اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۲۵۷۷۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تراکتور و رقیبی سرسخت به نام مشکلات مالی

تیم فوتبال تراکتروسازی تبریز در پایان فصل به دلیل پرونده‌های مختلف بازیکنان خارجی و عدم حمایت از سوی مسئولان با مشکلات شدیدی روبرو شده است.

خبرگزاری فارس: تراکتورسازی تبریز با مدیریت مصطفی آجورلو همان باشگاهی است که عنوان فعال‌ترین تیم فصل نقل و انتقالات را در ابتدای لیگ از آن خودش کرده بود و همه نفرات مدنظر امیر قلعه‌نویی طبق سلیقه سرمربی برای این باشگاه جذب شدند اما حالا و در پایان فصل معادلات در این باشگاه به کلی دگرگون شده است.

با وجود اینکه تراکتورسازی یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های فصل را در اختیار داشت و حتی قلعه نویی در ابتدای فصل مدعی بود هیچ بهانه‌ای برای ناکامی در این فصل نخواهد داشت سرخپوشان تبریز در جایگاه سوم جدول ایستادند و در آستانه فینال جام حذفی بهانه جویی‌ها از سوی برخی در این باشگاه آغاز شده است.

مشکلات مالی و عدم پرداخت ۳۵% از مطالبات اعضای تیم اصلی‌ترین عامل تغییر لحن صحبت‌های بازیکنان و حتی مربیان تراکتورسازی در خصوص مدیریت این باشگاه است، اما به راستی دلیل بروز مشکلات مالی در تراکتورسازی چیست؟

همان‌طور که از ابتدای فصل عنوان شده بود و حتی آجورلو در یک مصاحبه رسمی اعلام کرد که مقرر شده از سوی نهادها و سازمان‌های مختلف هیچ کمکی به تراکتورسازی صورت نگیرد و این باشگاه تنها باید از طریق درآمدزایی و حامیان مالی هزینه‌هایش را تامین کند. بدون تردید در حال حاضر هیچ باشگاهی قادر به تامین کلیه هزینه‌هایش در سطح لیگ برتر از طریق حامیان مالی نیست خصوصا برای تیمی که بازیکنان سرشناسی دارد که قیمت‌ آنها از سایر نفرات بیشتر است.

تلاش‌های باشگاه برای جذب اسپانسر و درآمدزایی از طریق طرح‌ها و برنامه‌های متنوع از جمله سامانه پیامکی‌، سامانه دستگاه‌های پوز و ... در نهایت آورده‌ای نزدیک به ۱۴۰ میلیارد ریال برای تراکتورسازی به همراه داشته که رقم قابل توجهی به نظر می‌رسد و از همین منبع ۶۵% از مطالبات اعضای تیم پرداخت شده است.

برای پرداخت بخش باقیمانده مطالبات به رقمی در حدود ۶۰ میلیارد ریال دیگر نیاز هست که البته از طریق مطالبات باشگاه ازجمله مبالغی که باید توسط سازمان لیگ پرداخت شود تامین خواهد شد اما این همه مشکلات و کمبودهای مالی باشگاه تراکتورسازی نیست.

۹ پرونده خارجی به جا مانده از دوره مدیریت‌های گذشته که در فیفا مفتوح است تقریبا هزینه‌ای در حدود ۱۰۰ میلیارد ریال برای باشگاه به همراه خواهد داشت که این مبلغ نیز باید در چند ماه آینده پرداخت شود، آن هم در شرایطی که بخشی از مطالبات بازیکنان و مربیان خارجی تا کنون از طریق درآمدهای جاری باشگاه در همین فصل پرداخت شده است!

تامین هزینه‌های یک باشگاه که هزینه زیادی کرده است از طریق درآمدزایی امری است که احتمال تحققش بسیار بعید است، همانطور که سایر باشگاه‌های لیگ برتر مثل پرسپولیس و استقلال هم نتوانستند از این طریق کلیه هزینه‌های خود را تامین کنند.

لازم است در این مقطع خاص و شرایط حساس به باشگاه پرطرفدار تراکتورسازی کمک شود تا با تامین منابع مالی لازم بتواند مطالبات اعضای تیم را در روزهای پایانی فصل پرداخت کند. آن هم در شرایطی که بخش قابل توجهی از مطالبات مربوط به سال‌های گذشته بوده و پرونده‌های مالی موجود در فیفا هم می‌تواند مشکلات جدی برای این مجموعه ایجاد کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج