۵۷۵۱۲۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

۶ چالش تابستانی BIG ۶ (بخش ششم- سیتی)

منچستر سیتی تحت هدایت پپ گواردیولا برای فصل جدید آماده می شود. سیتیزن ها با بهره از سرمایه هنگفت مالک عرب این باشگاه، یکی از پیشتازهای بازار نقل و انتقالات تابستانی بوده و هدف اصلی گواردیولا، جبران ناکامی های بزرگ سیتی در فصل گذشته است.

وبسایت نود: منچستر سیتی تحت هدایت پپ گواردیولا برای فصل جدید آماده می شود. سیتیزن ها با بهره از سرمایه هنگفت مالک عرب این باشگاه، یکی از پیشتازهای بازار نقل و انتقالات تابستانی بوده و هدف اصلی گواردیولا، جبران ناکامی های بزرگ سیتی در فصل گذشته است. منچستر سیتی برای اردوی پیش فصل به آمریکا سفر و چند بازی تدارکاتی را برگزار کرد. پیروزی قاطع شاگردهای گواردیولا طی دو بازی دوستانه مقابل رئال مادرید و تاتنهام، مورد توجه هواداران این تیم قرار گرفت. نگاهی خواهیم داشت به ۶ چالش عمده تابستانی تیم منچستر سیتی و پپ گواردیولا

6 چالش تابستانی BIG 6 (بخش ششم- سیتی)

چالش اول) حل مشکلات در درون دروازه

پپ گواردیولا به محض ورود به منچستر سیتی در تابستان گذشته، یکی از جنجالی ترین تصمیم های خود را گرفت و جو هارت دروازه بان اصلی سیتیزن ها و سه شیرها را به تورینو قرض داد تا جا را برای کلودیو براوو باز کند. براوو کاپیتان تیم ملی شیلی یکی از با تجربه ترین دروازه بان های فوتبال دنیا بوده و عملکرد فوق العاده ای را در بارسلونا و تیم ملی کشورش به معرض نمایش گذاشت. این دروازه بان ۳۴ ساله پس از حضور در منچستر سیتی به شدت دچار افت شد و گل های بسیار بدی را در فصل گذشته دریافت کرد. نمایش ضعیف کلودیو براوو بهترین بهانه برای رسانه های انگلیسی بود تا عصبانیت خود از رفتار نامهربانانه پپ گواردیولا با جو هارت دروازه بان شماره یک تیم ملی انگلیس را بروز دهند. به همین دلیل، نقاط ضعف براوو و اشتباه های او بیش از حد معمول مورد انتقاد قرار گرفت. جالب این که گواردیولا در تابستان جاری و به رغم نقاط ضعف فاحش براوو و البته فروش ویلی کابایرو دروازه بان دوم سیتی، باز هم راضی به استفاده از هارت نشد و وی را به وستهم قرض داد. البته مدیران باشگاه سیتی برای جبران تمامی این نقصان ها در درون دروازه، اقدام به خرید ادرسون مورائز دروازه بان ۲۳ ساله برزیلی از تیم بنفیکا به ازای ۳۵ میلیون پوند کردند. بدین ترتیب، ادرسون تبدیل به گران ترین دروازه بان تاریخ فوتبال شد. حال این پرسش مطرح است که آیا با حضور ادرسون و براوو، مشکلات بزرگ منچستر سیتی در درون دروازه حل می شود یا خیر؟ آیا ادرسون دروازه بان اصلی سیتی در فصل آینده است؟ آیا براوو قادر به تحمل نیمکت نشینی خواهد بود؟

اگر چه عملکرد ادرسون در نخستین بازی دوستانه سیتی چندان مورد توجه قرار نگرفت اما کارشناس ها پس از پیروزی ۳-۰ این تیم مقابل تاتنهام، شروع به تمجید از ادرسون کردند. این دروازه بان برزیلی در دیدار با رئال مادرید نیز بسیار چابک و آماده نشان داد. با توجه به نوع تاکتیک های گواردیولا، باید یک سنگربان تمام عیار در دروازه سیتی قرار بگیرد، دروازه بانی که همچون مانوئل نویر، نه تنها رفلکس های عالی بلکه در بازی با توپ نیز مهارت زیادی داشته باشد. البته ادرسون از لحاظ فنی هنوز فاصله زیادی با نویر دارد اما گواردیولا به دنبال چنین سبک دروازه بانی است. سرمربی منچستر سیتی فاش کرده که یکی از دلایل علاقه وی به ادرسون، توانایی بالای او در زدن ضربات شروع مجدد می باشد. گاهی ضربات ادرسون از محوطه جریمه خودی تا محوطه جریمه حریف نیز رسیده که این نوع ضربات به هنگام پرسینگ شدید تیم حریف، بسیار مفید است. می توان از همین نکات متوجه شد که چرا گواردیولا چنین مبلغ گزافی را بابت ادرسون پرداخت کرده و عزم خود را برای حل مشکل دروازه تیمش، جزم کرده است. البته هنوز هم هواداران سیتی مردد هستند که آیا اشتباه بزرگ ادرسون در دربی منچستر و دریافت یک گل بد از روملو لوکاکو را باور کنند یا نمایش عالی او در دو بازی بعد مقابل رئال مادرید و تاتنهام را!

6 چالش تابستانی BIG 6 (بخش ششم- سیتی)

چالش دوم) ترمیم خط دفاعی

به گواه اغلب کارشناس ها، مشکل اساسی منچستر سیتی در فصل گذشته، به فاز دفاعی مربوط بود. گواردیولا با آگاهی از این مسئله، عمده ترین تغییرات را در خط دفاعی تیمش به وجود آورد. چند مدافع کناری و میانی سیتی از جمله پابلو زابالتا، گائل کلیشی، الکساندر کولاروف و باکاری سانیا جدا شده و چهره هایی مانند کایل واکر، دانیلو و بنجامین مندی برای تقویت خط دفاعی به این تیم پیوستند. باشگاه منچستر سیتی بابت خرید ادرسون، واکر، دانیلو و مندی مجموعاً ۱۶۲ میلیون پوند هزینه کرد. همین خریدهای دفاعی حاکی از نارضایتی عمده گواردیولا از وضعیت خط دفاعی تیمش در فصل گذشته است. بسیاری از منتقدین از صرف این هزینه های هنگفت و عجیب برای خرید چنین مدافعانی، شگفت زده هستند. جالب این که عملکرد کایل واکر و دانیلو در فصل گذشته چندان جالب توجه نبود و فقط بنجامین مندی بازی های خوبی را برای تیم موناکو انجام داد. منچستر سیتی رکورد صرف هزینه برای مدافعان را شکست تا پروژه جوان سازی و تقویت خط دفاعی تیمش را کلید بزند.

پپ گواردیولا در بازی دوستانه مقابل منچستر یونایتد، از الیاکیم مانگالا و فرناندینیو در پُست دفاع چپ استفاده کرد ولی هر دو بازیکن مغلوب هنرنمایی های هنریک مخیتاریان شدند. حال با خرید بنجامین مندی ۵۲ میلیون پوندی، شاید مشکلات سیتیزن ها در سمت چپ خط دفاعی بر طرف شود. گواردیولا برای پُست دفاع راست دو خرید گران قیمت انجام داد. کایل واکر ۴۵ میلیون پوندی و دانیلو ۲۶،۵ میلیون پوندی، رقابت جالبی برای بازی در سمت راست خواهند داشت. البته این دو بازیکن دارای فراز و نشیب های زیادی بوده و به اعتقاد بسیاری از کارشناس ها، ارزش واقعی آن ها در بازار، کمتر از این مبالغ است. هزینه ۱۲۰ میلیون پوند فقط برای تقویت جناحین راست و چپ خط دفاعی سیتی بوده ولی هنوز گواردیولا در دفاع وسط یا سایر خطوط، خرید مهمی (به جز برناردو سیلوا) نداشته است. سیتیزن ها با وجود نیکولاس اوتامندی، ونسان کمپانی و جان استونز تقریباً از قلب خط دفاعی خود خاطر جمع بوده اما هر سه بازیکن مذکور، سابقه مصدومیت در فصل گذشته را داشتند. استونز و اوتامندی در بازی های دوستانه، علاوه بر وظایف دفاعی خویش، به کمک مهاجمان رفته و چند گل را به ثمر رساندند. با جدایی احتمالی مانگالا، نیاز به خرید حداقل یک دفاع وسط دیگر احساس می شود.

6 چالش تابستانی BIG 6 (بخش ششم- سیتی)

چالش سوم) ترافیک مدافعان کناری (فول بک ها)

در اندیشه های تاکتیکی پپ گواردیولا، مدافعان کناری (فول بک ها) نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. پپ به تغییر مداوم الگوی بازی اعتقاد داشته و هر بازیکنی برای موفقیت در تیم های این مربی اسپانیایی، باید از آمادگی بدنی بسیار بالایی برخوردار باشد. در فصل گذشته، هر دو جناح خط دفاعی سیتی یعنی زابالتا یا سانیا در سمت راست و کولاروف یا کلیشی در سمت چپ، شاید به علت سن زیاد، از فاکتورهای فنی و جسمانی لازم برای بازی در قالب اندیشه های گواردیولا برخوردار نبودند. مطلوب ترین گزینه برای گواردیولا، دوندگی مدام مدافعان کناری به صورت طولی و مورب است. به عبارت دیگر، وظیفه فول بک ها در سیستم تاکتیکی گواردیولا، فقط وظایف تدافعی یا نفوذ لب خط نیست بلکه آن ها باید به طور مورب نیز حرکت کرده و به خط هافبک خودی در وسط زمین نزدیک شوند. دلیل اصلی علاقه گواردیولا به دانیلو نیز توانایی این بازیکن برزیلی برای بازی در هر دو سمت راست و چپ خط دفاعی و البته پتانسیل بازی در خط هافبک است.

به عقیده کارشناس سایت تخصصی mcfcwatch، دو فول بک اصلی گواردیولا در جناحین راست و چپ، به ترتیب کایل واکر و بنجامین مندی هستند و دانیلو صرفاً یک ذخیره برای آن ها خواهد بود. البته با توجه به علاقه مفرط پپ به سیستم چرخشی، احتمالاً بازی های زیادی به دانیلو می رسد. این بازیکن راست پا در فصل گذشته لالیگا، دو بار به عنوان دفاع چپ نیز به میدان رفت. همچنین دانیلو توانایی بازی در خط دفاعی سه نفره را داشته و حتی در صورت مصدومیت یکی از مدافعان وسط سیتی، گزینه خوبی برای حضور در قلب خط دفاعی است. دانیلو در نبردهای هوایی مهارت خوبی داشته و با توجه به سرعت خوب خویش، قادر به پوشش فضاهای خالی پشت بازیکن های در حال نفوذ می باشد. همچنین سرعت وی کمک شایانی به تیم منچستر سیتی در هنگام انتقال از دفاع به حمله خواهد بود. منچستر سیتی طی دیدار مقابل رئال مادرید، در سیستم ۲-۵-۳ از واکر در سمت راست و دانیلو در سمت چپ استفاده کرد. بنجامین مندی نیز با قد بلند و جثه تنومند، به راحتی در نبردهای تن به تن پیروز شده و نفوذهای وی از جناح چپ زبانزد است. این ستاره فرانسوی در مواقع لزوم، از لب خط نفوذ کرده و تبدیل به وینگر چپ می شود.

6 چالش تابستانی BIG 6 (بخش ششم- سیتی)

چالش چهارم) استفاده بهینه از برناردو سیلوا

منچستر سیتی در خط هافبک از ستاره های متعدد با توانایی های متفاوت بهره می برد. یحیی توره، فرناندینیو، کوین دی بروینه، ایلکای گوندوعان و رحیم استرلینگ از جمله مهم ترین یاران سیتی در خط هافبک هستند. با توجه به اخبار، احتمالاً فابین دلف و فرناندو از جمع آبی های منچستر جدا خواهند شد ولی گواردیولا در بازار نقل و انتقالات فقط برناردو سیلوا هافبک بازیساز پرتغالی را با مبلغ ۳۴ میلیون پوند، به خدمت گرفته است. البته سمیر نصری نیز پس از یک فصل قرضی موفق در سویا، دوباره به ورزشگاه اتحاد برگشته ولی مدیران باشگاه چندان به روی او حساب باز نکرده اند. وجود یک هافبک بازیساز و توپ پخش کن در میانه میدان، برای ایجاد نظم و انضباط تاکتیکی در تیم منچستر سیتی بسیار ضروری به نظر می رسید. برناردو سیلوا توانایی بازی به عنوان هافبک هجومی و حتی وینگر را دارد.

مطابق آمار وبسایت squawka، هشتاد و یک درصد پاس های این هافبک پرتغالی در فصل گذشته لیگ فرانسه، صحیح بوده است. او یک بازیکن خلاق بوده که ۵۹ بار برای یاران خودی، خلق موقعیت کرده و ۹ پاس گل نیز در کارنامه اش مشاهده می شود. سرعت، سخت کوشی، تکنیک بالا، هوش مندی، مهارت در کنترل توپ و پاس های دقیق از ویژگی های برناردو سیلوا بوده و او استاد تنظیم ضرباهنگ بازی است. البته جثه کوچک و قدرت بدنی پایین جزو نقاط ضعف وی بوده و بسیاری از کارشناس ها معتقدند که برناردو سیلوا در آینده ای نه چندان دور جانشین داوید سیلوا خواهد شد. از لحاظ فنی و جسمانی، شباهت زیادی بین این دو بازیکن وجود دارد و هر دو نیز بسیار انعطاف پذیر هستند. اگر چه برناردو سیلوا فقط ۸ گل را در فصل گذشته به ثمر رساند اما قابلیت بازی در پُست هافبک هجومی را هم دارد. با توجه به آمادگی مفرط کوین دی بروینه در اردوی پیش فصل و درخشش فوق تصور وی در پیروزی ۴-۱ مقابل رئال مادرید، هواداران آبی های آسمانی به شدت منتظر ظهور زوج رؤیایی دی بروینه و برناردو سیلوا هستند.

6 چالش تابستانی BIG 6 (بخش ششم- سیتی)

چالش پنجم) تعیین تکلیف آگوئرو و گابریل ژسوس

پس از چند نیمکت نشینی سرخیو آگوئرو در فصل گذشته و استفاده از گابریل ژسوس پدیده جوان برزیلی به جای وی، شایعات زیادی پیچیده است. گواردیولا چندان به سبک بازی آگوئرو اعتقاد نداشته و به دنبال مهاجمی است که از محوطه جریمه بیرون آمده و با دوندگی زیاد در بازیسازی با سایر یاران خود همکاری کند. ژسوس از این ویژگی برخوردار بوده اما آگوئرو یک مهاجم داخل محوطه محسوب می شود. بر خلاف فصل گذشته که گواردیولا فقط از یک مهاجم استفاده می کرد، در چند بازی تدارکاتی اخیر، دو مهاجم را به میدان فرستاد. به عبارت دیگر، به جای نیمکت نشینی آگوئرو یا ژسوس، هر دو بازیکن در کنار یکدیگر قرار گرفتند. زوج آگوئرو و ژسوس در دیدار مقابل رئال مادرید به خوبی عمل کرده و بارها به صورت سیال، تعویض جا نمودند. شاید با این چیدمان جدید، شایعات جدایی آگوئرو از بین رفته و او در سیستم جدید سیتیزن ها نقش پُر رنگی داشته باشد. با توجه به حضور احتمالی کلچی ایهیناچو در لستر سیتی، بازگشت احتمالی ویلفرد بونی به سوانسی و در صورت فروش آگوئرو،کمبود بزرگی در خط حمله منچستر سیتی احساس خواهد شد. روزنامه Independent این پرسش را مطرح کرده که چرا سیتی با وجود گابریل ژسوس آماده و جوان، باید مبلغ ۱۸۰ میلیون یورو را برای خرید کیلیان امباپه هزینه نماید؟

6 چالش تابستانی BIG 6 (بخش ششم- سیتی)

چالش ششم) نگاه ویژه به آکادمی، جبران هزینه های باشگاه و چند خرید دیگر

درخشش فیل فادن ۱۷ ساله در اردوی پیش فصل منچستر سیتی نشان داد که مدیران این باشگاه می توانند به سرمایه های آکادمی خود نیز امیدوار باشند. همچنین ابراهیم دیاز طی دو بازی دوستانه اخیر سیتی، دروازه تیم های رئال مادرید و تاتنهام را گشود. گواردیولا در اردوی پیش فصل از چند بازیکن مستعد دیگر آکادمی باشگاه از جمله الکساندر زینچنکو، دمیاکو دوهانی، پاتریک رابرتس، الکس گارسیا و توسین آدارابیویو نیز استفاده کرد. همین موضوع نشان دهنده اهمیت آکادمی باشگاه برای گواردیولا است زیرا او در بارسلونا نیز توجه ویژه ای به آکادمی لاماسیا داشت. سرمایه گذاری روی آکادمی و کشف استعدادها بهترین سیاست ممکن از سوی باشگاه منچستر سیتی برای جبران هزینه های هنگفتی خواهد بود که این به لطف دلارهای نفتی، صورت گرفته است. پپ گواردیولا با صرف نظر از استعدادهای آکادمی باشگاه، باید به فکر چند خرید دیگر نیز باشد. همان طور که گفتیم، کلیه خریدهای منچستر سیتی در تابستان جاری فقط در دروازه و خط دفاعی بود به جز برناردو سیلوا هافبک پرتغالی که از موناکو به جمع سیتیزن ها اضافه شد. هنوز هم مدیران این باشگاه از خریدهای نجومی دیگر همچون الکسیس سانچز و کیلیان امباپه نا امید نشده اند هر چند که رقبای بسیار قدرت مندی مانند پاریسن ژرمن یا رئال مادرید نیز در جستجوی این ستاره ها هستند. منچستر سیتی به احتمال زیاد، به یک دفاع وسط، یک دفاع کناری و یک مهاجم دیگر نیازمند است.

6 چالش تابستانی BIG 6 (بخش ششم- سیتی)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج