adexo3
۴۸۵۵۵۸
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

نمره قبولی پرسپولیس، نگرانی بابت استقلال

نمایندگان ایران درهفته اول لیگ قهرمانان عملکرد متوسطی داشتند.

روزنامه شهروند: نمایندگان ایران درهفته اول لیگ قهرمانان عملکرد متوسطی داشتند. دوتساوی، یک شکست و یک پیروزی نتایجی است که ٤ تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان کسب کردند. استقلال خوزستان درحالی توانست اولین پیروزی آسیایی خود را دشت کند که قرار بود به دلیل مشکلات مالی از حضور در لیگ قهرمانان انصراف دهد. این تیم درعمان به مصاف الفتح عربستان رفت و توانست با یک گل حریف خود را شکست دهد. استقلال تهران در امارات میهمان الاهلی بود. استقلالی‌ها با تیمی جوان و کم‌تجربه که اکثر آنها سابقه بازی در لیگ قهرمانان را نداشتند پا به این دیدار گذاشتند. همین بی‌تجربگی و تحت‌تأثیر جو قرارگرفتن باعث شد بازیکنان جوان اسقلال نتوانند عملکرد همیشگی خود را ارایه دهند.
استقلال دوبار در دقایق پایانی نیمه اول و دوم غافلگیر شد و درنهایت شکست تلخی را در دوبی تجربه کرد. در دیدار بعدی پرسپولیس به مصاف یکی از مدعیان جدی قهرمانی در آسیا رفت. پرسپولیس درحالی با الهلال دیدار کرد که از حمایت تماشاگران خود محروم بود و چه بسا اگر بازی درتهران برگزار می‌شد، الهلال تحت‌تأثیر جو ترسناک آزادی پیروزی را دودستی تقدیم تیم ایرانی می‌کرد. گل پرسپولیس دراین دیدار فقط ١٥ دقیقه دوام آورد و تیم عربستانی بازی را به تساوی کشاند که این نتیجه هم برای نماینده ایران قابل قبول است. در آخرین بازی نمایندگان ایرانی درهفته اول لیگ قهرمانان ذوب‌آهن به مصاف العین در امارات رفت. این بازی کاملا یک طرفه بود و العین فشار زیادی روی دروازه ذوبی‌ها آورد اما عملکرد خوب دروازه‌بان این تیم دروازه تیم ایرانی را بسته نگه داشت. ذوب‌آهن برخلاف جریان بازی به گل رسید، اما درنهایت العین بازی را به تساوی کشاند. «شهروند» در گفت‌وگو با سه پیشکسوت فوتبال عملکرد ٤ نماینده ایران درهفته نخست را بررسی کرده است.

تجربه ذوب، سورپرایز استقلال خوزستان

ابراهیم قاسمپور پیشکسوت فوتبال

استـــقـــلال خوزستان با توجه به بضاعت مالی و فوتبالی پایینی که دارد، توانست نتیجه خوبی درهفته نخست لیگ قهرمانان بگیرد. درست است که حریف استقلال تیمی ضعیف بود اما تیم ایرانی هم شرایط خوبی نداشت و با کوهی از مشکلات پا به این دیدار گذاشته بود. استقلال در ادامه هم می‌تواند نتایج خوبی بگیرد، به شرطی که از این تیم حمایت شود و مسئولان به فکر برطرف‌کردن مشکلات آن باشند. استقلال امسال شباهتی با‌ سال گذشته ندارد و به همین دلیل افت کرده است. استقلال تهران با این‌که مقابل الاهلی شکست خورد اما بازی خوبی ارایه داد. با این‌که استقلال با بازیکنانی جوان و کم‌تجربه که تاکنون در آسیا بازی نکرده‌اند، به میدان رفت اما توانست فوتبال خوبی ارایه دهد. البته استقلال در حد بازی‌های داخلی خود ظاهر نشد اما اگر روی ضربات کرنر گل نمی‌خورد، می‌توانست حداقل یک مساوی بگیرد. این‌که استقلال هر ٢ گل را در دقایق پایانی خورد، نشان می‌دهد بازیکنان این تیم تمرکز لازم را نداشتند و در دقایق پایانی بازی را رها کردند.
این موضوع هم به‌طور مستقیم به بی‌تجربگی بازیکنان کلیدی این تیم برمی‌گردد. به اعتقاد من استقلال شانس صعود دارد. ذوب‌آهن مجبور بود در زمین بی‌طرف به مصاف حریف عربستانی خود برود. این تیم در آستانه شکست بود اما العین را غافلگیر کرد اما نتوانست از گل خود دفاع کند. ذوب‌آهن بازیکنان باتجربه زیادی دارد که کاملا با هم هماهنگ هستند و شانس موفقیت این تیم را بالا می‌برند. ضمن این‌که ذوب‌آهن تجربه آسیایی زیادی هم دارد و همین موضوع به این تیم کمک می‌کند. تغییر پست اجباری برخی بازیکنان درپرسپولیس باعث شد نمایش این تیم کیفیت همیشگی خود را نداشته باشد. البته برانکو در انتخاب پست بازیکنان مرتکب اشتباهاتی هم شد، چون نتوانست از بازیکنان کارآمد دربرخی از پست‌ها استفاده کند. در کل نتیجه تساوی برای پرسپولیس نتیجه قابل قبولی بود اما این تیم می‌توانست به پیروزی هم برسد. به اعتقاد من پرسپولیس دربین نمایندگان ایران بیشترین شانس را برای صعود دارد و دومین تیمی که بیشتر از همه می‌توان به صعودش امیدوار بود، استقلال است.

فشار روی سرخابی‌ها بیشتر می‌شود

مهدی پاشازاده پیشکسوت فوتبال

استــــقــلال خـــوزســتـان بـه‌عـــنــوان کم‌شانس‌ترین نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا توانست نتیجه خوبی بگیرد. همه ما می‌دانیم که استقلال به شدت مشکل مالی دارد، با این وجود استقلال خوزستان در اولین تجربه آسیایی خود عملکرد قابل قبولی داشت و سه امتیاز با ارزش را به دست آورد. پیروزی استقلال همه ما را شوکه کرد، چون انتظار آن را نداشتیم. این تیم می‌تواند با ادامه این روند و حل مشکلات مالی‌اش نتایج بهتری بگیرد. جدا از نتیجه، استقلال فوتبال خوبی را مقابل الاهلی امارات ارایه کرد. استقلال با سبک بازی خود توانست از اعتبار فوتبال ایران دفاع کند و نشان دهد کلاس بالاتری نسبت به تیم‌های دیگر در آسیا دارد. اگر این تیم روی ٢ حادثه و غفلت بازیکنان گل نمی‌خورد، می‌توانست حتی برنده هم باشد. فراموش نکنید که استقلال با ترکیبی جوان که سابقه حضور دربازی‌های خارج از ایران را نداشتند، مقابل العینی به میدان رفت که قیمت یک بازیکن برزیلی آن اندازه بودجه یک‌سال استقلال بود. اگر تعداد بازیکنان باتجربه استقلال مثل امید ابراهیمی، خسرو حیدری و مهدی رحمتی بیشتر بود، این تیم می‌توانست به سادگی العین را شکست دهد.
الان هم اتفاقی رخ نداده و استقلال دربازی‌های آینده این شکست را جبران می‌کند. ذوب‌آهن با توجه به این‌که درخارج ازخانه بازی می‌کرد، نتیجه خوبی گرفت. ذوب‌آهن با فوتبالی دفاعی پا به زمین گذاشت و توانست بازی را بسته نگه دارد. تدبیر حسینی برای بستن بازی و استفاده از ضدحملات فقط یک‌بار جواب داد و ذوب‌آهن گل تساوی را دریافت کرد. پرسپولیس درچند بازی اخیر خود در لیگ برتر هم عملکرد خوبی نداشته است. آنها بعد از شکست در دربی هنوز روحیه خود را به دست نیاورده‌اند و مقابل الهلال هم با ترس و احتیاط بازی کردند. البته این‌که پرسپولیس دست به ریسک نزند، قابل پیش‌بینی بود اما این تیم باید برای حملات خود هم برنامه‌ای طراحی می‌کرد. احتیاط بیش از برانکو دراین بازی باعث شد بازیکنان تکنیکی پرسپولیس هم از کار بیفتند و این تیم نتواند فوتبال خوبی بازی کند. با ادامه لیگ قهرمانان فشار روی سرخابی‌ها بیشتر می‌شود، چون آنها در لیگ هم مدعی هستند.

ریسک حضور در آسیا با جوان‌ها

محمد پنجعلی پیشکسوت فوتبال

استقلال خوزستان تنها تیم ایرانی بود که اهالی فوتبال را غافلگیر کرد. این تیم با مشکلات مالی زیاد و کمبود بازیکن به عمان سفر کرد و برخلاف انتظار شروع خوبی داشت. استقلال قوی‌تر از الفتح نبود اما فوتبال خوبی ارایه داد و ٣ امتیاز دلچسب گرفت. شاید این برد مقدمه‌ای شود برای حل مشکلات این تیم تا بلکه مسئولان خوزستان به فکرحمایت از نماینده شهرشان بیفتند. استقلال تهران می‌توانست با یک امتیاز شیرین به ایران برگردد. تساوی خارج از خانه مقابل تیم قدرتمندی مثل الاهلی می‌توانست نتیجه خوبی برای استقلال باشد اما بازیکنان این تیم به دلیل کم‌تجربگی، در دقایق پایانی هر دو نیمه بازی را رها کردند. این تصور آنها که بازی تمام شده، کاملا اشتباه بود و منصوریان حتما باید چنین طرز فکری را در ستاره‌های جوانش اصلاح کند. استقلال به دلیل محرومیت از نقل و انتقالات نتوانست تیمش را در نیم‌فصل دوم تقویت کند، به همین دلیل تیمی کاملا جوان را راهی این مسابقات کرد.
این درحالی است که حضور در رقابت‌های بین‌المللی با تیم جوان و کم‌تجربه ریسک خطرناکی است و اکثر تیم‌ها تن به چنین ریسکی نمی‌دهند. بهتر بود استقلال تلفیق جوانان و باتجربه‌ها بود اما شرایط برای این کار فراهم نبود. ذوب‌آهن در لیگ هم تا حدودی افت کرده و مثل اواسط فصل نتایج خوبی نمی‌گیرد. این تیم درگام اول نتوانست بازی خوبی انجام دهد اما نتیجه‌اش با توجه به بازی درخارج ازکشور قابل قبول است. به اعتقاد من ذوب‌آهن در ادامه لیگ قهرمانان می‌تواند نتایج بهتری بگیرد. دربازی با الهلال پرسپولیس واقعی و همیشگی را ندیدیم. باید قبول کنیم که الهلال از قدرتمندترین تیم‌های آسیایی است و پرسپولیس بازی بسیار سختی داشت. برانکو می‌توانست دراین بازی همان ترکیب هجومی و همیشگی خود را روانه زمین کند، اما برخی از تغییر پست‌ها نه‌تنها به پرسپولیس کمک نکرد، بلکه روی روند بازی این تیم اثر گذاشت. نتیجه مساوی درخارج ازخانه آن هم مقابل الهلال نتیجه ارزشمندی برای پرسپولیس است؛ اگرچه این تیم می‌توانست برنده هم باشد. پرسپولیس به همراه الهلال شانس زیادی برای صعود از این گروه دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      شما می گوئید استقلال باجوانانش پابه این مسابقات گذاشت!!!!!!!!! درترکیب استقلال رحمتی... خسروحیدری...امیدابراهیمی.....کاوه رضائی....وریاغفوری......پادوانی....جان واریو هم باتجربه هستندوهم سابقه بین المللی باشگاهی وهم ملی دارند...حال چرامی گویید استقلال باجوانان بی تجربه اش پابه این مسابقات گذاشته

    • بدون نام

      چون استقلال بی تجربه هسسسسسس

    • بدون نام

      اول هم کاوه جون است هم جانواریو 2 بازیکن های مثل نورافکن برزای اسماعیلی حسینی .....منظورش ایناهست مشتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج