۵۹۷۵۹۱
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

جنجال سوري

نايب رييس فدراسيون فوتبال سوريه خبر شكايت از ايران را تكذيب كرد

روزنامه قانون: «سوريه با ايران به هم زد» اين يكي از جنجالي‌ترين خبرهايي بود كه يك روزنامه ورزشي به آن اشاره كرده بود. اين روزنامه در توضيح تيتر خود نوشته بود كه فدراسيون فوتبال سوريه به دليل قوانين حجاب در ورزشگاه‌هاي ايران تصميم گرفته است ديدار سوريه و استراليا در مرحله پلي‌آف رقابت‌هاي مقدماتي جام‌جهاني را در ورزشگاه ديگري برگزار كند. عمان يكي از كشورهايي است كه اين روزها هر كشوري به عنوان ميزبان سوم (ثالث) به آن پناه مي‌برد. سوريه نيز تصميم گرفته اين ديدار را در عمان ميزباني كند. پس از انتشار اين گزارش، واكنش‌هاي تند و احساسي هواداران سبب شد تا هر مقام مسئولي در فدراسيون سعي در ارائه توضيحات درباره اين ماجرا داشته باشد. برخي گزارش را از بيخ و بن تكذيب كردند و گفتند كه سوريه از ابتدا نيز تصميم نداشت كه ايران را به‌عنوان ميزبان معرفي كند. اشاره آن‌ها به ميزباني مالزي در رقابت‌هاي مقدماتي جام‌جهاني بود اما موافقان اين گزارش عنوان كرده‌اند كه سوريه به دليل همگروهي با ايران تصميم به اين كار گرفت. باتلاق مالزي و تيزهوشي عمر سوما نيز آن‌ها را به هدف‌شان رساند و موفق شدند دو امتياز از ديدار رفت و برگشت مقابل ايران كسب كنند. نكته جالب اينجاست كه سوريه در ديدارهاي مقدماتي جام‌ملت‌هاي آسيا در سال ۲۰۱۴ نيز ايران را به عنوان ميزبان معرفي كرده بود و در ورزشگاه دستگردي تهران از حريفانش پذيرايي كرد اما اين بار، انتشار تصاوير بانوان سوري بدون حجاب و اعتراض بانوان ايراني به عدم مجوز حضورشان در ورزشگاه آزادي، سبب شده تا فدراسيون فوتبال سوريه تصميم بگيرد در كشور ديگري از استراليا ميزباني كند.

موگريني نيز محجبه بود

حمیرا اسدی، ريیس دپارتمان بین الملل فدراسیون فوتبال در اين‌باره گفته است:« از شنیدن این خبر تعجب کردم. درست است در سال‌های گذشته ایران، میزبانی از تیم‌های ملی سوریه را در رقابت‌های رسمی رده‌های سنی پایه و بزرگسالان بر عهده می‌گرفت اما در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی روسیه، فدراسیون فوتبال سوریه، ایران را به عنوان میزبان معرفی نکرده بود و حتی مقابل ایران در مالزی میزبان بود. فدراسیون فوتبال ایران، میزبانی عراق و افغانستان را برعهده داشت و از اول نيز قرار نبود که سوریه در تهران میزبان بازی پلی آف مقابل استرالیا باشد». اسدی ادامه داد: «درباره بحث حجاب نيز تعجب می‌کنم. قوانین داخلی کشور ما باید اجرا شود و دیگر بالاتر از خانم موگرینی که نداریم. ایشان به تهران آمد و با حجاب در اماکن مختلف مربوط به جلسات حاضر شد. تماشاگران زن سوری در تهران مرتکب بی‌قانونی شدند و قانون ایران را درباره حجاب زیرپا گذاشتند. ضمن اینکه من فکر نمی‌کنم که فدراسیون فوتبال سوریه به دنبال چنین کاری باشد. در این چند روز نيز،شکایت و نامه‌ای از فدراسیون فوتبال سوریه ندیده‌ایم و این خبر کذب و نادرست است. درباره میزبان بازی پلی‌آف سوریه مقابل استرالیا نيز، کنفدراسیون فوتبال آسیا به موقع خبررسانی خواهد کرد».

غيرمنطبق بر واقعيت

اظهارات ميترا اسدي در كنار ادعاهاي ضد و نقيض رسانه‌هاي سوري، سبب شده تا هواداران فوتبال كشورمان درباره اين اتفاق كنجكاو شوند. توهين هواداران و ملي‌پوشان سوري به بازيكنان و هواداران ايراني اين حساسيت‌ها را بيشتر كرده است؛به‌گونه‌اي كه سخنگوي وزارت امور خارجه نيز روز گذشته، تصميم گرفت توضيحات بيشتري درباره اتفاقات رخ داده درباره ميزبان ديدار ايران و سوريه عنوان كند. بهرام قاسمي در اين باره گفت: «خیلی موافق ارتباط یک موضوع ورزشی با سیاست‌های ایران در سوریه نیستم و آنچه که مطرح شده تا حدی اشتباه بیان شده و از چنین شکایتی درباره حجاب آگاهی ندارم».

وی افزود:«آنچه دولت و فدراسیون سوریه دنبال می‌کند، بحثی است برای برخی امتیازات ورزشی دیگری که می‌تواند داشته باشد. این بحث تا جایی که من اطلاع دارم با واقعیت منطبق نیست». نكته جالب اين بود كه روز گذشته يكي از پايگاه‌هاي خبري عربي در گفت‌وگويي كه با فادي دباس، نايب رييس فدراسيون فوتبال سوريه داشت، عنوان كرد كه «سوريه هيچ شكايتي عليه ايران انجام نداده است، او از ميزباني خوب ايراني‌ها نيز تشكر كرد». خبري كه در سايت رسمي فدراسيون سوريه بازتابي نداشت.

عمان؛ گزينه اصلي

تیم ملی فوتبال سوریه بعد از سوم شدن در گروه خود باید در پلی آف انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به مصاف استرالیا برود. با توجه به اینکه فیفا برگزاری بازی در سوریه را ممنوع کرده، آن‌ها سخت به دنبال انتخاب کشوری برای میزبانی از بازی برابر استرالیا هستند. فدراسیون فوتبال مصر اعلام کرد که از میزبانی بازی سوریه برابر استرالیا استقبال می‌کند اما فیفا برگزاری بازی در این کشور آفریقایی را رد خواهد کرد؛ چرا که در قوانین فیفا آمده که باید کشوری به عنوان میزبان انتخاب شود که در همان قاره وجود داشته باشد و چون مصر متعلق به قاره آفریقاست و سوریه در قاره آسیا وجود دارد، امکان میزبانی مصر منتفی شد. با توجه به جنجالی که بازیکنان سوری بعد از تساوی برابر ایران داشتند، بسیار بعید است که ایران به‌عنوان میزبان سوریه معرفی شود و باید دید که آن‌ها در نهایت چه کشوری را به عنوان میزبان انتخاب می کنند. از قطر، اردن و عمان به عنوان سه گزينه اصلي براي ميزباني ديدار سوريه و استراليا ياد مي‌شود اما براساس شنيده‌ها، مسئولان فدراسيون سوريه با ميزباني عمان بيشتر موافقند. نكته جالب اينكه عمان اين روزها به پناهگاهي براي ميزباني بسياري تيم‌ها شده است. تيم‌هاي ايراني به دليل كارشكني عربستاني‌ها و ادعاي عدم امنيت در ورزشگاه آزادي، سراغ اين كشور رفته‌اند و پرسپوليس در ديدار رفت مقابل الاهلي و ديدار مرحله گروهي در مقابل الهلال، عمان را به‌عنوان ميزبان معرفي كرد و حال فدراسيون سوريه تصميم گرفته است در اين كشور مقابل استراليا قرار بگيرد. به هر ترتيب حضور در كشوري عربي، شرايط بهتري را براي ملي‌پوشان سوريه‌اي رقم خواهد زد.۱۳ و ۱۸ مهر، ديدار رفت و برگشت سوريه در مقابل استراليا برگزار خواهد شد و همه نگاه‌ها به اين ديدار است. سوري‌ها اين بار کار دشواري پیش رو دارند. شاگردان ایمن حکیم باید در فاصله پنج روز برابر قهرمان جام‌ملت های آسیا قرار بگیرند و کار بسیار سختی برای ادامه شگفتی‌سازی خود دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو همه کشورها بانوان حق دارن آزادانه به استادیوم برن فقط کشور ما ممنوعه تو این مورد حتی از افغانستان هم عقب تریم و به ما می خندن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج