۵۸۵۴۵۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

با هدف جدید بارسلونا بیشتر آشنا شوید

نگاهی ویژه به تاثیر ژان میشل سری در موفقیت تیم نیس در فصل گذشته.

وبسایت نود: نگاهی ویژه به تاثیر ژان میشل سری در موفقیت تیم نیس در فصل گذشته.

شاید سال گذشته کسی این هافبک بیست و پنج ساله ساحل عاجی را نمی شناخت، اما او در حال حاضر یکی از جذاب ترین هافبک های لیگ فرانسه به شمار می رود و همین موضوع باعث شد تا تیم هایی همچون لیورپول، تاتنهام و آرسنال به دنبال جذب او باشند. نیس در فصل گذشته توانست با درخشش میشل سری به رده سوم لوشامپیونه دست پیدا کند و برای اولین بار در تاریخ این باشگاه به مرحله پلی آف لیگ قهرمانان اروپا برسد. و حالا این ستاره ۲۶ ساله در یک قدمی انتقال به بارسلونا قرار دارد.

نیس با مربیگری لوسین فاوره فوتبال هجومی به نمایش می گذارد. آن ها در فصل گذشته توانستند قهرمان لیگ فرانسه را با نتیجه ۴-۰ تحقیر کنند و همچنین با ارائه فوتبالی بسیار زیبا موفق به کسب پیروزی ۲-۱ مقابل پاریسن ژرمن شدند. سری هافبک ریز نقش نیس، در اکثر بازی های این تیم در ترکیب ثابت حضور داشت، او توانست ۷ گل و ۱۰ پاس گل بدهد. البته مورگان سانسون بازیکن تیم مارسی توانست با ۱۲ پاس گل در رده اول بهترین پاسورهای لوشامپیونه قرار گیرد.

سری یک هافبک با استعداد است، او پرتلاش، سخت کوش، متواضع، در اختیار تیم و همیشه در حال یادگیری است. سری طی گفت و گویی با sportrif ۲۲۵ در باره شرایطش می گوید:

من به انتقادات بیشتر از تعریف و تمجید ها گوش می دهم، زیرا به نظرم این یک روش برای پیشرفت است. فقط با تمرکز کردن بر روی چیزهایی که قابلیت درست انجام دادن آن را دارید، می توانید پیشرفت کنید.

با هدف جدید بارسلونا بیشتر آشنا شوید

نگرش و طرز فکر میشل سری، مهم ترین دلیل پیشرفت او در فوتبال است. سری در باشگاه خود در کشور ساحل عاج نیز در ابتدا نیمکت نشین بود، اما در آخر توانست با تلاش زیاد به ترکیب اصلی راه یابد. سباستین دیسابر مربی اسبق او درباره این موضوع می گوید؛ او خیلی خوب به حرف هایم گوش می داد.

ژان میشل سری که به میکا معروف است، توانست در فصل دوم خود در تیم ساحل عاجی "میموساس" نظر برخی از استعدادیاب های پرتغالی را به خود جذب کند. او در سال ۲۰۱۲ به پورتو پیوست، اما در اکثر اوقات نیمکت نشین و یا حتی سکونشین بود. اما سری هیچ شکایتی از این موضوع نداشت. او در ادامه به تیم پاکوس دی فررا پیوست و به خوبی توانست خودش را اثبات کند. سری در فصل ۲۰۱۴/۱۵ به عنوان بهترین بازیکن تیمش انتخاب شد و در آخر به تیم نیس که استعدادیاب های معروفی دارد، پیوست. لازم به ذکر است که او تنها با یک میلیون یورو به نیس پیوست.

حتی طرفداران سرسخت عقاب ها هیچ چیزی درباره خرید جدید تیم شان نمی دانستند.، اما به چند هفته نکشید که سری توانست خودش در قلب آن ها جا کند. استقامت بدنی قابل توجه و پاس های دقیق او، سری را به یکی از مرد های کلیدی کلود پوئل در فصل ۲۰۱۵/۱۶ تبدیل کرد. نیس در آن فصل برای سهمیه لیگ قهرمانان می جنگید و بازی های خوب این تیم باعث شگفتی همگان شد. تمام هواداران و کارشناسانی که لوشامپیونه را دنبال می کنند، در بازی نیس مقابل لیون که با پیروزی ۳-۰ نیس همراه بود، لب به تمجید از سری گشودند. او در این بازی به عنوان یک هافبک خلاق توانایی خود را به همگان نشان داد.

سری از بارسلونا به عنوان یک رویا و ژاوی را الگوی خویش نام برده است:

من خیلی وقت است که بازی های ژاوی را نگاه و آنالیز می کنم. ژاوی توانایی آرام کردن و به دست گرفتن نبض بازی را نه تنها با صحبت هایش بلکه با کاری که با توپ می کند، دارد. او متفکر است و در عین حال ساده و هوشمندانه ترین انتخاب را می کند و توپ را از دست نمی دهد.

در حقیقت، سری می داند که حفظ توپ مهم ترین وظیفه او در زمین است. شاید غیر قابل باور باشد، اما او توانسته آمار خارق العاده ۹۰% پاس صحیح را داشته باشد در این آمار سری فقط دو ستاره ی پاریسن ژرمن، یعنی وراتی و تیاگو موتا را پیش روی خود می بیند. البته این چیزی از ارزش های معمار این تیم کم نمی کند، او بی نظیر است. سری همیشه رو به جلو حرکت می کند و یکی از خلاق ترین بازیکنان لیگ فرانسه است.

با رفتن کلود پوئل به ساوتهمپتون در تابستان گذشته، این ستاره ساحل عاجی به پیشرفت خود زیر نظر لوسین فاوره ادامه داد و تبدیل هافبک همه کاره نیس شد. واقعا تصور این که نیس در غیاب وی، چطور بازی خواهد کرد مشکل است.

سری یک هافبک بسیار با استعداد است و کسی پست واقعی او را نمی داند. او می تواند همچون پیرلو در وسط زمین نقش یک بازیساز و معمار را بازی کند و در پست یک هافبک باکس تو باکس باشد و همچنین وی توانایی بازی در پست یک بازیساز کلاسیک پشت مهاجمان را دارد. پاس های سری بسیار خوب و دقیق است و همچنین می تواند از فاصله های دور شوت های خوبی بزند. سری در ضربات ایستگاهی هم تواناست و می تواند مشکلات زیادی را برای تیم حریف ایجاد کند.

شخصیت و کاراکتر سری بعد از نادیده گرفته شدن در پورتو و انتقادات اولیه هواداران رو به پیشرفت است. گفتنی است که سری نکات منفی نیز دارد. او شخصیت رهبری بالایی در این مرحله از دوران بازیگری اش نداشته باشد. سری در مواقعی که نیس از حریف خود عقب است، نمی تواند زیاد تاثیر گذار باشد و از آن دسته از بازیکنانی نیست که بتواند بار تیم را تنهایی به دوش بکشد و نتیجه بازی را به نفع تیم خودش برگرداند. بازیکن ساحل عاجی شخصیت آرامی دارد و می خواهد در کنار بازیکنانی بازی کند که روحیه جنگندگی بالایی دارند.

دانته مدافع سابق بایرن مونیخ و حال حاضر نیس در مورد وی می گوید؛ من با بازیکنان با کیفیتی هم بازی شده ام و سری یکی از آن هاست.

سری نسبت به هوای سرد حساس است و مواقعی که هوا سرد است او دچار سرمازدگی و خارش در بدن خود می شود. این ممکن است دلیلی باشد برای عدم انتخاب انگلیس و حضور در اسپانیا.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج