adexo3
۵۹۲۸۵۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

جدال مجازی، چالش دلاری

کارلوس کی‌روش همیشه به این شهرت داشته که اعتراض‌ها و مطالباتش هم‌مسیر با منافع تیم‌ملی است.

شهروند: کارلوس کی‌روش همیشه به این شهرت داشته که اعتراض‌ها و مطالباتش هم‌مسیر با منافع تیم‌ملی است. مربی سرشناس پرتغالی در سال‌های حضورش در ایران مشکلاتی را تجربه کرده که پیش از این در هیچ کجای دنیا ندیده بود. او همواره به دنبال به دست آوردن بهترین امکانات برای تیم‌ملی بوده و در این راه همواره جنگ‌های جدی را آغاز کرده است. حالا در پایان مسابقات مقدماتی جام‌جهانی، کی‌روش باز هم طوفانی به پا کرده و شاگردانش هم مطیع او رفتار می‌کنند.

آغاز اعتراض‌ها از کره

سرمربی پرتغالی توانست رکورد شکست‌ناپذیری و گل نخوردن تیمش در ١٠ بازی مقدماتی جام‌جهانی را ادامه دهد، اما همه اینها آن چیزی نیست که بتواند کی‌روش را راضی نگه دارد. محبوبیت فوق‌العاده‌ای که مرد پرتغالی بین بازیکنان تیم‌ملی دارد باعث شده همه ملی‌پوشان چشم به عکس‌العمل‌های او داشته باشند. بعد از تساوی با کره‌جنوبی همه ملی‌پوشان متنی مشترک را روی صفحات خود در اینستاگرام منتشر کردند. متنی که نشان از نارضایتی آنها از مسئولان فوتبال کشور داشت و قطعا با هماهنگی کی‌روش نوشته شده بود. در این متن پر از گِله، ملی‌پوشان از بسیج همگانی کره‌ای‌ها برای پیروزی مقابل ایران و در آن سوی میدان از تنهایی خودشان گفته بودند. بازیکنان تیم‌ملی با این جمله که «موفقیت هم یتیم است» از تنها بودن خود در راه صعود به جام‌جهانی خبر دادند.

خبری از پاداش صعود نبود

ظاهرا صعود به جام‌جهانی آن‌طور که اعضای تیم‌ملی انتظار داشتند، مورد توجه مسئولان قرار نگرفته است. درحالی‌که فدراسیون برای همه تساوی‌ها و پیروزی‌های تیم‌ملی در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی پاداش در نظر گرفته بود اما بعد از قطعی شدن صعود، پاداشی جداگانه که بازیکنان و کادرفنی انتظار داشتند، پرداخت نشده است. جالب این‌که رئیس فدراسیون هم حق را به اعضای تیم‌ملی داده و بابت پرداخت نشدن پاداش مربوط به صعود از آنها عذرخواهی کرده است. اگرچه فدراسیون در پرداخت پاداش پیروزی‌ها و تساوی‌ها وقت‌شناس بوده اما مهدی تاج حق را به بازیکنان داد تا بتواند با کی‌روش از در صلح وارد شود. بعد از هر پیروزی داخل خانه مبلغ ٣ هزار دلار به هر بازیکن و اعضای تیم‌ملی و ٦‌هزار دلار به شخص کی‌روش و بابت هر تساوی نیز نیمی از این مبلغ به ملی‌پوشان پرداخت شده است. درواقع پاداش‌های بازی به بازی تا قبل از بازی با کره پرداخت شده اما ظاهرا اعضای تیم‌ملی که بعد از صعود به جام‌جهانی به دیدار رئیس‌جمهوری رفتند، توقعی بیش از این دارند.

پرواز طولانی و جلسه سرپایی در دوبی

با این‌که تیم‌ملی در تمام سفرهای خود از پرواز چارتر استفاده کرده بود، اما در بازگشت از کره‌جنوبی اعضای تیم‌ملی با پروازی که نزدیک به ٢٠ساعت به طول انجامید، به تهران برگشتند. همین موضوع باعث شد در فرودگاه دوبی، افراد زیادی برای عکس گرفتن از بازیکنان تیم‌ملی که این روزها حسابی محبوب شده‌اند، هجوم بیاورند. اتفاقی که بعد از درخواست یک لیدر برای عکس انداختن با کی‌روش، باعث عصبانیت مرد پرتغالی شد. او با جمع‌کردن بازیکنان در گوشه‌ای از فرودگاه از آنها خواست هنگام رسیدن به ایران نه با خبرنگاران همکلام شوند و نه از طریق اینستاگرام با هواداران خود در ارتباط باشند. به همین دلیل با رسیدن هواپیمای تهران به فرودگاه همه ملی‌پوشان بی‌هیچ حرف و کلامی، درحالی‌که بشدت خسته بودند، فرودگاه را ترک کردند. نکته عجیب در ماجرای رسیدن ملی‌پوشان به تهران این بود که هیچ مسئولی برای استقبال از کاروان تیم‌ملی به فرودگاه نیامده بود. درحالی که کی‌روش و بازیکنانش بشدت از حمایت‌نشدن از سوی مسئولان ناراحت بودند، یکی از گزارشگران صداوسیما مدعی شد چون کسی برای تیم‌ملی ارزش قایل نشده و به استقبال نیامده، کی‌روش و ملی‌پوشان دلخور و ناراحت هستند.

تکلیف بازی‌های دوستانه چه شد؟

شاید فقط کارلوس کی‌روش بود که بعد از گذشت دقایقی کوتاه از قطعی شدن صعود ایران به جام‌جهانی به هماهنگی برنامه‌های تیم‌ملی برای حضور موفق در روسیه می‌اندیشید. او در تمام روزهای گذشته که در مرخصی به‌سر می‌برد هم درگیر برنامه‌های تیم‌ملی بود و حتی با مسئولان فدراسیون روسیه برای برگزاری بازی دوستانه وارد مذاکره شد. او بعد از تمجیدهایی که از شاگردان خود مقابل خبرنگاران کره‌ای داشت، مدعی شد بازیکنانش بدون امکانات خوب، توانایی مالی و داشتن حامی، کار بزرگی انجام داده‌اند. اعتراض کی‌روش به ناهماهنگی و ناتوانی فدراسیون در اجرای برنامه‌های مورد نظر او برای آماده‌سازی تیم ملی، درحالی مطرح شده که مهدی تاج و وزیر ورزش بارها از برنامه‌ای جامع برای آماده‌شدن تیم‌ملی خبر داده‌اند. در همین راستا قرار شد امروز هیأت‌رئیسه فدراسیون به‌صورت اضطراری تشکیل جلسه دهد و درباره پاداش ملی‌پوشان بابت صعود به جام‌جهانی خارج از دستور جلسه رسیدگی شود تا تیم‌ملی بدون دغدغه به مصاف سوریه برود.

آقازاده: دنبال حمایت ویژه از تیم‌ملی هستیم

سیدعلی آقازاده، معاون مالی و پشتیبانی وزارت ورزش درباره گلایه ملی‌پوشان و کی‌روش از کمبودها به «شهروند» می‌گوید: «ما با دولت رایزنی‌های زیادی داشته‌ایم تا پاداشی شایسته و درخور زحمات تیم‌ملی فوتبال پرداخت کنیم. وزیر ورزش برای حمایت شایسته از تیم‌ملی بارها برای گرفتن بودجه‌ای جدا از بودجه اصلی فدراسیون با دولت وارد مذاکره شده است. هنوز پرداخت این بودجه مخصوص تیم‌ملی قطعی نشده اما وزارتخانه همچنان پیگیر است تا به دلیل حساسیت و اهمیت حضور تیم‌ملی در جام‌جهانی از هیچ تلاشی برای رفع نیازهای این تیم دریغ نکند.»

هشدار جدی کی‌روش

این‌بار کارلوس کی‌روش از همیشه جدی‌تر و مصمم‌تر است تا با گرفتن بودجه‌ای مناسب از فدراسیون برنامه‌ای مفید برای آماده‌سازی تیم‌ملی تدارک ببیند. او نمی‌خواهد مثل جام‌جهانی ٢٠١٤ به بازی‌های دوستانه بی‌کیفیت اکتفا کند. به همین دلیل دیروز هم بیانیه‌ای تند روی صفحه شخصی خود نوشت تا تاج و سایر مسئولان را متوجه شرایط تیم‌ملی کند. او در بخشی از بیانیه آورده است: «غیر از رکورد ۱۲ کلین‌شیت، متاسفانه رکورد جهانی دیگری داریم! هیچ تیم‌ملی دیگری در دنیا این‌گونه مورد بی‌مهری قرار نگرفته است. دیگر جایی برای عذر و بهانه باقی نمانده است. ریاست فدراسیون نشان دهد آیا می‌تواند به قول‌هایش عمل کند؟» با این وضع بعد از بازی باز هم احتمالا چالش بین کی‌روش و مسئولان ادامه‌دار خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج