اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۹۰۷۲۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

پنج نکته از لالیگا؛ از نمایش آسنسیو تا پست مسی

رقابت‎های هفته دوم لیگ فوتبال اسپانیا هم به پایان رسید و اتفاقات زیادی افتاد. اما می‎توان درباره این هفته به ۵ نکته اشاره کرد.

آی اسپورت: رقابت‎های هفته دوم لیگ فوتبال اسپانیا هم به پایان رسید و اتفاقات زیادی افتاد. اما می‎توان درباره این هفته به ۵ نکته اشاره کرد.
والنسیا در تاپ‌فور؟

بیایید با والنسیا شروع کنیم. مارسلینو به تیمی دیسیپلین بخشیده که فصل گذشته آن را نداشت. تساوی ۲-۲ با رئال مادرید برای آن‌‎ها بسیار مفید بود. سبک دفاع این تیم بی‌نظیر بود، پرس را از زمین رئال شروع کرده بودند و وقتی هم توپ را از دست می‌دادند خیلی سریع اقدام می‎کردند.

بسیار سازمان‌دهی شده بودند و روی صحنه گل اول ۳ بازیکن همکاری داشتند. این هواداران والنسیا را خوشحال می‌کند، آن‌ها از عملکرد تهاجمی تیمشان در برنابئو لذت زیادی بردند. همچنین خوب بود که دنی پارخو و جئوفری کوندوگبیا اولین بازی‌شان برای این تیم در لالیگا را انجام دادند. این دو در میانه زمین ارتباط خوبی داشتند و مارسلینو هم تاکتیک هوشمندانه‌ای برای استفاده از آن‌ها انتخاب کرده بود.

برای رئال مادرید دفاع آخرها بازیکنانی کلیدی هستند و در غیاب راموس والنسیا فشار زیادی به آن قسمت وارد کرد. مثل کوندوگبیا، دو بازیکن از دیگر خریدهای جدید این تیم، نتو درون دروازه و جیسون موریلو در دفاع میانی، واقعا خوب کار کردند. به نظر والنسیا می‎تواند این فصل برای حضور در تاپ فور بجنگد.

دوباره مارکو آسنسیو

اگر نیاز بود، در این بازی ثابت شد. مارکو آسنسیو حالا یکی از بازیکنان بزرگ لیگ اسپانیا است. شاید او تا دو سال آینده حتی یکی از بازیکنانی باشد که برای کسب توپ طلا با بزرگان رقابت می‌‎کند. این فصل برای رئال مادرید ۴ گل زده و اولین گلی که در بازی مقابل والنسیا زد از آن گل‌هایی بود که شبیهش را قبلا هم زده بود. او به خوبی بلد است در شرایطی که موقعیت ویژه نیست، گل بزند. توانایی او در تغییر سریع شرایط بازی عالی است. کاری که تنها بهترین بازیکنان دنیا می‌توانند انجام دهند.

اگر بگوییم در شبی که بیل و بنزما کاری از دستشتان برنمی‎آمد او رئال را سرپا نگه داشت اغراق نکرده‎ایم. ایسکو هم به دلیل گیج بودن تعویض شد، در نتیجه فقط آسنسیو بود که باید تیمش را نجات می‌داد و فشار سنگینی را روی شانه‌هایش احساس می‎کرد. اما حالا این سوال برای زیدان وجود دارد که در بازی‌های بزرگ چه کسی بازی کند؟ بیل یا آسنسیو؟ باید ببینیم در ادامه فصل هر دو چه می‎کنند. به هر حال آسنسیو در رئال می‎ماند. برنامه‌ای برای رفتن هم ندارد و اخباری که او را به آرسنال نسبت می‌‎دهند صحت ندارند.

درباره بیل هم همین طور است. شاید او بتواند دوباره به روزهای اوجش بازگردد. رقابت برای هر بازیکنی خوب است.

تغییر پست مسی

لیونل مسی بارسا را نجات داد. قابل پیش‎بینی هم بود. این تیم کیفیت لازم مخصوصا در کناره‌ها را ندارد و توانایی بازی‎سازی‌اش هم ویژه نیست. مسی به عنوان 9 کاذب بازی کرد و هر بار هم یکی از هم تیمی‌هایش درکنارش بازی کرده است.

ارنستو والورده چندین بار تغییر سیستم داد و هر بار از مسی در یک قسمت از زمین استفاده کرد. چون فعلا این تیم تنها چیزی که می‌خواهد بردن است. نیاز این تیم فعلا داشتن یک سبک نیست. بلکه زمانی که خریدها نهایی شوند و تیم بسته شود می‎توان درباره سبک صحبت کرد.

به هر حال شاهد تغییرات کوچکی بودیم. بارسلونا نسبت به گذشته کمتر بازی مستقیم در دستور کار دارد و بیشتر به خط میانی متکی شده است. در بازی مقابل آلاوس مسی نزدیک‌تر به محوطه جریمه بازی کرد و ۲ گل هم زد، توپ را به تیر هم زد و یک ضربه پنالتی هم از دست داد.

او هنوز قراردادش را هم به طور رسمی تمدید نکرده است. معتقد است الان زمان مناسبی نیست. اما توافق حاصل شده است. آمدن عثمانه دمبله به حل مشکلات بارسا کمک زیادی خواهد کرد. ستاره فرانسوی یک وینگر نیست، دریبل‌های خوبی هم نمی‎زند، در دورتموند بیشتر در مرکز زمین بازی می‎کند تا کناره‌ها.

البته می‎تواند دریبل هم بزند و در اروپا تنها مسی و نیمار از او بهتر بوده‌اند. او بازیکنی دوپا است، گلزن است و شخصیت خوبی دارد. خرید خوبی برای بارسا بود. درباره کوتینیو هم تاجایی که من می‎دانم لیورپول فروشنده نیست. اما بارسا پافشاری می‌کند و مطمئن است که موفق می‎شود.

افسانه کوکه

برای اولین بار در دوران بازیگری کوکه در یک بازی دو گل زد، آن هم در دیداری که اتلتیکومادرید لاس پالماس را 5 بر یک شکست داد. هر دو هم عالی بودند. او بازیکنی بود که بیشتر از همه دوید، مالکیت توپ خوبی داشت و غیر از دو گلی که خودش زد در دو گل دیگر اتلتیکو هم نقشی موثر داشت.

در حال تبدیل شدن به بازیکنی بالغ است و تا زمانی که 32 ساله شود قرارداد دارد. اگر این قرارداد را به پایان برساند یعنی 24 سال را در اتلتیکو گذرانده است و از این بابت رکورددار می‎شود. در واقع او در مسیر تبدیل شدن به اسطوره اتلتیکو است.

اما اتلتیکو نسبت به فصل گذشته تغییراتی داشت. این تیم با تیه توماس، کوکه، سائول، ویتو، کوریا و کاراسکو کار می‎کرد و میانگین سنی‌اش 2 سال از فصل گذشته کمتر شده بود. اما شاید کوریا و ویتو از این تیم بروند. احتمال رفتن ویتو هم بیشتر است.چون این تیم برای آمدن دیگو کاستا آماده می‎شود.

صحبتی درباره خیرونا و لگانس

در نهایت دو تیم دیگر که در بازی‎های این هفته لالیگا خیلی خوب کار کردند خیرونا و لگانس بودند. خیرونا اولین برد تاریخش در لالیگا را کسب کرد و توانست مالاگا را یک بر صفر شکست دهد. نسبت به فصل گذشته و تیمی که با آن به لالیگا صعود کردند تنها 4 بازیکن اضافه داشتند. همچنین هفته گذشته آن‌ها ششمین باشگاه فوتبال شدند که با منچسترسیتی شراکت خواهند داشت. سیتی 44.3 درصد از سهام این باشگاه را خرید که این درست هم اندازه سهام پره گواردیولا، برادر پپ گواردیولا است.

ایده این است که این تیم پلتفرمی برای بازیکنان سیتی باشد و البته در لیگ سطح برتر اسپانیا هم بدرخشد. چندین بازیکن از سیتی به طور قرضی در این تیم هستند، اما اولین بازیکن که در ترکیب قرار گرفته پابلو مافئو بوده است.

دیگر تیم خوب این هفته لگانس بود که اسپانیول را یک بر صفر شکست دادند، آن هم به لطف عملکردی بسیار دفاعی، اما موثر. این برد باعث شد آن‌ها در لالیگا، البته نه به تنهایی، اما در صدر باشند. هدف آن‌ها این فصل هم سقوط نکردن است و از 40 امتیازی که به عنوان هدف تعیین کردند، تا اینجا به 6 امتیاز رسیده‌اند. این یعنی شروعی ایده‎‏آل.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج