۴۹۹۸۲۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نگاهی تحلیلی به قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا

سرانجام انتظارها به سر رسید و با انجام مراسم قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تکلیف مسابقات این مرحله مشخص شد. نگاهی تحلیلی به ۴ مسابقه مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۱۷-۲۰۱۶

وبسایت نود: سرانجام انتظارها به سر رسید و با انجام مراسم قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تکلیف مسابقات این مرحله مشخص شد. نگاهی تحلیلی به ۴ مسابقه مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۱۷-۲۰۱۶

مراسم قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در شهر نیون سوئیس برگزار و تیم های حاضر، حریفان خود را شناختند. اگر چه پیش از قرعه کشی، بسیاری از تیم های قوی تر منتظر برخورد با موناکو یا لستر سیتی بودند، اما چنین نشد و بر اساس قرعه، مدعیان جدی تر فتح لیگ قهرمانان باید در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف یکدیگر بروند.

نگاهی تحلیلی به قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا

قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی؛ ناب ترین طعم فوتبال

تقابل رئال مادرید و بایرن مونیخ گُل سر سبد مسابقات این مرحله بوده و یک فینال زود هنگام تلقی می شود. همچنین تیم بارسلونا که به شکل معجزه وار توانست پاریسن ژرمن را از پیش رو بردارد، باز هم به قرعه دشواری خورده و باید با یوونتوس دیدار کند. اما لستر سیتی و موناکو دو قرعه مطلوب این مرحله باید به ترتیب با اتلتیکو مادرید و بوروسیا دورتموند رو به رو شوند. یکی از بنگاه های شرط بندی معتبر، بیشترین شانس قهرمانی را برای بارسلونا (۲/۵) قائل شده و تیم های بایرن مونیخ، رئال مادرید، یوونتوس، اتلتیکو مادرید، بوروسیا دورتموند ، موناکو و لستر سیتی به ترتیب در رده های بعدی قرار گرفته اند. بر این اساس، لستر سیتی (۱/۳۳) از کمترین شانس برای فتح این جام برخوردار است.

در بین تیم های حاضر در این مرحله، لستر سیتی برای اولین بار، موفق به صعود تا مرحله یک چهارم نهایی شده و پنجاهمین تیم راه یافته به جمع ۸ تیم پایانی در تاریخ برگزاری این تورنمنت است. رئال مادرید، بایرن مونیخ، بارسلونا و یوونتوس به ترتیب با ۳۳، ۲۷، ۱۸ و ۱۶ حضور در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تجربه بسیار بیشتری را نسبت به چهار تیم دیگر دارند. اتلتیکو مادرید، بوروسیا دورتموند و موناکو نیز به ترتیب با ۸، ۷ و ۴ حضور در این مرحله، بسیار کم تجربه تر از ۴ مدعی اصلی فتح جام هستند.

نگاهی تحلیلی به قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا

اتلتیکو مادرید - لستر سیتی

فینال لیگ قهرمانان اروپا ۱۷-۲۰۱۶ در ورزشگاه میلینیوم در شهر کاردیف ولز برگزار شده و ایان راش به عنوان سفیر ولزی یوفا، این قرعه کشی را انجام داد. آخرین بار که اتلتیکو مادرید در خاک انگلیس به پیروزی رسید، مربوط به جام یوفا در فصل ۹۸-۱۹۹۷ می شود که روخی بلانکو با لستر سیتی رو به رو شد یان مارشال پس از آن بازی، یک بشقاب پائلا (غذای مخصوص اسپانیایی) را خورد!

نگاهی تحلیلی به قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا

اتلتیکو مادرید در مجموع با نتیجه ۴-۱ از سد لستر گذشت و رمی هارل داور بازی رفت، گری پارکر را با کارت قرمز جریمه کرد. اتلتیکو تاکنون ۴ بار با لستر بازی کرده و تاکنون شکست نخورده است. این دو تیم برای اولین بار در سال ۱۹۶۱ و در چارچوب جام برندگان جام به مصاف یکدیگر رفتند که ابتدا در ورزشگاه فیلبرت استریت (زمین قدیمی لستر)، به تساوی بدون گل رسیدند اما اتلتیکو در مسابقه برگشت، لستر را ۲-۰ شکست داد. جالب این که اتلتیکو مادرید هرگز در خانه به تیم های انگلیسی نباخته است. (۵ برد و ۵ مساوی)

لستر سیتی پس از برکناری کلودیو رانیری متحول شده و نتایج خوبی را به دست آورده است. روباه ها در مرحله یک هشتم نهایی یک شگفتی را خلق کرده و سویا را از پیش رو برداشتند تا بار دیگر با یک تیم اسپانیایی دیگر رو به رو شوند. بدون شک برای تیمی همچون لستر، رو به رو شدن با اتلتیکو مادرید بسیار بهتر از مصاف با رئال مادرید و بارسلونا خواهد بود اما نباید فراموش کنیم که روخی بلانکو طی چند سال اخیر همواره یکی از بهترین تیم های لیگ قهرمانان اروپا بوده و در دو فینال از سه فینال اخیر این تورنمنت حضور داشته است.

نگاهی تحلیلی به قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا

بیش از این که لستری ها از مصاف با اتلتی ها شادمان باشند، احتمالاً عکس این قضیه صادق خواهد بود. شاید یکی از خوش شانسی ها لستر، میزبانی در مسابقه برگشت باشد. البته دیگو سیمئونه به خوبی آگاه است که تیم حریف، قادر به انجام کارهای باور نکردنی بوده و حتی پیش از قرعه کشی، زین الدین زیدان و جیجی بوفون هم آرزو کردند که با تیم عجیب و غریب لستر سیتی رو به رو نشوند.

اتلتیکو مادرید که سابقه قهرمانی در لیگ اروپا در سال ۲۰۱۲ را نیز دارد، به جز دو شکست مقابل رئال مادرید طی دو فینال لیگ قهرمانان در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶، یک بار هم در مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات در سال ۲۰۱۵ به رئال مادرید باخت. به هر حال اتلتیکو مادرید تجربه بسیار بیشتری در مقایسه با لستر سیتی داشته و به نظر می رسد که پس از بایر لورکوزن، یک بازی نه چندان دشوار دیگر نیز در انتظار یاران سیمئونه است.

نگاهی تحلیلی به قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا

نگاه تحلیلی:

دیگو سیمئونه با بی اعتنایی به فوتبال مالکانه به موفقیت های بزرگی در اتلتیکو مادرید دست یافت. سرمربی آرژانتینی اتلتیکو به جای اتکاء به سیستم ۲-۴-۴ و روی آوردن به دفاع عمقی، ترجیح داد تا به مهاجمان خود وظایف بیشتری داده و از آنها در خط هافبک نیز بهره بگیرد. بدین ترتیب حضور آنها در میانه زمین به اجرای پرسینگ هر چه بهتر اتلتیکو کمک کرده و روخی بلانکو را در ضد حملات، یک تیم خوفناک می سازد.

کلودیو رانیری نیز در لستر سیتی اتکاء زیادی به ضد حملات داشت و به نظر می رسد که کریگ شکسپیر جانشین وی نیز این رویکرد را به طور اساسی تغییر نداده باشد. این بار لستر با حریفی رو به رو می شود که مشابه خودش بازی می کند. روباه ها مقابل تیم هایی که فوتبال مالکانه ارائه می دهند، با تکیه بر سرعت جیمی واردی و ریاض محرز، صرفاً چشم به ضد حملات دارند اما اتلتیکو صاحب دفاعی عمیقی بوده و احتمالاً این حربه لستر را خنثی می کند. به قول نویسنده گاردین، تیم اتلتیکو مادرید یک ورژن بالاتر و با کیفیت تر از لستر سیتی است!

نگاهی تحلیلی به قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا

بایرن مونیخ - رئال مادرید

شاید بزرگ ترین مسابقه مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان، مصاف دو غول بزرگ فوتبال این قاره یعنی رئال مادرید و بایرن مونیخ باشد. کارلو آنچلوتی یک بار به همراه رئال مادرید در مسابقه برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان توانست پیروزی قاطع بیرون خانه با نتیجه عجیب ۴-۰ را مقابل بایرن مونیخ در فصل ۱۴-۲۰۱۳ جشن بگیرد و حالا دست تقدیر، کارلتو را به سانتیاگو برنابئو باز می گرداند تا این بار به عنوان مربی بایرن، در تدارک تحمیل یک شکست به رئال باشد. جالب این که در آن زمان، زین الدین زیدان دستیار آنچلوتی بود و حالا باید مقابل استاد خود قرار بگیرد. این دو باشگاه مجموعاً ۱۶ جام اروپایی را فتح کرده اند. تیم بازنده، برای اولین بار پس از ۵ سال، از صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان باز خواهد ماند. امیلیانو بوتراگوئنو مدیر باشگاه رئال مادرید، این مسابقه را یک فینال زود هنگام در مرحله یک چهارم نهایی توصیف کرده و آشنایی بازیکنان رئال مادرید با اندیشه های آنچلوتی را، یک مزیت دانست.

نگاهی تحلیلی به قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا

کارلتو به عنوان معمار «لا دسیما»، به مصاف کهکشانی ها می رود تا قطار آنها را در «اون دسیما» متوقف نگه دارد. سرمربی ایتالیایی ۵۷ ساله بایرن مونیخ تمایل زیادی داشته تا تبدیل به اولین مربی تاریخ شود که با سه باشگاه مختلف به مقام قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دست می یابد. برای هر دو تیم رئال و بایرن، قرعه ای دشوارتر از این وجود نداشت. پیش بینی می شود که دو مسابقه ناب را در بالاترین سطح فوتبال دنیا شاهد باشیم و چه بسا، هر دو بازی نیز پُر گل بوده و عاشقان فوتبال را سیراب کند. یکی از نکات جالب این بازی، تقابل ژابی آلونسو با تیم سابقش یعنی رئال مادرید خواهد بود. وی در آخرین ماه های دوران فوتبال خود باید به مصاف رئال مادرید برود و برخی به این بازی، لقب «دربی خداحافظی ژابی آلونسو» را دادند. فراموش نکنیم که بازگشت تونی کروس به مونیخ نیز به همان اندازه جذاب خواهد بود.

نگاهی تحلیلی به قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا

نگاه تحلیلی:

تفاوت بایرن مونیخ در دوران کارلو آنچلوتی با دوران پپ گواردیولا این است که دیگر شاهد تغییرات مداوم و هفتگی در ترکیب و تاکتیک های باواریایی ها نیستیم. روبرت لواندوفسکی ۴ سال پیش با پیراهن دورتموند توانست در یکی از زیباترین مسابقات تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، ۴ گل را درون دروازه رئال مادرید قرار بدهد و مطمئناً بزرگ ترین تهدید برای دروازه کهکشانی ها است. نقطه قوت اصلی بایرن در خط هافبک یعنی همان جایی بوده که آرتورو ویدال، تیاگو آلکانتارا و ژابی آلونسو حضور دارند. این بازی را باید «نبرد هافبک ها» دانست زیرا رئال نیز از وجود هافبک های قدرتمندی همچون لوکا مودریچ و تونی کروس بهره مند بوده و با وجود کریستیانو رونالدو و گرت بیل، در ضد حملات بسیار خطرناک است.

نگاهی تحلیلی به قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا

بارسلونا - یوونتوس

پس از دیدار رئال مادرید و بایرن مونیخ، بدون شک بزرگ ترین قرعه را دو تیم بارسلونا و یوونتوس داشتند که یادآور فینال ۲۰۱۵ همین مسابقات است، همان دیداری که با پیروزی ۳-۱ بارسلونا در برلین به پایان رسید. بارسلونا با آن پیروزی به پنجمین عنوان قهرمانی خود در لیگ قهرمانان دست یافت در حالی که یوونتوس برای ششمین بار پیاپی، در یک فینال مهم شکست خورد. تقابل آبی و اناری ها با بیانکونری احتمالاً جذابیت های زیادی را به همراه خواهد داشت. هر دو تیم طی چند فصل اخیر در مسابقات داخلی با قاطعیت به قهرمانی رسیده و یکی از بزرگ ترین خواسته های هواداران هر دو باشگاه، کسب یک عنوان اروپایی است. هواداران بارسلونا پس از قهرمانی رئال مادرید در فصل گذشته، عطش بیشتری برای فتح جام دارند و لوئیز انریکه نیز در آخرین ماه های حضور در این باشگاه، به چیزی جز فتح سه گانه نمی اندیشد.

نگاهی تحلیلی به قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا

بارسلونای انریکه با سه گانه شروع کرد و چه چیز بهتر از این که مأموریت «چولو» در نیوکمپ، با سه گانه نیز خاتمه یابد. قدرت بارسلونا و یوونتوس بسیار نزدیک به یکدیگر بوده و شاید با توجه به میزبانی بارسلونا در مسابقه برگشت، بتوان شانس بیشتری را برای آبی و اناری ها قائل شد. آنها به طرز معجزه واری پس از کامبک تاریخی مقابل پاریسن ژرمن، به این مرحله صعود کرده ولی باز هم قرعه ای دشوار برای شاگردان لوئیز انریکه رقم خورده است.

بر خلاف بارسلونا، تیم حریف مسیر چندان دشواری را برای راهیابی به این مرحله طی نکرد و شاگردان ماسیمیلیانو آلگری به راحتی از سد پورتو عبور کردند. مصاف بارسلونا و یوونتوس را می توان یک نبرد تمام تاکتیکی دانست که احتمالاً بر خلاف مسابقه رئال مادرید و بایرن مونیخ، شانس تماشای بازی پُر گل چندان هم زیاد نیست. تقابل بهترین خط حمله جام (بارسلونا با ۲۶ گل زده) و بهترین خط دفاع جام (یوونتوس با ۲ گل خورده) بسیار جالب است ولی رویداد جالب تر، تقابل لوئیز سوارز و جورجو کیلینی خواهد بود و تجدید خاطره گاز گرفتن سوارز که طی این مدت، تبدیل به نوستالژی شده است!

نگاهی تحلیلی به قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا

نگاه تحلیلی:

مکس آلگری سرمربی یوونتوس ثابت کرده که یک تئوریسین تمام عیار در زمینه تاکتیک های فوتبال بوده و طی این فصل، علاوه بر دفاع سه نفره، گاهی نیز از خط دفاعی خطی ۴ نفره استفاده کرده است. در واقع بیانکونری را باید یک تیم غیر قابل پیش بینی دانست. تقابل دنی آلوس با تیم سابق بسیار جالب خواهد بود. جالب این که نقطه قوت اصلی یوونتوس در کناره های زمین با نفوذهای دنی آلوس و الکس ساندرو است و یکی از نقاط ضعف اصلی بارسلونا، جای خالی دنی آلوس در کناره زمین می باشد. گونسالو هیگوایین در نوک خط حمله و پائولو دیبالا به عنوان مهاجم دوم، بزرگ ترین تهدیدها علیه بارسلونا خواهند بود. باید دید که خط دفاعی آهنین یوونتوس مقابل خط حمله آتشین بارسلونا با مثلث MSN چه خواهد کرد و آیا آلگری قادر به مهار لیونل مسی، نیمار و لوئیز سوارز خواهد بود یا خیر؟

نگاهی تحلیلی به قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا

بوروسیا دورتموند - موناکو

در حالی که همگان از مصاف رئال و بایرن یا بارسا و یووه سخن می گویند، نباید از تقابل تیم های بوروسیا دورتموند و موناکو غافل شویم. هر دو تیم دارای خط حمله آتشینی بوده و ارائه یک فوتبال هجومی و زدن گل های فراوان، شاخصه بارز دورتموند و موناکو است. هم دورتموند و هم موناکو با شایستگی تمام پا به مرحله یک چهارم نهایی گذاشته و بسیاری از کارشناس های فوتبال حدس می زنند که شاید جذاب ترین و پُر گل ترین مسابقه مرحله یک چهارم نهایی، همین تقابل باشد و نه مسابقه تیم های رئال مادرید و بایرن مونیخ.

نگاهی تحلیلی به قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا

نگاه تحلیلی:

هر دو تیم دورتموند و موناکو بسیار جوان و دونده بوده و بازی مبتنی بر پاسکاری های پیاپی را در دستور کار دارند. شاید کمتر کسی حضور موناکو را در این مرحله پیش بینی می کرد اما شاگردان لئوناردو ژاردیم در مسابقه برگشت مقابل منچستر سیتی، لیاقت خود را نشان دادند. فابینیو با انتقال از دفاع راست به هافبک وسط و بنجامین مندی با حضور در پست دفاع چپ، عملکرد فوق العاده ای را به معرض نمایش گذاشتند.

فوتبال پویا و سیستم ۲-۴-۴ از ویژگی های بارز موناکو است اما شاگردان توماس توخل یکی از انعطاف پذیرترین تیم های اروپایی هستند. تقابل دو گلزن مادرزاد یعنی پیر امریک اوبامیانگ و رادامل فالکائو برای دوستداران فوتبال بسیار جذاب است اما دورتموند فقط به اوبامیانگ متکی نیست و ستاره های دیگر همچون عثمان دمبله و مارکو رویس را نیز در اختیار دارد. تقابل دو مربی جوان و خوش ذوق احتمالاً یک فوتبال سراسر شور و نشاط را به ارمغان خواهد آورد.

نگاهی تحلیلی به قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج