adexo3
۵۳۲۵۸۰
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

استقلالی‌ها هم نمی‌خواهند از محرومیت فرار کنند

استقلالی‌ها حالا که می‌بینند پرسپولیس با منشا قرارداد داخلی بسته و هیچ توجهی به اخطار فدراسیون فوتبال ندارد و می‌خواهد همین روزها قرارداد بازیکن جدیدش را ثبت کند، به تکاپو افتاده‌اند تا باشگاه خود را بدون بدهی جلوه دهند تا شاید فدراسیون فوتبال کوتاه بیاید و اجازه دهد که آنها نیز همچون پرسپولیس بازیکن خارجی به خدمت بگیرند.

ایران ورزشی: استقلالی‌ها حالا که می‌بینند پرسپولیس با منشا قرارداد داخلی بسته و هیچ توجهی به اخطار فدراسیون فوتبال ندارد و می‌خواهد همین روزها قرارداد بازیکن جدیدش را ثبت کند، به تکاپو افتاده‌اند تا باشگاه خود را بدون بدهی جلوه دهند تا شاید فدراسیون فوتبال کوتاه بیاید و اجازه دهد که آنها نیز همچون پرسپولیس بازیکن خارجی به خدمت بگیرند. این سیاست دقیقا متضاد آن اظهاراتی است که در گذشته می‌دیدیم. آن زمان که پای درگیری و جنگ‌های لفظی با مدیران سابق در میان بود همین مسوولان استقلال مدام مصاحبه می‌کردند و از بدهی‌های استقلال می‌گفتند و پرونده‌های قطور در فیفا را به رخ می‌کشیدند.

حالا چطور شده که در کمتر از ۳ ماه همه این پرونده‌ها مختومه شده مشخص نیست! شاید اساسا بدهی مدیران سابق به این بزرگی که می‌گفتند نبوده است...

***
وقتی پای جدل با مدیران سابق در میان بود با هر یک از مسوولان کنونی باشگاه استقلال که حرف می‌زدی از بدهی‌های بر جا مانده مدیران سابق ابراز ناراحتی و نگرانی می‌کردند اما حالا که فدراسیون فوتبال اعلام کرده تیم‌های بدهکار نمی‌توانند بازیکن خارجی به خدمت بگیرند مصاحبه‌های مسوولان باشگاه استقلال تغییرات گسترده‌ای نسبت به گذشته کرده است. پندار توفیقی که گفته می‌شود همچون فصل قبل مسوولیت نقل و انتقالات را در باشگاه استقلال برعهده دارد در گفت وگویی که پس از اطلاعیه سازمان لیگ داشت صراحتا اعلام کرده باشگاه بدهی آنچنانی ندارد. او چنین گفته است: «در این مدت بیش از ۴ میلیارد تومان هزینه مختومه شدن پرونده‌های خارجی باشگاه شد. با توجه به محرومیت قبلی که از سوی فیفا برای استقلال در نظر گرفته شد، تسویه حساب با شاکیان به اولویت باشگاه تبدیل شد و در این مدت پول طلبکاران خارجی پرداخت شد و فقط یک قسط ۱۰۰ هزار دلاری از شکایت ساموئل باقی مانده که تامین اعتبار آن در حال انجام شدن است تا یک ماه دیگر این پول به ساموئل پرداخت شود.» دیگر مسوولان باشگاه استقلال هم جسته و گریخته در صحبت‌های خود به پرداخت بدهی بازیکنان خارجی اشاره و مدعی شده‌اند که استقلال دیگر پرونده‌ای در فیفا ندارد.

تغییر موضع هدفدار استقلالی‌ها وقتی زیر سوال می‌رود که می‌بینیم در همین نقل و انتقالات نیم فصل وقتی باشگاه به دلیل پرداخت نشدن بدهی عادل شیحی از نقل وانتقالات باز ماند و نتوانست قرارداد جباروف و تیموریان را به ثبت برساند، پی در پی علیه مدیران سابق مصاحبه می‌کردند. حتی سیدرضا افتخاری، مدیرعامل باشگاه استقلال برای اینکه خود را از انتقادها مصون نگه دارد بدهی سال‌های اخیر را پیش کشید و بی پروا اعلام کرد که اگر مدیران قبلی چنین بدهی‌هایی را بر جا نمی‌گذاشتند استقلال وضع بهتری داشت و می‌توانست در نیم فصل بازیکن بگیرد. حالا وقتی فدراسیون فوتبال اطلاعیه‌ای در خصوص محرومیت تیم‌های بدهکار صادر می‌کند استقلالی‌ها تغییر موضع می‌دهند و اعلام می‌کنند که هیچ خطری از جانب فیفا آنها را تهدید نمی‌کند! این سیاست گفتاری چه معنی و مفهومی دارد؟ آیا این رفتار به بازی گرفتن شعور مخاطبان نیست؟ به واقع اگر باشگاه استقلال بدهی‌های آنچنانی ندارد چرا مدیران برای اینکه مدیریت خود را موفق جلوه دهند، پی‌درپی علیه مدیران سابق مصاحبه می‌کنند و موجب سلب آرامش از استقلال می‌شوند؟ و اگر هنوز بدهی‌هایی باقی مانده چرا مدیریت فعلی برای اینکه به خواسته‌اش برسد می‌کوشد از قانونی که فدراسیون فوتبال تدوین کرده بگریزد و دوباره به سراغ بازیکنان خارجی برود؟ آیا جذب دوباره بازیکنان خارجی در آینده برای استقلال مشکل‌آفرین نیست؟ اینها پرسش‌هایی است که مدیران استقلال باید به آن پاسخ دهند و به جای بازی با کلمات یک بار برای همیشه درباره بدهی‌های استقلال شفاف حرف بزنند نه اینکه بر حسب اقتضای زمان موضع‌گیری متفاوتی در این خصوص داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چراپرونده ژوزه وبدهی ملیاردیوبرالنگیانمیگید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج