adexo3
۵۹۰۱۴۳
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

همه پشت سَر کی‌روش

پارسال در چنین روزهایی شاهد دعوایی بودیم بی‌فایده اما نه بی‌علت که مثل خوره به جان فوتبال ما افتاده بود و قدرت ما را می‌کاست! دعوایی بر سر نحوه آماده‌سازی تیم ملی و مردان ملی!

آی‌اسپورت: پارسال در چنین روزهایی شاهد دعوایی بودیم بی‌فایده اما نه بی‌علت که مثل خوره به جان فوتبال ما افتاده بود و قدرت ما را می‌کاست! دعوایی بر سر نحوه آماده‌سازی تیم ملی و مردان ملی!

1-یک سو کی‌روش را می‌دیدیم که سخت اعتقاد داشت روزهای فیفا برای ساختن تیم ملی در راه جام جهانی 2018 کافی نیست! یک سو همه ما که خیال می‌کردیم مهلت‌های فیفا وحی منزل است! دو پاره شدن فوتبالشهر ایرانی بر سر چگونگی حضور در مسابقه‌های انتخابی روسیه بسیار جدلی شد و یکی از چالش‌های فرصت‌سوز! خوشبختانه تیم ملی در آن دعوا کم نیاورد! خوشبختانه کی‌روش کوتاه نیامد! و خوشبختانه تیم ملی شاهکاری آفرید که غرورآفرین شد!

برای اولین بار بی اگر و اما موفق شدیم! برای اولین بار به عنوان دومین تیم جهان به جام جهانی صعود کردیم! تنها تیمی شدیم در جهان که در راه جام جهانی گل نخوردیم و تا امروز هم بدون باخت به پیش می‌رویم! حقانیت کی‌روش نه فقط در حرف که در عمل هم اثبات شد! تیم ملی از فرصت و زمانی که به درستی طالبش شده بود استفاده کرد!

2- روند سال پیش در حال تکرار است! تیم ملی برای برگزاری دو بازی تشریفاتی‌وارش به اردو رفته است! بدون یک مخالف، بدون سر سوزنی مخالفت! بدون دعوا و بدون بحث‌های چالشی! وفاق کامل است! همدلی به اوج رسیده! همزبانی هم با خوش‌زبانی توأم و تکمیل شده! مخالفان سال پیش همه موافقند! مخالفان بهانه‌جوی سال قبل همه قدر این فرصت‌ها را می‌دانند!

استقلال در حال بازیابی خود و بازسازی تیمی است که همه چیز دارد مگر «تیمیت» که واجب‌ترین امر لازم است! تیم را با تمرین می‌سازند! تمرین با صرف ساعت‌ها کار مبتنی بر برنامه پیش می‌رود و مؤثر واقع می‌شود!

سپاهان که یک‌باره به جای پوست‌اندازی انگار پوستش کنده شده است محتاج مهلتی حتی بلند‌مدت‌تر است!

ذوب‌آهن و «امیرش» عیناً شباهتی تمام‌عیار دارند به سپاهان و کرانچار! حالا «امیر» در دقایق امیر -۸۵ تا ۹۰- به جای گل زدن گل می‌خورد! رفع این عیب زمان می‌برد و وقت لازم دارد! قلعه‌نویی به این «باید» پی برده است!

تراکتور که دیگر نگو! مثل ماهی به آب، محتاج است به تمرین‌های بیشتر! نیازی که سایپا، تیم علی دایی هم دارد تا نوسان کمتری داشته باشد! یا مهدی تارتار که پارس جنوبی را نه با خواندن ورد «اجی، ‌مجی، لاترجی» که با تلاش و زحمت زیاد و یادگیری اصول اساسی فوتبال امروزی به این روز رسانده است! او نیز وقت بیشتری لازم دارد!

۳- شاید به نظر این‌طور برسد که پرسپولیس چون کامل‌ترین تیم است پس به این مهلت‌های زمانی نیازی ندارد اما نه! برانکو چون پردانش‌تر است پس بهتر از بقیه از هر فرصتی برای ساخته‌تر کردن تیمش استفاده می‌کند! برانکو برخلاف ما شیفته عملکرد عالی و ممتاز مردانش در بازی با الاهلی نمی‌شود بلکه اشکالات را می‌بیند؛ برای گل نخوردن دوباره از الاهلی و برای گل زدن به الاهلی در ابوظبی، شاید اول خواسته برانکو وقت برای تمرینات خاص‌تر باشد!

پرسپولیس باید مزد یک سال خوب بودنش را بگیرد! پرسپولیس نباید چوب دو اشتباه کوچکش را بخورد! پرسپولیس هم برای خریدن زمان هر بهایی را می‌پردازد! هر بهایی تا در لیگ آسیا موفق باشد.

۴- امسال کسی از «فیفادی‌ها» چماقی برای کوفتن بر سر کی‌روش و محدود کردن مهلت آماده‌سازی تیم ملی نساخته است. امسال همه با کی‌روش و زمان بیشتری برای تمرین تیم ملی موافقند! حتی پیکان و فولاد و نفت آبادان! حتی سپیدرود و سیاه‌جامگان و گسترش فولاد و پدیده و شخص آقای ویسی که می‌داند تیمش حال خوشی ندارد! امسال همه تمام قد پشت کارلوس کی‌روش ایستاده‌اند! مردی که همه را با خود همراه کرد!

اردشیر لارودی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرداد

      درود بر سردار ايران زمين كارلوس كيروش كه پرچم مارو تو آسيا بالا نگه داشت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج