۵۹۸۸۰۹
۱۱ نظر
۵۰۰۱
۱۱ نظر
۵۰۰۱
پ

برانکو با پرسپولیس چه کرد؟

اگر با نزدیکان برانکو ایوانکوویچ درباره طرز تفکر این مربی صحبت کنید، همه آنها به یک موضوع مهم اشاره می‌کنند.

شهروند: اگر با نزدیکان برانکو ایوانکوویچ درباره طرز تفکر این مربی صحبت کنید، همه آنها به یک موضوع مهم اشاره می‌کنند. این‌که برانکو همواره به شاگردان خود تأکید می‌‌کند: «برای بزرگ‌ و بهترشدن هیچ‌وقت نباید از خودتان چهره یک انسان شکست‌‌خورده را نشان بدهید! حتی در بدترین شرایط و سخت‌ترین روزها. باید تلاش کنید و تلاش و تلاش. شما وقتی خوب تلاش و تمرین کنید، آینده روشن خواهد بود و‌ به‌عنوان یک برنده مقابل حریفان قرار می‌گیرید و ترس را در دل آنها خواهید انداخت و این به برنده‌شدن شما کمک می‌‌کند». حالا اگر به روزهای پر از شادی و غرور پرسپولیسی‌ها نگاه می‌کنید، در نظر داشته باشید که همه چیز از همان هفته‌های اول لیگ پانزدهم شروع شد!

فلسفه بزرگ برانکو

پرسپولیس در هفته‌های اول خوب فوتبال بازی می‌کرد اما بد نتیجه می‌‌گرفت. برانکو به لبه پرتگاه رسیده بود و اعضای هیأت‌مدیره به دنبال برکناری‌اش بودند، اما در کنفرانس‌های خبری با قدرت و آرامش منحصربه‌فرد خودش حاضر می‌شد و تأکید می‌کرد که این تیم بلند خواهد شد و نتیجه خواهد گرفت. برانکو در آن روزهای بد، وقتی تیم می‌باخت هم، شکست را نمی‌پذیرفت! از خود چهره یک بازنده را به فوتبال ایران نشان نداد! این روحیه اما به شاگردانش و درون تیم هم تزریق شد. پرسپولیس بلند شد و به امروز رسید. امروزی که همه می‌گویند، تیم برانکو یکی از بهترین تیم‌های تاریخ فوتبال ایران است.

همه چیز از آن‌جا شروع شد...

پرسپولیس دو فصل قبل با بدشانسی در سالی که فوتبالی فوق‌العاده زیبا بازی می‌کرد، در هفته آخر با تفاضل گل قهرمانی را به استقلال خوزستان واگذار کرد. در آن فصل دو اتفاق مهم رخ داد. اول این‌که چندین هفته مانده به پایان لیگ مدیران باشگاه قرارداد برانکو ایوانکوویچ را برای ٣‌سال تمدید کردند تا ثبات فنی در پرسپولیس تضمین شود. تیم به عملکرد خوب خود ادامه داد و یک دربی تاریخی را هم با نتیجه ٤ بر ٢ برنده شد. در هفته آخر هم سرخپوشان مقابل راه‌آهن برنده شدند اما قهرمانی از دست رفته بود! با این وجود ١٠٠‌هزار نفر پرسپولیسی حاضر در ورزشگاه ایستاده تیم برانکو را برای دقایقی طولانی تشویق کردند! این‌جا نقطه آغاز راه بزرگ برانکو با پرسپولیس بود. این تیم با مدیریت فنی استثنایی برانکو و همت مدیران باشگاه بهترین عملکرد را در فصل نقل و انتقالات داشت و یک تیم خوب را روانه لیگ برتر شانزدهم کرد. نکته قابل توجه این‌جاست که از همان اول هم این تیم چهره یک قهرمان را به همه نشان داد و در آخر هم با اقتدار تمام به این موفقیت رسید. حاشیه‌‌ای مختلف و جدایی ستاره‌هایی چون رضاییان،‌ عالیشاه،‌ انصاری،‌ نوراللهی و... هم تأثیری در کار تیم برانکو نداشت و آنها حتی در آسیا هم با قدرت توانستند در سخت‌ترین گروه عملکرد خوبی مقابل حریفان خود داشته باشند و به مراحل بالاتر صعود کنند.

فصل جدید و باز هم ارایه چهره یک قهرمان

پرسپولیس برای لیگ برتر هفدهم و حضور پرقدرت در مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا بدون سروصدا بهترین بازیکنان ممکن را در بازار نقل و انتقالات با رهبری برانکو و تلاش باشگاه جذب کرد. نکته قابل توجه این‌جا بود که اسکلت اصلی تیم موفق فصل قبل هم حفظ شد. حالا نیمکت پرسپولیس هم با قدرت بازیکنان اصلی برابری می‌کند و دست برانکو برای هر کاری باز باز است. پرسپولیس بالغ‌تر و قدرتمند‌تر شده و باز هم با چهره یک قهرمان وارد مسابقات شده است. حریفان خود را یکی پس از دیگری از پیش‌رو برمی‌دارد و باز هم شانس اول قهرمانی در لیگ برتر است. در آسیا هم این تیم به جمع ٤ تیم برتر راه پیدا کرده و شانس بسیار زیادی برای صعود به فینال دارد.

تحول بزرگ و باورنکردنی

مهدی طارمی،‌ محسن مسلمان،‌ محمد انصاری،‌ علی علیپور،‌ صادق محرمی،‌ فرشاد احمدزاده و‌ کمال‌ کامیابی‌نیا. به این اسامی دقت کنید! همه آنها ستاره‌های آماده پرسپولیس در چند فصل اخیر بوده‌اند که بهترین دوران فوتبالی خود را سپری می‌کنند. نکته قابل تأمل اینجاست که برانکو فوتبال آنها را متحول کرد. فقط کافی است عملکرد و شرایط این بازیکنان را در زمان قبل از برانکو با امروز مقایسه کنید! این تحول عظیم در سیستم فنی و روحی و روانی بازیکنان کوچکترین کاری است که برانکو در پرسپولیس انجام داده است. بلوغ تاکتیکی و مسائل فنی و مدیریت تیمی پر از ستاره به خوبی نشان می‌دهد که این مربی کروات چه کار بزرگی را انجام داده است. به هرصورت فقط کسی مثل برانکو ایوانکوویچ است که می‌تواند از بین طارمی و منشا، علی علیپور را فیکس کند تا اینچنین درخشان بازی کند. فقط کسی مثل برانکو است که می‌‌تواند به انتقادهای شدید و طعنه‌های دیگران اهمیت ندهد و محسن ربیع‌خواه را در چند پست در تیمش بازی بدهد و در بازی برابر الاهلی او را بهترین بازیکن زمین کند. این فقط برانکو است که به مدافع خود دستور می‌دهد در خط حمله حضور پیدا کند و پنالتی بگیرد! برانکو به همین اندازه که می‌بینید، شگفت‌انگیز است و برای معجزه‌های او مثال‌های دیگری هم می‌تواند نوشت. منتهی خروجی تمام این اتفاقات همین پرسپولیسی است که در فوتبال ایران و آسیا همه را وادار به احترام‌گذاشتن به خودش کرده است!

پرسپولیس راه خودش را پیدا کرده است

پرسپولیس قهرمان، الهلال را می‌برد؟ قهرمان آسیا می‌شود؟ پاسخ این سوال‌ها دیگر اهمیت زیادی ندارد. مهم این است که پرسپولیس برانکو راه خودش را پیدا کرده و درست قدم بر‌می‌دارد. به همین دلیل ارتش میلیونی هواداران در این راه پشت بازیکنان و مربیان و مدیران باشگاه صفی حمایتی عظیم کشیده‌اند و قدم به قدم با تیم حرکت می‌کنند. این پرسپولیس معجزه است و شگفت‌انگیز! برای مردم‌اش می‌جنگد و با وجود تمام مشکلات ریز و درشت از دل هر جنگ غنیمت‌های ارزشمند همچون غرور و افتخار به هواداران و فوتبال ایران هدیه می‌دهد. این پرسپولیس راه خود را ادامه می‌دهد و هیچ‌وقت تنها نخواهد بود. افتخار می‌آفریند تا هوادارانش هر روز داستان‌هایی جذاب برای تعریف‌کردن از تیم محبوب خود داشته باشند و کارگردان تمام این روزهای خوب هم همان مردی است که به همه پرسپولیسی‌ها یاد داد هیچ‌وقت یک بازنده نباشند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برانکو عزیز قربونت برم تا آخر عمر مدیون توایم

    • ESTEGHLAL

      خاک بر سر ما با این مربیمون دیگ طاقت تحقیر ندارم ....

      پاسخ ها

      • MGZ

        داداش تقصیر خودتونه وقتی استقلال چندتا بازی برد فصل پیش همه گفتن چقد خوبه درصورتیکه تو لیگ بغیر از پرسپولیس هیچ تیمی بازیکنایی مثل استقلال نداره نایب قهرمانی باید عادی باشه

    • بدون نام

      عالی بود انصافا به نویسنده باید نمره 20 داد همانطوریکه باید به پرسپولیس و برانکو باید نمره 20 داد

    • بدون نام

      دمت گرم من پرسپولیسیم بانکو خوبه ولی کیروش خیلی دوست دارم

    • taji 6 atisheh

      مربی اونا کجا و مربی پیتزاپز ما کجا.برانکو از چوب بازیکن ساخته مثل انصاری-مسلمان-علیپور-محرمی ...

    • مرتضی

      بفرمایید با فوتبال این مملکت چه کرد ؟؟!!
      واقعا بی ادعا ولی با دیسیپلین داره کارشو به درستی پیش میبره الکی بهش نمیگن پرفسور!!!!

    • hamid

      برانکو یعنی عشق .واقعا پروفسوری برازندته.کسی که با تدبیر و برنامه داره جلو میره و موفقیت می آفرینه.واقعا دم همتون گرم مخصوصا برانکو و دکتر طاهری عزیز که آرامشو به پرسپولیس اورد

    • ضرغام

      دمت گرم پرفسور

    • avatar

      عالی بود

    • بدون نام

      اولا که مدرک فوق العاده بالایی داره که نشان دهنده علم فوتبالیشه دوما کاملا از حاشیه دوری میکنه که این باعث اتحاد و نظم در تیم میشه اینه تفاوت برانکو وگر نه بقیه مربیان هم تلاش میکنن علم مربیگری مهمترین فاکتوره که متاسفانه ماها اهمیتی بهش نمیدیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج