adexo3
۵۲۸۱۸۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

حسینی: من کجا عابدزاده کجا؟

در جام جهانی باهاما آنقدر خوب کار کرد که جای هیچ شک و شبهه‌ای را برای مسوولان برگزاری باقی نگذاشت تا او را به عنوان بهترین دروازه‌بان جهان انتخاب کنند.

ایران ورزشی: در جام جهانی باهاما آنقدر خوب کار کرد که جای هیچ شک و شبهه‌ای را برای مسوولان برگزاری باقی نگذاشت تا او را به عنوان بهترین دروازه‌بان جهان انتخاب کنند. پیمان حسینی در بازی نیمه‌نهایی با تاهیتی چهار ضربه پنالتی را مهار کرد اما افسوس که پنج ضربه ملی‌پوشان گل نشد. درخشش او در بازی رده‌بندی هم مهر تاییدی دوباره به عملکردش زد. دروازه‌بان ملی‌پوش کشورمان در این بازی سه پاس گل داد و یک ضربه پنالتی ایتالیایی‌ها را هم مهار کرد.

از بازی با تاهیتی شروع کنیم. مسابقه‌ای که به هیچ وجه مستحق شکست نبودید.

ما این تیم را قبل از شروع مسابقات در یک بازی تدارکاتی شکست داده بودیم. در نیمه‌نهایی هم خیلی خوب بازی را شروع کردیم و به گل هم رسیدیم اما متاسفانه برای دقایقی تمرکزمان را از دست دادیم و عقب کشیدیم و در همان لحظات گل مساوی را دریافت کردیم. البته فراموش نکنیم که تاهیتی یکی از تیم‌های قدرتمند دنیاست.

در ضربات پنالتی هم عالی کار کردی اما متاسفانه ضربات بچه‌ها گل نشد...

به هر حال فوتبال همین است و بچه‌ها همه زحمت‌شان را کشیدند. جالب است نفراتی ضربات‌شان گل نشد که جزو بهترین پنالتی‌زن‌های تیم هستند و در تمرین هم خوب پنالتی می‌زنند. خود ما هم تعجب کرده بودیم که چرا پنالتی‌ها گل نمی‌شد. شاید قسمت این بود که در نهایت شایستگی فینالیست نشویم.

چرا خودت پنالتی نزدی؟

طبیعتا قبل از بازی، سرمربی تیم شرح وظایف تک تک بازیکنان را مشخص می‌کند. از من هم خواسته نشده بود که پنالتی بزنم و به همین دلیل همه تمرکزم را به گرفتن ضربات پنالتی معطوف کرده بودم. خدا هم کمک کرد و مسیر چند توپ را تشخیص دادم.

در بازی نیمه‌نهایی هم سه پاس گل دادی و یک پنالتی را هم گرفتی.

ما چون یک بار با ایتالیا بازی کرده بودیم شناخت بسیار خوبی از آنها داشتیم و کادر فنی هم خیلی دقیق آنها را آنالیز کرده بودند. من همیشه گفتم اگر گلی می‌زنم یا پاس گل می‌دهم همه و همه تمرین شده است. ما برای لحظه لحظه بازی برنامه داشتیم و به هیچ وجه دلمان نمی‌خواست فرصت سومی را از دست بدهیم.

خوشبختانه هماهنگ هستیم و همدیگر را خوب در زمین پیدا می‌کنیم. ما روی گل‌هایی که می‌زنیم تمرینات زیادی را زیر نظر کادر فنی انجام می‌دهیم.

در نهایت به عنوان بهترین دروازه‌بان جهان هم انتخاب شدی و دستکش طلایی را گرفتی.

باور کنید این افتخار بزرگ را مختص خودم نمی‌دانم. تمام اعضای تیم، دپارتمان فوتبال ساحلی، کادر فنی، پزشکی و تدارکات خیلی زحمت کشیدند و من به تنهایی نمی‌توانستم چنین افتخاری را کسب کنم. ضمن اینکه حمایت رسانه‌ها در جریان بازی‌ها و دعای خیر مردم هم خیلی در مسیر این موفقیت به ما کمک کرد. من خوشحالی‌ام را از کسب این عنوان نمی‌توانم پنهان کنم اما صادقانه آن را به مردم عزیز کشورم تقدیم می‌کنم و امیدوارم این هدیه ناقابل را از من و بچه‌های تیم قبول کنند اما...

اما چه؟

اما ما یک افتخار دیگر هم به دست آوردیم و آن انتخاب احمدزاده به عنوان بهترین بازیکن جام بود. کسب این عنوان در حالی که ما سوم جهان شدیم و برزیل قهرمان جام بسیار با ارزش است.

شرایط زمین بازی چگونه بود؟

ماسه زمین سنگین بود و همین کار را سخت می‌کرد. ضمن اینکه در بعضی بازی ها هوا به شدت گرم می‌شد و انعکاس نور آفتاب پس از برخورد به ماسه‌های سفید دید را با مشکل مواجه می‌کرد. البته این موضوع شامل همه تیم‌ها می‌شد.

بعضی‌ها تو را عابدزاده فوتبال ساحلی می‌دانند و...

این عزیزان لطف دارند اما من کجا آقای عابدزاده کجا.

حالا که جام جهانی به پایان رسیده حسرت چه چیزی را می‌خوری؟

بدون شک بازی با تاهیتی که باورم نمی‌شود در ضربات پنالتی به آنها باختیم. ما می‌توانستیم به فینال برویم اما هر چه بود تمام شد و باید از همه این اتفاقات برای بازی‌های آینده درس بگیریم.

کیفیت مسابقات چطور بود؟

بازی‌ها از کیفیت بالایی برخوردار بود. برزیل با قدرت آمد و دیدید که در فینال هم ۶ گل به تاهیتی زد.

ایتالیا هم با تمام نفراتش در جام حاضر شده بود. همینطور سوییس که قهرمانی اروپا را یدک می‌کشید و حتی نیجریه که بسیار به لحاظ بدنی در شرایط ایده‌آلی بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج