۵۷۵۱۶۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

به قلم Maximilian Schmeckel از وب سایت Goal

بنجامین مندی، فیلیپ لام جدیدِ گواردیولا

بنجامین مندی در این هفته ضمن انتقال به منچسترسیتی به گران ترین مدافع جهان فوتبال نیز بدل شد. اما این بازیکن فرانسوی که سران سیتی برای جذب وی حاضر به سرمایه گذاری دیوانه کننده ای شده اند، از چه کاراکترهای ویژه ای برخوردار است؟

طرفداری: بنجامین مندی در این هفته ضمن انتقال به منچسترسیتی به گران ترین مدافع جهان فوتبال نیز بدل شد. اما این بازیکن فرانسوی که سران سیتی برای جذب وی حاضر به سرمایه گذاری دیوانه کننده ای شده اند، از چه کاراکترهای ویژه ای برخوردار است؟

بنجامین مندی 23 ساله در اواخر ماه می سال جاری میلادی و در گفتگویی با روزنامه فرانسوی OnzeMondial مدعی شده بود که می خواهد به برترین مدافع کناری چپ جهان فوتبال تبدیل شود و شاید چنین ادعاهایی سبب شده پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی که همواره برای طرز فکر و روحیات بازیکنان خود ارزش فراوان قائل است، سران سیتی را به پرداخت 57.5 میلیون یورو برای جذب وی مجاب نماید.

مندی حال برای به واقعیت تبدیل کردن رویای خود برای تبدیل شدن به بهترین مدافع چپ دنیا، به منچسترسیتی اضافه شده، به تیمی که با مربیگری پپ گواردیولا می خواهد در دومین سال حضور این سرمربی اسپانیایی شروعی طوفانی در رقابت های لیگ برتر جزیره داشته باشد. با خرید مندی سران سیتی در بازار نقل و انتقالات تابستان ۲۰۱۷ از مرز دویست میلیون یورو عبور کردند و این مدافع فرانسوی به گرانترین بازیکن جذب شده توسط گواردیولا تبدیل شده است. اما بنجامین مندی از چه خصوصیات و کاراکترهای بارز و متفاوتی برخوردار است که منچستر سیتی حاضر به پرداخت مبلغ غیر قابل باور ۵۷.۵ میلیون یورو برای جذب وی شده است؟ پرسشی که اتمسفر مطبوعات ورزشی انگلیس را بعد از قطعی شدن این انتقال به خود مشغول داشته است.

از نرماندی به مارسی

داستان زندگی بنجامین مندی پسر یک مهاجر سنگالی از سال ۱۹۹۴ در شهری کوچک از منطقه نرماندی در شمال فرانسه آغاز می شود. منطقه ای که به خاطر وجود یک کلیسای گوتیک معروف و پلی دیدنی و البته فوتبال به شهرت رسیده است، چون فوتبال به بخشی جدا ناپذیر از زندگی کودکان آندیار بدل شده و تا کنون چندین بازیکن بزرگ از این ناحیه به فوتبال فرانسه و اروپا معرفی شده اند. به دلیل نزدیکی این منطقه به شهر لوهاور بازیکنان جوان زیادی از آن به آکادمی فوتبال جوانان باشگاه لوهاور پیوسته اند، آکادمی معروفی که بازیکنان بزرگی نظیر ریاض محرز و لاس دیارا در آن پرورش یافته اند. بنجامین مندی نیز یکی از این بازیکنان نوجوان بود که در سن ۱۲ سالگی به این آکادمی پیوست و در سن ۱۹ سالگی با درخشش خود توانست توجه باشگاه های بزرگ فرانسوی نظیر لیون و المپیک مارسی را به خود جلب نماید. مارسی باشگاهی است که مندی از کودکی طرفدار آن بوده است.

بنجامین مندی، فیلیپ لام جدیدِ گواردیولا

پاتریس اورا، الگوی بزرگ

المپیک مارسی در سال ۲۰۱۳ برای جذب مندی حاضر به پرداخت چهار میلیون یورو به لوهاور شد، تیمی که در آن مقطع در لیگ دسته دوم فوتبال فرانسه حضور داشت. مندی در آن زمان در تیم رده های سنی فرانسه نیز خوش درخشیده بود و با بازیکنانی نظیر کینگزلی کومان، کورنتین تولیسو، تیمو باکایوکو و آدرین ربیوت در این تیم به موفقیت هایی نیز دست یافته بود. در مارسی مندی به سرعت توانست با الگو پذیری از پاتریس اورا به بازیکنی ثابت و تاثیرگذار بدل گردد، بازیکن ارزشمندی که در منچستریونایتد به یکی از بهترین مدافعین چپ دنیا بدل گشته بود. بنجامین مندی نیز مایل بود همانند اسطوره خود به فوتبال انگلیس بپیوندد و حضور در منچستر به رویای وی بدل گشته بود.

بعد از سه سال حضور در شهر بندری مارسی و تبدیل شدن به یکی از برترین مدافعین کناری حاضر در لیگ یک فرانسه، بنجامین مندی در سال 2016 به موناکو پیوست، به تیمی که اورا نیز از آن به شهرت دست یافته بود. موناکو در فصل گذشته با مربیگری لئوناردو ژاردیم فصل رویایی را سپری نمود و توانست ضمن پشت سر گذاشتن متمولین پاریسی و کسب عنوان قهرمانی لیگ فرانسه، به جمع چهار تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا نیز برسد و بنجامین مندی بازیکنی تاثیرگذار و مطمئن برای ژاردیم در رقم خوردن چنین فصل درخشانی بود.

مندی در فصل گذشته به عنوان مدافع کناری موفق به ارسال یازده پاس منجر به گل گردید که آماری خیره کننده محسوب می شود، ضمن اینکه سرانجام به تیم ملی فرانسه نیز دعوت شد. گواردیولا نیز از فصل گذشته مندی را بعد از مشاهده مشکل منچسترسیتی در دو کناره دفاعی زیر نظر داشته است؛ بازیکنی که از لحاظ تاکتیکی و حتی تکنیکی در سطح بالایی قرار دارد، با وجود سرعت زیاد، مسیرهای صحیحی را برای نزدیک شدن به دروازه حریف انتخاب می کند و از سوی دیگر از قابلیت یادگیری و درک بالایی در فوتبال برخوردار است. کاراکترهایی که برای پپ گواردیولا بسیار حائز اهمیت هستند.

خریدی متناسب با تاکتیک منچسترسیتی

برای پپ گواردیولا در بازار نقل و انتقالات تنها نام ها مهم نیستند، بلکه او بازیکنان مورد نظر خود را از روی طرز فکر و تناسبی که با ایده های فوتبالی اش دارند، انتخاب می کند. بنجامین مندی نیز از این لحاظ به گزینه مورد نظر گواردیولا برای دفاع کناری سمت چپ آبی های منچستری بدل گشته بود و به همین دلیل سران سیتی بعد از سه مرتبه رد پیشنهادشان از سوی سران موناکو، باز هم برای جذب وی مایوس نشدند و در مرتبه چهارم مبلغی بالاتر را پیشنهاد نمودند. مندی بعد از نهایی شدن انتقال خود به منچسترسیتی گفت:

منچسترسیتی یکی از بزرگترین باشگاه های فوتبال در اروپا است و با حضور پپ گواردیولا از مربی توانمندی برخوردار است که تاکید بسیار ویژه ای بر ارائه فوتبال تهاجمی دارد. با بازی زیر نظر گواردیولا رویای من به حقیقت تبدیل خواهد شد.

برای بنجامین مندی تناسب باشگاه با خصوصیاتی که دارد، بسیار حائز اهیمت بوده و وی با برخورداری از قدرت ارسال های دقیق بر روی دروازه حریف، بازی سازی مطمئن، توان حمل توپ بالا و قدرت بدنی فوق العاده می تواند به گزینه ای ایده آل برای پپ گواردیولا بدل گردد. مندی با آرزوهایی بزرگ به منچسترسیتی اضافه شده و می خواهد ضمن فتح لیگ قهرمانان اروپا به برترین مدافع کناری سمت چپ دنیا نیز تبدیل شود.

فیلیپ لام جدید پپ گواردیولا

مارچلو بیلسا سرمربی بنجامین مندی در المپیک مارسی معتقد است که این مدافع فرانسوی از تطابق بالایی با افکار پپ گواردیولا برخوردار است. این سرمربی آرژانتینی در این خصوص معتقد است:"بنجامین در زمین فوتبال سریع و در بیشتر مواقع درست تصمیم گیری می نماید و هنوز زمینه پیشرفت بسیار زیادی در پیش روی خود دارد".، مندی نیز در تمجید از بیلسا مربی سابق خود گفته است:"زیر نظر بیلسا من قدمی بسیار بزرگ در دنیای حرفه ای فوتبال برداشته ام. او از من می خواست که سا عت ها فیلم بازی های مختلف را تماشا کنم. در ابتدا برای من چنین کاری دشوار بود، اما بعد از شروع تماشای چنین فیلم هایی به تدریج تاکتیک های فوتبالی برای من جذاب شد، به طوری که با بیلسا دو نفره بر روی صحنه های مختلف تاکتیکی چنین فیلم هایی ساعت ها بحث می کردیم."

پپ گواردیولا نیز در زمان حضور خود در بایرن مونیخ با فیلیپ لام ساعت ها به تماشای بازی تیم خود یا تیم های دیگر می نشستند و به تجزیه و تحلیل تاکتیکی این بازی ها می پرداختند. بازیکنی که به تازگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرده و بی تردید از بهترین مدافعین کناری تاریخ دنیای فوتبال محسوب می شود و می توان انتظار داشت که مندی نیز در دنیای فوتبال به مدافعی مطمئن و باهوش نظیر فیلیپ لام کاپیتان سابق تیم ملی آلمان تبدیل خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج