adexo3
۶۰۶۹۹۸
۱۹ نظر
۵۰۰۵
۱۹ نظر
۵۰۰۵
پ

آیا سامان قدوس خائن است؟

سامان قدوس در دوراهی پیچیده‌ای قرار گرفته است.

خبرآنلاین: سامان قدوس در دوراهی پیچیده‌ای قرار گرفته است.

سامان قدوس که هنوز خیلی از ما نسبت به او حس خاصی پیدا نکرده ایم در شرایطی قرار گرفته که شاید یک سویش آینده زندگی اش می شود و یک سویش شکستن دل آدمهایی که خیلی کوتاه مدت به او دل بستند و قولش برای علاقه به سرزمین مادری را باور کردند.

ستاره جدید ایرانی الاصل فوتبال اروپا که مسیر رشد را خیلی سریع دارد طی می کند ، غیر از دو مرحله اردویی که برای ایران حضور داشته ، خیلی برای ما ایرانی ها بازتابی نداشته است اما به نظر می رسد آن همه تلاش کارلوس کی‌روش برای رساندن این بازیکن برای یکی از دو بازی با کره یا سوریه و به میدان فرستادنش بی ددلیل نبوده است. او دوباره الماس را شناخته بوده و می دانسته این الماس نتراشیده اگر در لیگ اروپا بازی کند ، نگه داشتنش چقدر دشوار می شود.

سوئدی ها که سامان آنجا به دنیا آمده و بزرگ شده تا حالا او را نمی دیدند اما این همه توجه ناگهانی سبب شده تا یادش بیفتند. نرسیدن سامان به یکی از آن دو بازی سبب شده تا باز بتوانند وسوسه اش کنند. او حالا دوباره شانس دعوت به تیم ملی سوئد را دارد. چیزی که هیچ یک از بچه های تیم ملی که از اروپا به ایران آمدند تا قبل از سامان نداشتند. اشکان دژاگه که حالا کاپیتان تیم ملی ایران است تا زیر ۲۳ ساله ها برای تیم شان بازی کرد و وقتی دیگر هیچ امیدی برای بازی در آلمان نداشت به ایران آمد. گوچی ستاره محبوب ایرانیان که تیم مان را دور قبل به جام جهانی برد هم دقیقا همین ویژگی را داشت. قبل از او هم فریدون زندی و بچه های دیگری که به ایران آمدند همین ویژگی را داشتند.

مورد سامان اما حالا کمی تفاوت دارد. او فکر می کرد جایی در انتخاب سرمربی سوئد ندارد پس به دعوت ایران بله گفت. آمده تمرین کرده و از عشقش به سرزمین پدری گفته. همه حالا برای شان او یک قهرمان ملی شده است. قبل از او آریا جسور هاسه گاوا از ژاپن به تیم ملی ایران دعوت شد اما چون باید برای بازی در ایران از تابعیت ژاپنی اش دست می کشید و دیگر حق زندگی و بازی در سرزمین مادری اش را نداشت به کی روش گفت نه. ۶ سال قبل هم در همین لیگ سوئد کارلوس بازیکنی ایرانی پیدا کرد به نام بهرنگ صفری. دفاع وسطی که اگر به ایران می آمد قطعا خیلی به کارمان می آمد. او اما گفت نمی خواهد بازی در تیمی که کاپیتانش زلاتان است را ول کند و بیاید به ایران تا در تیم سرزمین پدری اش بازی کند. چند وقتی هم در تیم ملی سوئد بازی کرد و بعد از دایره بیرون افتاد.

حالا سامان در این شرایط انتخاب است. انتخاب ایران برای مربیگری شاید برای او که در غرب و در اروپا زندگی می کند ، نوعی جبر جغرافیایی را هم به همراه داشته باشد. از یاد نبریم حتی افشین قطبی وقتی خارج از ایران تیم می گیرد ، خودش را یک مربی آمریکایی معرفی می کند و در ژاپن در سایت باشگاه شیمیزو سرمربی تیم شان افشین قطبی را با ملیت آمریکاییاش استخدام کرده بودند.

تلختر اینکه وقتی حدود دو سال قبل تیم ملی ایران می خواست وارد خاک گوام شود چند ملی پوش مان که در اروپا زندگی می کنند با پاسپورت های اروپایی و آمریکایی و با تابعیت دوم شان رفتند و حتی سرپرست تیم که تعداد بازی های ملی اش خیلی بالا بود هم حاضر نشد برود و ویزا بگیرد و به عنوان یک تبعه آمریکا وارد خاک گوام شد تا روی نیمکت تیم ملی ایران بنشیند!

در این شرایط است که سامان باید دست به انتخاب بزند. در یک سو ملتی قرار دارند که وقتی او شانس بازی در جام جهانی نداشت به سویش آغوش باز کردند و در سوی دیگر شانس بازی در یکی از ۲۰ تیم برتر دنیا که هم در جام ملتهای اروپا بازی می کند ، هم در جام جهانی و هم بازی هایش بازی های ملی با برترین های دنیاست. انتخاب سختی است که او قرار شده تا امشب برایش تصمیم بگیرد. به راستی اگر پاسخش به ایران منفی شود ، ما باید درباره سامان چه بگوییم ؟ آیا او یک خائن است؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لطفاخجالت بکش اقای نویسنده باسرتیترت خائن اونهایی هستندکه اموال وثروت کشوررامیبرند درکشوربیگانه بایمال میکنندواقعاخجالت بکش باسرتیتر .اگه من جای ایشون بودم سوئدراانتخاب میکردم چون واقعاایشون الان همه چیش اونجاست چراماشرایط ایشون رادرنظرنمیگیریم میدونیداگه بیادبرای ایران بازی کنه ازهمه لحاظ چقدرتحت فشارش قرارمیدن وفوتبالشو نابودمیکنند لطفایه کم اگاهانه به قضیه نگاه کنید

    • بدون نام

      مهم نیست ایشون حق انتخاب داره.....ولی ما بازیکنان بهتری هم داریم مثلا کاوه رضایی تا همین الآن یکی از بهترینهای لیگ بلژیک هست. ...کریم انصاری فرد....گوچی. ... سردار. ...مهدی طارمی. ...و خیلی های دیگه

    • بدون نام

      سامان اگه بیاد واسه ایران بازی کنه که خیانتش بیشتره.ایشون تو سوئدبه دنیا اومده،رشد کرده،وحالا باید واسه اونجا بازی کنه.البته اگه بیاد که خیلی خوب میشه.

    • بدون نام

      نه خائن نیست انتخاب هرکدوم دلایل عقلانی و احساسی خودشو داره
      سامان قدوس پیشرفتشو مدیون کشور سوئد هست تو اون محیط بزرگ شده کاری که سرزمین مادری به هر دلیلی نتونست براش بکنه
      اگر ایرانو انتخاب کرد باید از پدرش تشکر کرد با اینکه از ایران رفت مهر به وطنشو از یاد نبرد و به فرزندش هم منتقل کرد

    • مداد

      نه به هیچ عنوان خائن نیست خیانت کار اون بچه شهرستانی بی تعصب که پول باشگاهو گذاشت تو جیبش که ما 5 میلیارد جریمه بشیم

    • حمید

      چه عجب بعد از مدت ها یک قلم نویس منصف و غیر حاکمیتی دیدیم

    • علی

      طرز‌فکرت رو درست کن خاعن چیه؟ اون حق انتخاب داره

    • مریم

      سامان قدوس تا قبل از خواندن این مطلب اصرار داشتم که تو باید تو تیم ایران بازی کنی ولی بعد از خواندن این مطلب می‌گم برو سوئد ، قطعا تو می تونی تو سوئد پیشرفت کنی و شاید به تیم های بزرگتر راه پیدا کنی
      برای من بزرگ شدن یک ایرانی و دست از ایران کشیدن بیشتر از ماندن در ایران مهم تر است
      اگه تو با ماندن در سوئد بزرگ خواهی شد پس سوئد را انتخاب کن
      یا علی

    • بدون نام

      بله اگر به تیم سوئد برود خائن هست ....چرا چون بعد میشه گفت فقط بخاطر رفتن به جام جهانی ان هم با تیم ملی یک افتخار برای هر بازیکنی هست که چون قدوس قبول نمیکرد شاید فکر میکرد که سوئد هیچ وقت به تیم ملی دعوتش نکند از ترس دعوت نشدن به تیم ملی ایران بله گفت حالا به یقین میدانم که قدوس تیم سوئد رو قبول میکنه شما فکر کردید این به ایران علاقه داره تا حالا ایران نیامده .

    • hamed

      من جای اون بودم به تیم سلی سوءد میرفتم. چون اینده داره. البته اگه چیزی پشت پرده نباشه. مثلا فقط همین دوبازی دعوت شه وبعد این دو بازی دیگه دعوت نشه

    • بهزاد

      عجب تیتر مزخرفی.هنوز نیومده حرف و حدیث درست شد براش.من که باشم نمیام.بهتره بمونه اونجا

    • بدون نام

      چی برای خودتون گندش میکنید از اول اگه سوئد میشد که ایران نمیومد دوما مثل بازیکنان لیگ تا میان استقلال و پرسپولیس میگن ما از بچگی عاشق این تیم بودیم اقای گل جهان از همین داخل ایران پرورش پیدا کرده شما رسانه ها تا یکی گل میزنه میشه اسطوره نمیزنه میشه خائن زود رنگ عوض میکنید لطفا در نگارش مطالب دقت کنید

    • بدون نام

      نخیر.ایران هیچ چیز به سامان نداده.هر چی داره از سوئد داره

    • رهگذر

      باید به نظرش احترام بزاریم. اونم یه انسانه و باید به فکر اینده و زندگیش باشه

    • بدون نام

      هرتیمی میری سامان جان برو فقط ایران نیا خودتو نابود نکن

    • هادی.م

      خیلی دوراهیه سختیه ...

    • خاسر

      کاربرمحترم بنام رهگذر درود برشما،خوب است که به همه انسانها ازادی وقدرت تصمیم گیری بدهیم تا ان شخص برای رسیدن به اهداف بلندش که در راه ان متحمل سختی های فراوان شده خودتصمیم عاقلانه ای بگیریدواما برای سرتیتر این مقاله خیلی تاسف خوردم که ماچه راحت دیگران راباالفاظ نامناسب می خواهیم قضاوت ویانقدکنیم.

    • بدون نام

      من اگه قرار بود بین ایران و بورکینافاسو انتخاب کنم قطعاً بورکینافاسو انتخاب اولم بود!!!!

    • بدون نام

      حود نویسنده خائن است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج