۶۴۰۱۸۸
۱۷ نظر
۵۰۰۲
۱۷ نظر
۵۰۰۲
پ

چرا کی روش ایران را رها نمی‌کند؟

در حالی‌ که بعد از انجام قرعه‌کشی جام‌جهانی همه منتظر بودند تا کارلوس کی‌روش از فرصت همنشینی با مربیان ٣٢ تیم حاضر در این تورنمنت استفاده و برای دیدارهای تدارکاتی تیم‌ملی ایران مذاکره کند، اما سرمربی پرتغالی با انتشار ویديويی عجیب در صفحه فیس‌بوکش همه اهالی فوتبال را نگران کرد.

شهروند: در حالی‌ که بعد از انجام قرعه‌کشی جام‌جهانی همه منتظر بودند تا کارلوس کی‌روش از فرصت همنشینی با مربیان ٣٢ تیم حاضر در این تورنمنت استفاده و برای دیدارهای تدارکاتی تیم‌ملی ایران مذاکره کند، اما سرمربی پرتغالی با انتشار ویديويی عجیب در صفحه فیس‌بوکش همه اهالی فوتبال را نگران کرد؛ کی‌روش این‌بار به صورت واضح خطاب به مسئولان فدراسیون فوتبال اعلام کرد: «مرا اخراج کنید!» به نظر می‌رسد ماجرای اختلاف کی‌روش با فدراسیون فوتبال ایران حالا وارد فاز تازه‌ای شده است.

همنشینی اجباری در قرعه‌کشی

تصاویر تلویزیونی در قرعه‌کشی کاملا نشان می‌داد که کارلوس کی‌روش و مهدی تاج مراسم را در کنار هم تماشا کردند؛ البته چاره‌ای هم نداشتند چرا که صندلی‌ این دو نفر از پیش مشخص بود؛ با پایان مراسم اما دیگر هیچکس تاج و کی‌روش را کنار هم ندید. به قول فوتبالی‌ها سوت پایان قرعه‌کشی که به‌ صدا درآمد، کی‌روش و تاج رویشان را از هم برگرداندند تا مشخص شود طوفان بزرگی در راه است؛ انگار آتش کی‌روش دوباره تند شده است و این‌بارمهدی تاج قصد ندارد جلوی این مربی کوتاه بیاید -این یعنی آغاز یک جنجال بزرگ.

نامه جنجالی تاج

بعد از این‌که مصاحبه‌های کی‌روش با رسانه‌های مختلف جهان از جمله پرتغالی و اسپانیایی (به دلیل همگروهی با ایران) پایان یافت، طبیعی بود خبرنگاران ایرانی به سراغ سرمربی تیم‌ملی بروند و بخواهند با او حرف بزنند. کی‌روش که چهره خبرنگاران ایرانی را خوب به یاد دارد، ضمن عذرخواهی از آنها اعلام کرد رئیس فدراسیون نامه‌ای به او داده که طبق آن حق مصاحبه غیر فنی ندارد! اما کی‌روش از چه نامه‌ای حرف می‌زند؟ ماجرا از این قرار است که دو روز پیش از قرعه‌کشی مهدی تاج، رئیس فدراسیون در نامه‌ای کتبی ضمن ابلاغ جریمه ٥٠‌هزار دلاری به سرمربی تیم‌ملی بابت صحبت‌های قبلی‌اش علیه امکانات فوتبال ملی، از او می‌خواهد دیگر درباره مسائل غیر فنی حرفی نزند. کی‌روش که از این اتفاق بسیار ناراحت بود، در حاشیه و هنگام برگزاری قرعه‌کشی نیز حتی یک کلمه با تاج صحبت نکرد.

پیغام ویديویی

کی‌روش بعد از پایان مراسم نزدیکان خودش را جمع کرد و تصمیم گرفت كه پیغامی ویديویی ضبط كند و در صفحه فیس‌بوکش انتشار دهد. پیغامی که کی‌روش ابتدا درباره گروه ایران صحبت می‌کند و این گروه را یک فرصت فوق‌العاده می‌خواند. کی‌روش اما خارج از مصاحبه و در پیغام ویديویی‌اش بار دیگر حرف‌های تکراری زد که البته یک کلیدواژه مهم در خود نهفته داشت. او گفت: «من این‌جا هستم که بگویم ایران به یک برنامه آماده‌سازی خاص نیازمند است. به این اهمیت نمی‌دهم که آنها برای صحبت‌نکردن من چقدر تلاش می‌کنند. بازیکنان و طرفداران ایرانی لیاقت یک برنامه آماده‌سازی خاص را دارند. آنها می‌توانند من را اخراج کنند، من آماده هستم اما این‌بار نظرم را اعلام می‌کنم؛ چون هواداران ایرانی لیاقتش را دارند و همین‌طور بازیکنان لایق هستند که حمایت کاملی را برای رقابت در جام‌جهانی داشته باشند.»

فدراسیون کی‌روش را اخراج نمی‌کند!

در ٧‌ سال گذشته کی‌روش چالش‌های مختلفی با فدراسیون فوتبال داشته و همه هواداران فوتبال در ایران با مواضع تند و مخالف‌‌‌مآبانه سرمربی تیم‌ملی تا حد زیادی آشنا هستند. این‌بار اما کی‌روش صراحتا از واژه «اخراج» استفاده کرده است. بعد از این پیغام شاید این‌طور به ‌نظر می‌رسید که کی‌روش برخلاف گفته‌های خوش‌بینانه‌اش، از همگروهی تیم‌ملی ایران با پرتغال، اسپانیا و مراکش که یکی از دشوار‌ترین گروه‌های جام‌جهانی را شکل داده، چندان راضی نیست و به دنبال بهانه‌ای برای جدایی می‌گردد؛ اما فدراسیون فوتبال ایران با توجه به قرارداد سنگین کارلوس کی‌روش که مبلغی در حدود ٨‌ میلیارد تومان تا پایان جام‌جهانی را شامل می‌شود، هرگز مایل به اخراج این سرمربی نیست و بنابراین رفتار او را تحمل می‌کند.

چرا اینطور شد؟

اینکه روابط مهدی تاج و کارلوس کی‌روش تیره شده، مربوط به امروز و دیروز نیست. از چند ماه قبل که فدراسیون بر سر کنار رفتن برخی اطرافیان کی‌روش به او ایراد گرفت، سرمربی پرتغالی ناراحت و عصبانی شد و حتی کار به‌ جایی رسید که او به جز مارکار آقاجانیان زیر بار بازگشت سایر دستیاران ایرانی به کادر فنی‌اش نرفت. آنچه کی‌روش را عصبانی‌تر نیز کرده، اطلاع او از موضوع پرداخت پول توسط وزارت ورزش به باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی برای رفع بدهی است که البته چنین اتفاقی هم هنوز رخ نداده، اما استنباط او چنین است که در شرایط سختی که فوتبال ایران و تیم‌ملی همواره با آن دست و پنجه نرم کرده، بهتر است این پول‌ها خرج تیم‌ملی شود.

آینده

در حال‌ حاضر و با توجه به نامه تاج به کی‌روش باید در انتظار روزهای آتی و مسائل جدید فی‌مابین نشست. کی‌روش در پیغام خود از آماده‌سازی ویژه برای تیم‌ملی حرف زده و این صحبت احتمالا به معنای افزایش اردوهای آماده‌سازی تیم‌ملی در راه جام‌جهانی است. مسأله‌اي که اگر کی‌روش بخواهد اجرایش کند، صدای باشگا‌ه‌ها و فدراسیون را در خواهد آورد و یک چالش جدی میان فوتبالی‌ها با کی‌روش خواهد بود. درنهایت اگر چه ممکن است جدایی از تیم‌ملی فوتبال ایران باعث رضایت‌ خاطر هر دو طرف باشد، اما نه فدراسیون حاضر است بهای برکناری کی‌روش را بدهد و نه کی‌روش کسی است که بتواند از مبلغ چشمگیر چشم‌پوشی کند. ضمن این‌که جدایی او بعد از ٧‌ سال موفق تیم‌ملی فوتبال ایران، به هیچ‌وجه عاقلانه به‌ نظر نمی‌آید. کاش سرمربی تیم‌ملی ایران کمی صبور‌تر و آرام‌تر باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مسعود

      کاش شما سکوت پیشه کنید که مغرضانه نوشتی.....

    • بدون نام

      بخدا کیروش حق داره . ما هیچ چیز نداریم

    • بدون نام

      کاش پول مملکت درست وسر جاش خرج می شد!

    • رضاعباسپور

      درموردامکانات حق باکیروش هست اماایشان حق ندارن ارکان کلی فوتبال ماروزیرسوال ببرن

    • رضاعباسپور

      کیروش کجابره بهترازاینجاکجابیشترازاینجابهش پول میدن

    • سامان

      شما بهتر است بی طرف بنویسی نه این ک به ضرر کی روش بنویسی
      بعدشم،وقتی تیم ملی ما در حد جام جهانی نیست اونقدر باید لیگ تعطیل بشه و اردو بزارن تا به حرفه ای گری در حد جام جهانی برسیم،
      اگه اینو نمیخوام پس سکوت کنیم و نگیم ک صعود از گروه رو میخوایم..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما کیستو بکش

      • بدون نام

        کیروش اگه جای دیگه میخواستنش یک لحظه ایران نمیموند کجای دنیا برای فدراسیون مربی تیم ملی تعیین تکلیف میکنه حتی کشورهای عربی هم کی روش رو نمیخوان

    • بدون نام

      کیروش نمیتونه بخور بخورهای فدراسیون را نادیده بگیره و اهل باج دادن و باج گرفتن هم نیست.کیروش فقط به فکر منافع تیمه ولی متاسفانه کسی قدرشناسش نیست و زمانی به خودشون میان که دیگه کار از کار گذشته و ما برمیگردیم دوباره به هفت هشت سال پیش و حسرت داشتن یه تیم ملیه خوب.کیروش از هیچ برای ما همه چی ساخته.اینقدر نمک نشناس نباشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انگار ما بدون‌ کیروش هیچ قهرمانی تو اسیا‌ نداشتیم اتفاقا افتخارات ما در آسیا مال قبل کی رو شه

    • مهرزاد

      اینقدر فدراسیون ما بی عرضست که نمیتونه از اول حد و حدود برای هرکسی تایین کنه.تقصیر کیروش هم نیست اینا خودشون اینجوری دوست دارن.وگرنه اگه از اولش بهش میگفتن که شما باید چندین مربی از مربیهای مارو با علم روز دنیا اشنا کنی که در نبود شما مثل شما عمل کنند و این جزوی از قرارداد میشد دیگه اینجوری نمیشد.حالا هم که فدراسیون برکنارش کنه مردم بهش فشار میارن ،نکنه ،داره همینجوری خار میشه جلو سرمربی که حقوق بگیره فدراسیونه

    • کریمی

      چون پولی که از ایران میگیره هیچ کجا به ایشان نمیدن در ضمن ایشان ریس فدراسیون‌فوتبال هست شغلی بهتر از این

    • بدون نام

      واقعا ما ایرانی ها آدم های نمک نشناسی هستیم مثل اینکه یادتون رفت ما با بهترین بازیکنای ایران حتی به بحرین وعمان هم میباختیم الان کیروش با این بازیکنایی که خودش ساخته ایران رو برای تیم های آسیا دست نیافتنی کرده یه کم وجدان هم خوبه حتما میخواین امثال مایلی کهن مربی بشه؟ کیروش واقعا یه مرد به تمام معناست آگه چیزی میخواد برا سربلندی مملکت ما میخواد خجالت هم خوب چیزیه بخدا.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگر با‌ کی روش‌ قهرمان آسیا شدیم‌ با مایلی کهن شش گل به کره زدیم سه تا به عربستان

      • بدون نام

        کجا ایران سربلند شده جلو سوریه نتونستیم برنده بشیم

    • مرتضی غبدیان

      این حرفا رو ول کن بازی با هلند و ایتالیا رو تدارک ببین

    • محسن

      خجالت بکشن مسئولان نالایق فوتبال بااین همه باندبازیشون اگر کیروش نبود اونها هم بایدغازمیچروندن هرچه آقایی ومفت خوری می کنند ازنتایج تیم ملی وکیروشه.مگه کیروش جزموفقیت تیم چی میخواد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج