adexo3
۵۷۳۲۲۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

امید شیاطین: سندروم سال دوم آقای خاص

ژوزه مورینیو یکی از آن مربیان معمولی که شما فکر می‎کنید نیست.

آی اسپورت: ژوزه مورینیو یکی از آن مربیان معمولی که شما فکر می‎کنید نیست. او خودش با خوشحالی این موضوع را بیان می‎کند که یک استثنا است و حتی بعضی پا را فراتر نهاده و او را «آقای خاص» می‎نامند.

او در ۱۲ ماه اول حضورش در منچستریونایتد تاثیرات مثبتی از خود به جای گذاشت و حالا چالش پیش رو این است که از آن تاثیرات به نحو احسن استفاده کند. دلایل زیادی هم وجود دارد که باور کنیم قرار است این اتفاق بیفتد.

به عنوان موفق‎ترین تیم تاریخ لیگ برتر انگلیس در اولدترافورد موفقیت یک اجبار است. مورینیو هم این را می‏‌دانست و مربی‎‏گری تیم قرمزپوش را قبول کرد. این را هم می‎دانست که این تیم اوضاع خوبی ندارد و هواداران توقع دارند در مدت‎ زمانی کوتاه او تیم را احیا کند. این تیم قبلا با دیوید مویز و فان گال موفق کار نکرده و به همین دلیل هم بود که هواداران شیاطین سرخ از آمدن مربی‎ای که موفقیتش تضمین شده است و کارنامه امیدوارکننده‎ای دارد استقبال کردند.

شاید مورینیو آن مربی مورد علاقه همه نباشد، مخصوصا که فلسفه‎های فوتبالی‎اش هم بارها توسط افراد بسیاری مورد انتقاد قرار گرفته است، اما معمولا عادت دارد به بهترین شکل ممکن و در بهترین زمان ممکن منتقدانش را ساکت کند. یعنی با جام‎هایی که در زمین فوتبال کسب می‎کند.

شاید یورگن کلوپ و پپ گواردیولا با سر و صدای بیشتری به لیگ برتر آمده باشند، اما هر دو در فصل گذشته کار را با دستان خالی و بدون جام به پایان بردند و یک بار دیگر مورینیو ثابت کرد هرگز نباید او را نادیده گرفت، حتی زمانی که بیشتر از همیشه مورد انتقاد قرار گرفته است. همین برای هواداران یونایتد معنی‎‏اش این است که تیمشان قرار است بهتر از این هم بشود.

رکوردی که مربی آن‎ها دارد در دنیا شناخته شده است و همه می‎دانند که توانسته چندین قهرمانی لیگ قهرمانان و چندین قهرمانی در لیگ‎های محلی کسب کند. او از سال ۲۰۰۲ که هدایت پورتو را به عهده گرفت توانسته ۸ عنوان قهرمانی کسب کند. هرکجا بوده توانسته خودش و تیمش را بالا بکشد، چه در پرتغال، چه انگلیس و چه ایتالیا و اسپانیا.

این رکوردها است که هواداران یونایتد را به رویاپردازی وادار کرده است. دلیل دیگر رویاپردازی آن‎ها هم این است که مورینیو هرجا بوده در فصل دوم حضورش توانسته به دستاوردهایی برسد. این یعنی او درست از زمانی که هدایت یک تیم را به عهده می‎گیرد متوجه است که چه کارهایی باید انجام دهد.

حالا در جزیره او در فصل دوم حضورش در منچستر به دنبال کسب قهرمانی لیگ است. فصل گذشته او تیم را در جدول رده‎بندی لیگ برتر به رتبه ششم رساند و با قهرمانی در یورولیگ آن‎ها را روانه لیگ قهرمانان اروپا کرد.

البته که مورینیو برای این فصل کار سختی پیش رو دارد. مربیانی مانند آنتونیو کونته، پپ گواردیولا، یورگن کلوپ، آرسن ونگر و حتی مائوریسیو پوچتینو توانسته‌‎اند به خوبی تیمشان را تقویت کنند و همه برای رقابت آماده هستند.

شاید او به خوبی بداند که باید چه کار کند و همه تمرکزش را روی یکی از تورنمنت‎ها به جای همه آن‌ها بگذارد. در واقع در شرایطی که شاید سندروم سال دوم برای خیلی‌ها یک ضعف به حساب بیاید، برای مورینیو به عنوان نقطه قوتش است. همین است که هواداران منچستریونایتد امیدوارند با او بتوانند از روی ۱۳ نه چندان دوست‎داشتنی عبور کنند و به ۱۴ برسند، به چهاردهمین قهرمانی در لیگ برتر انگلیس.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج