adexo3
۵۱۵۲۶۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

«گربه سیاه» به برنابئو رسید

بازی‌های برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ ‌قهرمانان اروپا در حالی از امشب آغاز می‌شود که بدون تردید نگاه بسیاری از علاقه‌مندان دنیای فوتبال به ورزشگاه «سانتیاگو برنابئو» است؛ جایی که قرار است از ساعت ٢٣:١٥ رئال‌مادرید از بایرن‌مونیخ پذیرایی کند.

روزنامه شرق: بازی‌های برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ ‌قهرمانان اروپا در حالی از امشب آغاز می‌شود که بدون تردید نگاه بسیاری از علاقه‌مندان دنیای فوتبال به ورزشگاه «سانتیاگو برنابئو» است؛ جایی که قرار است از ساعت ٢٣:١٥ رئال‌مادرید از بایرن‌مونیخ پذیرایی کند. رئالی‌ها بازی رفت را در شرایطی که یک بر صفر عقب افتاده بودند، با برد ٢ بر یک عوض کردند و حتی می‌توانستند گل‌های بیشتری هم بزنند؛ ولی همان نتیجه هم حاصل چند اتفاق بود؛ یکی رونالدوی بسیار آماده و دیگری هم اخراج خاوی مارتینس، مدافع بایرن‌مونیخ.

رونالدو تمام‌نشدنی

کریس رونالدو در حالی در دیدار رفت این مرحله از رقابت‌ها دبل کرد که ٦٥٠ دقیقه بود در لیگ ‌قهرمانان اروپا نمی‌توانست گل‌زنی کند. او که سی‌ودومین سال عمرش را سپری می‌کند، به عقیده بسیاری روزهای آخر فوتبال سطح بالایش را سپری می‌کرد؛ ولی ناگاه دوباره به اوج برگشت تا نشان دهد هنوز تمام نشده است. رونالدو که پیش از بازی رفت این دو تیم، با ٩٨ گل در لیگ ‌قهرمانان اروپا (یکی از گل‌هایش در مرحله انتخابی لیگ ‌قهرمانان اروپا زده شده است) بهترین گل‌زن تاریخ این بازی‌ها بود، با دوگلی که وارد دروازه مانوئل کرد، تبدیل به اولین مردی شد که توانسته در این رقابت‌های مهم صد گله شود. «دو گل در مونیخ زدم ولی حالا امیدوارم در برنابئو هم دبل کنم»؛ رونالدو بعد از بازی رفت با گفتن این جمله باز هم برای بایرنی‌ها خط‌و‌نشان کشید. زین‌الدین زیدان، سرمربی رئالی‌ها، هم حالا به تمجید از ستاره پرتغالی تیمش پرداخته و می‌گوید: «رونالدو این روزها در اوج آمادگی‌اش به‌سر می‌برد». چنین حمایتی از کریس در حالی صورت می‌گیرد که فوق ستاره پرتغالی، در این فصل فروغ همیشگی را در امر گل‌زنی نداشته و از همه مهتر اینکه دو بار اسیر موارد حاشیه‌ای شده که حسابی روی کارش تأثیرگذار بوده؛ اولی بحث فرار مالیاتی‌اش بود و دومی هم بحث تجاوز جنسی! هر دو مورد هم از سری پرونده‌های «فوتبال لیکس» بود که روزنامه آلمانی «در اشپیگل» منتشرش کرد. زیدان فارغ از این موارد، می‌گوید: «زدن صد گل در لیگ ‌قهرمانان اروپا کار هرکسی نیست؛ بازیکنان کمی در دنیا می‌توانند در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی در اروپا صد گل بزنند».

ماشین گل‌زنی

رئال‌مادرید هم البته در این چندساله حسابی از درخشش کریس رونالدو بهره برده است؛ نشان به آن نشان که تیم زیدان الان ٥٤ بازی پی‌درپی است در رقابت‌های رسمی موفق به گل‌زنی می‌شود؛ یعنی دقیقا درست نزدیک به یک سال است که خط حمله رئال‌مادرید در امر گل‌زنی موفق کار کرده است. این موضوع وقتی خبر خوبی می‌شود که قرار است امشب این تیم بازی برگشتش در یک‌چهارم نهایی لیگ ‌قهرمانان اروپا را مقابل مونیخ برگزار کند و زیدان به خوبی می‌داند زدن یک گل به تیم بایرنِ کارلو آنچلوتی، می‌تواند چه اهمیتی داشته باشد.

مونیخ شهر بی‌دفاع؟

کارلو آنچلوتی برای بازی در برنابئو کم مشکل ندارد؛ او مهم‌ترین دغدغه‌اش مربوط به خط دفاعی تیمش است؛ جایی که خاوی مارتینس را به دلیل محرومیت ندارد و تا همین دیروز مطمئن نبود می‌تواند از ژروم بواتنگ و متس هوملس در این دیدار استفاده کند یا نه؛ هرچند این دو بازیکن روز گذشته در تمرینات گروهی مونیخی‌ها دیده شده‌اند. شاید به همین دلیل است که خیلی‌ها بخت رئال‌مادرید را برای پیروزی در این دیدار و در نهایت برای رفتن به نیمه‌نهایی، بیشتر می‌دانند. رئال‌مادرید اگر بتواند جواز ورود به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ ‌قهرمانان اروپا را به دست بیاورد، برای هفتمین بار پی‌درپی است که به جمع چهار تیم پایانی می‌رسد. رخ دادن این موضوع به معنی پایان‌دادن به رؤیای مونیخی‌ها در این فصل است که در پنج فصل گذشته به صورت مداوم طعم حضور در نیمه‌نهایی را چشیده‌اند. البته زیدان که خودش یک فصل دستیار آنچلوتی هم بوده، انگیزه‌ای فراتر از شکست‌دادن استاد دارد؛ او که چند ماه بعد از حضورش در مادرید، این تیم را به‌عنوان فاتح لیگ ‌قهرمانان اروپا معرفی کرد، حالا می‌خواهد اولین مربی تاریخ لیگ ‌قهرمانان اروپا در دوره جدید باشد که از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کرده است. آخرین بار میلان در سال ١٩٩٠ از قهرمانی‌اش دفاع کرد که در آن زمان، رقابت‌ها با شکل امروزی برگزار نمی‌شد.

درست است که همه شواهد و قرائن به نفع رئالی‌هاست و این تیم روی کاغذ بخت بیشتری برای رفتن به نیمه‌نهایی دارد؛ ولی دنیای فوتبال فراموش نمی‌کند که اگر تیمی بتواند به دست و پای رئال‌مادرید بپیچد، همین بایرن‌مونیخ است؛ در ٢٣ تقابل این دو که برای خودش رکوردی در فوتبال محسوب می‌شود، بایرن‌مونیخ همواره حکم گربه سیاه رئال‌مادرید را داشته است. علاوه بر این موضوع، باید به بازگشت روبرت لواندوفسکی، مهاجم لهستانی و گل‌زن بایرنی‌ها، هم اشاره کرد؛ او که دیدار رفت را به دلیل مصدومیت از دست داده بود، مهیا است تا امشب وارد میدان شود. روبرت در گذشته بارها نشان داده راه بازکردن دروازه مادرید را بلد است؛ او یک ‌بار در نیمه‌نهایی لیگ ‌قهرمانان اروپا به‌تنهایی چهار بار دروازه رئال‌مادرید را گشود تا تیم آن زمانش یعنی دورتموند را فینالیست کند.

اتلتیکو به فکر نیمه‌نهایی

در دیگر بازی امشب، لسترسیتی، تیمی که فصل پیش اروپا را جادو کرده بود، در خانه پذیرای اتلتکیو مادرید است. اتلتیکو که با سیمئونه در چند فصل گذشته نشان داده راه رسیدن به نیمه‌نهایی لیگ ‌قهرمانان اروپا را خوب بلد است، در بازی رفت با یک گل، برنده از زمین خارج شده و امشب هم دنبال رسیدن مجدد به نیمه‌نهایی است؛ ولی لسترسیتی، تیمی که برخلاف فصل قبل، امسال شرایط خوبی در لیگ برتر نداشت، با تغییر مربی‌اش به دنبال خلق معجزه‌ای دیگر، این ‌بار در اروپاست. چه‌بسا «گرگ‌ها» بتوانند با حذف اتلتیکو حسابی شگفتی‌ساز شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج