اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۱۰۶۰۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

صعود آسیایی در مشت استقلال

استقلال که صدرنشینی گروه خود را یدک می‌کشد ظهر فردا در تاشکند میهمان لکوموتیو است.

ایران ورزشی: استقلال که صدرنشینی گروه خود را یدک می‌کشد ظهر فردا در تاشکند میهمان لکوموتیو است. این بازی می‌تواند برای استقلال به منزله قطعی کردن صعود از این گروه باشد. آبی‌ها باید بازی با رقیب ازبک را جدی بگیرند تا پس از سال‌ها دوباره در مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا دیده شوند. صعود از گروه A آسیا اعتبار تازه‌ای به منصوریان و جوان‌های با انگیزه‌اش خواهد داد. منتظر پیروزی دوباره آبی‌ها در رقابت‌های آسیایی می‌مانیم. قرار ما فردا ظهر...

استقلال شش امتیازی است و برای صعود از گروه لااقل به چهار امتیاز دیگر نیاز دارد. آبی‌ها در بازی‌های دور رفت همین لکوموتیو را در ورزشگاه آزادی با ۲ گل مغلوب کرده‌اند و تجربه کسب پیروزی مقابل این تیم را دارند اما به طور قطع شرایط بازی ظهر فردا با بازی قبل کاملا متفاوت است چون نماینده ازبکستان با انگیزه جبران آن شکست و افزایش شانس‌های صعودش گام به میدان بازی می‌گذارد.
ازبک‌ها در تهران هم تیم آنچنان دست و پا بسته‌ای نبودند اما اسیر فرصت طلبی استقلال شدند و در نهایت با شکست تهران را به مقصد تاشکند ترک کردند. در آن بازی استقلال با نظم و انضباط بسیاری مقابل حریفش ایستاد و در عملیات دفاعی و هجومی کاملا بی‌نقص بود. چنانچه همان نمایش در تاشکند هم تکرار شود استقلال حتی شانس پیروزی دوباره مقابل لکوموتیو را هم خواهد داشت اما یک امتیاز هم برای منصوریان و شاگردانش نتیجه بدی نیست و آنها می‌توانند در بازی‌های آتی امتیازهای لازم را برای صعود از این گروه جمع کنند و نباید برای رسیدن به حداکثرها آنچنان ریسک کرد. گرچه استقلال در بازی با گسترش فولاد آن تیم همیشگی نبود و بسیار بی‌انگیزه نشان داد اما اگر ملاک را بازی‌های گذشته در لیگ قهرمانان آسیا قرار دهیم بدون شک تیم منصوریان اقبال بسیاری برای گرفتن امتیاز از بازی ظهر فردا خواهد داشت و به احتمال فراوان دست پر ایستگاه تاشکند را به سمت تهران ترک خواهد کرد.

منصوریان در بازی ظهر فردا هیچ محرومی ندارد و گفته می‌شود مصدومانی همچون وریا غفوری هم به شرایط بازی رسیده‌اند که این شرایط دست سرمربی استقلال را برای انتخاب بهترین ترکیب ممکن باز می‌گذارد.

رحمتی دروازه‌بان است، شاید پادو هم برگردد

مهدی رحمتی قطعا دروازه‌بان استقلال است و دوباره در ترکیب آبی‌ها دیده خواهد شد. درباره حضور او هیچ تردیدی نباید به ذهن راه داد چون منصوریان نشان داده در بازی‌های سخت هرگز به سیدحسین حسینی اعتماد ندارد و این مهدی رحمتی است که اطمینان خاطر او را جلب می‌کند. مساله مهم شاکله دفاعی استقلال اما بازی کردن یا بازی نکردن مهدی رحمتی نیست. پرسش این است که چه بازیکنانی در قلب خط دفاع قرار می‌گیرند و آیا منصوریان بار دیگر از زوج رابسون و حسینی استفاده می‌کند؟ طی روزهای گذشته خبرهایی دال بر بازگشت پادوانی به ترکیب شنیده شده که خبر کذبی هم نیست. پادو پس از طی دوران نقاهت و رسیدن به مرز آمادگی بی شک بهترین گزینه برای منصوریان است. او در بازی‌های آسیایی عملکرد درخشانی داشته و یکی از مهره‌های خوب استقلال محسوب می‌شود. البته اگر بازی با الاهلی امارات را از ذهن دور کنیم که این مدافع هرگز نمایش خوبی نداشت.

۲ هافبک دفاعی یا فقط امید؟

درباره ترکیب استقلال پرسش‌های دیگری هم هست. اینکه منصوریان از وجود دو هافبک دفاعی بهره می‌گیرد یا تیمش را تنها با یک هافبک دفاعی به میدان بازی با لکوموتیو می‌فرستد؟ این پرسش را وقتی می‌توان پاسخ داد که ترکیب بازی با ازبکستان از سوی منصوریان اعلام شود. در واقع بزرگترین معمای ترکیب آبی‌ها در بازی ظهر فردا در همین نقطه است. جایی که سرمربی آبی‌ها باید تصمیم مهمی اتخاذ کند. اگر به واقع کدورت‌ها میان او و امید نورافکن از بین رفته باشد این بازیکن جوان گزینه مناسبی برای بازی کردن کنار امید ابراهیمی است. نورافکن هم به مانند پادوانی در بازی‌های آسیایی عملکرد خوبی داشته و گزینه بسیار ایده‌آلی برای بازی در این پست محسوب می‌شود. حضور توأمان او و امید کمربند خط میانی استقلال را سفت و محکم خواهد کرد و آبی‌ها را با استحکام تاکتیکی بیشتری به مقابله با یکی از تیم‌های فیزیکی این گروه خواهد فرستاد.

و باز هم زوج کاوه و قربانی

در خط حمله استقلال هم دور از ذهن نیست که کاوه رضایی و علی قربانی در کنار هم قرار بگیرند. بازیکنانی که اعتماد کامل علیرضا منصوریان را جلب کرده‌اند و جزو خوب‌های استقلال در ماه‌های اخیر محسوب می‌شوند. زوج کاوه و قربانی این حسن بزرگ را برای استقلال خواهد داشت که در جنگ‌ها و نبردهای فیزیکی که خاص بازیکنان ازبک است، کفه ترازو را به سمت استقلال سنگین کنند. این زوج البته پشت سر خود بهنام برزای را هم می‌بیند. بازیکنی انرژیک و با انگیزه که اگر در موقع لزوم به بازی گرفته شود، قادر است خواسته‌های منصوریان را به خوبی برآورده سازد.

ترکیب احتمالی استقلال

دروازه‌بان: مهدی رحمتی- مدافعان میانی: پادوانی، رابسون جانواریو- مدافعان کناری: خسرو حیدری، مجتبی حقدوست- هافبک‌های دفاعی: امید ابراهیمی، امید نورافکن (فرشید باقری)- هافبک‌های هجومی: فرشید اسماعیلی، محسن کریمی- مهاجمان: علی قربانی، کاوه رضایی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج