۶۰۲۸۳۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

الكلاسيكو در نقش جهان، جنگ بقا در مشهد

هفته هفتم رقابت‌هاي ليگ‌برتر فوتبال، از شب گذشته با ديدار استقلال مقابل ذوب‌آهن اصفهان آغاز شد. امروز و فردا نيز ساير ديدارهاي اين هفته برگزار مي‌شود كه در حساس‌ترين آن‌ها، پرسپوليس بايد در نقش‌جهان در مقابل سپاهان قرار بگيرد.

روزنامه قانون: هفته هفتم رقابت‌هاي ليگ‌برتر فوتبال، از شب گذشته با ديدار استقلال مقابل ذوب‌آهن اصفهان آغاز شد. امروز و فردا نيز ساير ديدارهاي اين هفته برگزار مي‌شود كه در حساس‌ترين آن‌ها، پرسپوليس بايد در نقش‌جهان در مقابل سپاهان قرار بگيرد و پارس‌جنوبي‌جم نيز كه مقتدرانه در صدر جدول رده‌بندي ايستاده است بايد به مصاف سايپا برود. در ادامه مروري داريم بر بازي‌هاي اين هفته ليگ‌برتر فوتبال.

سياه‌جامگان - گسترش فولاد

سياه‌جامگان با هفت امتياز در رتبه هشتم جدول رده‌بندي قرار دارد. اين تيم در چهار هفته گذشته، هرگز موفق به پيروزي در برابر رقبا نشده و سه تساوي و يك شكست در چهار ديدار اخير خود كسب كرده است. اين تيم جز در هفته دوم كه موفق شد سپيدرود رشت را با نتيجه دو بر يك شكست بدهد، در مقابل هيچ تيمي پيروز نشده و گسترش فولاد بحران زده مي‌تواند گزينه مناسبي براي كسب دومين پيروزي فصل به شمار رود. شاگردان لوكا بوناچيچ در سه ديدار اخير خود، يك تساوي و سه شكست كسب كرده‌اند تا با كسب چهار امتياز در رتبه شانزدهم جدول باشند. رضا خالقي‌فر با دو گل، بهترين گلزن گسترشي‌هاست و كيوان امرايي و پيام ملكيان نيز با دو گل، بهترين گلزن سياه‌جامگان است. شكست تيم تبريزي در اين ديدار،مي‌تواند حكم اخراج بوناچيچ را امضا كند هرچند كه پيروزي در اين ديدار مي‌تواند منجر به صعود چند پله‌اي اين تيم در جدول شود.

استقلال خوزستان - سپيدرود رشت

هفته گذشته استقلال خوزستان در يك ديدار عجيب و پرگل، با ۶ گل از ذوب‌آهن شكست خورد تا سنگين‌ترين شكست تاريخش را تجربه كند. اين تيم در حال حاضر با پنج امتياز در رتبه چهاردهم جدول قرار دارد و بعيد نيست در صورت شكست مقابل سپيدرود، شرايط بحراني‌تري را تجربه كنند. شاگردان علي نظرمحمدي نيز اوضاع خوبي ندارند، اين تيم با هفت امتياز در رتبه دهم است. دو پيروزي در سه ديدار اخير تا حدود زيادي شرايط را براي تيم رشتي بهتر كرده اما استعفاهاي گاه و بي‌گاه علي نظر‌محمدي، ممكن است استرس را به بازيكنان اين تيم منتقل كند. اين نخستين تقابل دو تيم در تاريخ ليگ‌برتر است و هر دو تيم تلاش مي‌كنند با كسب پيروزي، جايگاه خود را در جدول رده‌بندي بهبود ببخشند.

سپاهان - پرسپوليس

آخرين‌باري كه ورزشگاه نقش جهان ميزبان پرسپوليسي‌ها بود، اين تيم نتوانست سپاهان را شكست بدهد. ديدار برگشت فينال جام حذفي و درخشش محمود كريمي، سبب شد سرخ‌پوشان كه تا دقايق پاياني از حريف خود پيش بودند در نهايت بازي را با نتيجه چهار بر يك واگذار كنند. حال ۱۱ سال از آن بازي جنجالي مي‌گذرد و نقش‌جهان دوباره ميزبان پرسپوليس است. اما اين‌بار سرخ‌پوشان سرشار از انگيزه هستند تا شكست مقابل پيكان را جبران كنند. برخلاف برانکو ایوانکوویچ، شرایط زلاتکو کرانچار اصلا مطلوب نیست. سپاهان شروع ضعیفی در لیگ داشته است. این تیم از۶ بازی خود، ۶ امتیاز گرفته و تیم سیزدهم جدول است. سپاهان در دو بازی اخیرش در لیگ و جام حذفی شکست خورد و حتی خبر اولتیماتوم به کرانچارنيز منتشر شد. از ديدار سپاهان و پرسپوليس به عنوان الكلاسيكوي ايران نام برده مي‌شود. اين‌بار بازي كمي حساس‌تر از ديدارهاي قبلي است.

تراكتورسازي - پديده

پيش از شروع فصل، كمتر هواداري فكر مي‌كرد كه پديده بتواند در پايان هفته ششم در رتبه سوم جدول رده‌بندي قرار بگيرد. اما درخشش شاگردان رضا‌مهاجري ادامه داشته و آن‌ها موفق شده‌اند با شكست استقلال در هفته پنجم، روند پيروزي‌هاي خود را در هفته ششم حفظ و شاگردان علي دايي را با سه گل بدرقه كنند. پديده اين‌بار مهمان تراكتورسازي تبريز است. تيمي كه هفته قبل در برابر تيم ديگر مشهد، يعني سياه‌جامگان به تساوي دست پيدا كرده و اين‌بار تلاش مي‌كند با كسب پيروزي به رتبه‌اي بالاتر از نهمي فكر كند؛ اتفاقي كه به نظر نمي‌رسد چندان ساده باشد.

پيكان - نفت تهران

پيكان نخستين تيمي است كه در فصل جاري موفق شده پرسپوليس را شكست بدهد. اين تيم با انگيزه فراوان در برابر شاگردان برانكو به ميدان رفت و با تك گل مرتضي آقاخان، آن‌ها را مغلوب كرد. پيكان اكنون سرشار از انگيزه است تا بتواند در برابر نفت تهران نيز به پيروزي دست پيدا كند. اما نفت شرايط جالبي دارد، علي كريمي سرمربي اين تيم روزهاي عجيبي را تجربه كرده و پس از درگيري‌هاي شديد با حميد درخشان، تلاش مي‌كند با تمركز روي تيمش، انتقام پرسپوليس را بگيرد. جايگاه نفت تهران در جدول رده‌بندي، چندان مورد اعتماد نيست و در صورت پيروزي تيم‌هاي پايين جدولي ممكن است تغيير كند. اما علي‌كريمي جادوگر است و همواره نشان داده كه كارهاي خارق‌العاده‌اي مي‌كند. او اين‌بار كار دشواري در برابر مجيد جلالي دارد.

سايپا - پارس جنوبي جم

شاگردان مهدي تارتار، بدون شك پديده ليگ برتر هستند. تيمي كه موفق شده بالاتر از پرسپوليس در صدر جدول رده‌بندي بايستد، هفته گذشته نيز در كمال ناباوري با دو گل استقلال را مغلوب كرد. اين تيم اين‌بار بايد در مقابل شاگردان علي دايي قرار بگيرد. سايپا پس از پيروزي در مقابل استقلال در هفته چهارم، دو گل از تراكتورسازي خورد و به اين تيم باخت، در هفته ششم نيز با سه گل مغلوب پديده شد. خط حمله سايپا در دو ديدار اخير هيچ گلي را به ثمر نرسانده و اين‌بار به دنبال گشودن دروازه صدرنشين ليگ خواهد بود. اتفاقي كه با توجه به آمادگي محسن فروزان، به سادگي حاصل نخواهد شد.

صنعت نفت آبادان - فولاد

مصاف جنوبي‌ها همواره جذاب است. ديدارهاي اين تيم‌ها در بيشتر موارد همراه با خلاقيت‌هاي فردي فراوان و پر از گل است. شاگردان فراز كمالوند، هفته گذشته دو بر صفر به سپيدرود رشت باختند و در هفته پنجم نيز در برابر ذوب‌آهن به تساوي دست پيدا كردند. شكست از پارس جنوبي و پيروزي در برابر پديده ديگر نتايج نفتي‌ها در هفته‌هاي اخير است. فولاد نيز با ۱۰ امتياز در حال حاضر در رتبه چهارم جدول رده‌بندي قرار گرفته است. اين تيم هفته قبل موفق شد سپاهان را با دو گل شكست بدهد و هفته پنجم نيز به پيكان تهران باخت. فولاد مي‌تواند با پيروزي در برابر شاگردان فراز كمالوند، ۱۳ امتيازي شده و از كورس قهرماني جانماند. هرچند كه سيروس پورموسوي، سرمربي فولاد پيش از اين ديدار درباره، احتمال تحت تاثير قرار گرفتن داور از بيانيه صنعت نفت گفته بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج