگ‌های تن‌به‌تن، دفاع و حمله عالی کار کرد.

امید نورافکن: نقش او در استقلال مثل کار تونی کروس در رئال‌مادرید است. این بازیکن جوان که آینده درخشانی دارد، دارای انگیزه و نبوغ زیادی است. دوندگی و جنگندگی در میانه میدان در کنار پاس‌های فوق‌العاده باعث شده همه امروز از او تعریف کنند.

فرشید اسماعیلی: فرشید هم تلاش زیادی داشت. می‌توان نوشت که بهترین بازیکن استقلال در کنار نورافکن بود. او پاس‌های خوبی داد،‌ گل حساس و زیبایی زد و شرایطی را فراهم کرد که خط میانی استقلال بتواند نبض بازی را در دست داشته باشد.

علی قربانی: استقلال در ابتدای فصل خوب نتیجه نمی‌گرفت و انتقاد‌های زیادی به خرید او انجام می‌شد، اما می‌بینیم که قربانی به یکی از بهترین‌های استقلال تبدیل شده و به پرسپولیس هم گل زد. او اعتماد به نفس لازم برای بازی کردن در ترکیب استقلال را به دست آورده است. به نظر من تعویض او از سوی منصوریان هم اشتباه بود.

کاوه رضایی: گلی که او به ثمر رساند کلاس جهانی داشت. با تلاش و دویدن‌ زیاد در طول ٩٠ دقیقه برای خط دفاعی پرسپولیس روز سختی را رقم زد. او کارش را درست انجام می‌دهد و کاملا در اختیار تیم است. هوش و دقت زیادی دارد و در دربی هم نشان داد که چه بازیکن بزرگی است.

شیرازه پرسپولیس از هم پاشید

رضا شاهرودی پیشکسوت فوتبال

اکثر بازیکنان پرسپولیس در دربی روز بدی را پشت سر گذاشتند. تیم به خاطر پیروزی مقابل تراکتورسازی غرور داشت. گل زودهنگام به استقلال هم این غرور را بیشتر کرد. وقتی استقلال گل مساوی را زد، شیرازه تیم از هم پاشید.حدود ٣٠ دقیقه خبری از تمرکز و نظم تیمی در پرسپولیس نبود و در همین مدت ٣ گل دریافت کردند. تیم برانکو یک دفاع چپ کلاسیک و جانشین خوب برای کامیابی‌نیا بعد از رفتن نور‌اللهی ندارد و این بزرگترین نقطه ضعف آنهاست که در نقل‌ و انتقالات فکری به حال آن نشد. پرسپولیس همچنان در گلزنی با مشکلات اساسی روبه‌رو است. برانکو در چینش بازیکنان اشتباه استراتژیک داشت. باخت به استقلال نشان داد که این ترکیب به صورت جدی آسیب‌پذیر است. با این‌حال، تیم او هنوز با ٦ امتیاز اختلاف صدرنشین است و این باخت چیزی از ارزش‌های پرسپولیس کم نمی‌کند.

علیرضا بیرانوند: با این‌که انتقاد‌های زیادی به عملکرد او در دربی شد، ولی معتقدم روی گل‌های دریافتی مقصر نبود. بی‌نظمی تیمی باعث شد پرسپولیس سه گل بخورد نه اشتباه بیرانوند.

سیدجلال حسینی: مثل همیشه متعصب بازی کرد. تا لحظه آخر بازیکنان را تشویق می‌کرد تلاش کنند تا نتیجه جبران شود. در خط دفاعی هم با این‌که پرسپولیس ٣ گل خورد اما خوب کار کرد. او یک گل هم زد که باعث شد باخت ٣ بر یک به باخت ٣ بر ٢ تبدیل شود.

فرشاد احمدزاده: پیروزی مقابل تراکتورسازی روزی که فرشاد در پست دفاع چپ بازی کرد،‌ باعث شد برانکو در این بازی‌ هم از فرشاد در پست دفاع چپ استفاده کند که این‌بار متاسفانه جواب نداد و پاشنه آشیل اصلی‌ تیم‌ نیز همین‌جا بود.

محمد انصاری: در یک‌سال گذشته از بهترین‌های پرسپولیس بود اما ضعف تیم در دفاع چپ باعث شد فشار مضاعفی روی او وجود داشته باشد که ضریب اشتباهاتش را بالا برد.

صادق محرمی: عملکرد این جوان دست‌مریزاد دارد چون بهترین بازیکن پرسپولیس بود. محرمی وظایفش را درست انجام داد و در جنگ‌های تن‌به‌تن خوب کار کرد و در کل نمره قبولی گرفت. او این توانایی را دارد به یک بازیکن بزرگ در فوتبال ایران تبدیل شود.

حسین ماهینی: در نیمه اول به شدت سردرگم بازی کرد و به خوبی از وظایفی که داشت آگاه نبود. این سردرگمی هم برای پرسپولیس گران تمام شد و باعث این شکست شد. ماهینی اصلا نباید در پست‌ هافبک دفاعی به بازی گرفته می‌شد.

سروش رفیعی: یک گل خوب و زودهنگام به ثمر رساند و در طراحی حملات تأثیر داشت. با این‌که تعداد پاس‌های اشتباهش بیشتر از بازی‌‌های قبل بود اما یکی از سه بازیکن برتر پرسپولیس بود.

محسن مسلمان: غیبت کامیابی‌نیا کار را برای او سخت کرد تا نتواند بازی همیشگی‌اش را به نمایش بگذارد. فشار زیادی از سوی استقلالی‌ها در میانه میدان روی او وجود داشت. مسلمان دوندگی زیادی داشت اما تمرکز همیشگی را در فوتبال او شاهد نبودیم.

وحید امیری: یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان پرسپولیس بود. اصلا نتوانست در حد و اندازه‌های نام خودش بازی کند. استقلالی‌ها به خوبی او را از کار انداختند و شاید این اتفاق به خاطر شناخت خوب منصوریان از شاگرد سابق خود رقم خورد.

رامین رضاییان: تعویض شدن او توسط برانکو اشتباه بود. تا وقتی در زمین بود ارسال‌های بهتری نسبت به سایر بازیکنان از او شاهد بودیم که می‌توانست برای تیم موقعیت گل ایجاد کند، اما برانکو علیپور را جایگزین او کرد که نتوانست تأثیر زیادی روی روند تیم داشته باشد. با این حال رامین هم در روز اوج خود نبود.

مهدی طارمی: دقایقی بعد از گل اول، اگر سانتر ارسالی را به گل تبدیل می‌کرد تا پرسپولیس به گل دوم برسد، شرایط بازی تغییر می‌کرد و تیم می‌توانست با نتیجه‌ای فوق‌العاده بازی را ببرد. طارمی با این‌که بهترین گلزن تیم است، اما موقعیت‌های بسیار زیاد و خوبی را خراب می‌کند که تبعات منفی برای تیم به همراه می‌آورد. در همین بازی چند موقعیت مسلم گلزنی را از دست داد. او توسط بازیکنان هم خوب تغذیه می‌شود اما باید تمرین بیشتری انجام دهد تا از موقعیت‌ها بهتر استفاده کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج