اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۲۴۸۱۴
۵ نظر
۵۰۲۷
۵ نظر
۵۰۲۷
پ

مرد ایرلندی گران‌ترین بدنساز تاریخ فوتبال ایران

میک مک درموت چه عملکرد درخشانی در استقلال داشت؟ مربی ایرلندی چه کار ویژه و خاصی را با بازیکنان کرد؟ آیا تفاوتی در نوع بدنسازی و آمادگی جسمانی بازیکنان در قیاس با گذشته می‌بینید؟ آیا درموت معجزه کرده است؟

ایران ورزشی: میک مک درموت چه عملکرد درخشانی در استقلال داشت؟ مربی ایرلندی چه کار ویژه و خاصی را با بازیکنان کرد؟ آیا تفاوتی در نوع بدنسازی و آمادگی جسمانی بازیکنان در قیاس با گذشته می‌بینید؟ آیا درموت معجزه کرده است؟ همین حالا استقلال به لحاظ بدنی کلی عقب‌افتادگی و ضعف دارد که نتیجه تمرینات همین مربی ایرلندی است. مربی سفارش شده‌ای که برای فصل جاری ۳۰۰ هزار دلار از استقلال دستمزد خواهد گرفت. حالا دستمزد چه کاری را، مشخص نیست. باشگاه استقلال اما به این مربی متعهد شده و باید تمام حق و حقوقش را بپردازد مگر آنکه درموت راضی به بخشش قسمتی از قراردادش باشد که سابقه نشان داده هیچ مربی و بازیکن خارجی یک ریال هم از قراردادش را نمی‌بخشد.

میک مک درموت قرارداد مالی چشمگیری با استقلال دارد و تا زمانی که تمام حق و حقوقش را از باشگاه نگیرد تسویه حساب نمی‌کند. این مربی که فصل پیش به‌عنوان بدنساز با استقلال قرارداد بست، پیش از پایان قراردادش در فصل جاری از مجموعه کادر فنی کنار گذاشته شده است و حالا مسوولان باشگاه استقلال باید برای تسویه حساب با وی تمام حقوقش را بپردازند. قراردادهایی که مربیان و بازیکنان خارجی با استقلال منعقد می‌کنند معمولا به گونه‌ای است که باشگاه را موظف می‌کند در صورت فسخ یکطرفه قرارداد تمام حقوقشان را بپردازد که نمونه آن در تاریخ باشگاه استقلال کم نبوده‌ است. حتی سابقه داشته خارجی‌هایی برای استقلال یک دقیقه هم بازی نکرده‌اند اما تا ریال آخر حقوق خود را گرفته‌اند و این باشگاه را ترک کرده‌اند.
درموت هم از این قاعده مستثنی نیست و به همین شکل با باشگاه استقلال قرارداد مالی منعقد کرده است. مربی ایرلندی در آخرین مذاکراتی که با باشگاه استقلال داشته به این نکته تاکید کرده عینا مبلغی که در قراردادش نوشته شده، پرداخت شود. او به همین دلیل همچنان در تهران و محل اقامت خود مانده و منتظر است مسوولان باشگاه استقلال با وی تماس بگیرند و کار تسویه حساب مالی‌اش را انجام دهند. باشگاه استقلال برای اینکه مجبور به پرداخت یکجای قرارداد این مربی نباشد به این مربی پیشنهاد کرده بود در تیم‌های پایه استقلال فعالیت کند تا شاید مبلغ هنگفتی که برای وی می‌پردازد جایی به کار آید اما درموت با پیشنهاد مسوولان باشگاه استقلال مخالفت کرد و حاضر به کار در تیم‌های پایه استقلال نشد. درموت مانند همه خارجی‌هایی که با استقلال قرارداد بسته‌اند روی دریافت همه حقوقش مصر است و حتی اگر ایران را ترک کند، بی‌شک از طرق بین‌المللی حق و حقوش را از باشگاه استقلال خواهد گرفت. با توجه به اینکه فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا روی بدهی‌های باشگاه‌های ایران حساس شده‌اند و همین حالا هم هنوز خطر حذف از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از بین نرفته، به همین دلیل باشگاه استقلال برای جلوگیری از افزایش تعداد پرونده‌های بین‌المللی خود مجبور است بدهی این مربی را پرداخت کند.
چنانچه باشگاه استقلال اقدام به پرداخت حقوق این مربی ایرلندی کند، مبلغی حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از دارایی‌های مالی باشگاه استقلال به حساب این مربی واریز خواهد شد. این دستمزد برای یک مربی بدنساز بسیار زیاد است و اگر نگاهی به اعدادی که در قرارداد علیرضا منصوریان، سرمربی عزل شده استقلال بیندازیم به این نتیجه می‌رسیم که مک درموت به اندازه سرمربی سابق استقلال دستمزد دریافت کرده است. حال شاید اگر برآیند حضور این مربی در استقلال مشهود بود و آبی‌ها از تمرین‌های این مرد بهره‌های فنی بسیار برده بودند می‌شد به نوعی پرداخت چنین دستمزدی را توجیه کرد اما مساله اینجاست که درموت به‌عنوان مربی بدنساز هیچ پیشرفتی را در استقلال به وجود نیاورده است و حتی می‌بینیم که این تیم در فصل جاری عمیقا از بعد بدنی احساس ضعف می‌کند و در بسیاری از بازی‌ها شادابی و طراوت کافی را نداشته است. اینکه وجه تمایز این مربی با مربیان وطنی چه بوده که باشگاه استقلال و مدیرانش را مجاب به عقد قرارداد با این مربی کرده بی‌شک باید در نتایج استقلال نمود پیدا می‌کرده اما در عمل شاهدیم که استقلال در بخش بدنسازی خود هیچ تغییر محسوسی در قیاس با قبل نداشته و حتی تعداد مصدومان نیز رو به فزونی گذاشته است. عمق فاجعه آنجاست که مربیان بدنساز ایرانی که در سال‌های اخیر با استقلال همکاری داشته‌اند، دستمزدهایی به مراتب کمتر از درموت گرفته‌اند.
امین حاج قاسم یکی از مربیان بدنساز ایرانی بود که در زمان مربیگری امیر قلعه‌نویی با استقلال همکاری می‌کرد. طبق اسنادی که از آن دوران در دست است، این مربی از استقلال مبلغی در حدود ۸۰ میلیون تومان دستمزد گرفت. البته حاج قاسم همواره به چنین پرداختی اعتراض داشت و معتقد بود باید دستمزد مربیان بدنساز در استقلال افزایش یابد اما همین پندار توفیقی که آن زمان هم مسوول نقل و انتقالات استقلال بود حاضر به پرداخت دستمزد بیشتری به حاج قاسم نشد و این مربی بدنساز هم استقلال را ترک کرد.

فصلی که پرویز مظلومی سرمربی استقلال بود هم اصغر قربانعلی‌پور یکی از مربیان باسابقه بدنسازی فوتبال ایران در کادر فنی حضور داشت. قربانعلی‌پور نیز در ازای یک فصل همکاری با استقلال 100 میلیون تومان دریافت کرد که این دستمزد هم در قیاس با آنچه یک فصل بعد به درموت پرداخت شده بسیار ناچیز است. قربانعلی‌پور همین حالا مربی بدنساز باشگاه پیکان است و اگر ملاک عملکرد باشد این مربی که در تیم مجید جلالی عملکرد درخشانی داشته باید دستمزد بیشتری در مقایسه با درموت دریافت کند اما مطمئنا قربانعلی‌پور در تیم پیکان هم پول زیادی نگرفته و این فقط مدیریت بحث‌برانگیز در باشگاه استقلال است که می‌تواند مبالغ چشمگیری را خرج مربیانی کند که فقط ظاهر متفاوتی دارند و در عمل هیچ برتری نسبت به مربیان ایرانی نداشته‌اند. مجموع دستمزدی که در سال‌های گذشته خرج مربیان بدنساز ایرانی شده به 200 میلیون تومان هم نمی‌رسد و می‌بینیم که باشگاه استقلال برای این مربیان 180 میلیون هزینه کرده است اما همان مدیریت و همان تصمیم‌گیران مشخص نیست چرا تن به عقد قرارداد با مربی بدنساز خارجی 300هزار دلاری می‌دهند. این اقدام‌های نسنجیده جز آنکه دارایی‌های مالی باشگاه استقلال را به باد دهد محصولی برای این باشگاه نداشته و لازم است تصمیم‌گیران باشگاه قبل از عقد قرارداد تفکری جدی داشته باشند و با آگاهی و بینش کافی اقدام به عقد قرارداد با گزینه‌های خارجی کنند. البته درباره گزینه‌های داخلی هم همین انتظار وجود دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • marin

      پول من و تو و بیت الماله.چه ایرادی داره.بزار اینم بخوره.مال مفت و بی صحاب.نزدیک به چهل ساله کار مملکت همینه ........

    • بدون نام

      آقای منصوریان بیاجواب بده پول خودشون نیست پول ملته

    • بدون نام

      میک مک موک و مگویان وششعلی وجباری چیزی حول وحوش هفت هشت میلیارد شایدهم بیشتر پولشون شده....بااین پوله صدتاجوان بااستعدادوتورشته های مختلف ورزشی میشه کشف کردوپرورش داد...تاکی مملکت بایدچوب مدیریت اشتباه افرادی روبخوره ک این کاره نیستن ‌.‌

    • بدون نام

      این ازبی کفایتی افتخاریه شما همین امسال روببینید مگویان بعدش منصوریان ودستیاراش بعدش جباری حالا هم که مک واوردن شفر میگن که شفرمیخوادشش بازیکن روکناربزاره خب اینا ازبیت الماله واز حیب منو شماس پس سازمان بازرسی،کجاس چرا به این دم کلفتا کاری ندارن که اینهمه بیت المال رودورمیریزن من دوتاقسطم افتاده بودعقب حساب ضامنم وخودم کپدرم وجدابادمو بستن حالا این افتخاری بی لیاقت میلیاردها تومن به بادداده ککش نمیگزه تازه کسی هم نمیگه بالای چشت ابروست اخه این عدالته علی ع اخه این هدف انقلاب وامامه ینی یه نفرتوکشورما نیس بگه اهای یاروداری چکارمیکنی بیاین پایین شهر مردم نون ندارن ازگشنگی وپابرهنگی خواب ندارن چقدزنایی که بخاطرنداشتن پول ........میکنند اخه چرابایداینجور بشه یه عده پول بیت المال روبه فنابدن بابا خارجی بره خونش بخوره بخوابه کیف کنه بعدش راحت حق وحقوقشوبگیره
      اخه کی بداد مابرسه

    • بدون نام

      آهای لنگی که میای راجع به سرورت نظر میدی و میگی این پولا میشد صرف استعداد بشه .با پول دزدی طارمی و قرار داد های هنگفت چپر چلاغای شما وپس چکارها نمیشه گرد؟ منچستر انگلیس ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج