۴۹۵۹۳۳
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

ابد و یک روز: یک سال با مصدومیت چشمى

دیروز سالروز مصدومیت تلخ روزبه چشمی، هافبک دفاعی جوان و تاثیرگذار استقلال بود، دیروز دقیقا یک سال از آن بازی بی‌خاصیت استقلال و پدیده که چیزی جز یک مصدومیت نداشت گذشت.

ورزش سه: روزبه چشمی رباط صلیبی پاره کرد و بعد از آن مصدومیت نفرین‌شده هنوز نتوانسته کمر راست کند. پدیده استقلالی‌ها که می‌رفت تا جای خالی جواد نکونام را در تیم‌ملی پر کند،‌ در روزهای که استقلال روی کاکلش می‌چرخید به بدترین مصدومیت ممکن دچار شد تا یک سال تمام را در خانه و بدور از فوتبال سپری کند. در این یک‌سالی که روزبه در فوتبال نبود اتفاقات زیادی رقم خورد.

*داربی ۴-۲

اولین اتفاق مهم بعد از روزبه، رقم خوردن تلخ‌ترین نتیجه داربی در چند سال اخیر برای استقلالی‌ها بود. استقلال در روزی که روزبه درون زمین نبود، چهار گل از پرسپولیس دریافت کرد تا نمادی که برایش تلاش کرده بودند را از دست بدهند. جای خالی روزبه روی گل‌های سوم و چهار پرسپولیس به خوبی مشهود بود و شاید اگر روزبه در زمین حضور داشت، احمد نوراللهی در همان دقایق ابتدایی نمی‌توانست با ضربه‌ای مهلک رحمتی را به زحمت بیندازد و طارمی گل اول را به‌ثمر برساند.

*باخت به تراکتورسازی و از دست رفتن قهرمانی لیگ

بدون تردید بعد از داربی،‌ هیچ بازی‌ای در لیگ ایران برای استقلالی‌ها به اندازه دیدار مقابل تراکتورسازی اهمیت ندارد. تراکتورسازی با مربیان مختلف در چند فصل اخیر در تهران به راحتی موفق به شکست دادن استقلال شده است و همین مساله به یکی از معضل‌های هواداران استقلال بدل شده است. استقلال بدون روزبه روزهای سختی را پشت سر گذاشت و خط هافبک این تیم در مقابل بختیار رحمانی و سروش رفیعی خلع سلاح شده بود. روزبه نبود تا سروش رفیعی هر چقدر که دلش می‌خواهد سر توپ بزند و در نهایت با کمال آرامش دروازه رحمتی را باز کند و استقلال قهرمانی در لیگ را از دست رفته ببیند.

*جام حذفی هم پرید

پرویز مظلومی حساب ویژه‌ای روی روزبه باز کرده بود، زوج چشمی و ابراهیمی یکی از ایده‌آل‌ترین زوج‌های خط هافبک در لیگ‌برتر به‌شمار می‌رفت،‌ جایی که در حضور روزبه، امید ابراهیمی آزادانه یک خط جلوتر می‌رفت و توانست بهترین گلزن استقلال شود. آبی‌ها بدون روزبه ۱۲۰ دقیقه مقابل ذوب‌آهن مقاومت کردند اما هر چه کردند نتوانستند فصل را با یک جام به پایان ببرند. روزبه چشمی اگر در جریان بازی مقابل ذوب‌آهن تاثیری در جریان گلزنی نداشت می‌توانست با یکی از همان پنالتی‌های بی‌نقصش شانس قهرمانی استقلال را افزایش دهد.

*مظلومی رفت،‌ منصوریان آمد

استقلال بدون چشمی هیچ دستاوردی نداشت، هم لیگ را از دست داد، هم داربی را باخت و هم جام حذفی را از دست رفته دید. یک سال دیگر بدون افتخار برای هیچ استقلالی‌ قابل تحمل نبود و اگرچه پرویز مظلومی توانست بعد از دو سال سهمیه نیم‌بند حضور در لیگ‌قهرمانان آسیا را برای استقلال به ارمغان آورد، اما در پایان فصل از سمتش برکنار شد. اگر چشمی مانده استقلال حداقل یک جام می‌آورد و امروز دوباره مظلومی روی نیمکت استقلال نشسته بود،‌ نه علیرضا منصوریان.

*شروع فاجعه‌بار

اگر لیگ امسال را یکبار دیگر مرور کنیم متوجه می‌شویم استقلال از جایی ضربه خورد که روزبه را نداشت،‌ ناهماهنگی خط دفاع و هافبک استقلال، همان نقطه‌ای که روزبه به خوبی آن را پوشش می‌داد باعث شد تا شاگردان منصوریان بدترین شروع تاریخ استقلال را رقم بزنند. شروعی که آنقدر استقلال را عقب انداخت که با اوج‌گیری فوق‌العاده در بهمن‌ماه هم آبی‌ها نتوانستند به پرسپولیس برسند تا قهرمانی در لیگ برتر امسال هم برای آنها از دست رفته باشد.

*داربی و السد را با هم بردند

البته در نبود روزبه در استقلال فقط اتفاقات منفی رقم نخورد،‌ اگر بدون روزبه آب خوش از گلوی مظلومی پایین نرفت،‌ منصوریان بدون هافبک شماره ۴ تیمش توانست روزهای خوبی را هم تجربه کند. آغاز بهمن رویایی استقلال اگرچه با پیروزی‌های سه گله در لیگ رقم خورد، اما بدون تردید حذف السد و صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و بعد از آن پیروزی سه گله مقابل پرسپولیس روزهای شیرینی برد که روزبه نتوانست در این پیروزی‌ها در کنار هم‌تیمی‌هایش باشد.

*محرومیت و خانه‌نشینی

در ابتدای فصل علیرضا منصوریان آنقدر خرید کرد که جا برای بازیکنانش نداشت، در نهایت سرمربی استقلال از روزبه چشمی خواست به‌رغم قراردادی که با این تیم دارد، تا نیم‌فصل اسمش از لیست خارج شود تا جا برای یک بازیکن جدید باز شود. روزبه قراردادش را با استقلال فسخ کرد، اما هرگز نتوانست دوباره آن را ثبت کند. بی‌کفایتی مدیران استقلال باعث شد تا با محرومیت از نقل‌وانتقالات،‌ روزبه نتواند دوباره برای استقلال به میدان برود. بدشانسی‌های روزبه به همین جا ختم نشد و او زمانی که به صبا پیوست متوجه شد صبا هم برای او جای خالی ندارد تا تلخ‌ترین سال زندگی روزبه رقم بخورد. اگر برای همه روزهای نبودن روزبه در فوتبال امروز به یک‌سال و یک‌روز رسیده باشد، برای او این مدت به اندازه ابدویک‌روز گذشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      واقعا ناراحت کننداس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج