adexo3
۵۷۷۱۹۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

معضل جدی سیگار در ورزشگاه

اغلب مدیران فوتبال ایران وقتی با مشکلی مواجه می‌شوند به خوبی بلد هستند که قانون وضع کنند، اما در اجرای آن با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

روزنامه شهروند: اغلب مدیران فوتبال ایران وقتی با مشکلی مواجه می‌شوند به خوبی بلد هستند که قانون وضع کنند، اما در اجرای آن با مشکلاتی مواجه می‌شوند. مصداق بارز این اتفاق هم تصویب قانون ممنوعیت استعمال سیگار در ورزشگاه‌ها بود که با وجود ابلاغ رسمی به درستی اجرا نمی‌شود!

قانونی که با فشار فیفا و AFC تصویب شد

قانون ممنوعیت استعمال سیگار در ورزشگاه‌ها به دنبال محدودیت‌ها و سخت‌گیری‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون جهانی فوتبال توسط مدیران فوتبال ایران تصویب و برای اجرا به تمامی رده‌های فوتبال ایران ابلاغ شد. AFC و FIFA فوتبال ایران را به خاطر استعمال سیگار در ورزشگاه‌ها در بازی‌های بین‌المللی با جرایم نقدی سنگین مواجه کردند. مدیران فوتبال ایران به خوبی می‌دانستند که در صورت تکرار این اتفاقات محرومیت‌های سنگین‌تری در انتظار فوتبال کشور خواهد بود و به همین ترتیب تصمیم گرفتند همان‌طور که اشاره شد، استعمال سیگار در ورزشگاه‌‌های فوتبال ایران را ممنوع کنند.

باز هم بوی بد سیگار در آزادی

در بازی هفته اول پرسپولیس مقابل فولاد خوزستان آمار استعمال سیگار در ورزشگاه پایین‌ بود. با این وجود خیلی‌ها به هر شکلی که شد، با خود سیگار وارد ورزشگاه کردند و در خلال برگزاری مسابقه هم به کشیدن آن روی آوردند. حتی مشاهده شد که نمایندگان بوفه‌‌های ورزشگاه از طرح ممنوعیت استعمال سیگار استفاده کرده و اقدام به فروش سیگار به صورت پنهانی به تماشاگران کردند. با این وجود برای بازی استقلال مقابل استقلال خوزستان نظارت‌ها روی عملکرد نمایندگاه بوفه و مردم بیشتر شد. بازرسی از تماشاگران هم شدت یافت و سیگار‌های زیادی در مقابل ورودی‌های ورزشگاه توسط ماموران ضبط شد. با این حال، روز جمعه باز هم بوی بد سیگار روی محیط ورزشگاه آزادی تأثیر منفی گذاشته بود و تعداد زیادی از تماشاگران توانسته بودند با خود سیگار وارد سکوها کنند.

روسیه برای جام‌جهانی بدون سیگار تعهد داد

به نظر می‌رسد در شرایط کنونی، برای اجرای درست طرح ممنوعیت استعمال سیگار در ورزشگاه‌ها مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ با کمک یگان ویژه،‌ باید سختگیری بیشتری در دستورکار خود قرار دهند، اما اتفاق قابل تأمل این است که ممنوعیت کشیدن سیگار در ورزشگاه‌ها به یک فرهنگ بسیار مهم در کشورهای پیشرفته فوتبال تبدیل شده است. به‌عنوان مثال، کشور روسیه به‌عنوان میزبان جام جهانی،‌ اخیرا به FIFA و سازمان بهداشت جهانی تعهد داده است که بازی‌های جام‌جهانی ٢٠١٨ بدون استعمال سیگار برگزار شود. روسیه دراین‌باره حتی تعهد رسمی به فیفاو سازمان بهداشت جهانی داده که در هیچ‌کدام از ورزشگاه‌ها تماشاگران سیگار نکشند. این اتفاق به خوبی نشان می‌دهد که سیگارنکشیدن در ورزشگاه‌ها به یک قانون رسمی در فوتبال دنیا تبدیل شده و در ایران هم باید به شکلی جدی‌تر دنبال شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج