adexo3
۵۱۷۵۲۲
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

کسر امتیاز از باشگاه‌های بدهکار

فدراسیون فوتبال بالاخره به این نتیجه رسیده که برای جلوگیری از ادامه بحران مالی و افزایش پرونده‌های دعوی بازیکنان و مربیان با باشگاه‌ها،‌ باید برخورد جدی با تیم‌هایی داشته باشد که حاضر نمی‌شوند احکام کمیته انضباطی را پیرامون محکومیت‌های مالی اجرایی کنند.

روزنامه شهروند: فدراسیون فوتبال بالاخره به این نتیجه رسیده که برای جلوگیری از ادامه بحران مالی و افزایش پرونده‌های دعوی بازیکنان و مربیان با باشگاه‌ها،‌ باید برخورد جدی با تیم‌هایی داشته باشد که حاضر نمی‌شوند احکام کمیته انضباطی را پیرامون محکومیت‌های مالی اجرایی کنند. راه‌حل پیدا شده اما این است؛ کسر امتیاز از تیم‌های بدهکار!

آبروریزی در فیفا

سال‌های‌ سال است که بازیکنان و مربیان خارجی به فوتبال ایران می‌آیند و پس از این‌که به هر علتی به پایان کار خود می‌رسند برای دریافت مطالبات‌شان به فیفا شکایت می‌کنند. جالب اینجاست که آنها با پیگیری‌های حقوقی تقریبا در اکثر موارد باشگاه‌های ایرانی را محکوم به پرداخت مطالبات و جرایم دیرکرد آن می‌کنند. سابقه بد تیم‌های ایرانی در کمیته انضباطی فیفا البته در نقل و انتقالات زمستانی برای استقلال و تراکتورسازی دو باشگاه بزرگ و مردمی فوتبال ایران دردسرساز شد. فیفا به خاطر عدم پرداخت بدهی بازیکنان خارجی این دو باشگاه را از فعالیت در نقل و انتقالات محروم کرد. اتفاقی که تلنگری جدی به مدیریت فوتبال ایران وارد و فدراسیون فوتبال را مجبور کرد چاره‌ای برای جلوگیری از تکرار این اتفاقات بیندیشد.

زور ارکان قضائی فقط به لیگ دو و سه می‌رسد

در فوتبال ایران مدت‌های زیادی است که شکایت بازیکنان و مربیان داخلی از باشگاه‌های مختلف برای گرفتن مطالبات‌شان ره به جایی نمی‌برد. در تمام این مدت آرای صادره از سوی کمیته انضباطی هیچ ضمانت و قدرت اجرایی نداشته و بعضا فقط شاهد این بودیم که در چند نوبت کمیته انضباطی توانسته از تیم‌های دسته دومی و دسته سومی به بهانه بدهی امتیاز کسر کند. اما شهامت کسر امتیاز از تیم‌های لیگ یک و لیگ برتر بدون هیچ تعارفی وجود نداشته است.

ایرانی‌ها اجازه شکایت به فیفا ندارند

انتقاد جدی به قوانین داخلی فوتبال ایران این است که مدیران سال‌ها قبل که از بی‌انضباطی مالی در فوتبال ایران آگاهی کامل داشتند، آیین‌نامه انضباطی را به شکلی وضع کردند که در آن ذکر شده مرجع رسیدگی‌کننده به دعاوی فوتبالی فقط ارکان قضائی فدراسیون فوتبال است و افرادی که برای پیگیری حقوق خود به مراجع قضائی یا بین‌المللی شکایت کنند با محرومیت مواجه خواهند شد. این قانون در شرایطی وضع شده که بازیکنان و مربیان خارجی که مشمول این قانون نمی‌شوند با شکایت به فیفا همیشه به حق خودشان دست پیدا کنند. اما ایرانی‌ها در گرفتن پول خود از باشگاه‌‌ها عاجز هستند. حتی وقتی که کمیته انضباطی احکام مختلفی به نقع شاکیان داخلی علیه باشگاه‌ها صادر کرده است.

اوج‌گیری انتقادها به عملکرد فدراسیون

برخورد جدی فیفا با باشگاه‌های بدهکار ایرانی و تهدید رسمی فوتبال ایران،‌ مدیران فدراسیون فوتبال را به این فکر انداخته که راه کاری اساسی برای جلوگیری از ادامه این روند پیدا کنند. در یک‌سال گذشته انتقادها به عملکرد فدراسیون و کمیته انضباطی هم به اوج خود رسیده و بازیکنان و مربیان داخلی به شدت از عملکرد منفعلانه مسئولان نسبت به باشگاه‌‌‌های بدهکار انتقاد کرده‌ و سوال می‌کنند که چرا این نهاد در گرفتن حق آنها ناتوان است و احکام کمیته انضباطی قابلیت اجرایی شدن ندارد.

سخت‌گیری از‌سال قبل شروع شده بود

فدراسیون فوتبال چند پیش از آغاز نقل و انتقالات زمستانی اعلام کرد هر باشگاهی که قصد جذب بازیکنان جدید در پنجره نقل و انتقال تابستانی داشته باشد باید بخشی از بدهی‌های خود را تسویه کند. البته بعد از محرومیتی که فیفا برای استقلال و تراکتورسازی در نظر گرفت، ‌این بار با تشکیل کمیته تعیین وضع بازیکنان‌ فدراسیون فوتبال یک مصوبه جنجالی صادر کرد که براساس آن باشگاه‌هایی که در فیفا پرونده‌های حقوقی دارند تا زمان حل‌وفصل شدن تمام این پرونده‌‌ها اجازه جذب بازیکنان خراجی جدید نخواهند داشت. البته معلوم نیست فدراسیون بتواند در بازار نقل و انتقالات زیر بار فشارها روی تصمیم خود بماند.

کسر امتیاز از باشگاه‌های بدهکار

هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال طرحی را مصوب کرده که براساس آن تمام باشگاه‌های فوتبال ایران باید تسویه حساب با شاکیان خود انجام بدهند و احکام ارکان قضائی را جدی بگیرند. در غیراینصورت همان‌طور که فیفا سختگیری می‌کند، کمیته انضباطی هم این اختیار را دارد که از تمام باشگاه‌های بدهکار که حاضر به پرداخت مطالبات شاکیان خود نیستند امتیاز کسر کند. درست است که خیلی‌ها بر این باور هستند فدراسیون به خاطر مصلحت‌اندیشی‌ها ممکن است باز هم تصمیم بگیرد با باشگاه‌های بدهکار مماشات کند. اما نکته حایز اهمیت این است که مهدی تاج و همکارانش برای جلوگیری از این بی‌نظمی هیچ راه دیگری جز سختگیری با تمام تیم‌ها آن هم بدون مصلحت‌اندیشی پیش رو ندارند. به این ترتیب پروژه کسر امتیاز از باشگاه‌ها با هماهنگی کمیته تعیین وضع بازیکنان و کمیته انضباطی آغاز خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوبه بلاخره بعد ۱۰ سال من میتونم طلبمو از باشگاه استقلال بگیرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج